Silnik 1.4 D4D 90KMWyświetleń: 122635

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D 90KM

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 474

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 170
Średnia (głosów 58):
(8.11)
Trwałość
 8.79/10
Utrzymanie
 8.26/10
Dynamika
 7.28/10

Głosy według opinii:

508

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tadeusz 17.02.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
"Zdecydowanie czeka Was rozczarowanie spalaniem - jeżdżę spokojnie trasami i pomimo tego na baku robię max 700-750km podczas gdy Toyota dla tego silnika obiecuje prawie 900(specyfikacja mówi o 3.8l/100km na trasie, co za bzdury...). Podsumowując odradzam."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Toyota Auris TS
Karol 14.02.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"W mojej opinii ten silnik zdecydowanie nie nadaje się do auta wielkości AURISA. Mam taki samochód w wersji Kombi eksploatuje go głównie w trasach na zbiorniku przejeżdżam maksimum 650km. Auto jest mało dynamiczne a przy pełnej obsadzie wręcz mułowate. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Toyota Auris TS
Jakub 31.12.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Polecam silnik 1.4 d4d przede wszystkim za niską awaryjność i prostą budowę, brak koła dwumasowego, układ wtryskowy boschowski przez co łatwy w ewentualnej regeneracji. Co do kultury pracy to jest naprawdę zadowalająca a spalanie rewelacjne."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris II
Michał 10.10.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Mam yarisa z 1.4 d4d ten silnik to jeden z najlepszych konstrukcji nowoczesnych małolitrażowych silników wysokoprężnych na świecie, nie ma sobie równych, do sukcesu zalicza się prostą i zwartą konstrukcję jest bardzo przemyślana, głowica 8 zaworowa bez hydraulicznych popychaczy (zastosowano dźwigienki z rolką, łańcuch rozrządu. Nie znalazłem żadnego silnika innych konkurencyjnych firm europejskich tak trwałego i łatwego bądź co bądź w naprawach. POLECAM ! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Yaris 1.4 d4d
Adrian 23.09.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik cicho pracuje, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4.9 l/100km.. Wymiany oleju i filtrów co 15 tyś. Nic tylko lać paliwo i jeździć.."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Toyota Corolla E15
27.04.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"jak na aurisa to za mało 90KM. auris jest ciezki. ta wersja natomiast idealnie pasuje do yarisa i Iq. Na większe kompakty, przy dzisiejszych masach własnych, 100-120KM to absolutne minimum,żeby osiągnąć optymalne osiągi i spalanie. 12s 0-100 to żaden cud."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Toyota Auris
22.04.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jechałem nowym Aurisem z tym silnikiem. Byłem pod wrażeniem dynamiki i kultury pracy. Zaletą tego silnika w stosunku do innych D4D jest brak koła dwu-masowego i możliwość chiptunningu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Auris 1.4 D4D
10.12.2012
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry, dynamiczny i oszczędny silnik. Użytkowałem Corollę z tym silnikiem i rewelacja. Niskie spalanie, bezawaryjny i z niezłym przyspieszeniem . Polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Toyota Corolla 1.4 D4D

Komentarze użytkowników

0 #1 mummy 09.01.2017
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mummy
09.01.2017
0
Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy.
Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie?
W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie.

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5717.10.2017

Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilo

Polecam

8.37

Silnik 1.4 D4D 90KM DPF16.10.2017

"Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5

Polecam

9.33

Silnik 1.6 Multijet II 105KM DPF15.10.2017

T mój drugi Fiat Doblo tym razem z silnikiem 105KM MultiJet na pochwałę trzeba zapisać cichszą pracę silnika niższy poziom spala

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.