Silnik 1.4 D4D - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 150857

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 555

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 185
Średnia (głosów 63):
(8.49)
Trwałość
 9.19/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 7.65/10

Głosy według opinii:

558

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcyś 18.10.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam Corollkę z tym silnikiem i mogę potwierdzić,że jest to rewelacja dla poukładanych kierowców.Auto to jest z 2006 r.Kupiłem go jako 2-letnie poflotowe z przeb.86 tys.km.Poprawić musiałem w nim tylko parametry oleju silnikowego,bo zalewany u poprzednika był olejem mineralnym 15w40.Jak się okazało z niepotrzebnymi obawami wymieniłem na olej synt.5w30 castrol edge,nie mam bałaganu w postaci jakichś rozszczelnień itp.Olej w silniku wymieniam co 10 tys.km i przy tym dystansie dolewki wynosiły ok.300ml.Uważam też że na trwałość mego autka wpływ mają też takie rzeczy:jestem jego jedynym kierowcą,przestrzegam okresowych wymian płynów i wymian oleju i filtrów,dobre paliwo,studzona po każdej podróży turbina,co do jazdy nigdy nie jeżdżę poniżej 2tys.obr.poza 1 biegiem oczywiście,unikam też krótkich przejazdów,raz na rok rozbieram w celu przesmarowania elementów ukł.hamulcowego(po zimie),nie szarżuję na jeszcze nie rozgrzanym silniku itd.Aktualnie przejechane mam 200tys.km.i naprawdę nic się złego nie dzieje,żadnych luzów,obcych dźwięków.Jedyną rzeczą do której mogę się przyczepić to pojawiają ca się korozja przy zawiasach tylnej klapy i elementach metalowych pod przednim i tylnym zderzakiem.Podsumowując nie widzę dla siebie lepszego auta niż to,pomimo że inne samochody są ładniejsze i mające lepsze osiągi m.in.przyspieszeń,bo z trwałością u nich bywa różnie.polecam!!!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Piotrek 09.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik jakim jeździłem do tej pory. Osiągi idealne jak na standardowe poruszanie się do pracy i od czasu do czasu gdzieś dalej. Spalanie ok 5 70% trasa. Samo miasto to ok 6,5 więc tragedii nie ma. Jest minus - turbodziura. Nauczyłem się wrzucać pierwszy bieg tam gdzie w innych samochodach wrzuca się dwójkę i trochę to pomaga. Polecam każdemu - chodź na rynku wiele jest do flotach i nie wiadomo czy szanowanych."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla Rok / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 5
Łukasz 23.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam, jestem drugim właścicielem, Toyotę kupiłem w salonie w programie "pewne auto" z przebiegiem 49 tys km. Po za wadami o jakim pisali moi przedmówcy, drgania silnika przy około 2 obr/min - staram się kręcić silnik na wyższe obroty, i dopiero wtedy zmienianiem, jakość użytych materiałów w wewnątrz - mogła by być lepsza, bo mam wyrażenie ze jest ona dość delikatna. Ostatnio zaskoczyło mnie zużycie oleju silnikowego, musiałem dolać 600ml oleju, gdzie najbliższa wymiana nastąpi za około 4tyś km. Po telefonie do ASO, i doczytaniu w książce obsługi, Toyota dopuszcza zużycie oleju nie większe niż 1l/1000km, co jest dla mnie zaskoczeniem. Z skąd sie bierze takie zużycie? Jakie są wasze doświadczenia na ten temat?"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla/90 Rok / Przebieg: 2012/57000 Śr. spalanie: 6.0
Tiru 28.08.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiadam Corollę E12 z 2005 roku z tym właśnie silnikiem, którą kupiłem niespełna dwa lata temu. Samochód w chwili zakupu miał przejechane 220 tys. km (flota), obecnie przebieg auta wynosi 252 tys. km. Autem poruszam się głównie po mieście. Spalanie oscyluje w granicach 5 litrów. Zero problemów z silnikiem. Dynamika na dobrym poziomie. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corolla / 90 KM Rok / Przebieg: 2005 / 252 Śr. spalanie: 5
Michał 11.08.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam ten silnik jest po prostu rewelacyjny mam 2 yarisy z tym motorem.Może dynamika nie zachwyca ale jeśli chodzi o bezawaryjność to jest bezkonkurencyjny. Potrzebuje tylko dobrej klasy oleju, ja leje full syntetyk 5w30 Motula. Mimo dużych przebiegów jeden ponad 400tys km drugi 200 tys km silniki chodzą jak w zegarku bez żadnych awarii spalanie srednie 4,5l/100 km na jednym baku 45L robie 950km.Polecam tym którzy szukają samochodu bezawaryjnego z niskim spalaniem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: toyota yaris 1 /75km Rok / Przebieg: 2005/ 430tyś Śr. spalanie: 4.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.