Silnik 2.0 D3 20V 150KM (D5 204T5/T6) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 138277

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D3 o mocy 150KM występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostki 5 cylindrowe z maksymalnym momentem obrotowy 350NM.Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii.Użytkownicy zgłaszają bardzo poważne awarie związane z pęknięciem bloku silnika,częstymi ubytkami płynu chłodniczego oraz awarii uszczelki pod głowicą !!! Niestety koszty powyższych awarii są bardzo wysokie i nie każdy serwis jest wstanie wykonać naprawy.Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D3 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
częste ubytki płynu chłodniczego
pęknięcia bloku silnika !!!
awarie filtra cząstek stałych/jazda miejska
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 163

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 96
Średnia (głosów 35):
(7.5)
Trwałość
 7.26/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 8.14/10

Głosy według opinii:

2411

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldemar 08.10.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"polecam, mam volvo s40 D3 z 2011 r żadnych problemów przebieg 106 000 km pasek alternatora od nowości ,cichy dynamiczny żadnych ubytków płynów spalanie 6,5 l przy dynamicznej jeździe.oby tak dalej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: S40 D3 150 KM Rocznik / Przebieg: 2011 /106000 Śr. spalanie: 6.5
Sylwester 12.02.2018
Średnia:
(5.33)
Nie
"Zdecydowanie zawiodłem się na aucie. Kilkukrotny ubytek płynu chłodzącego, ciągle dolewki i wreszcie diagnoza : uszkodzona uszczelka pod głowicą. Niestety okazało się ze to nie uszczelka pod głowica a uszkodzenie bloku. Przebieg auta 140600 km systematyczne przeglądy... Nie polecam. po wgłębieniu się w lekturę okazuje sie ze silniki maja wadę fabryczna"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: s60/150KM Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 7.2
Volviak 05.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Witam posiadam Volvo V40 d3 z 2013 roku jeszcze 5 cylindrów. Na chwilę obecną żadnych problemów. dynamika rewelacja, spalanie super. Wlewam tylko Vpower Shel. Mam cichą nadzieje, że do 100000 tys dobije bezawaryjnie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v40 D3 Rocznik / Przebieg: 2013/65000 Śr. spalanie: 6
SEBASTIAN 31.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam VOLVO XC 70 2010 D3, 263 tys. przebiegu po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego. Nie jestem specjalistą ale użytkownikiem i powiem Wam jedno, takich silników już się nie produkuje. Auto spala na trasie w granicach 7-8 litrów przy prędkości przelotowej 140-180 km/h., 4-5 litrów, przy prędkości przelotowej 100-120 km/h. , przy prędkości 90km/h 6 biegu i tempomacie spalanie spada poniżej 4 l/100 km, a auto waży prawie 1900 kg. Serwisuję auto regularnie, wymiana oleju i filtrów co 20 tys. km.Silnik pracuje równo, bez wibracji, zero wycieków, nie bierze oleju. Silnik słabo wyciszony, ale dźwiek przy wyższych obrotach ma bardzo fajny pomruk , nie męczy uszu, Jestem bardzo zadowolony, auto nie jest wprawdzie nadmiernie dynamiczne, ale wyprzedanie tira to żaden stres. Polecam z czystym sumieniem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: XC 70 163KM Rocznik / Przebieg: 2011; 263 000 Śr. spalanie: 6.4
Sławek 25.06.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego się z dwumasy smaru! Dodatkowo mechanik stwierdził, że samoistnie przestawiła się samoregulacja docisku! Żeby było śmieszniej dwumasa sztywna i cicha (zero objawów padnięcia)! I jeszcze fajnie-brak na rynku do kupienia koła dwumasowego do tego silnika w najbliżsej przyszłości a w ASO koszt dwumasy to 4000zł!!! Dodam że wymiana sprzęgła kompletnego (bez dwumasy) z częściami(poza ASO) kosztowała mnie 1700zł. Czeka mnie jeszcze wymiana paska osprzętu z rolką napinacza(części z robocizną podobno ok 1000zł!-szok). Miałem wiele nowych pojazdów różnych marek(również BMW) ale Volvo zdecydowanie jest najgorsze! Do "Mariusz z 10.04.2017" Ciesz się kolego, że nie trafiłeś na to co ja. A tak swoją drogą piszesz opinie a nie podajesz stanu licznika, modelu itd!? Może to wszystko co niżej opisano dopiero cię czeka. A może hejtujesz na rzecz obecnej chińszczyzny pod znaczkiem Volvo? Co to za opinia użytkownika:..moi znajomi bardzo sobie chwalą...: Ja go mam i używam i nie chwalę, tylko ładuję kasę bo muszę nim jeździć! Sprzedać mi się zwyczajnie nie opłaca bo kolosalna utrata wartości! Nie stać mnie na nic nowego, ledwo uciułałem na to badziewie, myśląc głupio, że kupując nowe, wychwalane, markowe Volvo mam spokój na lata. TRAGEDIA Jeszcze raz NIE POLECAM!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: D3, 150KM,110KW Rocznik / Przebieg: 2011/50000 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.