Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 128054

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 491

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 174
Średnia (głosów 61):
(8.17)
Trwałość
 8.84/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 7.36/10

Głosy według opinii:

538

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Wojtek 21.11.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wyborze tego modelu to : znakomita widoczność, bardzo duża pojemność bagażowa, dużo miejsca dla pasażerów, bezawaryjność i dobry oszczędny, prosty w budowie silnik 1.4 D4D. Poza regularną wymianą oleju (10w30), filtra oleju / powietrza praktycznie nie mam żadnych problemów z silnikiem, którego praca jest naprawdę o dużej kulturze. Nic nie cieknie, zawsze bezproblemowo odpala i (trochę podróżuje :-) ) przejechanie dystansu ! np. 2000km jednorazowo nie stanowi żadnego problemu. Ta jednostka napędowa to jedna z lepszych konstrukcji na świecie w tej pojemności. Moim skromnym zdaniem (posiadałem około 30 auta) uważam, iż silnik 1.4 D4D (starsze wersje bez dwumasy, DPF-a i wtryskiwaczami Bosch-a) to oszczędna i bezawaryjna jednostka napędowa :-) Od tankowania do tankowania - zero stresu :-))"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 75 Rok / Przebieg: 155000 Śr. spalanie: 5
michał 14.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Toyota Corolla 2007 rok 1.4d4d 90 km bez dpf... najlepszy silnik na świecie.... spalanie niskie, trwałość super, pewny w każdych warunkach. Raz jednym ciągiem 2200km... rewelacja"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1.4 d4d 90 Rok / Przebieg: 2007 / 247000 Śr. spalanie: 5.2
Irek 29.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"To wspaniały silnik jeden zlepszych samochodow "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Verso s/90kM Rok / Przebieg: 2011/110000 Śr. spalanie: 4.5
Tiru 10.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Utwierdzam się w przekonaniu że, to rewelacyjny silnik. Zero problemów z czymkolwiek. Zero poboru oleju. Polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla E12 90 KM Rok / Przebieg: 285000 Śr. spalanie: 5.3
Benia 21.06.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5 lat. W tym czasie nie miałem żadnej awarii silnika choć poruszam się głownie po mieście na krótkich odcinkach. Silnik ma sporą turbodziurę i wpada w wibracje przy obrotach około 2000 obr/min ale jest za to dość cichy i mało pali. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris 90km Rok / Przebieg: 2009 152000 Śr. spalanie: 6
mumio 02.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dobry silnik, trwały, prosty, niezawodny, oszczędny tylko trochę brakuje mu mocy. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris/90 KM Rok / Przebieg: 2010/105000 Śr. spalanie: 5.5
Roberto 04.03.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"posiadam od nowości, poza wymianami filtrów ,oleju, klocków itp. oraz przedniego lewego łożyska w kole nic złego się nie dzieje :)"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: COROLLA 90KM Rok / Przebieg: 2006/157500 Śr. spalanie: 4.2
radca 26.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeżdżę yarisem 1,4 d4d i 5 biegów.(luna+). Stosuję olej 0W-40 syntetyk i mniej pali niż na oleju toyoty, paliwo ON sieciówka, ale na Utimate BP zwiększa się zasięg te 50 km na tankowaniu, a przy ON-miles 20 km. Jeżdżę dynamicznie sam + 100 kg klamotów, odejście ma piękne od 80-120, wtedy spalanie 5,2-5,8 l na autostradzie przy 160 km to spalanie 7-7,8 l spokojnie z małżonką to spalanie 4,6 l. zimą po mieście to do 6 ,2 l. Tylko standardowy serwis (filtry, olej, żarówki poz., co pewien czas klocki), po 170 tys. wymiana tarcz/ bębnów i reflektorów, tak przy 210 tys. spodziewam się wymiany sprzęgła. Nie zmieniam na nowy i spodziewam się, że przez następne 10 lat będzie tak samo i stan 400 tys. km. Z czystym sumieniem polecam, przy 6 biegach ponoć prawie 1 l mniej pali. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris II 1,4d4d - 5b Rok / Przebieg: 2007/198500 Śr. spalanie: 5.2-6.0 l
julisn 22.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jeżdżę corollą z 2015 roku. Praca silnika różni się od poprzedniego modelu corolli. Jest ciszej i odczuwa się mniej wibracji. Co do przyśpieszeń nie można narzekać, choć na pewno mniejsza pojemność odbija się na możliwościach. Zmianą względem poprzedniego modelu jest gorsza reakcja na dziąłanie klimy przy zimnym silniku. Silnik dodaje obrotów, tak jakby był "na ssaniu" w czasach przedwtryskowych. Trudno powiedzieć czemu służy ta modyfikacja oprogramowania, bo we wcześniejszym modelu nie było tego efektu, a działało bez zarzutów. Silnik jest bezproblemowy. Średnie spalanie w czasie mrozów i podczas jazdy miejskiej nie przekracza 6,4 l/100km. Problem z filtrem cząstek stałych nigdy nie wystąpił. Jeśli chcemy rozsądnego spalania i możemy używac samochód do dalekich tras przy normalnej jeździe, a nie wyścigowej samochód odwdzięcza się niskimi kosztami eksploatacji. W przypadku nowego wcielenia silnika urzeka jego cicha praca oraz ekonomika spalania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: corolla Rok / Przebieg: 2015/47 tys km Śr. spalanie: 6.4
mummy 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy. Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie? W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 104000 Śr. spalanie: 5.2

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 DTi16.12.2017

Witam posiadam jeszcze laguna 2000r 1.9dti . I jak zimna ma 1000obr i dobrze się zwija a jak ciepła to ma 900obr i mół. Może kto

Polecam

8.45

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów