Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 159552

D4D
Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 568

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 191
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Wieslaw 29.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik ogólnie oceniam jako dobry, gdyż jest ekonomiczny, bezproblemowy i jak na tak małą pojemność dość żwawy. Kiedy zakupiłem auto, ciężko było się przyzwyczaić do sporej turbodziury ale teraz już mi ona nie przeszkadza. Podoba mi się kultura pracy tego silnika, szczególnie na wysokich obrotach i mam wrażenie, że on bardzo je lubi. Leję sprawdzone paliwo, wymieniam w terminie oleje i filtry, dbam o turbinę. Póki co spokój. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: yaris 90km Rocznik / Przebieg: 2011/ 113000 Śr. spalanie: 5
Dariusz 02.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry, trwały, bezawaryjny silnik oczywiście przy odpowiednim traktowaniu. Tylko dla ludzi spokojnych ze względu na umiarkowaną dynamikę. Osobiście jeżdżę już 4 lata i nie narzekam, bo mało pali i nie sprawia kłopotów. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Auris / 90 Rocznik / Przebieg: 2010 / 123000 Śr. spalanie: 5.5
Jolanta 28.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechane 75000 km. Brak jakichkolwiek problemów z silnikiem. Trochę za głośny jak dla mnie ale można pogłosić radio. Gdyby miał jeszcze dodatkowo 20KM, byłby idealny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Auris / 90 Rocznik / Przebieg: 2009 / 75000 Śr. spalanie: 5.5
Adam 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, niezawodny, ekonomiczny, jedynie turbodziura do 2000 obr/min trochę przeszkadza. Szczerze polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Corolla 90 Rocznik / Przebieg: 2011/140000 Śr. spalanie: 6
pw 12.02.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"co moge napisac - chyba tylko prawde muł muł muł i pijak auto dla emeryta ok ale dla normalnych ludzi nieee jak się jedzie na pusto i bez pośpiechu ok ale jak mamy pasażerów i niedaj boże bagaże - dramat wyprzedzanie tirów zakrawa na próby samobójcze autostrada szybkosc 160-170 (jak mamy przychylny wiatr w plecy ) spalanie ok 10 !!! fotele katastrofa plecy bolą już po 50km no chyba że ktoś jest azjatyckiej postury ...koszty aso paranoja, blacha jak z papieru w zimę wieje mrozem z szpar a byle kamyczek i jest wgniecenie , plastiki w środku to już inny temat rzeka ...powiem krótko oprócz tego że co chwila jakiś plasticzek czy zaślepka odpada !! to jeszcze są jakości jak w lanosie -koszmar auto nie warte ceny !!! co do awarii to mialem na razie tylko upierdliwe detale ale reasumując silnik moze i ok ale do yarisa i aygo a nie do duzego auta nawet koreańskie auta ich przegonili o lata świetlne "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: auris kombi 90 Rocznik / Przebieg: 2014/58000 Śr. spalanie: 6.7-9

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.