Silnik 1.9 D/TDWyświetleń: 10796

Silników używa:

Volvo
Silnik 1.9 D/TD

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Pośredni/bezpośredni-pompa wtryskowa

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Najważniejsze informacje o silniku

1.9D/TD był pierwszym silnikiem seryjnie montowanym w pojazdach koncernu Volvo. Posiadał logotyp D4192T i generował moc 90KM. Jednostka produkowana była w latach od 1996 do 09 1999. Silnik montowany był min. w modelu Volvo V40. Posiadał wtrysk pośredni realizowany za pomocą komory wstępnej. Jest to jedna z najprostszych konstrukcji, która nie występuje z dodatkowym osprzętem jak np.koło dwumasowe. Przyśpieszenie oraz dynamika stoi na bardzo przeciętnym poziomie. Do największych mankamentów jednostki należy awarie głowicy oraz wycieki. Również kultura pracy jest mało zadowalająca. Charakterystyczny klekot jest odczuwalny oraz słyszalny wewnątrz pojazdu. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki, często są one bardzo wyeksploatowane. Po stronie plusów bez wątpienia należy zapisać niskie spalanie. Jednocześnie w przeciwieństwie do nowoczesnych Diesli można tankować paliwo niskiej jakości bez obawy o kondycję silnika. Serwis jednostki jest nieskomplikowany, a części tanie i ogólnie dostępne. Kolejną jednostką wysokoprężną był silnik z logotypem D4194T2. Posiadał moc 95KM. Produkcja odbywała się w okresie od 03.1999 r do 12.200 r. W stosunku do poprzednika wprowadzono wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej oraz turbosprężarkę firmy Bosch. Tym samym poprawiono osiągi oraz kulturę pracy. Użytkownicy tego silnika chwalą sobie jego przyzwoita dynamikę oraz zadowalające poziomy spalania. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki może dojść do awarii pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Niestety koszta naprawy nie należą do niskich. W obu silnikach występują 2 różne rodzaje pasków rozrządu. Dlatego przed zakupem nowego należy sprawdzić kod naszego silnika.

Zalety:
prosta konstrukcja silnika
dostępność części
bezproblemowa naprawa

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie pompy wtryskowej
uwaga na pasek wieloklinowy awarię rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 8):
(5.38)
Trwałość
 5.63/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 4.5/10

Głosy według opinii:

53

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maciek 07.05.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"1,9l 95KM, przebieg 240000km - przyjemniej ten na liczniku. Silnik fakt trochę słaby jak do takiego auta w szczególności słabszy dół, ale jak się wkręcił na obroty to dawał radę. Wg. mnie bardzo oszczędny, w trasie-zwykła krajówka (prędkości 80-115km/h, wyprzedzania itd) spalanie 5-5,5l/100km, miasto 6-6,5l/100km, autostrada do 115km/h - 5,8l/100km. Jadąc w trasie zgodnie z przepisami bez szaleństw czyli max 90km/h z przodu spokojnie pojawiała się 4 z kawałkiem. Trochę krótka skrzynia, na autostradzie komfortowa i ekonomiczna prędkość podróżna to ok 115km/h (generalnie skrzynia nie na autostrady-idealne natomiast auto podmiejskie). Max jechałem licznikowe 170km/h i auto spokojnie dawało rade. W moim użytkowaniu przez 4 lata bezawaryjny, nie brał oleju, opalał od strzała lepiej niż benzyniak a w ziemie przy -16 odpalał po czwartym obrocie wałka po trzykrotnym podgrzaniu świec:D samochodem zwiedziłem Finlandię, Włochy, i Chorwację. Wynik spalania Polska-Chorwacja-Polska - 4,9l/100km!!! Reasumując trochę słaby co nie znaczy żółw, ale za to jak ktoś chce potrafił być bardzo ekonomiczny. Porównując do grupu VW silnik porównywalnie ekonomiczny lecz chyba jednak z gorsza dynamiką. Choć lepiej jedzie niż Fiat Linea 1,3td 90km."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Volvo V40 1,9l 95KM Rok / Przebieg: 2000/240000 Śr. spalanie: 6
Rafał 13.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"regularnie wymieniany przezemnie rozrzad, filtry i przedewszystkim olej pozwolily prawie bezawaryjnie przejechac 180000 km byla jedna awaria, silnik sie przegrzewal okolo roku po wymianie rozrzadu. jak sie okazalo po wymianie uszczelki pod glowica, mialem zatkana nagrzewnice. po rozebraniu deski i wyjeciu wymiennika ciepla wypadl mi z niego kawalek uszczelki pompy wody, tak ja profesjonalnie wymieniono, a co do dynamiki i spalania tankuje werwe i spalam 5,8 w miescie a od zera do 100km/h w 12s. moim zdaniem wnik niezly"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 95km Rok / Przebieg: 2000/320000 Śr. spalanie: 5.8
Darek 13.11.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Mam to auto od trzech lat (200 tys. przy zakupie) i tylko - mechanizm zmiany biegów dzięki któremu spaliłem sprzęgło (tylko 5-tka była, a musiałem dojechać do warsztatu o własnych siłach i to w zimę) i przewód hamulcowy tylny, prawy. Zrobiłem nim 58tys tak, że już ma 258 tys. Nic się nie dzieje, pali 5 l w mieście, oleju nie bierze wcale (dziwne) Buda jest "pancerna" Pierwszy raz mam Volvo i jestem bardzo zadowolony. Przed tym same Mercedesy, ale to już inna bajka. Mercedes jest kapryśny. Ta marka skończyła się na W124. Nowsze Mercedesy to gruzy nawet S-Classe. Pozdrawiam - Darek"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: s40 Rok / Przebieg: 1999-200tys Śr. spalanie: 5l miasto
Andrzej Leśniak 11.02.2015
Średnia:
(6.00)
Tak
"Witam, Posiadam auto od 3 lat. Zakupiłem je od ojca, który jeździł nim lat 5 więc auto w rodzinie jest już prawie 10 lat. Oto moja krótka opinia na podstawie plusów i minusów: (w razie pytań Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) + bardzo niskie spalanie; przy lekkiej nodze za 55zł można śmiało przejechać 200km + bardzo wygodne welurowe fotele + pakowny bagażnik. Woziłem pralki, łóżka, belki drewniane. Wszystko się mieści - FATALNA kultura pracy. Silnik pracuje jak Ursus z lat 70-tych.. po prostu koszmar - zero, podkreślam, ZERO mocy. Silnik zamulony na każdym biegu niezależnie od obrotów - fatalne wyciszenie kabiny. Przy 120-130 km/h (autostrada) ma się wrażenie, jak by siedziało się na skrzydle Boeinga "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Volvo V 40 1.9D 1999r
Marcin 02.01.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Auto jeździło po drogach kilku państw, ma na liczniku prawie ćwierć miliona kilometrów. Póki co zero poważnych napraw. Jak się dba o samochód, to on się nam odpłaca bezawaryjnością i dobrą kulturą pracy silnika oraz układów jezdnych. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V40/1999/230.000
<<<12>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.