Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 169608

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 586

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 200
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał 10.10.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Mam yarisa z 1.4 d4d ten silnik to jeden z najlepszych konstrukcji nowoczesnych małolitrażowych silników wysokoprężnych na świecie, nie ma sobie równych, do sukcesu zalicza się prostą i zwartą konstrukcję jest bardzo przemyślana, głowica 8 zaworowa bez hydraulicznych popychaczy (zastosowano dźwigienki z rolką, łańcuch rozrządu. Nie znalazłem żadnego silnika innych konkurencyjnych firm europejskich tak trwałego i łatwego bądź co bądź w naprawach. POLECAM ! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Yaris 1.4 d4d
Adrian 23.09.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik cicho pracuje, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4.9 l/100km.. Wymiany oleju i filtrów co 15 tyś. Nic tylko lać paliwo i jeździć.."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Toyota Corolla E15
27.04.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"jak na aurisa to za mało 90KM. auris jest ciezki. ta wersja natomiast idealnie pasuje do yarisa i Iq. Na większe kompakty, przy dzisiejszych masach własnych, 100-120KM to absolutne minimum,żeby osiągnąć optymalne osiągi i spalanie. 12s 0-100 to żaden cud."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Toyota Auris
22.04.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jechałem nowym Aurisem z tym silnikiem. Byłem pod wrażeniem dynamiki i kultury pracy. Zaletą tego silnika w stosunku do innych D4D jest brak koła dwu-masowego i możliwość chiptunningu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toyota Auris 1.4 D4D
10.12.2012
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry, dynamiczny i oszczędny silnik. Użytkowałem Corollę z tym silnikiem i rewelacja. Niskie spalanie, bezawaryjny i z niezłym przyspieszeniem . Polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Toyota Corolla 1.4 D4D

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.