Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23011

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)20.02.2019

Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie

Polecam

8.06

Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW)20.02.2019

Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. .

Polecam

9.89

Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005)19.02.2019

Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.

Polecam

8.78

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)19.02.2019

Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 3

Polecam

9.24

Najważniejsze informacje o silniku

                                                                        

1.9 DI, był to kolejny silnik, który znalazł zastosowania w pojazdach koncernu Volvo. Montowany między innymi w pierwszych generacjach Volvo V40 oraz S40. Silnik w całości został opracowany przez firmę Renault. Oznaczony był jako D4192T4 i generował moc 102KM. Drugi zaś o logotypie D4192T3 posiadał moc 116KM. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail . Silnik o mocy 102KM posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. Natomiast wersja mocniejsza 116 konna występuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Co w znacznym stopniu przekłada się na osiągi oraz generowaną moc. Jednak w przypadku awarii,regeneracja jest znacznie droższa oraz trudniejsza. Wsłuchując się w opinie kierowców dominują pozytywne komentarze. Użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoka kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz zadowalającą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać awarie koła dwumasowego czy wtrysków. Układ wtryskowy może okazać się podatnym na awarie zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
zadowalająca kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 75

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 9):
(7.3)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 7.44/10
Dynamika
 6.78/10

Głosy według opinii:

72

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

PIOTR 08.11.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Uważam, ze jest to bardzo dobry silnik. Kupiłem samochód z przebiegiem 178 tys km, a obecnie ma na liczniku 417 tys. Stosuje olej półsyntetyk wymieniany co 15 tys km, rozrząd wymieniany co 70 tys km. Muszę stwierdzić, że jest praktycznie bez awaryjny. podczas mojego użytkowania wymieniłem: 1. rurę przy turbo (odma), 2. przepustnicę, 3 czujnik położenia wału, 4. przy przebiegu 410 tys km wymieniłem turbosprężarkę. I to są wszystkie naprawy przy silniku. Dwumasy nie słychać działa jak należy, skrzynia biegów jak w najlepszym porządku - cicha, biegi wchodzą precyzyjnie. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: V40/115 KM Rocznik / Przebieg: 2000/ 417 tys Śr. spalanie: 5.8
Waldemar 21.08.2018
Średnia:
(6.33)
Nie
"Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyczna a faktycznie pojawia sie b.szybko luz i efekt jest odwrotny do zamierzonego. Fabrycznie beznadziejny separator odmy przez co wystepuja awarie egru (jakis idiota ekolog wpuscil przez egr gorace spaliny bezposrednio w kolektor ssacy) tam spotykaja sie sadza+mgla olejowa z odmy+powietrze pod cisnieniem. W efekcie kolektor i egr staje sie zaklejony. "Schlodzone" w niewydajnym intercoolerze umieszczonym miedzy chlodnica klimy a chlodnica plynu powietrze trafia do kolektora ssacego nastepnie zostaje nagrzane spalinami z egr. Pierscienie tlokowe i panewki zrobione z gownolitu (podobno nowsze samochody maja to poprawione) co tylko pogarsza i przyspiesza wyzej wymienione przypadlosci i prowadzi do rozbiegania tego silnika (rosnie cisnienie w skrzyni korbowej przez co olej idzie odma zasysany przez turbine i to jest efektowny koniec motoru) Spalanie 7/100km olej wymiana co 10tys 5.8l . Uklad wtryskowy trwaly. Podatnosc na modyfikacje mocy BRAK (juz seria wykancza sprzeglo). Nigdy wiecej reno w dieslu. Te silniki robia przebiegi ale jakim kosztem tego nikt nie liczy. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 115/85kw Rocznik / Przebieg: 2003/300k Śr. spalanie:
Sebs 18.01.2017
Średnia:
(6.33)
Nie
"W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: V40 102KM Rocznik / Przebieg: 2003 / 260kkm Śr. spalanie: 6.2
Andrzej 13.04.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik jest naprawdę ok, jedyne do czego można się przyczepić to, że część uszczelek jest słaba i po kilku latach się kurczą i silnik zaczyna się pocić, po wymianie znowu staje się suchy. Dodam, że mój ma 250tys km przebiegu (oryginalnego ;)) i mam cały osprzęt nie ruszany od nowości, tj turbo, wtryski, pompa, dwumas, nawet całkowity brak problemów z egr, dodatkowo auto cały czas jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze nic od wymiany do wymiany, dlatego trochę śmieszy mnie jak ludzie wierzą, że kupili auto z przebiegiem 180tys, a musieli już wymienić cały osprzęt i przejść na inny olej."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: V40 116KM Rocznik / Przebieg: 2003 / 250000 Śr. spalanie: 6
Grzegorz 21.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać turbo. Dynamika na średnim poziomie, ale wystarczy na nasze drogi. Części dostępne, tani w utrzymaniu. Dlatego kupiłem żonie Space Stara z takim samym silnikiem. Spalanie na trasie 5 l. przy 120km/h , natomiast miasto 7l. Do -16C. palił bez problemu, większych mrozów nie było od 2010 roku. Dla mnie to udany silnik, jak na razie bezawaryjny. Były problemy z turbo w Lagunach, a to dlatego że założono zbyt długi czas wymiany oleju. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: V40 1,9 DID 102KM 2003r. 228 tys.
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.