Silnik 2.2 D-4D (2AD-FTV/2AD-FHV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 95434

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D o oznaczeniu (2ADFTV) Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku .Silnik miał szerokie zastsoowanie w modelach Auris ,Avensis,RAV4 oraz w Lexusie IS 220d.A od 2008r wprowadzono wersje D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin,seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM,150KM,177KM. Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelktrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Bardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 183

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 17):
(7.75)
Trwałość
 7.82/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.41/10

Głosy według opinii:

134

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maciej 04.08.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Kupiłem avensis od firmy z przebiegiem 213 tys, turbina padła przy 295 tys.(regeneracja 900zł), wymieniłem też przy tym przebiegu dwu mas bo klekotał choć podobno mogłem jeszcze zrobić na nim 30 tys. (podejrzewam mechanika za śmierć turbiny bo mu padła jak podstawiał mi auto do domu po naprawie dwumasy), wymieniłem też uszczelniacze gniazd wtrysków w pokrywie głowicy-koszt to grosze. Aktualny przebieg 327 tys. Silnik pracuje równo i cicho. Recepta: dobry olej max co 15 tys, czyszczenie wtryskiwaczy co 4-5 tys środkami do paliwa i raz w roku czyszczę zawór egr.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: avensis kombi d4d 2.2 150 kmRocznik / Przebieg: 2006/327tys Śr. spalanie: 7
Studzio 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Ogólnie silnik bardzo fajnie chodzi. Fajne przyspieszenie i kultura pracy. Najgorszym minusem jest spalanie w trasie przy 140km/h okł. 8.5 l a po mieście okł. 10l wciągnie ale to auto jest ciężkie i w automacie także ogólnie można przyjąć ze jest ok... To już druga moja Toyota z tym silnikiem i ogólnie mnie nigdy nie zawiodła a przejechałem nią ponad 160tysi z 300tysi.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Verso 180hp po chip z 150hpRocznik / Przebieg: 2009 160tys Śr. spalanie: 8.5
Roman 05.01.2018
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Tragedia. Wymiana uszczelki pod głowicą przy 210 tyś, Silnik osiąga na hamowni 165 KM zamiast 177. Naprawa pompy wysokiego ciśnienia przy 120 tyś.Spalanie 8-9 l na autostradzie. Zasięg na baku 650 km. W ściganiu się z Passatem 140 KM nie miałem szans. Katastrofalny 5- wtrysk do katalizatora - kłęby białego dymu przy dopalaniu ciągną się do 200 m za samochodem, stwarzając śmiertelne zagrożenie dla kierowców jadących za autem. W bliskiej perspektywie wymiana wtrysków na regenerowane (polityka DENSO) za ok 5 tyś i wymiana katalizatora za 7 tyś. W opinii szefa serwisu te silniki są projektowane na 300-350 tyś km. Gdy wyraziłem swoje oburzenie na temat ich trwałości, polecono mi sprowadzić sobie auto z USA.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Avensis /177KMRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 9
August 28.05.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym bardziej zużyciem oleju. Olej oczywiście zmieniany co 15 tys km, lub co rok. Co do zużycia paliwa w mieście - na zimnym silnku kilka krótkich 3-4 km przejazdów i 8 ltrów a nie 10/100km. Trasa od 5-6.5.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Avensis/150Rocznik / Przebieg: 2006/250 Śr. spalanie: 6.3
Radek 05.04.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: świetny i dynamiczny silnik,bardzo dobre osiągi przy tym 6 biegowa skrzynia rewelacja.Jeżdżę tym autem od nowości już 7 lat ,żadnej awarii.Dodam że systematycznie prowadzę przeglądy i wymieniam olej w silniku co 15 tys zgodnie z zaleceniami producenta

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136kmRocznik / Przebieg: 150 tys Śr. spalanie: 8.0
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów