Silnik 1.9 D/TDWyświetleń: 8249

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 1.9 D/TD

1.9D/TD był pierwszym silnikiem seryjnie montowanym w pojazdach koncernu Volvo. Posiadał logotyp D4192T i generował moc 90KM. Jednostka produkowana była w latach od 1996 do 09 1999. Silnik montowany był min. w modelu Volvo V40. Posiadał wtrysk pośredni realizowany za pomocą komory wstępnej. Jest to jedna z najprostszych konstrukcji, która nie występuje z dodatkowym osprzętem jak np.koło dwumasowe. Przyśpieszenie oraz dynamika stoi na bardzo przeciętnym poziomie. Do największych mankamentów jednostki należy awarie głowicy oraz wycieki. Również kultura pracy jest mało zadowalająca. Charakterystyczny klekot jest odczuwalny oraz słyszalny wewnątrz pojazdu. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki, często są one bardzo wyeksploatowane. Po stronie plusów bez wątpienia należy zapisać niskie spalanie. Jednocześnie w przeciwieństwie do nowoczesnych Diesli można tankować paliwo niskiej jakości bez obawy o kondycję silnika. Serwis jednostki jest nieskomplikowany, a części tanie i ogólnie dostępne. Kolejną jednostką wysokoprężną był silnik z logotypem D4194T2. Posiadał moc 95KM. Produkcja odbywała się w okresie od 03.1999 r do 12.200 r. W stosunku do poprzednika wprowadzono wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej oraz turbosprężarkę firmy Bosch. Tym samym poprawiono osiągi oraz kulturę pracy. Użytkownicy tego silnika chwalą sobie jego przyzwoita dynamikę oraz zadowalające poziomy spalania. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki może dojść do awarii pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Niestety koszta naprawy nie należą do niskich. W obu silnikach występują 2 różne rodzaje pasków rozrządu. Dlatego przed zakupem nowego należy sprawdzić kod naszego silnika.

Zalety:
prosta konstrukcja silnika
dostępność części
bezproblemowa naprawa

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie pompy wtryskowej
uwaga na pasek wieloklinowy awarię rozrządu !!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Pośredni/bezpośredni-pompa wtryskowa

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 41

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 7):
(6.14)
Trwałość
 6.43/10
Utrzymanie
 6.86/10
Dynamika
 5.14/10

Głosy według opinii:

43

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 13.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"regularnie wymieniany przezemnie rozrzad, filtry i przedewszystkim olej pozwolily prawie bezawaryjnie przejechac 180000 km byla jedna awaria, silnik sie przegrzewal okolo roku po wymianie rozrzadu. jak sie okazalo po wymianie uszczelki pod glowica, mialem zatkana nagrzewnice. po rozebraniu deski i wyjeciu wymiennika ciepla wypadl mi z niego kawalek uszczelki pompy wody, tak ja profesjonalnie wymieniono, a co do dynamiki i spalania tankuje werwe i spalam 5,8 w miescie a od zera do 100km/h w 12s. moim zdaniem wnik niezly"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 95km Rok / Przebieg: 2000/320000 Śr. spalanie: 5.8
Darek 13.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Mam to auto od trzech lat (200 tys. przy zakupie) i tylko - mechanizm zmiany biegów dzięki któremu spaliłem sprzęgło (tylko 5-tka była, a musiałem dojechać do warsztatu o własnych siłach i to w zimę) i przewód hamulcowy tylny, prawy. Zrobiłem nim 58tys tak, że już ma 258 tys. Nic się nie dzieje, pali 5 l w mieście, oleju nie bierze wcale (dziwne) Buda jest "pancerna" Pierwszy raz mam Volvo i jestem bardzo zadowolony. Przed tym same Mercedesy, ale to już inna bajka. Mercedes jest kapryśny. Ta marka skończyła się na W124. Nowsze Mercedesy to gruzy nawet S-Classe. Pozdrawiam - Darek"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: s40 Rok / Przebieg: 1999-200tys Śr. spalanie: 5l miasto
Andrzej Leśniak 11.02.2015
Średnia:
(6.00)
Tak
"Witam, Posiadam auto od 3 lat. Zakupiłem je od ojca, który jeździł nim lat 5 więc auto w rodzinie jest już prawie 10 lat. Oto moja krótka opinia na podstawie plusów i minusów: (w razie pytań Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) + bardzo niskie spalanie; przy lekkiej nodze za 55zł można śmiało przejechać 200km + bardzo wygodne welurowe fotele + pakowny bagażnik. Woziłem pralki, łóżka, belki drewniane. Wszystko się mieści - FATALNA kultura pracy. Silnik pracuje jak Ursus z lat 70-tych.. po prostu koszmar - zero, podkreślam, ZERO mocy. Silnik zamulony na każdym biegu niezależnie od obrotów - fatalne wyciszenie kabiny. Przy 120-130 km/h (autostrada) ma się wrażenie, jak by siedziało się na skrzydle Boeinga "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Volvo V 40 1.9D 1999r
Marcin 02.01.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Auto jeździło po drogach kilku państw, ma na liczniku prawie ćwierć miliona kilometrów. Póki co zero poważnych napraw. Jak się dba o samochód, to on się nam odpłaca bezawaryjnością i dobrą kulturą pracy silnika oraz układów jezdnych. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V40/1999/230.000
zbyszek 17.03.2014
Średnia:
(4.33)
Nie
"90KM 2 razy wymiana uszczelki, 1 raz pęknięta głowica, 1 raz przeskok paska rozrządu spowodowany częściowym rozerwaniem paska klinowego, który to rozwarstwił się od wycieku oleju od wspomagania. Cieknie wszystkimi możliwymi uszczelnieniami. "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: v40
Jarek 02.11.2013
Średnia:
(3.67)
Nie
"nie polecam, słaba dynamika, wysokie jak na diesla i tę moc spalanie - ok 8 l/100 km (średnia na dystansie ok 20 tyś km), problemy z głowicą i wyciekami (praktycznie z każdego otworu), ale najgorsza i najbardziej niebezpieczna dla silnika jest jego moim zdaniem wada konstrukcyjna polegająca na tym że w przypadku zerwania lub innego rodzaju uszkodzenia paska wieloklinowego napędzającego osprzęt silnika wwija się on w rozrząd powodując jego przeskok i w rezultacie uderzenie tłoków w zawory, skutkuje to niestety remontem głowicy w najlepszym wypadku, przypadek taki zdarzył mi się dwa razy, ale przypadłość jest znana mechanikom, przy kole pasowym na wale korbowym jest wspólna przestrzeń z paskiem rozrządu, poza tym pojawiają się wycieki z pompy wtryskowej, polecam naprawę w dobrych warsztatach od pomp i tylko przy użyciu oryginalnych uszczelniaczy "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: volvo V40
bartek 14.10.2013
Średnia:
(6.00)
Nie
"Posiadałem Volvo S40 przy około 180 tyś km pała turbosprężarka, później zaczęły lać wtryski, 95 koni, pod maską nie rwały za bardzo do przodu, spalanie takie sobie jak na Diesla szału nie było"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Volvo S40

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 D325.06.2017

Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego

Odradzam

7.10

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.06.2017

bdb samochodzik latam i latam 0 kłopotów małe awarie ale zawsze dał rade wrócić do domu bez lawety

Polecam

8.10

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.