Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 132625

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 393

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 133
Średnia (głosów 80):
(8.15)
Trwałość
 8.21/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

728

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 10.02.2017
Średnia:
(2.67)
Nie
"ustalmy jedno od 2010 jest to inny silnik nie mylmy starej dobrej D5 z silnikiem od 2010 roku do końca 2013 roku bo w tych latach silnik ten to wielkie nieporozumienie. nagminnie pękające tuleje oraz uszczelka pod głowicą. Silnik w autach s60, s80, v60 xc60 xc90 "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 170/205 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
Agent 09.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Również posiadam volvo s60 z silnikiem D5 wresja 185 KM, jestem bardzo zadowolony z samochodu, sprowadzony z Francji przebieg 240 tyś, podbijany w serwisie, szybki samochód jak na nasze drogi idealna moc, spalanie na trasie 7/8l, mocny i ekonomiczny polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 185 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 10
ZJ 22.11.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Nie jest to mój pierwszy disel. ten jest szczególny. Mimo przebiegu 350 tys. żadnych wymian w odniesieniu do ; dwumas / sprzegło, turbo i wtryski. Co dalej nie wiem. Na razie dynamika i praca bez zarzutu"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: s-60 Rok / Przebieg: 2006/350 tys. Śr. spalanie: 6.4
Mariusz 06.11.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Nabyłem drogą kupna VOLVO XC70 D5 AWD 2013 rok przebieg 190 tys km oryginał kupiony od znajomego który nabył auto w salonie jako nowe. Co mogę powiedzić po przejechaniu 50 tys km. Zero ale to absolutne zero problemów. Wymiana oleju co 15 tys km daje gwarancję czystości silnika i bezproblemowej eksploatacji DPF. Serwisanci przestrzegają że to D5 jazda nim jak D3 na rekord niskiego zużycia paliwa 6l (pojazd waży 2t) to krótka droga do problemów dlatego konie trzeba karmić i żwawo operowač pedałem gazu. Na autostradach jeżdzić 140-150 km/h i tankować paliwo dobrej jakości o obliżonej zawartości siarki (abałość o wtryski w nowej wersji nie są poddawane regeneracji a to spory koszt który można odłożyć w czasie nawet o 80-100 tys - wymiana 250-300 tys km. Moje wtryski sprawdzałem przy przebiegu 190 tys bezpośrednio w Bosh i diagnoza to potwierdza używanie dobrej jakości paliwa opłaciło się). Polecam ten model i silnik pod wzgllędem dynamiki, na uznanie zasługuje układ kierowniczy i komfort podróżowania na długich trasach. Pokonanie pojazdem dystansu 1000-1500 kilometrów kończy się zawsze tak samo jakbym przejechał 400 km VW Touaregiem z ktrórego się przesiadłem 3,5 V6 2010 rok. W czym VOLVO jest słabsze od VW to dzielność w lekkim terenie, i uciąg przyczepy. Ale kupując VOLVO XC70 AWD D5 oczekiwałem max komfortu i radości z jazdy i te warunki spełnia w 100%. Co dalej zobaczymy wszystko się kiedyś psuje mam nadzieję że nie w moich rękach jak doświadcze złego napewno Wam to opiszę na razie słowa uznania dla VOLVO za ten model i konfiguracjé."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: V70 AWD D5 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9-9.5l
MX 25.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam czarną Violę już 4 rok. Po przesiadce z golfa 90 kucy myślałem że to rakieta. Kupiłem ją z nalotem 216 tyś (ponoć) po przejechaniu 20 tyś padły mi wtryski co jest normalne. Mechanik oddał do naprawy (co okazało się że kiepsko zrobili albo tylko wyczyścili) co było skutkiem po kolejnych 50 tyś generalny remont silnika. Pomijając te przygody auto godne uwagi, ze spalaniem spokojnie schodzę do 5L/100 po zalaniu na ful komputer pokazuję zasięg 1600km. Pozostałe części zamienne na poziomie innych samochodów tej klasy. Silnik pracuję jak nie diesel, przyjemne brzmienie na wysokich obrotach, na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność max 230km/h. Posiadam model bez DPF-u. Mechanik mi mówił że spotyka D5 z nalotem 700tys z takim zużyciem silnika co fordy czy słynne TDI po 300tys. Komfort jazdy bije konkurentów na głowę, przy wyprzedzaniu nie trzeba stawiać żagla. Kolejne auto też będzie volvo tylko już pnad 200 kucy"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: s60/164 Rok / Przebieg: 2004/330 Śr. spalanie: 6
