Silnik 1.4 D4D 90KMWyświetleń: 122636

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D 90KM

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 474

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 170
Średnia (głosów 58):
(8.11)
Trwałość
 8.79/10
Utrzymanie
 8.26/10
Dynamika
 7.28/10

Głosy według opinii:

508

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sebastian 23.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"obecnie auto ma 140 tys km i jestem 1 właścicielem od nowości. nic nie robione poza regeneracja łożyska 5 w skrzyni biegów. ogólnie polecam. jest cichy bezawaryjny i oszczędny ale bujnąc go do 100km/h to trwa dluuuuugo ok 13 sekund :):):) mały cichy silnik bezawaryjny i gwarantujący oszczędne przemieszczanie się z punktu A do punktu B"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 140000 Śr. spalanie: 6.5
sweeper 20.05.2016
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ten silnik to jakiś dramat. W firmie 10 sztuk, 9 sztuk padło przy przebiegach 85-95 tys. km. Krętactwo serwisów.. Wymienimy olej - skoro przybywa, proszę przegonić go po autostradzie, żeby się filtr wyczyścił ( świeżo wróciłem z tresy 150 km)- odciągniemy oleju - zobaczymy czy przybędzie... Wymienimy czujnik - bo na pewno od tego przybywa oleju, przeprogramujemy silnik- wszystko pomagało na ok. 5 tyś km, albo mniej. Przy okazji spalanie wzrosło powyżej 6ltr/100km. W z samochodów identyczne objawy wystąpiły przy przebiegu 110 000 km ( czyli po gwarancji) - i tutaj zupełnie dziwnym trafem diagnoza od razu właściwa i skuteczna - wymienić filtr DPF - koszt ok. 5000 pln... Spalanie średnie bez szału - bo niewiele więcej palą mi auta typu octavia, czy grand picasso - które są jednak sporo większe i mocniejsze. Wada fabryczna - mniej więcej połowa egzemplarzy "trzęsie budą" na 6 biegu przy 1700-2000 obrotów - pojawia się jakiś rezonans. Filtr dpf - nie oczyszcza się prawidłowo - nawet nowy przedmuchuje się na autostradzie na dystansie ok. 20 km ( citroenowi starcza 4-5 km - nawet na zwykłej drodze podmiejskiej) Generalnie nie polecam - w tej cenie jest dużo innych ciekawszych, oszczędniejszych i kulturalniejszych silników."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Yaris Rok / Przebieg: 90000 Śr. spalanie: 5.6-6
Jakub 19.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę około 5 lat bezproblemowo, zawsze odpala i nie miałem jeszcze awarii. Denerwuje mnie , że słabo się zbiera i ciężko nim uciec z pod świateł ale to tylko 1.4 i 1300 kg masy. Jest cichy, ekonomiczny i w miarę prosty. Starcza do normalnej jazdy. Polecam dla spokojnych ludzi. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: corolla 90 Rok / Przebieg: 2010 95000 Śr. spalanie: 5
Zbyszek 14.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"po 8 latach nic z nim nie robiłem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1.4 d4d Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4l.
Wieslaw 29.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik ogólnie oceniam jako dobry, gdyż jest ekonomiczny, bezproblemowy i jak na tak małą pojemność dość żwawy. Kiedy zakupiłem auto, ciężko było się przyzwyczaić do sporej turbodziury ale teraz już mi ona nie przeszkadza. Podoba mi się kultura pracy tego silnika, szczególnie na wysokich obrotach i mam wrażenie, że on bardzo je lubi. Leję sprawdzone paliwo, wymieniam w terminie oleje i filtry, dbam o turbinę. Póki co spokój. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris 90km Rok / Przebieg: 2011/ 113000 Śr. spalanie: 5
Dariusz 02.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry, trwały, bezawaryjny silnik oczywiście przy odpowiednim traktowaniu. Tylko dla ludzi spokojnych ze względu na umiarkowaną dynamikę. Osobiście jeżdżę już 4 lata i nie narzekam, bo mało pali i nie sprawia kłopotów. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2010 / 123000 Śr. spalanie: 5.5
Jolanta 28.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechane 75000 km. Brak jakichkolwiek problemów z silnikiem. Trochę za głośny jak dla mnie ale można pogłosić radio. Gdyby miał jeszcze dodatkowo 20KM, byłby idealny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2009 / 75000 Śr. spalanie: 5.5
Adam 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, niezawodny, ekonomiczny, jedynie turbodziura do 2000 obr/min trochę przeszkadza. Szczerze polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla 90 Rok / Przebieg: 2011/140000 Śr. spalanie: 6
pw 12.02.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"co moge napisac - chyba tylko prawde muł muł muł i pijak auto dla emeryta ok ale dla normalnych ludzi nieee jak się jedzie na pusto i bez pośpiechu ok ale jak mamy pasażerów i niedaj boże bagaże - dramat wyprzedzanie tirów zakrawa na próby samobójcze autostrada szybkosc 160-170 (jak mamy przychylny wiatr w plecy ) spalanie ok 10 !!! fotele katastrofa plecy bolą już po 50km no chyba że ktoś jest azjatyckiej postury ...koszty aso paranoja, blacha jak z papieru w zimę wieje mrozem z szpar a byle kamyczek i jest wgniecenie , plastiki w środku to już inny temat rzeka ...powiem krótko oprócz tego że co chwila jakiś plasticzek czy zaślepka odpada !! to jeszcze są jakości jak w lanosie -koszmar auto nie warte ceny !!! co do awarii to mialem na razie tylko upierdliwe detale ale reasumując silnik moze i ok ale do yarisa i aygo a nie do duzego auta nawet koreańskie auta ich przegonili o lata świetlne "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: auris kombi 90 Rok / Przebieg: 2014/58000 Śr. spalanie: 6.7-9
aaa 07.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zalewany olejem 5w30.Olej w silniku wymieniam co rok i dolewki wynosiły zero. Aktualnie przejechane mam 315tys.km.i wymieniłem trochę podzespołów sam na nowe lub używane (łatwy dostęp) turbina 350zł, wtrysk 250zł, rozrusznik 160zł oraz nowe tarcze i klocki 550zł, pompa wody 100zł ,sprzęgiełko alternatora 100zł,, świece żarowe 200zł.Brak dwumasy ,filtra dpf i łańcuch rozrządu na 500tys km to duży plus oraz małe tłoki to lekki rozruch i pozostałe Corolki wymiękają."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1.4D4d Rok / Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 5

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5717.10.2017

Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilo

Polecam

8.37

Silnik 1.4 D4D 90KM DPF16.10.2017

"Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5

Polecam

9.33

Silnik 1.6 Multijet II 105KM DPF15.10.2017

T mój drugi Fiat Doblo tym razem z silnikiem 105KM MultiJet na pochwałę trzeba zapisać cichszą pracę silnika niższy poziom spala

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.