Silnik 2.2 D4DWyświetleń: 53862

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 2.2 D4D

Silnik 2.2 D4D  Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku w modelach Auris,Avensis,RAV4 oraz w Lexusie IS 220d .Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM,150KM,177KM. Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelktrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchuBardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta .

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Info Serwis

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 149

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 12):
(6.28)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 5.33/10
Dynamika
 6.83/10

Głosy według opinii:

93

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

sit 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Mam Toyotę Avensis już 10 lat 170 000 tys.od nowości silnik 2.2 150 km silnik zero awarii , owszem nie korzystam z serwisu bo to mit , że oni lepiej to zrobią zawsze coś znajdą , pali mało polecam tylko z dobrych rąk ."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 170000 Śr. spalanie: 6
Kojak 11.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mój kolega kupił ją z przebiegiem 180000 km i do tej pory nic się nie dzieje. Ale dba o serwis bo serwisuje nie u ,,Heńka za Rogiem,, tylko w ASO , leje super paliwo Shell, serwis silnika wykonuje co 12000, 15000 km lepiej szybciej, dzięki czemu nie ma z nim problemu. Uważał bym na wersje D-Cat bo w nich była wada fabryczna. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Rav4 2.2 D-4D 136 Rok / Przebieg: 2008 / 230000 Śr. spalanie: 6.4 l
ANDRZEJ 05.07.2015
Średnia:
(1.67)
Nie
"MAM RAV4 2006ROK TOYOTA DO KITU ZA TAKIE PIENIADZE PONAD 120TYS MAMA JA OD NOWOSCI KUPIONA W POLSCE PADLA USZCZELKA POD GLOWICA TOYOTA MOTOR POLAND WYPINA SIE NA WYMIANE SILNIKA CHOSC ZASRANYM OBOWIAZKIEM JEST GO WYMIENIC NA NOWY BO TOYOTY MAJA WADE FABRYCZNATYCH SILNIKOW NIE KUPUJCIE RAV 4 TO SZAJS NIE AUTO PSUJE SIE NA KAZDYM KROKU SERWISY TOYOTY TO PRYMITYWY ODRADZAM KUPNO TOYOT PRZEKONACIE SIE"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: RAV4 156 Rok / Przebieg: 80000 Śr. spalanie: 6
edek 17.06.2015
Średnia:
(0.00)
Nie
"w lipcu minie rok jak kupilem avensis z poczotku bylo wszystko ok do niedawna. mianowicie padla mi uszczelka pod glowica koszt naprawy szacuje sie na okol 5 tys zl !!!!!! pan w serwisie powiedzial ze to wada fabryczna tych silnikow i czeka mnie najprawdopodobniej wymiana calego silnika koszt w serwisie okolo 10 tysiecy."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: avensis 150km Rok / Przebieg: 195000 Śr. spalanie: 6.5
Karol 15.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"same plusy dla tej jednostki,bardzo dobre osiągi przy niskim spalaniu średnio 6L a dodam że mam wersję 150KM Kombi ,można zejść po niżej 5L na trasie przy jeździe 120-130KM/H ,co tu dużo pisać jak ktoś się przejedzie to już nie będzie szukała żadnego innego diesla.Zero AWARYJNOŚCI to jest Toyota."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AvensisKombi2.2 D-4D 150KM 2011r 130tys
Urlih 22.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"RAV-4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67 tys Dla mnie ideał to moja druga RAV-ka wcześniejsza z silnikiem 2.2 136KM (jak u mojego poprzednika w wypowiedzi) zrobiłem na niej 230tys bez problemu!!! Obecnie auto salonowe i po za tankowaniem tylko frajada z jazdy,silnik cichy,dobrze się zbiera,pali mało średnio 6L.Polecam auta z tym silnikiem nie do zdarcia ale trzeba o nie DBAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RAV4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67tys
01.09.2014
Średnia:
(2.67)
Nie
"Witam posiadam Rav4 z 2007r 2.2 136km jak kupilem miała przejechane 100 tys po przejechaniu 10 tyś silnik zacząć głośno pracować I tzw kopcić okazało się że padły wtryskiwacze po kolejnych 6 tyś okazało się że jest problem korbowodem i trzeba wymienić silnik na nowy :( wiec nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie dbał o niego czy serwis który robił przegląy ich nie robił czy wina serwisu który wymieniał wtryskiwacze. Jedna dobra rzecz jak narazie to że samochód jest na gwarancji i na razie jeszcze nic nie zapłaciłem za to :) "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: rav4 2007 d4d 136km
Radek 27.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam go w Avensisie 2.2 150 KM ,wszystko na miejscu ,dużo mocy ,niskie spalanie ,przede wszystkim w aucie nie słychać klekotu .Auto zdecydowanie na autostrady ,jedzie jak po szynach .Auto z 2010 roku przebieg 128 tyś o awariach i usterkach można tylko pomarzyć .Autostrada spalanie przy prędkości 150-6.5L normalnie 5.5 Miasto to nawet 9 L !!! duży ciężki samochód .Moim zdaniem to jeden z lepszych silników na rynku ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Avensis 2010 r 2.2D4D150KM 128 tyś
15.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Świetny silnik mam go Toyocie Verso ,przebieg 140 tys nigdy nie wracał na lawecie .Bardzo dobra dynamika ,dużo mocy ,spalanie jak najbardziej adekwatne do auta i pojemności Miasto 8L Trasa 5,5 Średnie 6.5L .Nie na darmo mówią że silniki Toyoty są najlepsze na rynku ,ja też podpisuje się pod tym .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Verso 2010r 140tyś
Wojtek 04.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik rewelka ,moja Rawka spisuje się super ,bardzo dynamiczny zbiera się super ,kupiłem właśnie z tym silnikiem ponieważ chciałem uniknąć sytuacji braku mocy . 150KM jest idealnie dopasowane do pojemności silnika nie jest wyżyłowany jak w wersji 2.0 który posiada 120 mocy to bardzo mało .W terenie górski właśnie można zobaczyć jak ten silnik sobie daje radę i przez to ma mniejsze spalanie bo nie trzeba cisnąć żeby jechał .O awariach to można tylko pomarzyć !!!!!!! Spalanie jak dla mnie super w granicach 6.5 L nie jeżdżę specjalnie oszczędnie .No cóż super auto z super silnikiem ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Royota RAV 4 2008 r 156 tyś km
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Silnik 2.0 TDCI/Ford23.03.2017

Wkradł się błąd. Rocznik 2007 oczywiście.

Polecam

6.39

Silnik 2.0 TDCI/Ford23.03.2017

W przeciwieństwie do opinii Paweell muszę wziąć w obronę zarówno silnik TDCI jak i samo auto. Problemy w opinii wyrażonej poniż

Polecam

6.39

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.