Silnik 1.6 D2 8V 115KM (D4 162T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 71651

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 D2 o mocy 114KM to konstrukcja koncernu PSA która również spotkamy w samochodach Citroen,Peugeot oraz Ford.Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki spełnia rygorystyczne normy Euro5 i współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika. Obecny DPF nie sprawia tak dużych problemów ja we wcześniejszej wersji silnika 109KM ,filtr można oczyścić elektronicznie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie go za dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.

 

Zalety:
niskie awaryjność
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych DPF

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI/115KM oraz 1.6 HDI/112KM !!!  są to te same jednostki .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 107

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 67
Średnia (głosów 11):
(7.82)
Trwałość
 8.27/10
Utrzymanie
 8.36/10
Dynamika
 6.82/10

Głosy według opinii:

83

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sławek 11.07.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Witam.Posiadam Volvo V 60 z 2013 roku, 1,6 D 115 Km, obecny przebieg 154 000 km, silnik jak i auto b.dobre, oszczędne ciche [jak benzyna w środku auta] j na razie bez problemów,Jak czytam niektóre opinię to mam wrażenie że niektórzy użytkownicy opisują auto sąsiada,"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: V 60 / 115 Rocznik / Przebieg: 2013 / 154 00 Śr. spalanie: 6
Krzysiek 20.01.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Volvo S 80 Rocznik / Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 5
Radek 21.09.2015
Średnia:
(5.33)
Nie
"silnik o kiepskich opiniach, może i dobrze się sprawuje w małych autach typu c30 ale szczerze jak dla mnie w s40 czy v50 to trochę mało nie mówiąc o większych autach. Mając przyjemność jazdy autem v50 z silnikiem 1.6 i 2.0 trasa Poznań - Warszawa mogę powiedzieć jedno :spalanie na bardzo podobnym wyniku , plus dla motoru 2.0 za znacznie lepsze przyspieszenie- miasto - jak dla mnie i jeden i 2 stał w korku podobnie z podobnym spalaniem. Podsumowywując- osobiście biorqac pod uwagę problemy 1.6 z DPF, EGR, Dwumasem wole sprawdzone 2.0"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 120 tys Śr. spalanie: 7.2
Grzesiek 21.06.2015
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik bardzo oszczędny i cichy.Warunek -stosowanie dobrego,sprawdzonego paliwa i odpowiedniego oleju ( castrol edge 0w30 a5). Jeżeli ktoś poszukuje wyscigówki to proponuje szukać innego agregatu. Początkowe problemy z dwumasą i egr spowodowane użytkowaniem w warunkach miejskich przez poprzedniego właściciela- po wymianie na gwarancji bez problemów. Przebieg 68tys średnie spalanie w warunkach mieszanych 5,2/100, przy czym jazda " zgodnie z przepisami" 60%trasa 40% miasto."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: s40/115 Rocznik / Przebieg: 2012/68000 Śr. spalanie: 5.2
TOMEK 18.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"WITAM .MAM VOLVO V50 ROK 2011.SILNIK 1.6 115KM.PRZEBIEG JAK GO KUPIŁEM 158TYS.TERAZ MA 178 I JAK NA RAZIE ZERO PROBLEMU.POWIEM TYLKO TYLE ŻE JEŻDZĘ WIĘKSZOŚĆ PO AUTOSTRADACH PRĘDKOŚĆ 150-180KM/H SPALANIE 6.3-6.5,PRÓBOWAŁEM JEŻDZIC Z PRĘDKOŚCIĄ 100-120 ALE SPALANIE BYŁO 6.2. SAMOCHÓD FAJNY ALE JAK BYM MIAŁ KUPIĆ GO JESZCZE RAZ TO Z SILNIKIEM 2.4L.I JUŻ WIĘCEJ NIE KUPIE SAMOCHODU Z MNIEJSZYM SILNIKIEM JAK 2.0 POZDRAWIAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v50 115KM Rocznik / Przebieg: 178TYS Śr. spalanie: 6.0-6.6
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.