Silnik 1.6 D2Wyświetleń: 28806

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 1.6 D2

                                      

  Silnik 1.6 D2 silnik występuje w marce Volvo w modelach C30,V40,V50,V60,V70. Całkowicie opracowany przez francuskiego koncernu PSA przy współpracy inżynierów Forda. Zadebiutował w 2010 roku. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 115KM. Maksymalny moment obrotowy to 270NM. Blok silnika został zbudowany ze stopów metali lekkich. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki spełnia rygorystyczne normy Euro5 i współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika. Obecny DPF nie sprawia tak dużych problemów ja we wcześniejszej wersji silnika 109KM ,filtr można oczyścić elektronicznie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie go za dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.

 

Zalety:
niskie awaryjność
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Info Serwis

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI/115KM oraz 1.6 HDI/112KM !!!  są to te same jednostki .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 55

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 10):
(6.9)
Trwałość
 7.4/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 5.8/10

Głosy według opinii:

73

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysiek 20.01.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Volvo S 80 Rok / Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 5
Radek 21.09.2015
Średnia:
(5.33)
Nie
"silnik o kiepskich opiniach, może i dobrze się sprawuje w małych autach typu c30 ale szczerze jak dla mnie w s40 czy v50 to trochę mało nie mówiąc o większych autach. Mając przyjemność jazdy autem v50 z silnikiem 1.6 i 2.0 trasa Poznań - Warszawa mogę powiedzieć jedno :spalanie na bardzo podobnym wyniku , plus dla motoru 2.0 za znacznie lepsze przyspieszenie- miasto - jak dla mnie i jeden i 2 stał w korku podobnie z podobnym spalaniem. Podsumowywując- osobiście biorqac pod uwagę problemy 1.6 z DPF, EGR, Dwumasem wole sprawdzone 2.0"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: 115 Rok / Przebieg: 120 tys Śr. spalanie: 7.2
Grzesiek 21.06.2015
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik bardzo oszczędny i cichy.Warunek -stosowanie dobrego,sprawdzonego paliwa i odpowiedniego oleju ( castrol edge 0w30 a5). Jeżeli ktoś poszukuje wyscigówki to proponuje szukać innego agregatu. Początkowe problemy z dwumasą i egr spowodowane użytkowaniem w warunkach miejskich przez poprzedniego właściciela- po wymianie na gwarancji bez problemów. Przebieg 68tys średnie spalanie w warunkach mieszanych 5,2/100, przy czym jazda " zgodnie z przepisami" 60%trasa 40% miasto."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: s40/115 Rok / Przebieg: 2012/68000 Śr. spalanie: 5.2
TOMEK 18.06.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"WITAM .MAM VOLVO V50 ROK 2011.SILNIK 1.6 115KM.PRZEBIEG JAK GO KUPIŁEM 158TYS.TERAZ MA 178 I JAK NA RAZIE ZERO PROBLEMU.POWIEM TYLKO TYLE ŻE JEŻDZĘ WIĘKSZOŚĆ PO AUTOSTRADACH PRĘDKOŚĆ 150-180KM/H SPALANIE 6.3-6.5,PRÓBOWAŁEM JEŻDZIC Z PRĘDKOŚCIĄ 100-120 ALE SPALANIE BYŁO 6.2. SAMOCHÓD FAJNY ALE JAK BYM MIAŁ KUPIĆ GO JESZCZE RAZ TO Z SILNIKIEM 2.4L.I JUŻ WIĘCEJ NIE KUPIE SAMOCHODU Z MNIEJSZYM SILNIKIEM JAK 2.0 POZDRAWIAM"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: v50 115KM Rok / Przebieg: 178TYS Śr. spalanie: 6.0-6.6
28.04.2015
Średnia:
(5.33)
Nie
"Ta jednostka to nieporozumienie jeśli chodzi o auta o większej masie mam na myśli v70, v 60 już w v 50 trzeba było się zastanawiać przy wyprzedzaniu. Silnik dobry dla emeryta który jeździ po mieście - - tylko ze przy takiej jeździe zaraz będzie problem z DPF.... silnik PSA dobry w aucie gabarytów C30. ( 115 KM ) Obecnie w nowych modelach volvo został bardzo wyżyłowany i ma praktycznie mizerne szanse trwałości... w ciągu roku 4 razy w volvo usterki silnika!!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: V40 Rok / Przebieg: 2014/60tys km Śr. spalanie: 6.5
Piotr 04.03.2015
Średnia:
(6.33)
Nie
"Przecież z tym autem auto się toczy a nie jedzie - strach cokolwiek wyprzedzić ... Nigdy w życiu, nigdy więcej tak małego silnika w aucie o takich gabarytach jak v50. Kolejna sprawa wieczny problem z przybywaniem oleju i filtrem DPF- bo ta jednostka ma tak zwany mokry DPF. A spalanie - jest identyczne jak w 2.0 aby to 1.6 jechalo to trzeba je ciągle deptać ... "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: v50/2011/118
Jarek 10.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik od forda focusa sprawdzona jednostka,dobre przyspieszenie ,niskie spalanie,awaryjność zerowa,spalanie na poziomie 5L przy normalnej jeździe."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Volvo V50 1.6 D2115KM 2011r 125tyskm
Kris 26.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam ten silnik w S80 nic złego nie mogę powiedzieć,auto mnie nigdy nie zawiodło a przebieg jest nie mały 180tys.Sprowadziłem go z Belgi przy 156 tyś pełny serwis,silnik jest bardzo dynamiczny i mało pali na trasie spokojnie po niżej 5 L miasto 6.7 L ,o kosztach mogę powiedzieć że znikome,wymiana olejów i filtrów u zwykłego mechanika to koszt 200zł śmiech na sali przy tej marce."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S80 1.6D 109KM 2009r 180 tyś
Paweł 08.12.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Dobry silnik ,spalanie niskie ,brak awarii ,przejechałem na nim 70 tyś i po za wymianami olejów nigdy nic nie robiłem ,nie jestem znawcą silników czy ma jakieś koło zamachowe ,czy filtry, jeżdżę autem już 5 rok i nie mogę nic złego powiedzieć .Silnik bardzo dynamiczny zrywny ,turbina pięknie pracuje włącza się przy przyspieszaniu ,spalanie niskie około 6 L i to wszystko .Jestem bardzo zadowolony i z pełną odpowiedzialnością mogę polecić auta z tym silnikiem "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Volvo S 40 2006 r 180 tyś km
Damian 09.09.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik Koncernu PSA czyli bardzo popularna jednostka na rynku ,silnik montowany w autach Forda ,Peugeota no i oczywiście w Volvo .To mnie zachęciło na zakup auta z tym silnikiem .Używam moje V50 już drugi rok zrobiłem nim około 60 tyś bez kompletnie żadnych problemów ,bardzo dobre parametry ,super dynamika ,niskie spalanie nawet przy dynamicznej jeździe .Auto posiada DPF ale dla mnie to nie problem ponieważ używam auta na trasie .Słyszałem że do miasta jest to duży problem i trzeba wtedy jeździć na trasy żeby wypalić lub po prostu sunąć .Spalanie na trasie mojej V50 to 5.5 L przy jeździe 120-140k/H Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo V50 2008 r 143 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Silnik 1.6 D220.01.2017

Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam

Polecam

6.90

Silnik 3.0 TDI19.01.2017

Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i

Polecam

9.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.