Silnik 3.0d M57 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 60604

BMW
BMW
Silnik 3.0d M57

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach od 2003r

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch do 2002 r/po 2003 r piezoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 7.0-8.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 2 lata.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1998-2002r 3.0d oznaczenie M57- wtrysk bezpośredni -pompa wtryskowa

 wtryski elektromagnetyczne Bosch-możliwość regeneracji

2003-2008r 3.0d oznaczenie M57N - wtrysk bezpośredni- Commo Rail

wtryski pizoelektryczne Bosch -brak możliwości regeneracji tylko zakup nowych

2004 rok - filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d o mocy 185KM z oznaczeniem M57 to najbardziej rozpoznawalna jednostka diesla BMW która miał szerokie zastosowanie w wielu modelach.Trzeba nadmienić że silnik przez cztery lata z rzędu otrzymywał nagrodę za silnik roku w latach 1998-2002 .Jednostka 6 cylindrowa ,z wtryskiem bezpośrednim firmy Bosch.Atutem tego układu jest zastosowanie wtrysków elektromagnetycznych z możliwością ich regeneracji w razie awarii.Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek.W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu.Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi.W 2002 roku wprowadzono modyfikację silnika o oznaczeniu M57 D30TU .Podstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to podniesienie mocy ze 185KM do 193KM ,modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu.Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch.Nowa turbosprężarkę ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego.Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata.W kolejnych latach silnik zaczął współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych.Kolejna modyfikacja oznaczeniem D30TU2 został wprowadzony na rynek w 2006 roku.Miał bardzo szerokie zastosowanie w modelach BMW oraz dużą rozpiętość mocy od 193KM do 306KM.Najczęstszą przypadłością tej odmiany są awarie koła pasowego na wale korbowym oraz wrażliwe na złej jakości paliwo wtryskiwacze !!! Przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach co najmniej ponad  200tys/km. Koszty nie należą do tanich ponieważ w wersjach po 2006 roku silnik wyposażone są w bardziej skomplikowany i droższy osprzęt.Omawiając 3 litrową jednostkę wysokoprężną należy zwrócić uwagę na jednostkę generującą moc 306KM. Posiada ona system twin power turbo czyli podwójne doładowanie.Reasumując 3.0 litrowy silnik Diesla jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów.Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu Najczęstsze dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy  koła dwumasowego .Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy.Natomiast jednostki z późniejszych lat produkcji są bardziej awaryjne oraz posiadają bardziej skomplikowany osprzęt i dużo droższy w ewentualnych naprawach.

Zalety:
doskonała dynamika
przyzwoity poziomy spalania
trwały układ wtryskowy zwłaszcza z początku produkcji
bardzo trwała jednostka z 1-ch lat produkcji

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła pasowego
awarie DPF- wersje po 2004 r
awarie wtrysków piezoelektrycznych po 2003r
awarie klapek w kolektorze dolotowym

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 195

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 20):
(8.9)
Trwałość
 9.65/10
Utrzymanie
 7.55/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

200

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MIchał 25.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Genialny silnik, stosunek dynamiki do ekonomii jest rewelacyjny, w trasie pali około 6-6.5l, w cyklu mieszanym 7.5 a w mieście 9-10. Do tego dobra kultura pracy i to brzmienie 6 cylindrów, poezja. Jeżeli ktoś rozgląda się za E46 w dieslu to z góry sugerowałbym 3.0d i nie pakowałbym się w 2.0d, mój ma 325 tyś przejechane i chodzi jak zegarek, w ogóle nie dymi (nawet na czarno), nie bierze oleju/płynu chłodzącego i generalnie nic się z tym nie dzieje."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: E46 330d 184KM/390Nm Rok / Przebieg: 2001/325 tyś Śr. spalanie: 7.3
Wojtek 08.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"od ponad roku jeżdżę E39 530d 193KM i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony silnikiem M57. po przesiadce z benzyny od razu poczułem bardzo duży moment obrotowy tego diesla oraz bardzo niskie spalanie. awarii żadnych nie miałem, zepsuł mi się tylko alternator. niebawem do sterownika wjedzie nowe oprogramowanie, tak by autko miało jeszcze lepsze osiągi."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: E39 530d 193KM/410Nm Rok / Przebieg: 2000r 309000km Śr. spalanie: 6.7
25.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam bmw e90 325d przejechane 190 tys. bez problemu tylko wymieniłem swiece żarowe i sterownik swiec silnik bardzo dobry dynamika też polecam tą jednostke."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
xxx 17.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilometrach zaczyna odzywać się łożysko Oporowa na sprzęgle poza tym autko od wymiany olejów do wymiany się nic nie dzieje czy bym polecał Ten silnik.3.0d.N57 .--245kony Tak jak najbardziej moim zdaniem najlepsza jednostka dizlowa w bmw f10 chodź bardzo drogie w utrzymaniu to jest malutki minus"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: BMW F10 530d 245KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Kris 10.07.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Polecam. Silnik trwały ładnie brzmiący ekonomiczny jak na 323km. 1 poważna awaria - alternator. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 330cd 204km Rok / Przebieg: 397tys Śr. spalanie: 7.5
<<<1234>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.