Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 159550

D4D
Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 568

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 191
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

radca 26.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeżdżę yarisem 1,4 d4d i 5 biegów.(luna+). Stosuję olej 0W-40 syntetyk i mniej pali niż na oleju toyoty, paliwo ON sieciówka, ale na Utimate BP zwiększa się zasięg te 50 km na tankowaniu, a przy ON-miles 20 km. Jeżdżę dynamicznie sam + 100 kg klamotów, odejście ma piękne od 80-120, wtedy spalanie 5,2-5,8 l na autostradzie przy 160 km to spalanie 7-7,8 l spokojnie z małżonką to spalanie 4,6 l. zimą po mieście to do 6 ,2 l. Tylko standardowy serwis (filtry, olej, żarówki poz., co pewien czas klocki), po 170 tys. wymiana tarcz/ bębnów i reflektorów, tak przy 210 tys. spodziewam się wymiany sprzęgła. Nie zmieniam na nowy i spodziewam się, że przez następne 10 lat będzie tak samo i stan 400 tys. km. Z czystym sumieniem polecam, przy 6 biegach ponoć prawie 1 l mniej pali. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: yaris II 1,4d4d - 5b Rocznik / Przebieg: 2007/198500 Śr. spalanie: 5.2-6.0 l
julisn 22.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jeżdżę corollą z 2015 roku. Praca silnika różni się od poprzedniego modelu corolli. Jest ciszej i odczuwa się mniej wibracji. Co do przyśpieszeń nie można narzekać, choć na pewno mniejsza pojemność odbija się na możliwościach. Zmianą względem poprzedniego modelu jest gorsza reakcja na dziąłanie klimy przy zimnym silniku. Silnik dodaje obrotów, tak jakby był "na ssaniu" w czasach przedwtryskowych. Trudno powiedzieć czemu służy ta modyfikacja oprogramowania, bo we wcześniejszym modelu nie było tego efektu, a działało bez zarzutów. Silnik jest bezproblemowy. Średnie spalanie w czasie mrozów i podczas jazdy miejskiej nie przekracza 6,4 l/100km. Problem z filtrem cząstek stałych nigdy nie wystąpił. Jeśli chcemy rozsądnego spalania i możemy używac samochód do dalekich tras przy normalnej jeździe, a nie wyścigowej samochód odwdzięcza się niskimi kosztami eksploatacji. W przypadku nowego wcielenia silnika urzeka jego cicha praca oraz ekonomika spalania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: corolla Rocznik / Przebieg: 2015/47 tys km Śr. spalanie: 6.4
mummy 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy. Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie? W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90 Rocznik / Przebieg: 104000 Śr. spalanie: 5.2
reee 25.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"do sweepera !!!!!!! naucz się jeździć dieslem a później sie bież do oceniania silników. Każde auto w firmie jest katowane przez takich jak ty bo nie płacicie za serwis. Silni 1,4 d4d to jedna z najbardziej udanych jednostek po 1,9 tdi VW tej w starej 90 konnej konstrukcji. Po spełnieniu wszystkich norm wymuszanych na koncernach przez ekologię Toyota biję VW o epokę przykładem jest wadliwy 2,0 tdi. Poza tym każdy silnik można zakatować jak się ma tylko pojęcie o dodawaniu i odejmowaniu gazu w aucie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: auris/90 Rocznik / Przebieg: 2015/40000 Śr. spalanie: 5
Kuba 15.12.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mały, wielki silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Auris 90kM Rocznik / Przebieg: 2009/85000 Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.