Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 159546

D4D
Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 568

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 191
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tiru 28.08.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiadam Corollę E12 z 2005 roku z tym właśnie silnikiem, którą kupiłem niespełna dwa lata temu. Samochód w chwili zakupu miał przejechane 220 tys. km (flota), obecnie przebieg auta wynosi 252 tys. km. Autem poruszam się głównie po mieście. Spalanie oscyluje w granicach 5 litrów. Zero problemów z silnikiem. Dynamika na dobrym poziomie. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Corolla / 90 KM Rocznik / Przebieg: 2005 / 252 Śr. spalanie: 5
Michał 11.08.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam ten silnik jest po prostu rewelacyjny mam 2 yarisy z tym motorem.Może dynamika nie zachwyca ale jeśli chodzi o bezawaryjność to jest bezkonkurencyjny. Potrzebuje tylko dobrej klasy oleju, ja leje full syntetyk 5w30 Motula. Mimo dużych przebiegów jeden ponad 400tys km drugi 200 tys km silniki chodzą jak w zegarku bez żadnych awarii spalanie srednie 4,5l/100 km na jednym baku 45L robie 950km.Polecam tym którzy szukają samochodu bezawaryjnego z niskim spalaniem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: toyota yaris 1 /75km Rocznik / Przebieg: 2005/ 430tyś Śr. spalanie: 4.5
Zdzich 07.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silniczek bardzo przyjazny, do spokojnej jazdy, ale jak trzeba to potrafi wyrwać, choć jest spora turbo dziura. Spalanie rewelacyjne -średnio 5 - 5.2. Jednak denerwujące są wibracje przy obrotach poniżej 2000, przy mocnym dodaniu gazu. Może ktoś znalazł przyczynę /serwis toyoty rozkłada ręce/."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Verso S 90 km Rocznik / Przebieg: 2011 - 51 tys. Śr. spalanie: 5.0 - 5.2
Bogdan 09.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik, pracuje dość cicho, podobnie do silnika benzynowego. Mimo sporej "turbodziury do 2000 obr/min jest żwawy i sprawia wrażenie jakby pod maską pracował silnik o większej pojemności. Mało pali, lepiej pracuje na paliwie PREMIUM. Wady tej jednostki, to zbyt mały moment obrotowy w dolnym zakresie, co powoduje, że łatwo go zdusić przy ruszaniu z miejsca z dużym obciążeniem lub pod górę. Duże wibracje w zakresie 1800-2200 obr/min przy mocno wciśniętym pedale gazu na wyższych biegach, które niewiadomo z czegio wynikają i są denerwujące. Drogi osprzęt (wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek), dlatego trzeba lać sprawdzone paliwo i dbać o turbinę. Silnik raczej do spokojnej jazdy, nieco za słaby do Aurisa, trzeba się do niego przyzwyczaić i nauczyć wykorzystywać jego maksymalny moment obrotowy. Zimą nie miałem z nim problemów, chociaż poniżej temperatury 0 nie palił "od strzała". Ogólnie polecam za niezawodność i spalanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Auris Rocznik / Przebieg: 2009/70000 Śr. spalanie: 6.0
Marek 29.06.2015
Średnia:
(7.67)
Nie
"Witam Napiszcie proszę jak to robicie że wam pali koło 4 . MI przy przepisowej jeździe po za miastem 5l/100 ,w miaście (korki) ponad 6 Silnik stanowczo za słaby do Aurisa"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Auris 90 km Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.