Silnik 2.0 D3 150KM

Silnik 2.0 D3 150KMWyświetleń: 118176

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.0 D3 150KM

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D3/ D4 silnik występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostki 5 cylindrowe generująca moc 150KM (model D3) oraz 177KM(model D4) Maksymalny moment obrotowy to kolejno 350NM w przypadku mocniejszej wersji 400NM Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii .Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D3 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwałą jednostka
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 154

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 87
Średnia (głosów 34):
(7.45)
Trwałość
 7.18/10
Utrzymanie
 7.06/10
Dynamika
 8.12/10

Głosy według opinii:

2311

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sylwester 12.02.2018
Średnia:
(5.33)
Nie
"Zdecydowanie zawiodłem się na aucie. Kilkukrotny ubytek płynu chłodzącego, ciągle dolewki i wreszcie diagnoza : uszkodzona uszczelka pod głowicą. Niestety okazało się ze to nie uszczelka pod głowica a uszkodzenie bloku. Przebieg auta 140600 km systematyczne przeglądy... Nie polecam. po wgłębieniu się w lekturę okazuje sie ze silniki maja wadę fabryczna"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: s60/150KM Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 7.2
Volviak 05.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Witam posiadam Volvo V40 d3 z 2013 roku jeszcze 5 cylindrów. Na chwilę obecną żadnych problemów. dynamika rewelacja, spalanie super. Wlewam tylko Vpower Shel. Mam cichą nadzieje, że do 100000 tys dobije bezawaryjnie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v40 D3 Rok / Przebieg: 2013/65000 Śr. spalanie: 6
SEBASTIAN 31.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam VOLVO XC 70 2010 D3, 263 tys. przebiegu po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego. Nie jestem specjalistą ale użytkownikiem i powiem Wam jedno, takich silników już się nie produkuje. Auto spala na trasie w granicach 7-8 litrów przy prędkości przelotowej 140-180 km/h., 4-5 litrów, przy prędkości przelotowej 100-120 km/h. , przy prędkości 90km/h 6 biegu i tempomacie spalanie spada poniżej 4 l/100 km, a auto waży prawie 1900 kg. Serwisuję auto regularnie, wymiana oleju i filtrów co 20 tys. km.Silnik pracuje równo, bez wibracji, zero wycieków, nie bierze oleju. Silnik słabo wyciszony, ale dźwiek przy wyższych obrotach ma bardzo fajny pomruk , nie męczy uszu, Jestem bardzo zadowolony, auto nie jest wprawdzie nadmiernie dynamiczne, ale wyprzedanie tira to żaden stres. Polecam z czystym sumieniem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: XC 70 163KM Rok / Przebieg: 2011; 263 000 Śr. spalanie: 6.4
Sławek 25.06.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego się z dwumasy smaru! Dodatkowo mechanik stwierdził, że samoistnie przestawiła się samoregulacja docisku! Żeby było śmieszniej dwumasa sztywna i cicha (zero objawów padnięcia)! I jeszcze fajnie-brak na rynku do kupienia koła dwumasowego do tego silnika w najbliżsej przyszłości a w ASO koszt dwumasy to 4000zł!!! Dodam że wymiana sprzęgła kompletnego (bez dwumasy) z częściami(poza ASO) kosztowała mnie 1700zł. Czeka mnie jeszcze wymiana paska osprzętu z rolką napinacza(części z robocizną podobno ok 1000zł!-szok). Miałem wiele nowych pojazdów różnych marek(również BMW) ale Volvo zdecydowanie jest najgorsze! Do "Mariusz z 10.04.2017" Ciesz się kolego, że nie trafiłeś na to co ja. A tak swoją drogą piszesz opinie a nie podajesz stanu licznika, modelu itd!? Może to wszystko co niżej opisano dopiero cię czeka. A może hejtujesz na rzecz obecnej chińszczyzny pod znaczkiem Volvo? Co to za opinia użytkownika:..moi znajomi bardzo sobie chwalą...: Ja go mam i używam i nie chwalę, tylko ładuję kasę bo muszę nim jeździć! Sprzedać mi się zwyczajnie nie opłaca bo kolosalna utrata wartości! Nie stać mnie na nic nowego, ledwo uciułałem na to badziewie, myśląc głupio, że kupując nowe, wychwalane, markowe Volvo mam spokój na lata. TRAGEDIA Jeszcze raz NIE POLECAM!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: D3, 150KM,110KW Rok / Przebieg: 2011/50000 Śr. spalanie: 7
Mariusz 10.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ale niektorzy z was albo trafiali na trefny egzemplarz ambo jakies auta popsute kupujecie... Bylem w Szwecji i w serwisie im wyskoczylo ze wymiana paska jest co mniej więcej około 100000 km wiec co ja za bajki tutaj czytam to glowa mała... Mam Volvo s60 d3 2012 rok i żadne z tych pierdul które napisaliscie mi się nie pojawiło a jezdze nim dwa lata... Za bardzo chcecie dbać o auto... A co do filtra cząsteczek to im więcej jezdzicie autem tym lepiej... Wiec skoncze z tym narzekaniem... Ja pierwszy raz czytam ze co 15 tys olej trzeba wymieniać ....to było najsmieszniejsze... Jak olej kiepski to normalne ze wam się będzie auto psulo.... Poradzcie się ekspertów jaki najlepiej olej zalewać a potem lejcie... Ale nie oblewajcie tej marki oszczerstwami ze jest zła... Ta recenzja też nieciekawa... Malo miejsca w środku... Moi znajomi bardzo sobie chwałą ten samochód jeśli chodzi o wygodę podróży i komfort. A jak wam nie pasuje to sobie samolotem latajcie... Paranoja jakaś..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60 Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 4.8

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.