Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 115572

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 452

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 163
Średnia (głosów 58):
(7.81)
Trwałość
 8.45/10
Utrzymanie
 7.95/10
Dynamika
 7.03/10

Głosy według opinii:

508

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 21.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hej jestem posiadaczem corolla 1,4 d4d 2006 fl. Auto rewelacyjne, nic się z nim nie dzieje. Na trasie około 500km średnie spalanie 4,2 - 4,5 l/100km. Brzmienie silnika nie słyszałem jeszcze lepszego, chyba że równie ładnie brzmi bmw 530d. W mieście 6 l da się zejść niżej. Kultura pracy silnika rewelacja. Samochód od nowości u mnie ma 250 tys km przejazdu i nigdy nie widział mechanika :) jedynie olej i filtry. Polecam auta z tym silnikiem. Ostatnio się dowiedziałem że spełnia już normy euro 6. szok. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90km Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 5
Michał 15.03.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mam Aurisa II z tym silnikiem. Niestety w tej budzie silnik nie do końca się sprawdza. Po pierwsze między bajki należy włożyć spalanie na trasie rzędu 3,7-4l. Jeżdżę sam wyłącznie w trasie, bez bagażu, bo dojezdzam do pracy 50km. I bez szaleństw, bo jadę spokojnie, w kolumnie te 90-110km/h. Tam, gdzie się da to wrzucam 6ty bieg, ale raczej rzadko, bo komputer pokazuje shift down już przy 95km/h na szóstce. Tak jeżdząc osiągam 4,6-4,8l/100km. W życiu nie zsedłem poniżej 4,4. $,4l pokazał mi komputer jako średnie przez może 4-5km w trasie na prostej. Pierwsze światła i hamowanie, ruszanie z jedynki już podnosi do 4,5 i niżej nie da rady zejść. Miasto to nawet 6l-6,2l. Dynamika do 120km/h ok. Potem już wyraźna zadyszka i przy 160km/h puchnie. Silnik moim zdaniem stworzony do Yarisa. W Aurisie brakuje mu z 20km."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Auris 2, 2013r.
Daniel 06.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak najbardziej polecam ten silnik. Obecnie oryginalnego przebiegu mam 169tyś. Kupiłem go sprowadzonego z Francji od "pierwszego właściciela" ze względu na climatronic. Pokonując codziennie 100km trasę do pracy i domu...jestem zachwycony. Spalanie w trasie wychodzi jakieś 3,7-3,9l/100km. przy rozsądnej jeździe. Przejeżdżając przez pół Warszawy (Puławska, Dolina służewiecka, Trakt Brzeski) w godzinach szczytu to nie lada wyczyn. "Jedynka" "luz" i "stop"...średnie spalanie na komputerze waha się od 4,8/4,9l/100km. Przy 168tyś. hałasowało łożysko oporowe sprzęgła (zapobiegawczo wymieniłem sprzęgło, tarcze, docisk i łożysko), sprawdziłem luzy zaworowe (nie było na żadnym) i wymieniłem świece żarowe. Olej, filtry wymieniam co 10-12 tyś km (koszt nie duży) i tankuje ze sprawdzonej stacji. Od czasu do czasu zatankuje paliwo klasy "premium" (ze względu na dodatki czyszcząco - konserwujące) układ paliwowy i na tym koniec. "Miód malina" oby tak dalej :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris/2007/169000
Zygmunt 05.03.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Samochód z tym silnikiem (Toyota Corolla D4D 1,4D Combi) kupiłem "z drugiej ręki", z przebiegiem 90000 km. Dzisiaj, po pięciu latach eksploatacji auto ma na liczniki ok. 195000 km. Jeżdżę najczęściej po mieście, sporo kilometrów "nakręciłem" też podróżując po Europie. Nie jest oczywiście auto wyścigowe i jeśli ktoś lubi na agresywny styl jazdy to będzie zawiedziony. Jego zaletą jest przede wszystkim niska awaryjność, w serwisie bywam w zasadzie tylko na wymianie klocków hamulcowych i oleju. Podoba mi się niewielka "paliwożerność" - średnia roczna jej wartość nie przekracza 5,5-5,7 l/100 km (wliczając to jazdę po mieście). Nie narzekam na dynamikę, nie mam problemów z wyprzedzaniem i jazdą w górach. Z silnika (i w ogóle z autka) jestem bardzo zadowolony. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corolla Combi/2006/195000 km
Marek 01.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Fajny silnik cichutka praca mało pali.Prosta konstrukcja czyni z niego bardzo udaną jednostkę którą można przejechać bardzo wiele km.Mam moją corolle od nie dawna od 8 miesięcy i na razie moja opinia jest bardzo pozytywna. Dynamika cudów nie ma ale to silnik1.4 i 90KM więc do spokojnej i normalnej jazdy zupełnie wystarcza,a jak wyprzedzić trzeba to bez problemów daje radę. Polecam za spalanie solidność prostą konstrukcję, konkurencja niech się chowa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: corolla 2005 145tyś
Grzegorz 01.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"auto od nowości z salonu regularny serwis i zero problemów,niskie spalanie miasto 6.3L Trasa 4.3L ,dynamika na dobrym poziomie nie brak mocy podczas wyprzedzania.Silnik bardzo trwały tylko trzeba o niego dbać,ja nie miałem z nim żadnych problemów nigdy nic nie wymieniałem.Poleca,"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Toyota Corolla X 1.4 D-4D 90KM 2008r 176tys
Sylwek 11.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"wersja 90KM/190Nm bez DPF super silnik do spokojnej ekonomicznej jazdy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla/2006/
Tomasz 25.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam Corolle 1.4 D4D z 2006r model e12. Auto kupiłem pod wpływem rozsądku niż emocji. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, mało pali, jest wystarczająco elastyczny i świetnie się sprawdza do miasta. Na autostradzie brakuje 6-go biegu ale nadrabia małym spalaniem ropy, około 4,5-5 L przy prędkościach 130 km/h a 140 km/h."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla/2006/200000km
staszek 10.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris ii
webmister 25.11.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"1.4 D4D w corolli combi, stale z rynienkami na rowery na dachu bierze średnio 5,2l. Na równej płaskiej drodze bez hamowania i bez szaleństw 4.0 jest całkowicie osiągalne. Po przebiegu 250tys wymieniałem sprzęgło i coś w skrzyni biegów (huczała). Teraz dobija 290 i wszystko jest ok. Jeżdżę dość spokojnie, ale jak trzeba, to przyspieszenie jest wystarczające, a na autobanie jak ktoś chce, to te 160 da się spokojnie utrzymać. Oczywiście wtedy żłopie jak wszystkie. Olej zmieniam średnio co 17tys, pomiędzy wymianami nie sprawdzam. Bardzo kulturalny silniczek. Wystarczy w corolli, w mniejszym aucie więcej nie trzeba na pewno."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: corolla

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 BlueHDI16.07.2017

To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie n

Polecam

10.00

Silnik 1.9 TDI13.07.2017

Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi

Polecam

5.57

Silnik 1.4 TDI DPF CR12.07.2017

Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowan

Polecam

7.33

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.