Silnik 1.9 DIWyświetleń: 15536

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 1.9 DI

                                                                        

1.9 DI, był to kolejny silnik, który znalazł zastosowania w pojazdach koncernu Volvo. Montowany między innymi w pierwszych generacjach Volvo V40 oraz S40. Silnik w całości został opracowany przez firmę Renault. Oznaczony był jako D4192T4 i generował moc 102KM. Drugi zaś o logotypie D4192T3 posiadał moc 116KM. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail . Silnik o mocy 102KM posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. Natomiast wersja mocniejsza 116 konna występuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Co w znacznym stopniu przekłada się na osiągi oraz generowaną moc. Jednak w przypadku awarii,regeneracja jest znacznie droższa oraz trudniejsza. Wsłuchując się w opinie kierowców dominują pozytywne komentarze. Użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoka kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz zadowalającą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać awarie koła dwumasowego czy wtrysków. Układ wtryskowy może okazać się podatnym na awarie zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
zadowalająca kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie pompy wtryskowej

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią wersja 116KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 63

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 7):
(7.43)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.43/10
Dynamika
 6.86/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sebs 18.01.2017
Średnia:
(6.33)
Nie
"W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: V40 102KM Rok / Przebieg: 2003 / 260kkm Śr. spalanie: 6.2
Andrzej 13.04.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik jest naprawdę ok, jedyne do czego można się przyczepić to, że część uszczelek jest słaba i po kilku latach się kurczą i silnik zaczyna się pocić, po wymianie znowu staje się suchy. Dodam, że mój ma 250tys km przebiegu (oryginalnego ;)) i mam cały osprzęt nie ruszany od nowości, tj turbo, wtryski, pompa, dwumas, nawet całkowity brak problemów z egr, dodatkowo auto cały czas jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze nic od wymiany do wymiany, dlatego trochę śmieszy mnie jak ludzie wierzą, że kupili auto z przebiegiem 180tys, a musieli już wymienić cały osprzęt i przejść na inny olej."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V40 116KM Rok / Przebieg: 2003 / 250000 Śr. spalanie: 6
Grzegorz 21.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać turbo. Dynamika na średnim poziomie, ale wystarczy na nasze drogi. Części dostępne, tani w utrzymaniu. Dlatego kupiłem żonie Space Stara z takim samym silnikiem. Spalanie na trasie 5 l. przy 120km/h , natomiast miasto 7l. Do -16C. palił bez problemu, większych mrozów nie było od 2010 roku. Dla mnie to udany silnik, jak na razie bezawaryjny. Były problemy z turbo w Lagunach, a to dlatego że założono zbyt długi czas wymiany oleju. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: V40 1,9 DID 102KM 2003r. 228 tys.
Marcin 25.08.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik praktycznie bezobsługowy, średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km, dynamika nie powala na kolana ale do normalnej jazdy wystarczająca, wysoka kultura pracy silnika. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V40 2001r 306 tyś 1.9Di 115km
Lucek 22.03.2014
Średnia:
(6.00)
Tak
"Silnik trwały ale osprzęt niestety bardzo słaby zwłaszcza układ wtryskowy pompa oraz wtryski .Dobrze że to starsza jednostka bo części jest dość dużo używanych .Wymiana wtrysków dwóch kupiłem na Allegro po 200 zł i pompę która się zatarła 700zł a reszta OK .Co do jego pracy jest dość głośny i kopci jak dodaje się gazu,kultura pracy na średnim poziomie,spalanie nie najgorsze ale nie liczcie na 5L w mieście (miasto 7-8L) .Jak wyżej pisałem plus dostępne są części an rynku w dobrych pieniądzach,trwały silnik,minus drobne usterki ,spalanie,oraz sama praca."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: V40 2000r 235 tyś 1.9Di 102 kM
Jarek 16.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Niskie spalanie ,w miarę dobra dynamika ,i mało awaryjny silnik . Autem zrobiłem 120 tys przy silniku nigdy nic nie robiłem po za wymianami olejów filtrów .Miedzy czasie wymiany rozrządu ,sprzęgła amortyzatorów .Naprawdę bardzo udany model oraz silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Volvo S40 2001 r 195 tyś
Paweł 04.01.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik Renówki nie wszyscy wiedzą o tym a jest to istotna rzecz ,co za tym idzie nie ma problemu z ewentualnym serwisem .Przejechane około 212 tyś i po za wymianą pompy wtryskowej (zatarta przebieg 185 tyś ) koszt 2000 zł ,wymiana rozrządu ,tarcze ,hamulce i oleje .Tak po za tym auto bardzo przyzwoite pali bez problemu w zimie na zewnątrz ,nie miałem żadnych awarii po za pompą ,spalanie na poziomie 6.5 L trasa przy prędkości 120-130 km/H 5L .Dość dużo części zamiennych ,silnik raczej nie przysparza problemów trzeba uważać na złej jakości paliwo (tak właśnie załatwiłem pompę ) .Co do dynamiki jak dla mnie wystarczająca choć nie jest to wariat ,jest dość elastyczny ,dobrze się zbiera ."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: V40 1.9 Di 95 KM 2001 r 212 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów