Silnik 2.0 D4DWyświetleń: 116872

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D

Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Zalety:
dobra dynamika
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006r

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
awarie wtrysków wersja 116KM
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Info Serwis

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

Auris  2AD (2006  2009)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł


Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 213

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 86
Średnia (głosów 27):
(7.07)
Trwałość
 7.41/10
Utrzymanie
 6.56/10
Dynamika
 7.26/10

Głosy według opinii:

225

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 26.05.2017
Średnia:
(3.00)
Tak
"Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i jak odpuszczasz gaz tez przyspiesza jeszcze sek. Auto było u 5 polecanych mechaników i w auroryzowanym serwisie wygenerował 5 tys kosztów i jest bez zmian. na ta chwila 3 razy sprzawdzanie wtryski, czyszczenie i sprawdzanie EGR-a, turbiny i całego dolotu wymiana zaworu SCV oraz ciesnienia doładowania. Silnik jest nie naprawialny Fakt że po 30tys km nie ma zmian to 3/5 za twałosć Brak zamienników i ceny w ASO przyprawiają o zawrót głowy może to być wina usterki ale dynamika przecietna a spalanie prawie 7 l to naprawde szału nie ma NIE POLECAM"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Toyota Auris 2.0 D4D / 126KM Rok / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 6.7
Jarek 12.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto od 2 lat, przejechane 40 tys. km, na razie spokojnie. Silnik dynamiczny, ekonomiczny. maksymalne spalanie 7.5 l ( autostrada 160 km/g klimatyzacja ), średni 6 l. To mój 2 drugi d4d Toyoty . Podstawa to paliwo premium i regularna wymiana filtra paliwa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Avensis/116 km Rok / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 6
Roman 29.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Moja toyota 116 ps cud miod silnik zadnych usterek jedynie skrzynie musialem wymienic bo lozyska zaczely chuczec powod za malo oleju przeoczylem ten fakt ze mialem wyciek "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Avensis 2.0 d4d Rok / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6 l
Waldemar 14.01.2017
Średnia:
(6.00)
Tak
"2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem instalacji paliwowej po 30 stopniowych mrozach 5 lat temu bez problemów z silnikiem. Jedyny i frustrujący problem w corolli to oświetlenie panelu i żarówki z przodu. Silnik płynny na niskich i wysokich prędkościach, nie trzeba mieszać biegami. Ciut gorzej z 5 osobami. Pali 5.5 l z klimą na okrągło, w zimie rzadko dochodzi do 6 l."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: corolla 110 Rok / Przebieg: 2002 305000 Śr. spalanie: 5.5
Bartek 16.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Auto w rodzinie od 10 lat, odpowiednio serwisowane naprawdę odwdzięcza się niezawodnością, silnik pracuje jak zegareczek, zero wycieków. Dynamika przy jednej osobie na przyzwoitym poziomie z obciążonym autem już jest kiepsko. Każdemu życzę takiej niezawodności!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Corolla Verso/90 KM Rok / Przebieg: 2003/200000 Śr. spalanie: 7
SP.marcinB 02.08.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Kupiłem auto z Belgii po pierwszym właścicielu, a raczej właścicielce z przebiegiem 79 tys, uderzone w prawy przedni błotnik i w koło. Przebieg 100 proc oryginał, sprawdzone przez znajomego w ASO. Na razie ogólnie ok, silnik super, niestety musiałem zaraz po zakupie wymienić łożysko- piasta w kole , kt. było stuknięte, a to chyba dla tego ze wymieniono wahacz na nowy, ale łożyska już nie. Po wymianie wszystko ok , Tak poza tym wszystko ok, auto duże i wygodne. Silnik oszczędny, jak dla mnie wystarczająco dynamiczny. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 126 Rok / Przebieg: 2009/118tys. Śr. spalanie: 6.4
Paweł 17.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ponad 300 tysiecy km przejechane bez wiekszych problemow, problematyczny był zawór EGR, ale po wymianie na nowy nie mam z nim juz problemu. Problem miałem tez z filtrem DPF - przy 209 tys km odmowil posluszenstwa i trzeba bylo go ''wykastrowac'' :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Avensis/126 Rok / Przebieg: 2008/307000 Śr. spalanie: 6.2
Artur 15.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Naprawdę polecam, mój ma 385 tyś. i wszystko orginalne i niewymieniane - wtryski, turbo i nawet dwumasa"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Avensis/126 Rok / Przebieg: 2007/385000 Śr. spalanie: 6.5
Wonszszsz 08.05.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
"RAV4 z 2004 roku 116KM z chipem na 140 KM, do 150 000 dwa razy były wymieniane wtryski (ok. 1600 PLN komplet), ostatnio padł dwumas (wymiana razem ze sprzęgłem ok. 3000 PLN). Dynamika zadowalająca, spalanie biorąc pod uwagę stały napęd na 4 koła w porządku. Ze względu na koszty napraw nie polecam."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 116 Rok / Przebieg: 2004 / 150 000 Śr. spalanie: 7.5
17.04.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"porażka totalne dno. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 116 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 8
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów