Silnik 2.0d M47 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 70653

Silników używa:

BMW
BMW
Silnik 2.0d M47

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2004 r

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa

2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail

2004 rok - filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o oznaczeniu M47 występuje w przedziale mocy od 115KM do163KM. Pierwsze jednostki wysokoprężne o pojemności 2.0 L pojawiły się pod koniec lat 90tych i generowały moc 115KM oraz 136KM. Silnik montowany był w modelu serii 3(E46). Jednostka posiada 4 cylindry , z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania. Kupując używane BMW z silnikiem 115 lub 136 konnym należy zwrócić szczególną uwagę na przebieg i spróbować go zweryfikować. Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrto magenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.jeżeli auto jest wyposażony DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymian  co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys.Jedną z najbardziej awaryjnych części tej jednostki z pierwszych lat produkcji jest pompa wtryskowa,niestety kosz jej jest bardzo wysoki a regeneracji nie koniecznie da efekt.Nie dotyczy to wersji z zasilaniem Common Rail po 2001 roku , natomiast ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia.Jednak gdy będziemy chcieli stać się właścicielami auta z tym silnikiem musimy liczyć się z możliwością wyżej opisanych awarii. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.Po za tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów.Po za tym jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi,dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Zalety:
dobra kultura pracy
dobra dynamika
przyzwoity poziomy spalania
bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków
wysoki koszt serwisu i części
awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 212

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 53
Średnia (głosów 24):
(8.43)
Trwałość
 8.29/10
Utrzymanie
 7.46/10
Dynamika
 9.54/10

Głosy według opinii:

195

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

21.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: E60 520d 163KM Rok / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 7
Maltheal 21.04.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jak kupisz auto z przebiegiem ~ pół miliona km to nie ma się co dziwić. Diesel jeździ a potem się psuje. Jak kupisz pewne auto tj. jeżeli trafisz przebieg i auto jest robione przez kogoś kto ogarnia markę to nic się nie dzieje. TO TYCZY SIĘ KAŻDEGO NOWOCZESNEGO DIESLA! Nie szukać tych z najniższą ceną, omijać handlarzy najszerszym łukiem bo to banda złodziei i oszustów. Powinni ich zamykać, bo to co się odpier....la przechodzi ludzkie pojęcie. Lepiej dopłacić do auta z pewnego źródła. Ja tak zrobiłem. 250 tys. pewnego przebiegu, auto serwisowane przez pasjonatów marki. NIC SIĘ NIE DZIEJE! Lej paliwo, zmieniam olej filtry, przedmuchuje dpf w trasach. Auto w środku jak nowe. Komfort jazdy niesamowity. BMW zjada Audi na śniadanie - jeździłem Audi 4 lata to wiem co piszę. Silnik niesamowicie elastyczny, kręci się jak benzyna. Zdecydowanie za głośny ale można się przyzwyczaić. W m47 łańcuch z przodu nie zrywa się jak w kolejnych modelach łańcuchem przy grodzi (n47). Co ważne, łańcuch to nie perpetum mobile, on się zużywa. Można ocenić jego stan przez korek wlewu oleju. Koszt całego to 350 zł... plus robocizna. Spalanie rożnie. Jak ktoś jeździł 1.9 tdi albo 2.0 tdi to zauważy większe spalanie. Mi średnio pali 7-9 (automat), w trasie 5,5 l. Ważne aby dbać o termostaty, bo niesprawne zwiększają zużycie paliwa o 30 %. Te 163 konie robią fajną robotę, można liznąć na 210 koni i 420 nm, ale mi starczy to co mam w zupełności. Auto świetnie przyśpiesza z automatem dostrojone jest idealnie. Nie chce się wysiadać. Wiadomo, że w każdy aucie wyjdzie jakiś zonk, ale niestety biznes musi się kręcić. BMW oceniam jako najlepsze niemieckie auto. jeździłem VW (taczka dla ludu), Audi (świetne auta ale silniki od 2005 r. to dramat, potem tj. od 2008 z dieslem lepiej ale znowu katastrofalne jednostki benzynowe), Mercedes (klasa ale prowadzi sie gorzej od BMW). Następne auto też kupię BMW, albo Hondę Accord. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: m47 163km Rok / Przebieg: 2007/250000 Śr. spalanie: 8
Roman 05.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam od 3 lat. Bez problemów nim śmigam. Wymienione jedynie termostaty nie licząc tylnych klocków. Silnik chipowałem osobiście na 210KM i 410 Nm. Przy swej niewielkiej wadze ma dynamit te auto. Przebieg oryginalny sprawdzony w ASO z kluczyka jak i z faktur. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: e90 /163 Rok / Przebieg: 2007/136 tys. Śr. spalanie: 6.6
marek 03.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"e91 2006 z tym silnikiem. Kupiłem z przebiegiem 160 tys, czyli pewnie miał jakieś 260 tys. Sam przejechałem kolejne 100 tyś. Polecam bardzo. Zero poważnych awarii. Zawieszenie nadal 100% oryginalne, sprzęgło też tak samo wtryski. Dotychczasowe awarie to podgrzewacz paliwa w filtrze paliwa, mechanizm wycieraczki tylnej i przepalone ringi. Auto, które dobrze wygląda, dobrze jeździ i trzyma wartość. Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: n47/ 163 km Rok / Przebieg: 2006/ 360 tyś Śr. spalanie: 6.5
mati 08.06.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"bmw x3 2006 2.0 150km chip na 180km. przebieg 250 tyś jestem w posiadaniu od 20 tysięcy i zero problemów. Kupiłem z świeżo wymienioną dwu masą i i zregenorowanymi wtryskami. silnik ekonomiczny i zarazem dynamiczny. w miescie pali 9.5 litra na trasie około 7 litórw. Auto ma dużą masę także to to dobry wynik moim zdaniem. Polecam z pewnego źródła. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150/180 Rok / Przebieg: 2006/ 250 tyś Śr. spalanie: 8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Silnik 1.5 TDCI 120KM20.09.2018

Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie.

Polecam

8.13

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM19.09.2018

Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Polecam

9.75

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.