Silnik 2.0 D-4D (1CD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 156798

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd oparty na łańcuchu
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006r

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

Auris  2AD (2006  2009)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł


Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 253

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 100
Średnia (głosów 29):
(7.45)
Trwałość
 7.79/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 7.41/10

Głosy według opinii:

236

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

rav IV 27.01.2019
Średnia:
(6.67)
Nie
"Zatarł się. Bez konkretnego powodu. nie brał oleju. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 2.0 D4D 1CD Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 7
Tomasz 24.07.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przebieg 176 000 km, z 2010 roku Avensis, 126KM, narazie dzięki Bogu idealnie, spalanie 5.5-6.5l, zero problemów. Jedynie nieco słaby jak na takie duże auto. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Avensis/126KM Rocznik / Przebieg: 2010/176000 Śr. spalanie: 5.8
Rafał 26.05.2017
Średnia:
(3.00)
Tak
"Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i jak odpuszczasz gaz tez przyspiesza jeszcze sek. Auto było u 5 polecanych mechaników i w auroryzowanym serwisie wygenerował 5 tys kosztów i jest bez zmian. na ta chwila 3 razy sprzawdzanie wtryski, czyszczenie i sprawdzanie EGR-a, turbiny i całego dolotu wymiana zaworu SCV oraz ciesnienia doładowania. Silnik jest nie naprawialny Fakt że po 30tys km nie ma zmian to 3/5 za twałosć Brak zamienników i ceny w ASO przyprawiają o zawrót głowy może to być wina usterki ale dynamika przecietna a spalanie prawie 7 l to naprawde szału nie ma NIE POLECAM"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)
Odmiana silnika: Toyota Auris 2.0 D4D / 126KM Rocznik / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 6.7
Jarek 12.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto od 2 lat, przejechane 40 tys. km, na razie spokojnie. Silnik dynamiczny, ekonomiczny. maksymalne spalanie 7.5 l ( autostrada 160 km/g klimatyzacja ), średni 6 l. To mój 2 drugi d4d Toyoty . Podstawa to paliwo premium i regularna wymiana filtra paliwa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Avensis/116 km Rocznik / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 6
Roman 29.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Moja toyota 116 ps cud miod silnik zadnych usterek jedynie skrzynie musialem wymienic bo lozyska zaczely chuczec powod za malo oleju przeoczylem ten fakt ze mialem wyciek "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Avensis 2.0 d4d Rocznik / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6 l

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.