Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 204411

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 541

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 182
Średnia (głosów 86):
(8.29)
Trwałość
 8.35/10
Utrzymanie
 7.27/10
Dynamika
 9.24/10

Głosy według opinii:

779

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ElNino 16.01.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków i układu paliwowego, dzięki temu wtryski chodzą ciszej i silnik ogólnie lepiej sie zbiera, mniej kopci przy ostrym przycisnieciu ( duzo informacji na necie- szukać olej 2t do diesela). Olej w silniku ( wchodzi 6l) TYLKO syntetyk 5w30 i nie ma co zmieniać na półsyntetyk! Wymiana co rok lub co 10.000km. Rozrzad kompletny koszt 480pln wymieniłem sam! Zawieszenie wcale nie takie drogie. Spalanie jakieś 5.5L trasa. 6,3 mieszany tryb, miasto pod 8. Mierzona metodą lania pod korek. Tylko dobre paliwo, nie lać gówna szkoda wtrysków! Tak dbane auto potrafi przejechać nawet milion a wtryski bez problemu zrobią minimum 700000km. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163 Rok / Przebieg: 270000 Śr. spalanie: 6.3
Mariusz 28.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiadam xc70 2006r 185 Km przebieg 435 tys u mnie zrobił 175 tys spalanie śr. 7l, zero problemów z obsługą wgrałem menu j.polski (był sprowadzony na zamówienie kolor i wyposażenie z Niemiec), szukam nowszego już po lifcie do przebiegu 500tys, wcześniej miałem d5 2003r V70 220 tys żadnych napraw spalanie było niewielkie ok.5L, nie wtajemniczeni nie wierzą, awd spala 7 na trasie bez wielkiego oszczędzania, okazyjnie jeźdzę audi A4 2008r 2,0 TDI bez porównania jakość prowadzenie ergonomia polecam vo, i.. już nie zmienię marki, może tylko za 20 lat na elektryka bez d5 bo innych nie będzie,koszty utrzymania nie są duże oryginalny rozrząd nożna nabyć samemu za 900 zł oczywiście plus wymiana, ew. coś z Volvofan z Białegostoku maja wszystko do nich, samochód wysokiej jakości i klasy silnik pracuje jak benzyna.Od 2000 r Comonrail w produkcji volvo, większość marek zaczęła masowo comona robić około 2008r ale i tak nie wyszedł tak jak D5, czyściłem raz DPF z wypalaniem koszt nieduży 200 zł w czerwcu 2017 czyli już po 400 tys. pozdr.Mariusz"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: XC 70 185 Rok / Przebieg: 2006/435tys. Śr. spalanie: 7
Krzysztof 06.10.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Kupiłem Volvo V70 III 2008 2.4 163 KM z przebiegiem 340 tys.km. Wystąpił problem z uszczelką pod głowicą przy przebiegu 355 tys.km. Koszt z wymiana rozrządu itp. ok. 5 tys, zł. Przy przebiegu 383 tys.km wymiana dysku przepustnicy ( popularnie zwane klapki kolektora ) - koszt. w serwisie Volvo 2.300 zł. Dzisiaj na liczniku 396 tys.km. Samochód z którego jestem niesamowicie zadowolony. Dynamiczny, cicha, przyjemna praca. Po przejechaniu na raz trasy ponad 1000 km w ogóle nie odczuwane zmęczenie.Umiarkowanie oszczędny. Trasa ponad 1000 km przy jeżdzie oszczednej zużycie paliwa 6,5 l/100 km.Średnie zużucie paliwa wskazywane przez komputer ok. 7.2 l. Aktualny stan licznika 396 tys. km i żadnych oznak możliwości wystąpienia problemów. Ale realnie oceniając mając przyjemność jezdżenia samochodem klasy premium za kwote kilkudziesięciu tys. zł należy się liczyć od czasu do czasu z poniesieniem kosztów. Nie ma niestety samochodów bezawaryjnych. Zgadzam się jednak z użytkownikami samochodów podkreślających dbałość o systematyczność przeglądów technicznych i wymianę olejów zalecanych przez Volvo ( m.in. Motul 0W30 - na którym mój znajomy z Holandii przejechał juz ponad 600 tys. km wymieniając olej zgodnie z instrukcja co 20 tys. km. Sam mam zamiar używać tego oleju wymieniając go co 15 tys.km. Ogólnie chyba nie szybko bym nie zamienił tego samochodu na inny, a przejeździłem w życiu różnymi samochodami ponad 1.5 miliona km."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V70 Rok / Przebieg: 396000 Śr. spalanie: 7.2
Michał 23.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 163KM już po chipie na 220KM/500NM. Motor jest świetny, ma mocniejsze korbowody od starej D5, dzięki SWIRL i dużej el. sterowanej turbosprężarce możemy osiągnąć lepsze wyniki na hamowni i dłużej pocieszyć się motorem(pomijajac fakt jak zadbana musi być całość żeby pomyslnie przeszłą testy na hamowni :) o czym niektórzy zapominają, głupio uważając że po chipie to już zajechane auto :D. O dynamice i prostocie budowy silnika jak i dostępu do osprzętu nie trzeba się nawet wypowiadać bo jest świetnie! (tu miałem porównanie do 2.0 diesel BMW, gdzie zrobić rozrząd to 1300pln!!!, a Volvo 450pln.) Naprawdę super, szkoda że nowe to już tylko 4 cylindry... 5 brzmi świetnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: D5244T5 S60 / 163 na 220KM Rok / Przebieg: 2006/250tys km Śr. spalanie: 7.5
VOLVO D5 01.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto posiadam od ponad 10 lat, na liczniku 750 tys tylko raz wymieniałem koło dwu masowe, olej mobil 10w40 co 10 tys, po tym czasie stwierdzam że to najlepszy diesel jaki kiedy kolwiek istniał, wtryskiwacze jeszcze fabryczne choć już dymek widać z wydechu, turbo idealne, egr nawet nie wiem czy tam jest, spalanie bardzo niskie rekord przy spokojnej jeździe 4.6 z dystrybutora, przy normalnej jeździe do 120 5.5l silnik jest oszczędny do 160 3tys obrotów po wyżej tej prędkości spalanie rośnie (komputer pokazuje bzdury np.3.2 l/100) miasto max 8 przy dynamicznej jeździe, silnik bardzo kulturalnie pracuje, 5 cylindrów przyjemnie brzmi. Awarie jakie miałem, połamały się łopatki pompy wody (były plastikowe) pompa zmieniana na taką z matalowymi łopatkami, raz padł termostat pare lat temu był bardzo drogi 450zł, czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (przy dynamicznym przyspieszaniu wyskakiwał błąd i auto drastycznie traciło moc) zerwane koło pasowe napędzające pasek wielorowkowy o dziwo auto dojechało z Ostrowca Świętokszyskiego do Warszawy bez paska. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80 / 163 Rok / Przebieg: 2002 / 750 Śr. spalanie: 6

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.