Silnik 2.0 D3Wyświetleń: 92732

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.0 D3

Silnik 2.0 D3/ D4 silnik występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostki 5 cylindrowe generująca moc 150KM (model D3) oraz 177KM(model D4) Maksymalny moment obrotowy to kolejno 350NM w przypadku mocniejszej wersji 400NM Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii .Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D3 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwałą jednostka
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Info Serwis

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 130

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 33):
(6.94)
Trwałość
 6.76/10
Utrzymanie
 6.55/10
Dynamika
 7.52/10

Głosy według opinii:

2310

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Volviak 05.10.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam posiadam Volvo V40 d3 z 2013 roku jeszcze 5 cylindrów. Na chwilę obecną żadnych problemów. dynamika rewelacja, spalanie super. Wlewam tylko Vpower Shel. Mam cichą nadzieje, że do 100000 tys dobije bezawaryjnie. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: v40 D3 Rok / Przebieg: 2013/65000 Śr. spalanie: 6
SEBASTIAN 31.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam VOLVO XC 70 2010 D3, 263 tys. przebiegu po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego. Nie jestem specjalistą ale użytkownikiem i powiem Wam jedno, takich silników już się nie produkuje. Auto spala na trasie w granicach 7-8 litrów przy prędkości przelotowej 140-180 km/h., 4-5 litrów, przy prędkości przelotowej 100-120 km/h. , przy prędkości 90km/h 6 biegu i tempomacie spalanie spada poniżej 4 l/100 km, a auto waży prawie 1900 kg. Serwisuję auto regularnie, wymiana oleju i filtrów co 20 tys. km.Silnik pracuje równo, bez wibracji, zero wycieków, nie bierze oleju. Silnik słabo wyciszony, ale dźwiek przy wyższych obrotach ma bardzo fajny pomruk , nie męczy uszu, Jestem bardzo zadowolony, auto nie jest wprawdzie nadmiernie dynamiczne, ale wyprzedanie tira to żaden stres. Polecam z czystym sumieniem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: XC 70 163KM Rok / Przebieg: 2011; 263 000 Śr. spalanie: 6.4
Sławek 25.06.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
"Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego się z dwumasy smaru! Dodatkowo mechanik stwierdził, że samoistnie przestawiła się samoregulacja docisku! Żeby było śmieszniej dwumasa sztywna i cicha (zero objawów padnięcia)! I jeszcze fajnie-brak na rynku do kupienia koła dwumasowego do tego silnika w najbliżsej przyszłości a w ASO koszt dwumasy to 4000zł!!! Dodam że wymiana sprzęgła kompletnego (bez dwumasy) z częściami(poza ASO) kosztowała mnie 1700zł. Czeka mnie jeszcze wymiana paska osprzętu z rolką napinacza(części z robocizną podobno ok 1000zł!-szok). Miałem wiele nowych pojazdów różnych marek(również BMW) ale Volvo zdecydowanie jest najgorsze! Do "Mariusz z 10.04.2017" Ciesz się kolego, że nie trafiłeś na to co ja. A tak swoją drogą piszesz opinie a nie podajesz stanu licznika, modelu itd!? Może to wszystko co niżej opisano dopiero cię czeka. A może hejtujesz na rzecz obecnej chińszczyzny pod znaczkiem Volvo? Co to za opinia użytkownika:..moi znajomi bardzo sobie chwalą...: Ja go mam i używam i nie chwalę, tylko ładuję kasę bo muszę nim jeździć! Sprzedać mi się zwyczajnie nie opłaca bo kolosalna utrata wartości! Nie stać mnie na nic nowego, ledwo uciułałem na to badziewie, myśląc głupio, że kupując nowe, wychwalane, markowe Volvo mam spokój na lata. TRAGEDIA Jeszcze raz NIE POLECAM!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: D3, 150KM,110KW Rok / Przebieg: 2011/50000 Śr. spalanie: 7
