Silnik 2.0 DI 136KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 61897

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.0 DI 136KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM !!!  są to te same jednostki

Najważniejsze informacje o silniku

2.0 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców silnik 2.0Di jest jednostka udaną i mało awaryjną,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300tys km bez jakichkolwiek awarii.Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 156

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 53
Średnia (głosów 19):
(9.44)
Trwałość
 9.74/10
Utrzymanie
 8.95/10
Dynamika
 9.63/10

Głosy według opinii:

190

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 16.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik udany. Jezdze na taxi po Warszawie . Samochód posiadam od 150tys km i w tej chwili ma 250tys. Nie ma problemów z filtrem czastek - słychac jak sie wypala co kilkaset km. Uważam zeby nie gasic wtedy samochodu. Jedyny awaria to egr przy ok 220tys - samochód zaczął kopcic i dzwinie pracowac. Po zaslepieniu i odcieciu jak ręka odjął I taka mała wada fabryczna tych silników to puszczajacy oring przy wałku rozrzadu - zrobione za kilka złotych przy wymianie paska rozrzadu (koszt czesci z pompa wody to ok 370zł). Pomału odzywa sie dmumasa bo mimo ze nic nie szarpie ani nie trzesie to delikatnie zaczyna byc ją słychac. Samochód fabrycznie od nowosci przez Volvo/polestara zrobione na 178KM.W S80 zupełnie wystarcza. Do tej pory turbina nie regenerowana i brak nawet jakichkolwiek oznak zuzycia. Wcześniej w Passacie cały układ dolotowy był zażygany olejem. Mam kolege z takim samym samochodem na taxi tylko z v40 i dojezdził do 650tys km. Wymienió bo wówczas zaczał sie sypac Spalanie w miescie w recznej skrzyni ok 7l w trasie spokojnie udało mi sie schodzic po nizej 5l ale to juz toczenie i patrzenie na wiatr zeby za bardzo nie wiał z przeciwka:). Wg mnie silnik bardzo udany."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 136 Rok / Przebieg: 2009/256tys Śr. spalanie: 6.7
Waldek 26.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik super gdyby nie dźwięk nie widać różnicy do benzyny, fabrycznie bez pdf - zero problemów tankuje i jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo v50 /136 KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 6.2
Krzysztof 08.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik nie do zajeżdżenia. Przy przebiegu 344 tys. km nie czuć spadku mocy, spalanie bez zmian, zero ubytków oleju. W zależności od temperamentu może być super oszczędny, jak i bardzo dynamiczny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V50 / 136km Rok / Przebieg: 2005 / 344 000 Śr. spalanie: 6.0
Dominik 27.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"O dziwo silnik bardzo elastyczny i mocny. Spalanie ok. 6 l. Zaskakujące jest to że przy przebiegu 175tys moc wzrosła do 145 koni co może być zasługą wtryskiwaczy odwdzięczających się za lata tankowania dobrej jakości ropy. Problem - egr czyli norma. Benzyniaki podobnej mocy a nie kiedy nawet mocniejsze nie mają szans--- przetestowane osobiście ;) Polecam. Wersja bez PDF oryginalnie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v50 136 Rok / Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 5.7
kristoff 29.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"S40 II 2.0d , 136km, 202500 km; Dobra dynamika, dobre spalanie: miasto 6l, trasa 5l; Przy 200000km wymiana dwumasy - 2500zł(części+robocizna), egr zaczyna lekko dawać o sobie znać(lekkie szarpanie silnikiem z zakresie obrotów 2000-2600,sporadycznie). FAP bez problemów, jak dotąd. Tankować dobrej jakości paliwo i jeździć. Polecam i bezawaryjnej jazdy życzę."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 2.0/136km Rok / Przebieg: 2005/202500 Śr. spalanie: 5.5l
<<<1234>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.