Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 159551

D4D
Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 568

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 191
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Julian 14.12.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik nigdy nie sprawił problemu. Serwisowany w ramach floty w ASO, tankowany standardowym dieslem sieciowych stacji benzynowych. Dużo jeżdżę na krótkich odcinkach bez rozgrzewania, co jakiś czas przyśpieszając na drodze przyśpieszonej (dystans około 15 - 20 km). Nigdy od nowości nie zauważałem problemów z procedurą oczyszczania DPF. Co do jego słabości - na pewno przy starcie nie jest demonem ruszania spod świateł na tle ścigantów, ale w trasie jest cudowny. Mało pali, jest cichy (obecny 6 bieg w odróżnieniu od VW golfa 1,6tdi) i pozwala na dużą elastyczność przy wyprzedzaniu na 5 biegu w trasie. Może nie powinno się go porównywać do wielkich diesli o pojemności 2 litrów, ale do benzyniaków stosowanych w kompaktach. Przyśpieszanie w benzyniaku 1,6 toyoty jest nieporównywalne z tym najmniejszym dieslem. Ruszanie spod świateł to nie wszystko, choć wersji benzynowej wyraźnie brakuje tych niemal 50Nm. Jazda z dużą dynamiką benzyniakiem jest możliwe, ale okupuje się ją spalaniem na poziomie ponad 10 litrów. Miałem porównanie dwóch modeli corolli na benzynie i w opiniowanym dieslu. Zdecydowanie fajniej jeździ się dieslem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1,4 D4D Rocznik / Przebieg: 2013/50500 km Śr. spalanie: 6.4
Sebastian 23.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"obecnie auto ma 140 tys km i jestem 1 właścicielem od nowości. nic nie robione poza regeneracja łożyska 5 w skrzyni biegów. ogólnie polecam. jest cichy bezawaryjny i oszczędny ale bujnąc go do 100km/h to trwa dluuuuugo ok 13 sekund :):):) mały cichy silnik bezawaryjny i gwarantujący oszczędne przemieszczanie się z punktu A do punktu B"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 90 Rocznik / Przebieg: 140000 Śr. spalanie: 6.5
sweeper 20.05.2016
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ten silnik to jakiś dramat. W firmie 10 sztuk, 9 sztuk padło przy przebiegach 85-95 tys. km. Krętactwo serwisów.. Wymienimy olej - skoro przybywa, proszę przegonić go po autostradzie, żeby się filtr wyczyścił ( świeżo wróciłem z tresy 150 km)- odciągniemy oleju - zobaczymy czy przybędzie... Wymienimy czujnik - bo na pewno od tego przybywa oleju, przeprogramujemy silnik- wszystko pomagało na ok. 5 tyś km, albo mniej. Przy okazji spalanie wzrosło powyżej 6ltr/100km. W z samochodów identyczne objawy wystąpiły przy przebiegu 110 000 km ( czyli po gwarancji) - i tutaj zupełnie dziwnym trafem diagnoza od razu właściwa i skuteczna - wymienić filtr DPF - koszt ok. 5000 pln... Spalanie średnie bez szału - bo niewiele więcej palą mi auta typu octavia, czy grand picasso - które są jednak sporo większe i mocniejsze. Wada fabryczna - mniej więcej połowa egzemplarzy "trzęsie budą" na 6 biegu przy 1700-2000 obrotów - pojawia się jakiś rezonans. Filtr dpf - nie oczyszcza się prawidłowo - nawet nowy przedmuchuje się na autostradzie na dystansie ok. 20 km ( citroenowi starcza 4-5 km - nawet na zwykłej drodze podmiejskiej) Generalnie nie polecam - w tej cenie jest dużo innych ciekawszych, oszczędniejszych i kulturalniejszych silników."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Yaris Rocznik / Przebieg: 90000 Śr. spalanie: 5.6-6
Jakub 19.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę około 5 lat bezproblemowo, zawsze odpala i nie miałem jeszcze awarii. Denerwuje mnie , że słabo się zbiera i ciężko nim uciec z pod świateł ale to tylko 1.4 i 1300 kg masy. Jest cichy, ekonomiczny i w miarę prosty. Starcza do normalnej jazdy. Polecam dla spokojnych ludzi. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: corolla 90 Rocznik / Przebieg: 2010 95000 Śr. spalanie: 5
Zbyszek 14.05.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"po 8 latach nic z nim nie robiłem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.4 d4d Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4l.

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.