Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 152938

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 439

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 154
Średnia (głosów 81):
(8.11)
Trwałość
 8.16/10
Utrzymanie
 7.07/10
Dynamika
 9.1/10

Głosy według opinii:

729

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Przemek 26.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wspanialy silnik,wspanialy samochod.Mieszkam w Norwegii i tutaj go kupilem.Byl caly czas serwisowany i ja rowniez dbam o niego.Gdy jade do Polski 1100 km moge sie zatrzymac jedynie na siku raz po drodze :) Wspaniale sie nim pokonuje taka trase."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC70 163 KM Rok / Przebieg: 2004 / 244000 Śr. spalanie: 8
Marian 02.01.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"XC60 - D5 205 KM M2011 kupiłem u polskiego dealera. Od razu zostało wgrane oprogramowanie POLESTAR 225 KM. Po usunięciu kilku usterek podczas pierwszych 6 miesięcy ( na gwarancji ) auto sprawuje się znakomicie - 260 tyś. Przyszedł czas na wymianę wtryskiwaczy - ale cały czas jeżdżę i odpala nawet na mrozie ( w serwisie mówili, że będą kłopoty ...??? ) Dynamika lepsza niż w konkurencji ( Q5, X3 ) i można się brać z dieslami Cayenne , Q7, TUAREG, JEEP itd... Zawsze do przodu... ( mogło by być tylko dłuższe przełożenie skrzyni biegów - czytaj oszczędniejsze ). Przy 160 km/h - 3000 obr/min - to jak na diesla szkoda silnika, ale daje radę. Spalanie - miasto - ok 10,5, za miastem ok 8,5, na autostradzie 180 km/h - ok 11,5 ~12l, w Niemczech 200km/h - ok 13,5~15,5l - w zależności od kierunku wiatru - czyli w normie . Najbardziej oszczędny jest do 160 km/h - ok 9,0~10l/100km. W sumie, ważne, że idzie jak żaden inny SUV w tej klasie. Proponuję odsadzenia na felgi po 15mm przód i 20 mm na tył. Samochód za zakrętach jedzie jak gokard, lepiej jak nisko zawieszone osobówki - POLECAM Nie rozumiem polityki VOLVO jeśli chodzi o silnik 2l D5 w nowych modelach XC90 - ponad 2 T. Moc silnika ( 2,4 D5 ) można spokojnie podciągnąć wg nowego oprogramowania do 280 KM i 600 Nm i nawet utrzymać EURO 6. Od razu wchodzę w taki np. XC90 m2017... Zobaczymy, może coś szybko wymyślą , bo czas leci... a konkurencja - Q7, X5 - nie śpi. Co o tym sądzicie??? "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC60 225 KM Polestar Rok / Przebieg: 2011 / 260 tyś Śr. spalanie: 11.5
Roman 02.12.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony ze kupiłem auto z silnikiem D5, Nie był to nowy egzemplarz a auta kupione od 1 właściciela krajowe- serwisowane w aso. Z auta jestem bardzo zadowolony. Z tym silnikiem można śmiało powiedzieć ze ma zapędy sportowe, bardzo dobra dynamika i przyspieszenia przy dość niskim spalaniu. Co do awarii: wymieniane tuleje zawieszenia tył, reszta to tylko filtry i płyny czyli normalna eksploatacja. tak wiec można śmiało powiedzieć ze jak na 130 tys. przebiegu jest OK "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/215 KM Rok / Przebieg: 2010/130000 Śr. spalanie: 7.5
Tadek 26.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ja mam s60 z d5 205 KM i jestem bardzo zadowolony. Auto sprawuje się rewelacyjnie. Wcześniej miałem 2 litrowe audi. co mogę powiedzieć jak na razie zrobiłem autem około 60 tys km i musze przyznać ze auto ma fantastyczne przyspieszenie, rozsądne spalanie bo około 7 l/100km. Jak na razie jestem bardzo zadowolony."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/205 KM Rok / Przebieg: 2010/175000 Śr. spalanie: 7
michal 01.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Użytkuje ten motorek od 4 lat i wciąż mnie cieszy kultura pracy, zużycie paliwa (którego prawie nie odczuwam) no i dynamika. Moje combi v60 ma iście sportowy temperament. Jest jeszcze młody i ma niewielki przebieg DLATEGO zobaczymy co się okaże w przyszłości. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60/158 kw Rok / Przebieg: 140 000 Śr. spalanie: 6.3 l
Mariusz 21.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Antoni jak kupiłeś sobie sprowadzanego wraka z 280tys przebiegu to czego się spodziewałeś... ze będzie jeździł idealnie i bezawaryjnie a Niemiec pewnie do dziś ma płakać i żałować ze sprzedał- tak to jest jak się sprowadzane złomy kupuje...ja mam xc 60 z D5 polski salon i przebieg 210 tys. i jakoś jestem zadowolony- co fakt to fakt za takie pieniądze jak można kupić na otomoto w życiu bym swojego nie sprzedał - bo wiem co mam a dobre auto kosztuje..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 205 KM Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 8.5
Antoni 15.09.2015
Średnia:
(2.00)
Nie
"NIGDY volvo!!!!!! jest moim 16 samoch. do pierwszej naprawy! potem wez pozyczke albo kup drugi samochod na czas naprawy nie dziwie sie teraz ze tak malo jest do kupna z polskiego rynku bo jesli ktos wpakuje wniego 5-8000, na dzien dobry to nie bedzie go dlugo sprzedawał wole dalej sie nie wypowiadac na temat Serwisow,Aso itp "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: xc90/163 Rok / Przebieg: 2003/280000 Śr. spalanie: 10
Piotr 21.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Volvo XC70 Silnik D5 i żaden inny w przeszłości się trafiały innej jednostki po trafieniu na D5 nie widzę już żadnego innego silnika MOC podniesiona z 163 do 203 km spalanie przy spokojnej jeździe 7,5 przy dynamicznej 8,5 miasto to i 10 zeżre w zimę ale to połykacz kilometrów i silnik na trasy a nie na miasto, 360.000 km dla tego silnika to rozgrzewka POLECAM!!! "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: XC70 Rok / Przebieg: 360000 Śr. spalanie: 7.5
Mariusz 11.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"jestem mega zadowolony z D5 jest rewelacyjny. Tak jak poprzednicy jak napisali D5 to frajda z jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 9
KRISS 28.04.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"posiadam już 4 samochód marki volvo - każdy był z silnikiem D5 obecnie od 4 miesięcy mam xc 60 z D5. Niech nikt nie sugeruje się mniejszym spalaniem, itp. bo to bajka, kolega ma xc 60 z D3 ( 5 cylindrów ) miał być taki oszczędny i dynamiczny a w odniesieniu do D5 spalanie identyczne mimo podniesienia mocy nadal mu dynamiki brakuje... jak kupować auto to lepiej dołożyć i kupić właśnie z D5 i mieć przyjemność z jazdy. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60/215 KM Rok / Przebieg: 2012/160 Śr. spalanie: 8.5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.