Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 103468

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 417

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 151
Średnia (głosów 54):
(7.71)
Trwałość
 8.37/10
Utrzymanie
 7.83/10
Dynamika
 6.93/10

Głosy według opinii:

468

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tiru 28.08.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiadam Corollę E12 z 2005 roku z tym właśnie silnikiem, którą kupiłem niespełna dwa lata temu. Samochód w chwili zakupu miał przejechane 220 tys. km (flota), obecnie przebieg auta wynosi 252 tys. km. Autem poruszam się głównie po mieście. Spalanie oscyluje w granicach 5 litrów. Zero problemów z silnikiem. Dynamika na dobrym poziomie. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corolla / 90 KM Rok / Przebieg: 2005 / 252 Śr. spalanie: 5
Michał 11.08.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam ten silnik jest po prostu rewelacyjny mam 2 yarisy z tym motorem.Może dynamika nie zachwyca ale jeśli chodzi o bezawaryjność to jest bezkonkurencyjny. Potrzebuje tylko dobrej klasy oleju, ja leje full syntetyk 5w30 Motula. Mimo dużych przebiegów jeden ponad 400tys km drugi 200 tys km silniki chodzą jak w zegarku bez żadnych awarii spalanie srednie 4,5l/100 km na jednym baku 45L robie 950km.Polecam tym którzy szukają samochodu bezawaryjnego z niskim spalaniem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: toyota yaris 1 /75km Rok / Przebieg: 2005/ 430tyś Śr. spalanie: 4.5
Zdzich 07.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silniczek bardzo przyjazny, do spokojnej jazdy, ale jak trzeba to potrafi wyrwać, choć jest spora turbo dziura. Spalanie rewelacyjne -średnio 5 - 5.2. Jednak denerwujące są wibracje przy obrotach poniżej 2000, przy mocnym dodaniu gazu. Może ktoś znalazł przyczynę /serwis toyoty rozkłada ręce/."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Verso S 90 km Rok / Przebieg: 2011 - 51 tys. Śr. spalanie: 5.0 - 5.2
Bogdan 09.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik, pracuje dość cicho, podobnie do silnika benzynowego. Mimo sporej "turbodziury do 2000 obr/min jest żwawy i sprawia wrażenie jakby pod maską pracował silnik o większej pojemności. Mało pali, lepiej pracuje na paliwie PREMIUM. Wady tej jednostki, to zbyt mały moment obrotowy w dolnym zakresie, co powoduje, że łatwo go zdusić przy ruszaniu z miejsca z dużym obciążeniem lub pod górę. Duże wibracje w zakresie 1800-2200 obr/min przy mocno wciśniętym pedale gazu na wyższych biegach, które niewiadomo z czegio wynikają i są denerwujące. Drogi osprzęt (wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek), dlatego trzeba lać sprawdzone paliwo i dbać o turbinę. Silnik raczej do spokojnej jazdy, nieco za słaby do Aurisa, trzeba się do niego przyzwyczaić i nauczyć wykorzystywać jego maksymalny moment obrotowy. Zimą nie miałem z nim problemów, chociaż poniżej temperatury 0 nie palił "od strzała". Ogólnie polecam za niezawodność i spalanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris Rok / Przebieg: 2009/70000 Śr. spalanie: 6.0
Marek 29.06.2015
Średnia:
(0.00)
Nie
"Witam Napiszcie proszę jak to robicie że wam pali koło 4 . MI przy przepisowej jeździe po za miastem 5l/100 ,w miaście (korki) ponad 6 Silnik stanowczo za słaby do Aurisa"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Auris 90 km Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.6
Łukasz 29.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"plusy: -brak dwumasy -łańcuch rozrządu -przyjazne w regeneracji wtryski boscha -niskie spalanie -brak (promblematycznego w serwisie) filtra dpf -proste i trwałe zawieszenie -prestiż Minusy: -brak opcjonalnej nawigacji,skórzanej tapicerki,napędu 4x4 i 6tgo biegu(no ale nie można mieć wszystkiego). Hejterom i tak ciężko będzie dogodzić.Tym którym nie podoba się spalanie w przedziale od 4.5 do 6l a chcieli by żeby prawie 10 letnie auto paliło tyle co deklaruje producent czyli 3.8 polecam zakup nowej hybrydy z salonu albo najlepiej tesli kórej spalanie wynosi całe 0.0 Tak samo jest z kwestią brania oleju przez silnik,wiadomo że model E12 jest już dostępny tylko z rynku wtórnego i wszystko zależy jak poprzedni właściel traktował nasz nowy samochód,chodzi tutaj o katowanie silnika ,regularność wymiany oleju,filtrów,jakości paliwa itd.czynników jest wiele a przy zakupie musi dopisać też trochę szczęścia.Niektórzy chyba by chcieli żeby diesel 1.4 90 kucy palił 3.8l/100km i przy tym obskakiwał na trasie 3 litrowe Bemki i Audice które mają po 270 koni. W mojej ocenie E12 z tym silnikem to nieskąplikowane auto miejskie które swietnie radzi sobie też w trasie i przy regularnym serwisowaniu odwdzieńczy się bezawaryjnością. Aurisa 1.4 nie ma co tutaj porównywać do corolli.Auris waży o 175kg więcej i nie dziwota że ten silnik może trochę zamulać. Corolla 1.4 D4D godny polecenia kompakt dla poukładanych ludzi którzy cenią sobie ekonomię,niezawodność i małą utratę wartości. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90KM Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: ok 5l
