Silnik 2.0 DI 136KMWyświetleń: 54962

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.0 DI 136KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM !!!  są to te same jednostki

Najważniejsze informacje o silniku

2.0 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców silnik 2.0Di jest jednostka udaną i mało awaryjną,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300tys km bez jakichkolwiek awarii.Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 146

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 49
Średnia (głosów 18):
(9.41)
Trwałość
 9.72/10
Utrzymanie
 8.89/10
Dynamika
 9.61/10

Głosy według opinii:

180

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldek 26.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik super gdyby nie dźwięk nie widać różnicy do benzyny, fabrycznie bez pdf - zero problemów tankuje i jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo v50 /136 KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 6.2
Krzysztof 08.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik nie do zajeżdżenia. Przy przebiegu 344 tys. km nie czuć spadku mocy, spalanie bez zmian, zero ubytków oleju. W zależności od temperamentu może być super oszczędny, jak i bardzo dynamiczny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V50 / 136km Rok / Przebieg: 2005 / 344 000 Śr. spalanie: 6.0
Dominik 27.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"O dziwo silnik bardzo elastyczny i mocny. Spalanie ok. 6 l. Zaskakujące jest to że przy przebiegu 175tys moc wzrosła do 145 koni co może być zasługą wtryskiwaczy odwdzięczających się za lata tankowania dobrej jakości ropy. Problem - egr czyli norma. Benzyniaki podobnej mocy a nie kiedy nawet mocniejsze nie mają szans--- przetestowane osobiście ;) Polecam. Wersja bez PDF oryginalnie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v50 136 Rok / Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 5.7
kristoff 29.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"S40 II 2.0d , 136km, 202500 km; Dobra dynamika, dobre spalanie: miasto 6l, trasa 5l; Przy 200000km wymiana dwumasy - 2500zł(części+robocizna), egr zaczyna lekko dawać o sobie znać(lekkie szarpanie silnikiem z zakresie obrotów 2000-2600,sporadycznie). FAP bez problemów, jak dotąd. Tankować dobrej jakości paliwo i jeździć. Polecam i bezawaryjnej jazdy życzę."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 2.0/136km Rok / Przebieg: 2005/202500 Śr. spalanie: 5.5l
Paweł 05.02.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"volvo v50 2.0/136km mam go od 230tys przy 290tys wymieniłem świece żarowe, turbinę, wyłączyłem EGR (zacząl szwankować). Łożyska kół przód wytrzymały 50tys km. Jak narazie dwumasy , wtrysków i DPFa nie ruszałem. Brak problemów. Polecam ze względu na bardzo dobra dynamikę a przy tym niskie spalanie. Wytrzymałe hamulce. Wersja z webasto błyskawiczne rozgrzewanie sie auta [mega plus]. Całkowity brak problemów z odpalaniem jedynie na zimnym szarpie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 136 Rok / Przebieg: 20 Śr. spalanie: 6.5
<<<1234>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.