Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 148657

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 548

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 185
Średnia (głosów 63):
(8.49)
Trwałość
 9.19/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 7.65/10

Głosy według opinii:

558

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

sweeper 20.05.2016
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ten silnik to jakiś dramat. W firmie 10 sztuk, 9 sztuk padło przy przebiegach 85-95 tys. km. Krętactwo serwisów.. Wymienimy olej - skoro przybywa, proszę przegonić go po autostradzie, żeby się filtr wyczyścił ( świeżo wróciłem z tresy 150 km)- odciągniemy oleju - zobaczymy czy przybędzie... Wymienimy czujnik - bo na pewno od tego przybywa oleju, przeprogramujemy silnik- wszystko pomagało na ok. 5 tyś km, albo mniej. Przy okazji spalanie wzrosło powyżej 6ltr/100km. W z samochodów identyczne objawy wystąpiły przy przebiegu 110 000 km ( czyli po gwarancji) - i tutaj zupełnie dziwnym trafem diagnoza od razu właściwa i skuteczna - wymienić filtr DPF - koszt ok. 5000 pln... Spalanie średnie bez szału - bo niewiele więcej palą mi auta typu octavia, czy grand picasso - które są jednak sporo większe i mocniejsze. Wada fabryczna - mniej więcej połowa egzemplarzy "trzęsie budą" na 6 biegu przy 1700-2000 obrotów - pojawia się jakiś rezonans. Filtr dpf - nie oczyszcza się prawidłowo - nawet nowy przedmuchuje się na autostradzie na dystansie ok. 20 km ( citroenowi starcza 4-5 km - nawet na zwykłej drodze podmiejskiej) Generalnie nie polecam - w tej cenie jest dużo innych ciekawszych, oszczędniejszych i kulturalniejszych silników."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Yaris Rok / Przebieg: 90000 Śr. spalanie: 5.6-6
Jakub 19.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę około 5 lat bezproblemowo, zawsze odpala i nie miałem jeszcze awarii. Denerwuje mnie , że słabo się zbiera i ciężko nim uciec z pod świateł ale to tylko 1.4 i 1300 kg masy. Jest cichy, ekonomiczny i w miarę prosty. Starcza do normalnej jazdy. Polecam dla spokojnych ludzi. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: corolla 90 Rok / Przebieg: 2010 95000 Śr. spalanie: 5
Zbyszek 14.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"po 8 latach nic z nim nie robiłem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1.4 d4d Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4l.
Wieslaw 29.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik ogólnie oceniam jako dobry, gdyż jest ekonomiczny, bezproblemowy i jak na tak małą pojemność dość żwawy. Kiedy zakupiłem auto, ciężko było się przyzwyczaić do sporej turbodziury ale teraz już mi ona nie przeszkadza. Podoba mi się kultura pracy tego silnika, szczególnie na wysokich obrotach i mam wrażenie, że on bardzo je lubi. Leję sprawdzone paliwo, wymieniam w terminie oleje i filtry, dbam o turbinę. Póki co spokój. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris 90km Rok / Przebieg: 2011/ 113000 Śr. spalanie: 5
Dariusz 02.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry, trwały, bezawaryjny silnik oczywiście przy odpowiednim traktowaniu. Tylko dla ludzi spokojnych ze względu na umiarkowaną dynamikę. Osobiście jeżdżę już 4 lata i nie narzekam, bo mało pali i nie sprawia kłopotów. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2010 / 123000 Śr. spalanie: 5.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.