Rafał 21.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hej jestem posiadaczem corolla 1,4 d4d 2006 fl. Auto rewelacyjne, nic się z nim nie dzieje. Na trasie około 500km średnie spalanie 4,2 - 4,5 l/100km. Brzmienie silnika nie słyszałem jeszcze lepszego, chyba że równie ładnie brzmi bmw 530d. W mieście 6 l da się zejść niżej. Kultura pracy silnika rewelacja. Samochód od nowości u mnie ma 250 tys km przejazdu i nigdy nie widział mechanika :) jedynie olej i filtry. Polecam auta z tym silnikiem. Ostatnio się dowiedziałem że spełnia już normy euro 6. szok. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90km Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 5
Michał 15.03.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mam Aurisa II z tym silnikiem. Niestety w tej budzie silnik nie do końca się sprawdza. Po pierwsze między bajki należy włożyć spalanie na trasie rzędu 3,7-4l. Jeżdżę sam wyłącznie w trasie, bez bagażu, bo dojezdzam do pracy 50km. I bez szaleństw, bo jadę spokojnie, w kolumnie te 90-110km/h. Tam, gdzie się da to wrzucam 6ty bieg, ale raczej rzadko, bo komputer pokazuje shift down już przy 95km/h na szóstce. Tak jeżdząc osiągam 4,6-4,8l/100km. W życiu nie zsedłem poniżej 4,4. $,4l pokazał mi komputer jako średnie przez może 4-5km w trasie na prostej. Pierwsze światła i hamowanie, ruszanie z jedynki już podnosi do 4,5 i niżej nie da rady zejść. Miasto to nawet 6l-6,2l. Dynamika do 120km/h ok. Potem już wyraźna zadyszka i przy 160km/h puchnie. Silnik moim zdaniem stworzony do Yarisa. W Aurisie brakuje mu z 20km."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Auris 2, 2013r.
Daniel 06.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak najbardziej polecam ten silnik. Obecnie oryginalnego przebiegu mam 169tyś. Kupiłem go sprowadzonego z Francji od "pierwszego właściciela" ze względu na climatronic. Pokonując codziennie 100km trasę do pracy i domu...jestem zachwycony. Spalanie w trasie wychodzi jakieś 3,7-3,9l/100km. przy rozsądnej jeździe. Przejeżdżając przez pół Warszawy (Puławska, Dolina służewiecka, Trakt Brzeski) w godzinach szczytu to nie lada wyczyn. "Jedynka" "luz" i "stop"...średnie spalanie na komputerze waha się od 4,8/4,9l/100km. Przy 168tyś. hałasowało łożysko oporowe sprzęgła (zapobiegawczo wymieniłem sprzęgło, tarcze, docisk i łożysko), sprawdziłem luzy zaworowe (nie było na żadnym) i wymieniłem świece żarowe. Olej, filtry wymieniam co 10-12 tyś km (koszt nie duży) i tankuje ze sprawdzonej stacji. Od czasu do czasu zatankuje paliwo klasy "premium" (ze względu na dodatki czyszcząco - konserwujące) układ paliwowy i na tym koniec. "Miód malina" oby tak dalej :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris/2007/169000
Zygmunt 05.03.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Samochód z tym silnikiem (Toyota Corolla D4D 1,4D Combi) kupiłem "z drugiej ręki", z przebiegiem 90000 km. Dzisiaj, po pięciu latach eksploatacji auto ma na liczniki ok. 195000 km. Jeżdżę najczęściej po mieście, sporo kilometrów "nakręciłem" też podróżując po Europie. Nie jest oczywiście auto wyścigowe i jeśli ktoś lubi na agresywny styl jazdy to będzie zawiedziony. Jego zaletą jest przede wszystkim niska awaryjność, w serwisie bywam w zasadzie tylko na wymianie klocków hamulcowych i oleju. Podoba mi się niewielka "paliwożerność" - średnia roczna jej wartość nie przekracza 5,5-5,7 l/100 km (wliczając to jazdę po mieście). Nie narzekam na dynamikę, nie mam problemów z wyprzedzaniem i jazdą w górach. Z silnika (i w ogóle z autka) jestem bardzo zadowolony. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corolla Combi/2006/195000 km

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Silnik 1.9 TDI21.02.2017

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymi

Polecam

5.70

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.