Silnik 2.0 DI 136KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 66986

Volvo
Silnik 2.0 DI 136KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM !!!  są to te same jednostki

Najważniejsze informacje o silniku

2.0 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców silnik 2.0Di jest jednostka udaną i mało awaryjną,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300tys km bez jakichkolwiek awarii.Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 162

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 54
Średnia (głosów 20):
(9.43)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.9/10
Dynamika
 9.65/10

Głosy według opinii:

200

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Volvo v50 30.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam od roku sprawuje się bardzo dobrze, polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136km Rocznik / Przebieg: 2006/260kk Śr. spalanie: 6.5
Paweł 16.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik udany. Jezdze na taxi po Warszawie . Samochód posiadam od 150tys km i w tej chwili ma 250tys. Nie ma problemów z filtrem czastek - słychac jak sie wypala co kilkaset km. Uważam zeby nie gasic wtedy samochodu. Jedyny awaria to egr przy ok 220tys - samochód zaczął kopcic i dzwinie pracowac. Po zaslepieniu i odcieciu jak ręka odjął I taka mała wada fabryczna tych silników to puszczajacy oring przy wałku rozrzadu - zrobione za kilka złotych przy wymianie paska rozrzadu (koszt czesci z pompa wody to ok 370zł). Pomału odzywa sie dmumasa bo mimo ze nic nie szarpie ani nie trzesie to delikatnie zaczyna byc ją słychac. Samochód fabrycznie od nowosci przez Volvo/polestara zrobione na 178KM.W S80 zupełnie wystarcza. Do tej pory turbina nie regenerowana i brak nawet jakichkolwiek oznak zuzycia. Wcześniej w Passacie cały układ dolotowy był zażygany olejem. Mam kolege z takim samym samochodem na taxi tylko z v40 i dojezdził do 650tys km. Wymienió bo wówczas zaczał sie sypac Spalanie w miescie w recznej skrzyni ok 7l w trasie spokojnie udało mi sie schodzic po nizej 5l ale to juz toczenie i patrzenie na wiatr zeby za bardzo nie wiał z przeciwka:). Wg mnie silnik bardzo udany."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2009/256tys Śr. spalanie: 6.7
Waldek 26.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik super gdyby nie dźwięk nie widać różnicy do benzyny, fabrycznie bez pdf - zero problemów tankuje i jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Volvo v50 /136 KM Rocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 6.2
Krzysztof 08.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik nie do zajeżdżenia. Przy przebiegu 344 tys. km nie czuć spadku mocy, spalanie bez zmian, zero ubytków oleju. W zależności od temperamentu może być super oszczędny, jak i bardzo dynamiczny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: V50 / 136km Rocznik / Przebieg: 2005 / 344 000 Śr. spalanie: 6.0
Dominik 27.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"O dziwo silnik bardzo elastyczny i mocny. Spalanie ok. 6 l. Zaskakujące jest to że przy przebiegu 175tys moc wzrosła do 145 koni co może być zasługą wtryskiwaczy odwdzięczających się za lata tankowania dobrej jakości ropy. Problem - egr czyli norma. Benzyniaki podobnej mocy a nie kiedy nawet mocniejsze nie mają szans--- przetestowane osobiście ;) Polecam. Wersja bez PDF oryginalnie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v50 136 Rocznik / Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 5.7
<<<1234>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.