Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 142760

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 527

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 181
Średnia (głosów 63):
(8.49)
Trwałość
 9.19/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 7.65/10

Głosy według opinii:

558

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

mummy 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy. Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie? W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 104000 Śr. spalanie: 5.2
reee 25.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"do sweepera !!!!!!! naucz się jeździć dieslem a później sie bież do oceniania silników. Każde auto w firmie jest katowane przez takich jak ty bo nie płacicie za serwis. Silni 1,4 d4d to jedna z najbardziej udanych jednostek po 1,9 tdi VW tej w starej 90 konnej konstrukcji. Po spełnieniu wszystkich norm wymuszanych na koncernach przez ekologię Toyota biję VW o epokę przykładem jest wadliwy 2,0 tdi. Poza tym każdy silnik można zakatować jak się ma tylko pojęcie o dodawaniu i odejmowaniu gazu w aucie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: auris/90 Rok / Przebieg: 2015/40000 Śr. spalanie: 5
Kuba 15.12.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mały, wielki silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris 90kM Rok / Przebieg: 2009/85000 Śr. spalanie: 6
Julian 14.12.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik nigdy nie sprawił problemu. Serwisowany w ramach floty w ASO, tankowany standardowym dieslem sieciowych stacji benzynowych. Dużo jeżdżę na krótkich odcinkach bez rozgrzewania, co jakiś czas przyśpieszając na drodze przyśpieszonej (dystans około 15 - 20 km). Nigdy od nowości nie zauważałem problemów z procedurą oczyszczania DPF. Co do jego słabości - na pewno przy starcie nie jest demonem ruszania spod świateł na tle ścigantów, ale w trasie jest cudowny. Mało pali, jest cichy (obecny 6 bieg w odróżnieniu od VW golfa 1,6tdi) i pozwala na dużą elastyczność przy wyprzedzaniu na 5 biegu w trasie. Może nie powinno się go porównywać do wielkich diesli o pojemności 2 litrów, ale do benzyniaków stosowanych w kompaktach. Przyśpieszanie w benzyniaku 1,6 toyoty jest nieporównywalne z tym najmniejszym dieslem. Ruszanie spod świateł to nie wszystko, choć wersji benzynowej wyraźnie brakuje tych niemal 50Nm. Jazda z dużą dynamiką benzyniakiem jest możliwe, ale okupuje się ją spalaniem na poziomie ponad 10 litrów. Miałem porównanie dwóch modeli corolli na benzynie i w opiniowanym dieslu. Zdecydowanie fajniej jeździ się dieslem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1,4 D4D Rok / Przebieg: 2013/50500 km Śr. spalanie: 6.4
Sebastian 23.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"obecnie auto ma 140 tys km i jestem 1 właścicielem od nowości. nic nie robione poza regeneracja łożyska 5 w skrzyni biegów. ogólnie polecam. jest cichy bezawaryjny i oszczędny ale bujnąc go do 100km/h to trwa dluuuuugo ok 13 sekund :):):) mały cichy silnik bezawaryjny i gwarantujący oszczędne przemieszczanie się z punktu A do punktu B"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 140000 Śr. spalanie: 6.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.