Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 148656

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 548

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 185
Średnia (głosów 63):
(8.49)
Trwałość
 9.19/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 7.65/10

Głosy według opinii:

558

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jolanta 28.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechane 75000 km. Brak jakichkolwiek problemów z silnikiem. Trochę za głośny jak dla mnie ale można pogłosić radio. Gdyby miał jeszcze dodatkowo 20KM, byłby idealny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris / 90 Rok / Przebieg: 2009 / 75000 Śr. spalanie: 5.5
Adam 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, niezawodny, ekonomiczny, jedynie turbodziura do 2000 obr/min trochę przeszkadza. Szczerze polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla 90 Rok / Przebieg: 2011/140000 Śr. spalanie: 6
pw 12.02.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"co moge napisac - chyba tylko prawde muł muł muł i pijak auto dla emeryta ok ale dla normalnych ludzi nieee jak się jedzie na pusto i bez pośpiechu ok ale jak mamy pasażerów i niedaj boże bagaże - dramat wyprzedzanie tirów zakrawa na próby samobójcze autostrada szybkosc 160-170 (jak mamy przychylny wiatr w plecy ) spalanie ok 10 !!! fotele katastrofa plecy bolą już po 50km no chyba że ktoś jest azjatyckiej postury ...koszty aso paranoja, blacha jak z papieru w zimę wieje mrozem z szpar a byle kamyczek i jest wgniecenie , plastiki w środku to już inny temat rzeka ...powiem krótko oprócz tego że co chwila jakiś plasticzek czy zaślepka odpada !! to jeszcze są jakości jak w lanosie -koszmar auto nie warte ceny !!! co do awarii to mialem na razie tylko upierdliwe detale ale reasumując silnik moze i ok ale do yarisa i aygo a nie do duzego auta nawet koreańskie auta ich przegonili o lata świetlne "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: auris kombi 90 Rok / Przebieg: 2014/58000 Śr. spalanie: 6.7-9
aaa 07.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zalewany olejem 5w30.Olej w silniku wymieniam co rok i dolewki wynosiły zero. Aktualnie przejechane mam 315tys.km.i wymieniłem trochę podzespołów sam na nowe lub używane (łatwy dostęp) turbina 350zł, wtrysk 250zł, rozrusznik 160zł oraz nowe tarcze i klocki 550zł, pompa wody 100zł ,sprzęgiełko alternatora 100zł,, świece żarowe 200zł.Brak dwumasy ,filtra dpf i łańcuch rozrządu na 500tys km to duży plus oraz małe tłoki to lekki rozruch i pozostałe Corolki wymiękają."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1.4D4d Rok / Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 5
Piotr 03.11.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Najlepszy silnik na świecie brak paska rozrządu i dwumasy !!! Osiągi super !!! Zużycie paliwa niewiarygodne niskie !!! Pisze tu bo jestem bardzo zadowolony ze swojego Yarisa i polecam go wszystkim!!! Tylko model 2003-2005. Znajomy ma nowszego od 2006roku i to nie jest już to samo !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Yaris 1,4 D4d 75 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 4.2

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.