Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 103348

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 417

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 150
Średnia (głosów 54):
(7.71)
Trwałość
 8.37/10
Utrzymanie
 7.83/10
Dynamika
 6.93/10

Głosy według opinii:

468

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Wieslaw 29.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik ogólnie oceniam jako dobry, gdyż jest ekonomiczny, bezproblemowy i jak na tak małą pojemność dość żwawy. Kiedy zakupiłem auto, ciężko było się przyzwyczaić do sporej turbodziury ale teraz już mi ona nie przeszkadza. Podoba mi się kultura pracy tego silnika, szczególnie na wysokich obrotach i mam wrażenie, że on bardzo je lubi. Leję sprawdzone paliwo, wymieniam w terminie oleje i filtry, dbam o turbinę. Póki co spokój. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris 90km Rok / Przebieg: 2011/ 113000 Śr. spalanie: 5
Dariusz 02.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry, trwały, bezawaryjny silnik oczywiście przy odpowiednim traktowaniu. Tylko dla ludzi spokojnych ze względu na umiarkowaną dynamikę. Osobiście jeżdżę już 4 lata i nie narzekam, bo mało pali i nie sprawia kłopotów. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2010 / 123000 Śr. spalanie: 5.5
Jolanta 28.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechane 75000 km. Brak jakichkolwiek problemów z silnikiem. Trochę za głośny jak dla mnie ale można pogłosić radio. Gdyby miał jeszcze dodatkowo 20KM, byłby idealny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2009 / 75000 Śr. spalanie: 5.5
Adam 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, niezawodny, ekonomiczny, jedynie turbodziura do 2000 obr/min trochę przeszkadza. Szczerze polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla 90 Rok / Przebieg: 2011/140000 Śr. spalanie: 6
pw 12.02.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"co moge napisac - chyba tylko prawde muł muł muł i pijak auto dla emeryta ok ale dla normalnych ludzi nieee jak się jedzie na pusto i bez pośpiechu ok ale jak mamy pasażerów i niedaj boże bagaże - dramat wyprzedzanie tirów zakrawa na próby samobójcze autostrada szybkosc 160-170 (jak mamy przychylny wiatr w plecy ) spalanie ok 10 !!! fotele katastrofa plecy bolą już po 50km no chyba że ktoś jest azjatyckiej postury ...koszty aso paranoja, blacha jak z papieru w zimę wieje mrozem z szpar a byle kamyczek i jest wgniecenie , plastiki w środku to już inny temat rzeka ...powiem krótko oprócz tego że co chwila jakiś plasticzek czy zaślepka odpada !! to jeszcze są jakości jak w lanosie -koszmar auto nie warte ceny !!! co do awarii to mialem na razie tylko upierdliwe detale ale reasumując silnik moze i ok ale do yarisa i aygo a nie do duzego auta nawet koreańskie auta ich przegonili o lata świetlne "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: auris kombi 90 Rok / Przebieg: 2014/58000 Śr. spalanie: 6.7-9
aaa 07.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zalewany olejem 5w30.Olej w silniku wymieniam co rok i dolewki wynosiły zero. Aktualnie przejechane mam 315tys.km.i wymieniłem trochę podzespołów sam na nowe lub używane (łatwy dostęp) turbina 350zł, wtrysk 250zł, rozrusznik 160zł oraz nowe tarcze i klocki 550zł, pompa wody 100zł ,sprzęgiełko alternatora 100zł,, świece żarowe 200zł.Brak dwumasy ,filtra dpf i łańcuch rozrządu na 500tys km to duży plus oraz małe tłoki to lekki rozruch i pozostałe Corolki wymiękają."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1.4D4d Rok / Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 5
