Silnik 1.4 D4D - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 152405

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 557

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 186
Średnia (głosów 63):
(8.49)
Trwałość
 9.19/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 7.65/10

Głosy według opinii:

558

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

27.04.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"jak na aurisa to za mało 90KM. auris jest ciezki. ta wersja natomiast idealnie pasuje do yarisa i Iq. Na większe kompakty, przy dzisiejszych masach własnych, 100-120KM to absolutne minimum,żeby osiągnąć optymalne osiągi i spalanie. 12s 0-100 to żaden cud."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Toyota Auris
22.04.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jechałem nowym Aurisem z tym silnikiem. Byłem pod wrażeniem dynamiki i kultury pracy. Zaletą tego silnika w stosunku do innych D4D jest brak koła dwu-masowego i możliwość chiptunningu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Auris 1.4 D4D
10.12.2012
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry, dynamiczny i oszczędny silnik. Użytkowałem Corollę z tym silnikiem i rewelacja. Niskie spalanie, bezawaryjny i z niezłym przyspieszeniem . Polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Toyota Corolla 1.4 D4D

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.