Mariusz 10.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ale niektorzy z was albo trafiali na trefny egzemplarz ambo jakies auta popsute kupujecie... Bylem w Szwecji i w serwisie im wyskoczylo ze wymiana paska jest co mniej więcej około 100000 km wiec co ja za bajki tutaj czytam to glowa mała... Mam Volvo s60 d3 2012 rok i żadne z tych pierdul które napisaliscie mi się nie pojawiło a jezdze nim dwa lata... Za bardzo chcecie dbać o auto... A co do filtra cząsteczek to im więcej jezdzicie autem tym lepiej... Wiec skoncze z tym narzekaniem... Ja pierwszy raz czytam ze co 15 tys olej trzeba wymieniać ....to było najsmieszniejsze... Jak olej kiepski to normalne ze wam się będzie auto psulo.... Poradzcie się ekspertów jaki najlepiej olej zalewać a potem lejcie... Ale nie oblewajcie tej marki oszczerstwami ze jest zła... Ta recenzja też nieciekawa... Malo miejsca w środku... Moi znajomi bardzo sobie chwałą ten samochód jeśli chodzi o wygodę podróży i komfort. A jak wam nie pasuje to sobie samolotem latajcie... Paranoja jakaś..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60 Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 4.8
LUKASZ 05.12.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jak dotąd bez problemów, ale dwumasa powoli przestaje tłumić pracę kół zębatych, za jakiś czas zmiana. Dynamika dobra, przyjemnie się prowadzi. Drzwi grube sprawiają wrażenie bezpiecznego auta. Spalanie 5,4 trasa/6 średnio. po samym mieście nie jeżdżę a serwis omijam. Auto nie rodzinne, ciasno a bagażnik to raczej szuflada. Ale jeździ się świetnie, kultura pracy, estetyka nadwozia, na razie brak awarii."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: D3/150KM Rok / Przebieg: 2011/78000 Śr. spalanie: 6
Jakub 10.09.2016
Średnia:
(3.33)
Nie
"W moim przypadku V60 silnik D3 163km 5 cylindrów okazał się wyjątkowo awaryjny. Serwisowałem w ASO, olej wymieniałem co 15 tys a i tak przy 70 tys km poszła uszczelka pod głowicą. Cały czas mam problem z DPF i przybywaniem oleju choć kilka razy w miesiącu jeżdżę w trasie z dużymi prędkościami. Zdecydowanie odradzam!"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: D3 163 KM 5 cyl Rok / Przebieg: 2012/125 000 Śr. spalanie: 8
dj777 13.06.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Przejechałem 50tys. km, usterka jaka mi się przytrafiła to awaria sterowania pedałem przyspieszenia - fakt, że trzeba trafić na dobrego serwisanta, to większość mało wie o tych autach, oprócz tego że trzeba wymieniać olej, filtry itp. Trzeba pilnować wypalania filtra DPF, jak się wypala (wskazuje spalanie chwilowe przy odjęciu pedału gazu i jest mniej mocy), a kończymy akurat jazdę, lepiej jest się przejechac jeszcze 10-15 min. na trasie. Jak nie ma możliwości to trzeba to zrobić przy najbliższej okazji. Wymieniać olej nie co 30 kkm, a co 10-15 kkm, i będzie OK. Przyspieszenie naprawdę daje frajdę z jazdy, przy spalaniu 6-7l, niektórzy mówią że mało miejsca w środku - i co z tego, coś za coś porównajcie sobie grubość i ciężar drzwi np. z VW Golfem, Focusem..., w V50 czuć bezpieczeństwo z daleka."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V50 / D3 / 150KM Rok / Przebieg: 2011/150 tys. km Śr. spalanie: 6.5
