Silnik 1.6 D 16V 109KM (D4 164T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 26353

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 D4 164T to jednostka wysokoprężna generująca moc 109KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo C30 ,S40,V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA i można go znaleźć w markach Citroen,Peugeot,Ford oraz Mini.Jednostka bardzo popularna która ma zastosowanie w wielu odmianach aut segmentu A,B,C Mini VAN.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz kołem dwumasowym. Oba elementy wpływają na poprawę osiągów w tym dynamiki oraz przyśpieszenia. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii musimy się liczyć z poważnymi wydatkami. W przypadku tak zaawansowanej technologicznie jednostki jaką jest silnik o pojemności 1.6 należy zwrócić uwagę na jakość tankowanego paliwa. Układ wtryskowy jest wrażliwy oraz podatny na awarie w kontakcie z tzw. brudnym paliwem,dlatego trzeba uważać na to gdzie tankujemy paliwo oraz pamiętać częstszej wymianie filtra paliwa. W celu przestrzegania rygorystycznej normy ekologicznej Euro4 najmłodsze silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych (zdażają się silniki bez DPF-u ). Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika,podniesieniu się poziomu oleju co w konsekwencji prowadzi do awarii wtrysków. Niestety koszta naprawy/wymiany DPF-u są bardzo wysokie.około 3-4 tys. zł (usunięcie około 1000zł-niestety nie jest to zgodne z normami oraz prawem!!!)Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa !!! W opinii kierowców silnik 1.6 Di o mocy 109KM jest jednostką  udaną . Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw  filtra cząstek stałych,koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wtryski podlegają regeneracji
zadowalająca kultura pracy

Wady:
problematyczny osprzęt:
koło dwumasowe
awaryjny filtr FAP
awarie wtrysków przy 150tys-200tys
wysokie koszta serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI oraz 1.6 HDI !!!  są to te same jednostki .

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 7):
(8.57)
Trwałość
 8.71/10
Utrzymanie
 8.14/10
Dynamika
 8.86/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C30 24.01.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"Polecam. Jednostka może i mała bo tylko 1.6 o mocy 109KM jednakże jest wystarczająca do sprawnego przemieszczana się czy to w mieście czy w trasie. Spalanie na poziome 4,5-5,5 więc czego chcieć więcej. Koszty utrzymania jak każdego innego auta, wystarczy pamiętać o regularności i mamy oryginalnie wyglądające bezawaryjne auto. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.6 109KM Rocznik / Przebieg: 2009 175000 Śr. spalanie: 5
Artur 17.09.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"Kupiłem v50 1,6 d z przebiegiem 220 tyś . od ręki zrobiłem rozrząd, regenerację wtrysków oraz wymieniłem dwumasę. Dzisiaj ma 320 tysięcy i jest wszystko ok . Koszty które poniosłem na wstępie są zrekompensowane prze wysoki komfort jazdy , kapitalną ekonomikę i święty spokój . "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v50 Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 5.2
Leszek 01.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Na szczęście kupiłem te autko z nowym sprzęgłem ,dwu masa,egrem i rozrządem.sprzeglo padlo po 207000 km,nie tak zle.Mam te autko od niedawna,ale jak na razie same plusy,niskie spalanie,wysoka kultura pracy,biegi wchodzą perfekcyjnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: volvo s80 drive Rocznik / Przebieg: 207000 Śr. spalanie: 6.2
Jarek 12.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bardzo dynamiczny super się zbiera i ładnie wchodzi na obroty,zauważyłem że lepiej się spisuje na wyższych obrotach tak jakby bardziej był elastyczny .Spal naprawdę nie wielkie ilości paliwa trasa poniżej 5l to przy dynamicznej jeździe a na spokojnie 90-100km/h poniżej 4l -3.8l średnio 5.2L Miasto i to przy korkach klima 6-6.2L nigdy nie wziął mi nawet 6.7L czy to zima czy lato.Silnik ma DPF i koło dwumasowe ale ja nie mam z nimi żadnych problemów .Przebieg na dzień dzisiejszy to 155tys ,do dnia dzisiejszego zero problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Volvo C30 1.6 D DRIVe 109KM 2007r 155tys
11.06.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
"Fajny ale zdecydowanie za słaby. Gdy chce się z niego wydusić trochę więcej potrafi wyżłopać i 8 litrów na 100."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: s40
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.