Maro 11.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam autko od nowosci z tym oto silnikiem i jest to juz drugie moje Volvo w zyciu. Po prostu ten silnik jest niezniszczalny. Chip tuning dostal jeszcze bedac na gwarancji i do dzis kompletnie nic sie nie zepsulo, jedynie raz zostal przeczyszczony EGR!!! Po 248 tys. kilometrow moge powiedziec ze wymieniajac tylko olej na 0W30 o normie A5/B5 oraz wszystkie filtry co 10tys. km. nie mam zadnych problemow. Niektorzy zmieniaja olej po dluzszym przebiegu, wtedy wymieniaja moze turbosprezarki czy cos... ale jak dbasz tak masz. :-) Pozdrawiam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 70 2.4 D5 Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.4
Daniel 20.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"NAPISZE BYLE JAK.Ten silnik to majstersztyk, najlepszy diesel z jakim miałem kontakt, a jestem samochodziarzem i jeździłem setkami autami. Auto jake posiadam od 9 lat to Volvo S80 z 2001r D5 163km i przebieg 500tys na liczniku a ile w żeczywistości to już zagadka, silnik bardzo dobrze współgra z tym nadwoziem i manualna 5 biegowa skrzynia, spala od uwaga rekord 4.2/100 sprawdzane na dystrybutorze (komputer to chłam czasem pokazywał 3.5 litra a nigdy wiecej jak 5.8 SREDNIE) a max przy bardzo dynamicznej wręcz pirackej jezdzie po miescie to 10l/100 sredno realnie to 6 z groszami, do 160km/h jest bardzo oszczedny. silnik dynamiczny elastyczny o wysokej kulturze pracy (nie klekocze) 5 cylindrów nawet ładnie brzmi. i najwazniejsze pancerna jednostka bez awaryjna kturej nie straszna gorsza jakosc paliwa poprostu tankowałem ON zadne VERVY itp. olej 10w40 plus wszystkie możliwe filtry co 10tys km, jedyne awarie to dosc droge koło dwu masowe (najdrosza jaka miałęm awaria w tym aucie) czujnik cisnienia paliwa (podczas ostrej jazdy auto gasło) Termostat ( volvo zrobilo w raz z obudowa co jest kosztowne jak na termostat 450 zl całe szczescie tylko raz na 9 lat) napinacz paska wieloklinowego, sprzegiełko sprezarki klimatyzacji, kiepske przednie zawieszenie co prawda tanie jak w sejczento ;) a kupuje zamienniki tylko z najwyszych pulem ( serwis volvo to kpina z klijenta sa bardzo drodzy a i podejscie maja olewcze z bmw, mercedes, mitsubishi, peugeot, citroen, szajswagen nie miałem problemów), ale za czesto tulejki i sfożnie wachaczy reszta ok tylne zawieszenie pancerne, ogromny plus dla skrzyni zadnych oznak zuzycia (jak oni to zrobili?) ogulnie polecam VOLVO z 2.4 D5 pod maska. auto bardzo komfortowe i tanie w utrzymaniu. SZKODA ZE VOLVO NIE SPRZEDAŁO INNYM MARKOM TEJ JEDNOSTKI, To naprawde bardzo udany cichy oszczedny bezawaryjny diesel. Sory za błedy itp"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80/163 Rok / Przebieg: 2002/500tk Śr. spalanie: 6
Józek 30.05.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
"Ja chyba miałem pecha kupiłem sam. 140 tys przebiegu po zakupie stwierdziłem ubytek płynu przejechałem 1 tys km po miesiącu. Kaplica silnik do wymiany sprawa trafi do sądu, przyczyna kupiłem sam z pękniętą tuleja, koszt 35 tys - masakra. poza tym sam jest fajny."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 Rok / Przebieg: 2010/140 tys Śr. spalanie: 7.8
Andrzej 09.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik w moim xc60 2011 spisuje się znakomicie nie mam z nim żadnych problemów. Może trudno w to uwieżyć ale jadąc że śląska nad morze bocznymi drogami wykręciłem 6,2l/100km,nie przekraczając prędkości 100/h w 2 osoby.Można?-można. - "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011/88tkm Śr. spalanie: 7.8
Przemek 26.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wspanialy silnik,wspanialy samochod.Mieszkam w Norwegii i tutaj go kupilem.Byl caly czas serwisowany i ja rowniez dbam o niego.Gdy jade do Polski 1100 km moge sie zatrzymac jedynie na siku raz po drodze :) Wspaniale sie nim pokonuje taka trase."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC70 163 KM Rok / Przebieg: 2004 / 244000 Śr. spalanie: 8

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.