Silnik 1.6 DIWyświetleń: 11723

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 1.6 DI

                                                                             

1.6 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 109KM . Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo C30 ,S40,V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA i można go znaleźć w markach Citroen,Peugeot,Ford oraz Mini.Jednostka bardzo popularna która ma zastosowanie w wielu odmianach aut segmentu A,B,C Mini VAN.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz kołem dwumasowym. Oba elementy wpływają na poprawę osiągów w tym dynamiki oraz przyśpieszenia. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii musimy się liczyć z poważnymi wydatkami. W przypadku tak zaawansowanej technologicznie jednostki jaką jest silnik o pojemności 1.6 należy zwrócić uwagę na jakość tankowanego paliwa. Układ wtryskowy jest wrażliwy oraz podatny na awarie w kontakcie z tzw. brudnym paliwem,dlatego trzeba uważać na to gdzie tankujemy paliwo oraz pamiętać częstszej wymianie filtra paliwa. W celu przestrzegania rygorystycznej normy ekologicznej Euro4 najmłodsze silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych (zdażają się silniki bez DPF-u ). Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika,podniesieniu się poziomu oleju co w konsekwencji prowadzi do awarii wtrysków. Niestety koszta naprawy/wymiany DPF-u są bardzo wysokie.około 3-4 tys. zł (usunięcie około 1000zł-niestety nie jest to zgodne z normami oraz prawem!!!)Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa !!! W opinii kierowców silnik 1.6 Di o mocy 109KM jest jednostką  udaną . Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw  filtra cząstek stałych,koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wtryski podlegają regeneracji
zadowalająca kultura pracy

Wady:
problematyczny osprzęt:
koło dwumasowe
awaryjny filtr FAP
awarie wtrysków przy 150tys-200tys
wysokie koszta serwisu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI oraz 1.6 HDI !!!  są to te same jednostki .

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 5):
(8.73)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 8.4/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leszek 01.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Na szczęście kupiłem te autko z nowym sprzęgłem ,dwu masa,egrem i rozrządem.sprzeglo padlo po 207000 km,nie tak zle.Mam te autko od niedawna,ale jak na razie same plusy,niskie spalanie,wysoka kultura pracy,biegi wchodzą perfekcyjnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: volvo s80 drive Rok / Przebieg: 207000 Śr. spalanie: 6.2
Jarek 12.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bardzo dynamiczny super się zbiera i ładnie wchodzi na obroty,zauważyłem że lepiej się spisuje na wyższych obrotach tak jakby bardziej był elastyczny .Spal naprawdę nie wielkie ilości paliwa trasa poniżej 5l to przy dynamicznej jeździe a na spokojnie 90-100km/h poniżej 4l -3.8l średnio 5.2L Miasto i to przy korkach klima 6-6.2L nigdy nie wziął mi nawet 6.7L czy to zima czy lato.Silnik ma DPF i koło dwumasowe ale ja nie mam z nimi żadnych problemów .Przebieg na dzień dzisiejszy to 155tys ,do dnia dzisiejszego zero problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo C30 1.6 D DRIVe 109KM 2007r 155tys
11.06.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
"Fajny ale zdecydowanie za słaby. Gdy chce się z niego wydusić trochę więcej potrafi wyżłopać i 8 litrów na 100."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: s40
darek 10.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobra dynamika ,silnik świetnie się zbiera ,moc wystarczająca do masy auta ,spalanie bardzo niskie .Przebieg 185 tyś żadnych usterek nie zanotowałem ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S40
Karol 03.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Byłby wyśmienitym silnikiem jakby nie to ze posiadał DPF !!!Niestety auto nie nadaje się do miasta ,po 100 tys zaczęły się problemy z jego zatkaniem ,kontrolka na desce i tryb awaryjny koniec jazdy ,serwis wypalanie dolewanie jakiegoś płynu i koszty chyba coś 400 zł .Została wycinka lub założenie nowego kilka tysięcy złotych .Już wypalałem dwa razy na serwisie resztę wyjeżdżam na trasę i jadę na wysokich obrotach kilkadziesiąt kilometrów żeby wszedł na tryb wypalania . Silnik sam w sobie rewelacja ,bardzo dobry moment obrotowy ,dynamiczny ,moc jest w zupełności wystarczająca ,dobre przyśpieszenie no i wisienka na torcie SPALANIE REWELACJA !!! Miasto 6-6.5 L trasa nawet 4.4 L .Dodam jeszcze że silnik ten jest produkcji Peugeota jeżdżą na nim Focusy ,308,407 i wiele innych .Bardzo dobra jednostka jakby nie ten dpf."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo V50 2007 168tyśkm

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Silnik 1.9 TDI21.02.2017

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymi

Polecam

5.70

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.