Silnik 1.4 D4DWyświetleń: 103467

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 417

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 151
Średnia (głosów 54):
(7.71)
Trwałość
 8.37/10
Utrzymanie
 7.83/10
Dynamika
 6.93/10

Głosy według opinii:

468

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Dariusz 09.05.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"Silnik bardzo, bardzo słaby z dużym apetytem na paliwo a koszty serwisowania w ASO Toyota mogą rozłożyć na łopatki. Próby wyprzedzania gdy w aucie mamy komplet pasażerów są próbami dla ludzi o mocnych nerwach, na postoju jednostka jest cicha jednak już po ruszeniu dochodzi nas dość głośny klekot Diesla. Jeżeli szukacie auta naprawdę ekonomicznego i dobrze wykonanego warto odwiedzić salon konkurencji. Auto z ta jednostką polecałbym jedynie osobą które zwykle poruszają się w mieście i nad dynamikę zdecydowanie stawiają spokój i ekonomię - choć ta druga jest do zaobserwowanie tylko przy naprawdę delikatnym traktowaniu gazu. Podsumowując konkurenci pod względem jednostek dawno odjechali z peronu na który Toyota dopiero wjeżdża."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Toyota Auris
Marian 02.05.2014
Średnia:
(3.00)
Nie
"Jednostka napędowa jest przestarzała, spalanie na pewno was rozczaruje chyba że jesteście mistrzem Eco Drivingu. Jeżeli chodzi o moc nie można się spodziewać zbyt wiele po tej jednostce jednak nie przypuszczałem, że jest aż tak źle. Natomiast koszty serwisu ASO Toyota mogą naprawdę przyprawić o zawał."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Toyota Auris
krzysztof zielona góra 22.04.2014
Średnia:
(5.67)
Tak
"witam posiadam corolke dizel 1,4 D - 4D - od stycznia 2005 r - plus nie ma koła dwumasowego wtryski bosch wmiare tanie ,zamiast paska zastosowano łancuch - wymiana oleju filtra i sie smiga - malkoltenci marudza ze malo dynamiczny silnik jak dla mnie ok sa motorki wieksze wiec mozna sobie zakupic "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: corolla 1,4 dizel D -4D
Pucios 21.04.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Znakomity silnik, mam Corolle z 2013r. Wspaniały samochód, kultura pracy rewelacja, na wszelki wypadem leję tylko lepszą ropę. Spala mi na trasie (głównie autostrada) - prędkości ok. 140km/h w granicach 5,0 - 5,4. Jak jadę wolniej to mogę spokojnie utrzymać spalanie w granicach 4,4 -4,7l/100km. Szczerzę polecam, moje problemy z samochodami się skończyły:)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Corolla
Waza III 11.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jestem w pełni zadowolony z użytkowania tego diesla.Odpukać,nie miałem problemów z motorem, zdecydowanie lepiej pracuje na lepszym paliwie.Trochę zastanawia mnie zwiększone zużycie paliwa, zimą po mieście wypijał nawet do 6,5 l/100km,teraz o litr mniej.Od wymiany oleju przejechałem 4tys. i nie ma potrzeby dolewać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Toyota Auris 1,4 D4D
Zbigniew 03.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo udany silnik mało awaryjny i trwały, wtryski bosch można regenerować i smigać dalej. Podobno po 2008 roku zaczęto w tym silniku montować wtryski piezoelektryczne. Silnik ma łańcuch więc wymianę rozrządu można sobie odpuścić. Spalanie średnio około 5 litrów. Wynik jak najbardziej okej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Yaris II
Tadeusz 17.02.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
"Zdecydowanie czeka Was rozczarowanie spalaniem - jeżdżę spokojnie trasami i pomimo tego na baku robię max 700-750km podczas gdy Toyota dla tego silnika obiecuje prawie 900(specyfikacja mówi o 3.8l/100km na trasie, co za bzdury...). Podsumowując odradzam."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Toyota Auris TS
Karol 14.02.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"W mojej opinii ten silnik zdecydowanie nie nadaje się do auta wielkości AURISA. Mam taki samochód w wersji Kombi eksploatuje go głównie w trasach na zbiorniku przejeżdżam maksimum 650km. Auto jest mało dynamiczne a przy pełnej obsadzie wręcz mułowate. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Toyota Auris TS
Jakub 31.12.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Polecam silnik 1.4 d4d przede wszystkim za niską awaryjność i prostą budowę, brak koła dwumasowego, układ wtryskowy boschowski przez co łatwy w ewentualnej regeneracji. Co do kultury pracy to jest naprawdę zadowalająca a spalanie rewelacjne."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris II
Michał 10.10.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Mam yarisa z 1.4 d4d ten silnik to jeden z najlepszych konstrukcji nowoczesnych małolitrażowych silników wysokoprężnych na świecie, nie ma sobie równych, do sukcesu zalicza się prostą i zwartą konstrukcję jest bardzo przemyślana, głowica 8 zaworowa bez hydraulicznych popychaczy (zastosowano dźwigienki z rolką, łańcuch rozrządu. Nie znalazłem żadnego silnika innych konkurencyjnych firm europejskich tak trwałego i łatwego bądź co bądź w naprawach. POLECAM ! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Yaris 1.4 d4d

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Silnik 1.9 TDI21.02.2017

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymi

Polecam

5.70

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.