Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 164861

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 579

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 198
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

aaa 07.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zalewany olejem 5w30.Olej w silniku wymieniam co rok i dolewki wynosiły zero. Aktualnie przejechane mam 315tys.km.i wymieniłem trochę podzespołów sam na nowe lub używane (łatwy dostęp) turbina 350zł, wtrysk 250zł, rozrusznik 160zł oraz nowe tarcze i klocki 550zł, pompa wody 100zł ,sprzęgiełko alternatora 100zł,, świece żarowe 200zł.Brak dwumasy ,filtra dpf i łańcuch rozrządu na 500tys km to duży plus oraz małe tłoki to lekki rozruch i pozostałe Corolki wymiękają."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.4D4d Rocznik / Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 5
Piotr 03.11.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Najlepszy silnik na świecie brak paska rozrządu i dwumasy !!! Osiągi super !!! Zużycie paliwa niewiarygodne niskie !!! Pisze tu bo jestem bardzo zadowolony ze swojego Yarisa i polecam go wszystkim!!! Tylko model 2003-2005. Znajomy ma nowszego od 2006roku i to nie jest już to samo !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Yaris 1,4 D4d 75 Rocznik / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 4.2
Marcyś 18.10.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam Corollkę z tym silnikiem i mogę potwierdzić,że jest to rewelacja dla poukładanych kierowców.Auto to jest z 2006 r.Kupiłem go jako 2-letnie poflotowe z przeb.86 tys.km.Poprawić musiałem w nim tylko parametry oleju silnikowego,bo zalewany u poprzednika był olejem mineralnym 15w40.Jak się okazało z niepotrzebnymi obawami wymieniłem na olej synt.5w30 castrol edge,nie mam bałaganu w postaci jakichś rozszczelnień itp.Olej w silniku wymieniam co 10 tys.km i przy tym dystansie dolewki wynosiły ok.300ml.Uważam też że na trwałość mego autka wpływ mają też takie rzeczy:jestem jego jedynym kierowcą,przestrzegam okresowych wymian płynów i wymian oleju i filtrów,dobre paliwo,studzona po każdej podróży turbina,co do jazdy nigdy nie jeżdżę poniżej 2tys.obr.poza 1 biegiem oczywiście,unikam też krótkich przejazdów,raz na rok rozbieram w celu przesmarowania elementów ukł.hamulcowego(po zimie),nie szarżuję na jeszcze nie rozgrzanym silniku itd.Aktualnie przejechane mam 200tys.km.i naprawdę nic się złego nie dzieje,żadnych luzów,obcych dźwięków.Jedyną rzeczą do której mogę się przyczepić to pojawiają ca się korozja przy zawiasach tylnej klapy i elementach metalowych pod przednim i tylnym zderzakiem.Podsumowując nie widzę dla siebie lepszego auta niż to,pomimo że inne samochody są ładniejsze i mające lepsze osiągi m.in.przyspieszeń,bo z trwałością u nich bywa różnie.polecam!!!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Piotrek 09.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik jakim jeździłem do tej pory. Osiągi idealne jak na standardowe poruszanie się do pracy i od czasu do czasu gdzieś dalej. Spalanie ok 5 70% trasa. Samo miasto to ok 6,5 więc tragedii nie ma. Jest minus - turbodziura. Nauczyłem się wrzucać pierwszy bieg tam gdzie w innych samochodach wrzuca się dwójkę i trochę to pomaga. Polecam każdemu - chodź na rynku wiele jest do flotach i nie wiadomo czy szanowanych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Corolla Rocznik / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 5
Łukasz 23.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam, jestem drugim właścicielem, Toyotę kupiłem w salonie w programie "pewne auto" z przebiegiem 49 tys km. Po za wadami o jakim pisali moi przedmówcy, drgania silnika przy około 2 obr/min - staram się kręcić silnik na wyższe obroty, i dopiero wtedy zmienianiem, jakość użytych materiałów w wewnątrz - mogła by być lepsza, bo mam wyrażenie ze jest ona dość delikatna. Ostatnio zaskoczyło mnie zużycie oleju silnikowego, musiałem dolać 600ml oleju, gdzie najbliższa wymiana nastąpi za około 4tyś km. Po telefonie do ASO, i doczytaniu w książce obsługi, Toyota dopuszcza zużycie oleju nie większe niż 1l/1000km, co jest dla mnie zaskoczeniem. Z skąd sie bierze takie zużycie? Jakie są wasze doświadczenia na ten temat?"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Corolla/90 Rocznik / Przebieg: 2012/57000 Śr. spalanie: 6.0

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów