Silnik 1.6 DIWyświetleń: 12561

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 1.6 DI

                                                                             

1.6 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 109KM . Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo C30 ,S40,V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA i można go znaleźć w markach Citroen,Peugeot,Ford oraz Mini.Jednostka bardzo popularna która ma zastosowanie w wielu odmianach aut segmentu A,B,C Mini VAN.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz kołem dwumasowym. Oba elementy wpływają na poprawę osiągów w tym dynamiki oraz przyśpieszenia. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii musimy się liczyć z poważnymi wydatkami. W przypadku tak zaawansowanej technologicznie jednostki jaką jest silnik o pojemności 1.6 należy zwrócić uwagę na jakość tankowanego paliwa. Układ wtryskowy jest wrażliwy oraz podatny na awarie w kontakcie z tzw. brudnym paliwem,dlatego trzeba uważać na to gdzie tankujemy paliwo oraz pamiętać częstszej wymianie filtra paliwa. W celu przestrzegania rygorystycznej normy ekologicznej Euro4 najmłodsze silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych (zdażają się silniki bez DPF-u ). Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika,podniesieniu się poziomu oleju co w konsekwencji prowadzi do awarii wtrysków. Niestety koszta naprawy/wymiany DPF-u są bardzo wysokie.około 3-4 tys. zł (usunięcie około 1000zł-niestety nie jest to zgodne z normami oraz prawem!!!)Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa !!! W opinii kierowców silnik 1.6 Di o mocy 109KM jest jednostką  udaną . Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw  filtra cząstek stałych,koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wtryski podlegają regeneracji
zadowalająca kultura pracy

Wady:
problematyczny osprzęt:
koło dwumasowe
awaryjny filtr FAP
awarie wtrysków przy 150tys-200tys
wysokie koszta serwisu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI oraz 1.6 HDI !!!  są to te same jednostki .

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 5):
(8.73)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 8.4/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leszek 01.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Na szczęście kupiłem te autko z nowym sprzęgłem ,dwu masa,egrem i rozrządem.sprzeglo padlo po 207000 km,nie tak zle.Mam te autko od niedawna,ale jak na razie same plusy,niskie spalanie,wysoka kultura pracy,biegi wchodzą perfekcyjnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: volvo s80 drive Rok / Przebieg: 207000 Śr. spalanie: 6.2
Jarek 12.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bardzo dynamiczny super się zbiera i ładnie wchodzi na obroty,zauważyłem że lepiej się spisuje na wyższych obrotach tak jakby bardziej był elastyczny .Spal naprawdę nie wielkie ilości paliwa trasa poniżej 5l to przy dynamicznej jeździe a na spokojnie 90-100km/h poniżej 4l -3.8l średnio 5.2L Miasto i to przy korkach klima 6-6.2L nigdy nie wziął mi nawet 6.7L czy to zima czy lato.Silnik ma DPF i koło dwumasowe ale ja nie mam z nimi żadnych problemów .Przebieg na dzień dzisiejszy to 155tys ,do dnia dzisiejszego zero problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo C30 1.6 D DRIVe 109KM 2007r 155tys
11.06.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
"Fajny ale zdecydowanie za słaby. Gdy chce się z niego wydusić trochę więcej potrafi wyżłopać i 8 litrów na 100."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: s40
darek 10.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobra dynamika ,silnik świetnie się zbiera ,moc wystarczająca do masy auta ,spalanie bardzo niskie .Przebieg 185 tyś żadnych usterek nie zanotowałem ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S40
Karol 03.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Byłby wyśmienitym silnikiem jakby nie to ze posiadał DPF !!!Niestety auto nie nadaje się do miasta ,po 100 tys zaczęły się problemy z jego zatkaniem ,kontrolka na desce i tryb awaryjny koniec jazdy ,serwis wypalanie dolewanie jakiegoś płynu i koszty chyba coś 400 zł .Została wycinka lub założenie nowego kilka tysięcy złotych .Już wypalałem dwa razy na serwisie resztę wyjeżdżam na trasę i jadę na wysokich obrotach kilkadziesiąt kilometrów żeby wszedł na tryb wypalania . Silnik sam w sobie rewelacja ,bardzo dobry moment obrotowy ,dynamiczny ,moc jest w zupełności wystarczająca ,dobre przyśpieszenie no i wisienka na torcie SPALANIE REWELACJA !!! Miasto 6-6.5 L trasa nawet 4.4 L .Dodam jeszcze że silnik ten jest produkcji Peugeota jeżdżą na nim Focusy ,308,407 i wiele innych .Bardzo dobra jednostka jakby nie ten dpf."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo V50 2007 168tyśkm

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS23.04.2017

Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast m

Polecam

6.17

Silnik 1.9 TDI PD21.04.2017

Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w

Polecam

8.37

Silnik 1.8 DID MIVEC21.04.2017

Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód

Polecam

9.62

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.