Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 99888

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 408

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 146
Średnia (głosów 52):
(7.65)
Trwałość
 8.31/10
Utrzymanie
 7.77/10
Dynamika
 6.87/10

Głosy według opinii:

448

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sylwek 11.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"wersja 90KM/190Nm bez DPF super silnik do spokojnej ekonomicznej jazdy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla/2006/
Tomasz 25.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam Corolle 1.4 D4D z 2006r model e12. Auto kupiłem pod wpływem rozsądku niż emocji. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, mało pali, jest wystarczająco elastyczny i świetnie się sprawdza do miasta. Na autostradzie brakuje 6-go biegu ale nadrabia małym spalaniem ropy, około 4,5-5 L przy prędkościach 130 km/h a 140 km/h."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla/2006/200000km
staszek 10.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris ii
webmister 25.11.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"1.4 D4D w corolli combi, stale z rynienkami na rowery na dachu bierze średnio 5,2l. Na równej płaskiej drodze bez hamowania i bez szaleństw 4.0 jest całkowicie osiągalne. Po przebiegu 250tys wymieniałem sprzęgło i coś w skrzyni biegów (huczała). Teraz dobija 290 i wszystko jest ok. Jeżdżę dość spokojnie, ale jak trzeba, to przyspieszenie jest wystarczające, a na autobanie jak ktoś chce, to te 160 da się spokojnie utrzymać. Oczywiście wtedy żłopie jak wszystkie. Olej zmieniam średnio co 17tys, pomiędzy wymianami nie sprawdzam. Bardzo kulturalny silniczek. Wystarczy w corolli, w mniejszym aucie więcej nie trzeba na pewno."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: corolla
jacek 25.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"mam ten silnik w aurisie i jestem zadowolony "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: auris 2010
Klezmer1968 15.08.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto do 200.tys rewelacja , bezawaryjne, mało pali, bardzo dynamiczne.Jednak po 200 tys problem z silnikiem, zaczął pobierać dużo oleju średnio 1l/400km.Po sprawdzeniu pojawia olej w turbinie."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Yaris 1.4 diesel
Krystian 24.07.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Auto nie jest wyscigówka, ale chyba tylko ktoś niespełna rozumu kupuje diesla 1.4 i oczekuje dynamiki rodem z wyścigów. Auto do 120 km/h daje radę. Nieobciążone bezpiecznie przyśpiesza przy wyprzedzaniu. Jadąc ostro spalanie nie przekroczyło mi nigdy 5,7 l/100km. JAdąc oszczędnie bez problemu damy rade dojść do 4,5 l/100 km. Przejechałem juz 170 000 km i brak jakichkolwiek awarii."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris 1.4
Marcin 14.06.2014
Średnia:
(2.67)
Nie
"Toyotowski 1,4 D4D to ogólnie rozczarowanie, jednostka jest naprawdę słaba a przy tym apetyt na paliwo jak na tak mały silniczek ma naprawdę spory. Jednostka jest cicha przez pierwsze 10 tyś/km później jest coraz gorzej ogólnie jest to jednostka o bardzo przestarzałej konstrukcji pozostająca daleko w tyle za współczesnymi podobnymi konstrukcjami konkurencji. "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Toyota Auris
Dariusz 09.05.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"Silnik bardzo, bardzo słaby z dużym apetytem na paliwo a koszty serwisowania w ASO Toyota mogą rozłożyć na łopatki. Próby wyprzedzania gdy w aucie mamy komplet pasażerów są próbami dla ludzi o mocnych nerwach, na postoju jednostka jest cicha jednak już po ruszeniu dochodzi nas dość głośny klekot Diesla. Jeżeli szukacie auta naprawdę ekonomicznego i dobrze wykonanego warto odwiedzić salon konkurencji. Auto z ta jednostką polecałbym jedynie osobą które zwykle poruszają się w mieście i nad dynamikę zdecydowanie stawiają spokój i ekonomię - choć ta druga jest do zaobserwowanie tylko przy naprawdę delikatnym traktowaniu gazu. Podsumowując konkurenci pod względem jednostek dawno odjechali z peronu na który Toyota dopiero wjeżdża."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Toyota Auris
Marian 02.05.2014
Średnia:
(3.00)
Nie
"Jednostka napędowa jest przestarzała, spalanie na pewno was rozczaruje chyba że jesteście mistrzem Eco Drivingu. Jeżeli chodzi o moc nie można się spodziewać zbyt wiele po tej jednostce jednak nie przypuszczałem, że jest aż tak źle. Natomiast koszty serwisu ASO Toyota mogą naprawdę przyprawić o zawał."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Toyota Auris

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Silnik 1.6 D220.01.2017

Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam

Polecam

6.90

Silnik 3.0 TDI19.01.2017

Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i

Polecam

9.00

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.