Silnik 1.8 TDDI Endura DI

Silnik 1.8 TDDI Endura DIWyświetleń: 40999

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.8 TDDI Endura DI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni -pompa wtryskowa

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Delphi

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8 TDDI zadebiutował w 1998 roku i generował moc 75KM oraz 90KM. Silnik montowany był w modelu  Focus. Jednostka posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W silniku nie występuje koło dwumasowe często bardzo awaryjny i kosztowny element. Silnik z racji na swój wiek oraz wyeksploatowanie trapi go kilka podstawowych awarii. Do najczęstszych należą problemy z pompą wtryskową szwankujący sterownik ,wycieki płynów eksploatacyjnych. Może dojść również do obracania się panewek wału tłokowo korbowego, ale głównie  w pojazdach z dużym przebiegiem (ponad 200 tyś.km.) Użytkownicy silnika 1.8TDDI chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania, zadowalająca dynamikę, oraz niskie koszta obsługi. Po stronie minusów należy zapisać duże przebiegi jednostek oferowanych z drugiej ręki, oraz awarie z tego wynikające. Również kultura pracy silnika nie należy do najlepszych. Aby przedłużyć żywotność oraz bezawaryjność jednostki należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących oleju, częstotliwości jego wymiany oraz filtrów, tankowania paliwa wysokiej jakości.

Zalety:
łatwość napraw i serwisu
brak dwumasy
turbina -stała geometria
dobra dynamika
tanie części

Wady:
awarie pompy wtryskowej
wycieki płynów
niska kultura pracy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 129

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 39
Średnia (głosów 15):
(8.58)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 8.8/10
Dynamika
 7.73/10

Głosy według opinii:

150

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stanley 11.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Foczka śmiga u mnie siódmy rok, kupiłem z Francji gdy miała 162 tys. (norma!) obecnie na budziku 325 tys. i jeśli chodzi o bezawaryjną ekspoloatację jestem nią zachwycony . W tym czasie wymieniłem sprzęgło plus wysprzęglik wraz z pompą. Olej zmieniam co 10-12 tys. i co druga wymiana filtr paliwa. Zawieszenie rewelacja , wymieniane tylko łaczniki stabilizatorów oraz sworznie i łożyska . Irytuje wymiana oleju podczas której trzeba odkręcić całą osłonę silnika . Przy silniku wymieniłem tylko bałwanki oraz zbiornik płynu chłodzącego uszkodzony przez mechanika podczas wymiany rozrządu . Mimo wieku oraz przebiegu jężdzi się nim fajnie i tanio . "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus 1,8 TDDI 90 KM Rok / Przebieg: 2002 - 325 tys. Śr. spalanie: 5.4
Piotr 31.03.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Sprawdzają się informacje ze strony - to dobry silnik, ale wycieki to prawda i prawdopodobnie pompa wtryskowa będzie do regeneracji :( poza tym to bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus MK1 90KM Rok / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 5
Dominik 13.10.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"Mam fokusa z 2000r i ma już nakrecone 326 tys km i jak narazie trzyma sie ok , śmigam nim non stop do Niemiec i nie miałem z nim większych problemów. Mam nadzieje że jeszcze posłuży mi jakis czas. Autko tanie oszczedne , troche głosne ale godne polecenia."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: mk1/2000/90KM Rok / Przebieg: 326 Śr. spalanie: 5.5
krzysiek 19.04.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Witam kupiłem fokusa z roku 2001 z silnikiem 1,8 tddi chodzi super tylko mam pare pytań na co mam uwazać ! musze wymienic olej ale nie bierze bo bym zauwazył . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: fokus Rok / Przebieg: 24000 Śr. spalanie: 5.7
Marcin 01.03.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Moja foczka ma na liczniku rzekomo 325tys a jeżdżę nią prawie 8 lat jak kupiłem w niemczech mała 185 jedyne co w niej padło to skrzynia przy przebiegu 310tyś tylko dalej lać paliwo i śmigać tania wymiana paska i rolki 210zł co 50tyś.Najlepszy silnik ale nie zachwalajmy :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: focus mk1
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.