Silnik 2.0 DI 136KMWyświetleń: 45789

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.0 DI 136KM

2.0 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców silnik 2.0Di jest jednostka udaną i mało awaryjną,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300tys km bez jakichkolwiek awarii.Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Info Serwis

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM !!!  są to te same jednostki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 123

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 41
Średnia (głosów 18):
(8.94)
Trwałość
 9.28/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9.06/10

Głosy według opinii:

180

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldek 26.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik super gdyby nie dźwięk nie widać różnicy do benzyny, fabrycznie bez pdf - zero problemów tankuje i jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo v50 /136 KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 6.2
Krzysztof 08.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik nie do zajeżdżenia. Przy przebiegu 344 tys. km nie czuć spadku mocy, spalanie bez zmian, zero ubytków oleju. W zależności od temperamentu może być super oszczędny, jak i bardzo dynamiczny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V50 / 136km Rok / Przebieg: 2005 / 344 000 Śr. spalanie: 6.0
Dominik 27.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"O dziwo silnik bardzo elastyczny i mocny. Spalanie ok. 6 l. Zaskakujące jest to że przy przebiegu 175tys moc wzrosła do 145 koni co może być zasługą wtryskiwaczy odwdzięczających się za lata tankowania dobrej jakości ropy. Problem - egr czyli norma. Benzyniaki podobnej mocy a nie kiedy nawet mocniejsze nie mają szans--- przetestowane osobiście ;) Polecam. Wersja bez PDF oryginalnie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v50 136 Rok / Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 5.7
kristoff 29.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"S40 II 2.0d , 136km, 202500 km; Dobra dynamika, dobre spalanie: miasto 6l, trasa 5l; Przy 200000km wymiana dwumasy - 2500zł(części+robocizna), egr zaczyna lekko dawać o sobie znać(lekkie szarpanie silnikiem z zakresie obrotów 2000-2600,sporadycznie). FAP bez problemów, jak dotąd. Tankować dobrej jakości paliwo i jeździć. Polecam i bezawaryjnej jazdy życzę."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 2.0/136km Rok / Przebieg: 2005/202500 Śr. spalanie: 5.5l
Paweł 05.02.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"volvo v50 2.0/136km mam go od 230tys przy 290tys wymieniłem świece żarowe, turbinę, wyłączyłem EGR (zacząl szwankować). Łożyska kół przód wytrzymały 50tys km. Jak narazie dwumasy , wtrysków i DPFa nie ruszałem. Brak problemów. Polecam ze względu na bardzo dobra dynamikę a przy tym niskie spalanie. Wytrzymałe hamulce. Wersja z webasto błyskawiczne rozgrzewanie sie auta [mega plus]. Całkowity brak problemów z odpalaniem jedynie na zimnym szarpie."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 136 Rok / Przebieg: 20 Śr. spalanie: 6.5
Czarek 01.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Volvo S80 2.0/136KM przebieg 230tys wymiana tylko rozrządu i klasyczny serwis co 20tys to są koszty przy tym silniku.Awaryjność na poziomie ZERO silnik suchutki pracuje jak nowy cicha praca i równa zero problemów.Spalanie miasto to 6.7L trasa to po niżej 5L.Bardzo dobra dynamika przyspieszenie.Same plusy i to przy nie małym przebiegu 230tys,Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S80 II 2.0DI 136KM 230tys 2007r
Zbyszek 15.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten silnik w Citroen C4 coupe. Brak jakichkolwiek problemów - przebieg obecnie 200 tys."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen C4 coupe
JACHU 08.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VOLVO V50 2006
Ford 07.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kolego M !!! Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak się nie znasz to nie wypisuj głupot silnik 2.0Di 136KM to konstrukcja PSA-Ford . Silniki Volvo to jednostki oznaczane. 2.0 D3/D.Bardo dobre silniki występowały w Mondeo,Focusie w Peugeotach pod nazwą HDI .Poczytaj w internecie a potem się wypowiadaj."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: FORD Mondeo
M 07.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kilka uwag co do opisu: DPF nie zawsze występuje z tym silnikiem. Wczesne roczniki przeznaczone na niektóre kraje spełniały normę EURO3 i nie miały filtra. Ten silnik nie występował w Mondeo. Diesel z mondeo mimo tej samej pojemności i mocy to zupełnie inna konstrukcja. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo C30 2.0D
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.