Sławek 01.04.2016
Średnia:
(4.33)
Nie
"Witam. Mam V50 z silnikiem D3(150KM). Rok prod. 2011(kupiony w 2012r). Do chwili obecnej przejechałem tylko 44000km. Przy 25000 wybił się łącznik stabilizatora(lewy przód), obecnie zaczęło się ślizgać sprzęgło(przy zmianie z 4 na 5 i 6 przy 2500-3000obr/min). Rano piszczy pasek. Spalanie 7 a w mieście(Warszawa) 8-9l, w trasie 6,5. W środku samochód ciasny, bagażnik-porażka (nawet nie wchodzi na stojąco zgrzewka wody 1,5 l, nie mówiąc o lodówce turystycznej -roleta się nie zasuwa!). Klimatyzacja-tragedia, nie ma możliwości precyzyjnego ustawienia- albo za zimno albo za gorąco! ASO drogie a pracownicy na niczym się nie znają! Najlepiej co pół roku wymienialiby tylko olej i klocki i za każdym razem podłączali pod komputer, kasując 100zl!!. Kierownik warsztatu zrobił jazdę próbną i stwierdził, że jemu się sprzęgło nie ślizga!!? Baardzo żałuję, że kupiłem to auto, wcześniej jeździłem Skodami przez wiele lat i takich problemów nie było. Wszystkim zdecydowanie odradzam Volvo z D3. Pozdrawiam"
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: V50/150KM Rok / Przebieg: 2011/44000 Śr. spalanie: 7
WILL 04.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam kolejne Volvo ,stara S60 2.4 D 5 zrobiłem ponad 400 tys km bezawaryjnie(oczywiscie oprócz części eksploatacyjnych) mam obecnie od 3 lat V60 2.0D 3 163 km ,taka samo jak do tej pory bardzo dobra ibezawaryjna jednostka,warto przekazać posiadaczom aut z tym silnikiem ze Volvo wymienia bezpłatnie w ramach akcji napiczpaska alternatora i sam pasek,podobnie jak swego czasu w D5 wymieniało przed dolotu powietrza do intercoolera"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V60 Rok / Przebieg: 2011/182TYS KM Śr. spalanie: 6.2
Piotr 29.01.2016
Średnia:
(3.33)
Nie
"Mam silnik d3 w Volvo s60 z 2013 roku to jakieś wielkie nieporozumienie raz już robiłem uszczelkę a teraz przy przebiegu 75 tysięcy km pękł blok. Tak chwalili to d3 ze niby tak samo jeździ jak d5 i co. Nowi silnik ponad 30 tysięcy złotych nie polecam tego silnika jestem w szoku ze Volvo wypuściło taki bubel. Miałem s60 z 2010 z D5 i prawie 140000 i zero problemów-niestety rozbiłem i kupiłem kolejne , namówiono mnie na ten bublowatą silnik d3 i pluje dobie teraz w twarz, tesz wiem już czym spowodowana jest taka różnica ceny auta z silnikiem d3 do d5 :-( zaoszczędziłem a teraz mam co mam...nie kupujcie auta z silnikiem d3 jak brać ludzie dołujcie pieniądze kupcie d5 a będziecie mieli pewność bezawaryjności i super przyjemność z jazdy."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: S60 Rok / Przebieg: 2013/75000 Śr. spalanie: 8
<<<1234>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Krzysztof 14.05.2017
D3 kopci z pod korka wlewu oleju a przytym wydaje metaliczny dźwięk,podpowie dzcie coś mobile

Najnowsze komentarze

Krzysztof
14.05.2017
0
D3 kopci z pod korka wlewu oleju a przytym wydaje metaliczny dźwięk,podpowiedzcie coś mobile

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5717.10.2017

Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilo

Polecam

8.37

Silnik 1.4 D4D 90KM DPF16.10.2017

"Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5

Polecam

9.33

Silnik 1.6 Multijet II 105KM DPF15.10.2017

T mój drugi Fiat Doblo tym razem z silnikiem 105KM MultiJet na pochwałę trzeba zapisać cichszą pracę silnika niższy poziom spala

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów