Silnik 1.9 DI - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21956

Volvo
Silnik 1.9 DI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią wersja 116KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Najważniejsze informacje o silniku

                                                                        

1.9 DI, był to kolejny silnik, który znalazł zastosowania w pojazdach koncernu Volvo. Montowany między innymi w pierwszych generacjach Volvo V40 oraz S40. Silnik w całości został opracowany przez firmę Renault. Oznaczony był jako D4192T4 i generował moc 102KM. Drugi zaś o logotypie D4192T3 posiadał moc 116KM. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail . Silnik o mocy 102KM posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. Natomiast wersja mocniejsza 116 konna występuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Co w znacznym stopniu przekłada się na osiągi oraz generowaną moc. Jednak w przypadku awarii,regeneracja jest znacznie droższa oraz trudniejsza. Wsłuchując się w opinie kierowców dominują pozytywne komentarze. Użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoka kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz zadowalającą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać awarie koła dwumasowego czy wtrysków. Układ wtryskowy może okazać się podatnym na awarie zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
zadowalająca kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 9):
(7.3)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 7.44/10
Dynamika
 6.78/10

Głosy według opinii:

72

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

PIOTR 08.11.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Uważam, ze jest to bardzo dobry silnik. Kupiłem samochód z przebiegiem 178 tys km, a obecnie ma na liczniku 417 tys. Stosuje olej półsyntetyk wymieniany co 15 tys km, rozrząd wymieniany co 70 tys km. Muszę stwierdzić, że jest praktycznie bez awaryjny. podczas mojego użytkowania wymieniłem: 1. rurę przy turbo (odma), 2. przepustnicę, 3 czujnik położenia wału, 4. przy przebiegu 410 tys km wymieniłem turbosprężarkę. I to są wszystkie naprawy przy silniku. Dwumasy nie słychać działa jak należy, skrzynia biegów jak w najlepszym porządku - cicha, biegi wchodzą precyzyjnie. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V40/115 KM Rok / Przebieg: 2000/ 417 tys Śr. spalanie: 5.8
Waldemar 21.08.2018
Średnia:
(6.33)
Nie
"Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyczna a faktycznie pojawia sie b.szybko luz i efekt jest odwrotny do zamierzonego. Fabrycznie beznadziejny separator odmy przez co wystepuja awarie egru (jakis idiota ekolog wpuscil przez egr gorace spaliny bezposrednio w kolektor ssacy) tam spotykaja sie sadza+mgla olejowa z odmy+powietrze pod cisnieniem. W efekcie kolektor i egr staje sie zaklejony. "Schlodzone" w niewydajnym intercoolerze umieszczonym miedzy chlodnica klimy a chlodnica plynu powietrze trafia do kolektora ssacego nastepnie zostaje nagrzane spalinami z egr. Pierscienie tlokowe i panewki zrobione z gownolitu (podobno nowsze samochody maja to poprawione) co tylko pogarsza i przyspiesza wyzej wymienione przypadlosci i prowadzi do rozbiegania tego silnika (rosnie cisnienie w skrzyni korbowej przez co olej idzie odma zasysany przez turbine i to jest efektowny koniec motoru) Spalanie 7/100km olej wymiana co 10tys 5.8l . Uklad wtryskowy trwaly. Podatnosc na modyfikacje mocy BRAK (juz seria wykancza sprzeglo). Nigdy wiecej reno w dieslu. Te silniki robia przebiegi ale jakim kosztem tego nikt nie liczy. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 115/85kw Rok / Przebieg: 2003/300k Śr. spalanie:
Sebs 18.01.2017
Średnia:
(6.33)
Nie
"W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: V40 102KM Rok / Przebieg: 2003 / 260kkm Śr. spalanie: 6.2
Andrzej 13.04.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik jest naprawdę ok, jedyne do czego można się przyczepić to, że część uszczelek jest słaba i po kilku latach się kurczą i silnik zaczyna się pocić, po wymianie znowu staje się suchy. Dodam, że mój ma 250tys km przebiegu (oryginalnego ;)) i mam cały osprzęt nie ruszany od nowości, tj turbo, wtryski, pompa, dwumas, nawet całkowity brak problemów z egr, dodatkowo auto cały czas jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze nic od wymiany do wymiany, dlatego trochę śmieszy mnie jak ludzie wierzą, że kupili auto z przebiegiem 180tys, a musieli już wymienić cały osprzęt i przejść na inny olej."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V40 116KM Rok / Przebieg: 2003 / 250000 Śr. spalanie: 6
Grzegorz 21.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać turbo. Dynamika na średnim poziomie, ale wystarczy na nasze drogi. Części dostępne, tani w utrzymaniu. Dlatego kupiłem żonie Space Stara z takim samym silnikiem. Spalanie na trasie 5 l. przy 120km/h , natomiast miasto 7l. Do -16C. palił bez problemu, większych mrozów nie było od 2010 roku. Dla mnie to udany silnik, jak na razie bezawaryjny. Były problemy z turbo w Lagunach, a to dlatego że założono zbyt długi czas wymiany oleju. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: V40 1,9 DID 102KM 2003r. 228 tys.
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.