Piotr 03.11.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Najlepszy silnik na świecie brak paska rozrządu i dwumasy !!! Osiągi super !!! Zużycie paliwa niewiarygodne niskie !!! Pisze tu bo jestem bardzo zadowolony ze swojego Yarisa i polecam go wszystkim!!! Tylko model 2003-2005. Znajomy ma nowszego od 2006roku i to nie jest już to samo !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Yaris 1,4 D4d 75 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 4.2
Marcyś 18.10.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam Corollkę z tym silnikiem i mogę potwierdzić,że jest to rewelacja dla poukładanych kierowców.Auto to jest z 2006 r.Kupiłem go jako 2-letnie poflotowe z przeb.86 tys.km.Poprawić musiałem w nim tylko parametry oleju silnikowego,bo zalewany u poprzednika był olejem mineralnym 15w40.Jak się okazało z niepotrzebnymi obawami wymieniłem na olej synt.5w30 castrol edge,nie mam bałaganu w postaci jakichś rozszczelnień itp.Olej w silniku wymieniam co 10 tys.km i przy tym dystansie dolewki wynosiły ok.300ml.Uważam też że na trwałość mego autka wpływ mają też takie rzeczy:jestem jego jedynym kierowcą,przestrzegam okresowych wymian płynów i wymian oleju i filtrów,dobre paliwo,studzona po każdej podróży turbina,co do jazdy nigdy nie jeżdżę poniżej 2tys.obr.poza 1 biegiem oczywiście,unikam też krótkich przejazdów,raz na rok rozbieram w celu przesmarowania elementów ukł.hamulcowego(po zimie),nie szarżuję na jeszcze nie rozgrzanym silniku itd.Aktualnie przejechane mam 200tys.km.i naprawdę nic się złego nie dzieje,żadnych luzów,obcych dźwięków.Jedyną rzeczą do której mogę się przyczepić to pojawiają ca się korozja przy zawiasach tylnej klapy i elementach metalowych pod przednim i tylnym zderzakiem.Podsumowując nie widzę dla siebie lepszego auta niż to,pomimo że inne samochody są ładniejsze i mające lepsze osiągi m.in.przyspieszeń,bo z trwałością u nich bywa różnie.polecam!!!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Piotrek 09.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik jakim jeździłem do tej pory. Osiągi idealne jak na standardowe poruszanie się do pracy i od czasu do czasu gdzieś dalej. Spalanie ok 5 70% trasa. Samo miasto to ok 6,5 więc tragedii nie ma. Jest minus - turbodziura. Nauczyłem się wrzucać pierwszy bieg tam gdzie w innych samochodach wrzuca się dwójkę i trochę to pomaga. Polecam każdemu - chodź na rynku wiele jest do flotach i nie wiadomo czy szanowanych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla Rok / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 5
Łukasz 23.09.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam, jestem drugim właścicielem, Toyotę kupiłem w salonie w programie "pewne auto" z przebiegiem 49 tys km. Po za wadami o jakim pisali moi przedmówcy, drgania silnika przy około 2 obr/min - staram się kręcić silnik na wyższe obroty, i dopiero wtedy zmienianiem, jakość użytych materiałów w wewnątrz - mogła by być lepsza, bo mam wyrażenie ze jest ona dość delikatna. Ostatnio zaskoczyło mnie zużycie oleju silnikowego, musiałem dolać 600ml oleju, gdzie najbliższa wymiana nastąpi za około 4tyś km. Po telefonie do ASO, i doczytaniu w książce obsługi, Toyota dopuszcza zużycie oleju nie większe niż 1l/1000km, co jest dla mnie zaskoczeniem. Z skąd sie bierze takie zużycie? Jakie są wasze doświadczenia na ten temat?"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Corolla/90 Rok / Przebieg: 2012/57000 Śr. spalanie: 6.0

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Silnik 1.9 TDI21.02.2017

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymi

Polecam

5.70

Silnik 2.0 dCi20.02.2017

Rewelacyjny silnik, cichy a jednocześnie niezwykle dynamiczny, z czego z ochotą korzystam. Jedynym problemem jest to, by nie zerwać

Polecam

8.88

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.