Silnik 2.2 D4DWyświetleń: 49561

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 2.2 D4D

Silnik 2.2 D4D  Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku w modelach Auris,Avensis,RAV4 oraz w Lexusie IS 220d .Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM,150KM,177KM. Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelktrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchuBardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta .

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Info Serwis

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 148

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 58
Średnia (głosów 12):
(6.28)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 5.33/10
Dynamika
 6.83/10

Głosy według opinii:

93

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

sit 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Mam Toyotę Avensis już 10 lat 170 000 tys.od nowości silnik 2.2 150 km silnik zero awarii , owszem nie korzystam z serwisu bo to mit , że oni lepiej to zrobią zawsze coś znajdą , pali mało polecam tylko z dobrych rąk ."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 170000 Śr. spalanie: 6
Kojak 11.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mój kolega kupił ją z przebiegiem 180000 km i do tej pory nic się nie dzieje. Ale dba o serwis bo serwisuje nie u ,,Heńka za Rogiem,, tylko w ASO , leje super paliwo Shell, serwis silnika wykonuje co 12000, 15000 km lepiej szybciej, dzięki czemu nie ma z nim problemu. Uważał bym na wersje D-Cat bo w nich była wada fabryczna. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Rav4 2.2 D-4D 136 Rok / Przebieg: 2008 / 230000 Śr. spalanie: 6.4 l
ANDRZEJ 05.07.2015
Średnia:
(1.67)
Nie
"MAM RAV4 2006ROK TOYOTA DO KITU ZA TAKIE PIENIADZE PONAD 120TYS MAMA JA OD NOWOSCI KUPIONA W POLSCE PADLA USZCZELKA POD GLOWICA TOYOTA MOTOR POLAND WYPINA SIE NA WYMIANE SILNIKA CHOSC ZASRANYM OBOWIAZKIEM JEST GO WYMIENIC NA NOWY BO TOYOTY MAJA WADE FABRYCZNATYCH SILNIKOW NIE KUPUJCIE RAV 4 TO SZAJS NIE AUTO PSUJE SIE NA KAZDYM KROKU SERWISY TOYOTY TO PRYMITYWY ODRADZAM KUPNO TOYOT PRZEKONACIE SIE"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: RAV4 156 Rok / Przebieg: 80000 Śr. spalanie: 6
edek 17.06.2015
Średnia:
(0.00)
Nie
"w lipcu minie rok jak kupilem avensis z poczotku bylo wszystko ok do niedawna. mianowicie padla mi uszczelka pod glowica koszt naprawy szacuje sie na okol 5 tys zl !!!!!! pan w serwisie powiedzial ze to wada fabryczna tych silnikow i czeka mnie najprawdopodobniej wymiana calego silnika koszt w serwisie okolo 10 tysiecy."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: avensis 150km Rok / Przebieg: 195000 Śr. spalanie: 6.5
Karol 15.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"same plusy dla tej jednostki,bardzo dobre osiągi przy niskim spalaniu średnio 6L a dodam że mam wersję 150KM Kombi ,można zejść po niżej 5L na trasie przy jeździe 120-130KM/H ,co tu dużo pisać jak ktoś się przejedzie to już nie będzie szukała żadnego innego diesla.Zero AWARYJNOŚCI to jest Toyota."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AvensisKombi2.2 D-4D 150KM 2011r 130tys
Urlih 22.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"RAV-4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67 tys Dla mnie ideał to moja druga RAV-ka wcześniejsza z silnikiem 2.2 136KM (jak u mojego poprzednika w wypowiedzi) zrobiłem na niej 230tys bez problemu!!! Obecnie auto salonowe i po za tankowaniem tylko frajada z jazdy,silnik cichy,dobrze się zbiera,pali mało średnio 6L.Polecam auta z tym silnikiem nie do zdarcia ale trzeba o nie DBAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RAV4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67tys
01.09.2014
Średnia:
(2.67)
Nie
"Witam posiadam Rav4 z 2007r 2.2 136km jak kupilem miała przejechane 100 tys po przejechaniu 10 tyś silnik zacząć głośno pracować I tzw kopcić okazało się że padły wtryskiwacze po kolejnych 6 tyś okazało się że jest problem korbowodem i trzeba wymienić silnik na nowy :( wiec nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie dbał o niego czy serwis który robił przegląy ich nie robił czy wina serwisu który wymieniał wtryskiwacze. Jedna dobra rzecz jak narazie to że samochód jest na gwarancji i na razie jeszcze nic nie zapłaciłem za to :) "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: rav4 2007 d4d 136km
Radek 27.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam go w Avensisie 2.2 150 KM ,wszystko na miejscu ,dużo mocy ,niskie spalanie ,przede wszystkim w aucie nie słychać klekotu .Auto zdecydowanie na autostrady ,jedzie jak po szynach .Auto z 2010 roku przebieg 128 tyś o awariach i usterkach można tylko pomarzyć .Autostrada spalanie przy prędkości 150-6.5L normalnie 5.5 Miasto to nawet 9 L !!! duży ciężki samochód .Moim zdaniem to jeden z lepszych silników na rynku ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Avensis 2010 r 2.2D4D150KM 128 tyś
15.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Świetny silnik mam go Toyocie Verso ,przebieg 140 tys nigdy nie wracał na lawecie .Bardzo dobra dynamika ,dużo mocy ,spalanie jak najbardziej adekwatne do auta i pojemności Miasto 8L Trasa 5,5 Średnie 6.5L .Nie na darmo mówią że silniki Toyoty są najlepsze na rynku ,ja też podpisuje się pod tym .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Verso 2010r 140tyś
Wojtek 04.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik rewelka ,moja Rawka spisuje się super ,bardzo dynamiczny zbiera się super ,kupiłem właśnie z tym silnikiem ponieważ chciałem uniknąć sytuacji braku mocy . 150KM jest idealnie dopasowane do pojemności silnika nie jest wyżyłowany jak w wersji 2.0 który posiada 120 mocy to bardzo mało .W terenie górski właśnie można zobaczyć jak ten silnik sobie daje radę i przez to ma mniejsze spalanie bo nie trzeba cisnąć żeby jechał .O awariach to można tylko pomarzyć !!!!!!! Spalanie jak dla mnie super w granicach 6.5 L nie jeżdżę specjalnie oszczędnie .No cóż super auto z super silnikiem ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Royota RAV 4 2008 r 156 tyś km
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4722.01.2017

mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe.

Polecam

8.00

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.