Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 209832

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 549

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 182
Średnia (głosów 86):
(8.29)
Trwałość
 8.35/10
Utrzymanie
 7.27/10
Dynamika
 9.24/10

Głosy według opinii:

779

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MX 25.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam czarną Violę już 4 rok. Po przesiadce z golfa 90 kucy myślałem że to rakieta. Kupiłem ją z nalotem 216 tyś (ponoć) po przejechaniu 20 tyś padły mi wtryski co jest normalne. Mechanik oddał do naprawy (co okazało się że kiepsko zrobili albo tylko wyczyścili) co było skutkiem po kolejnych 50 tyś generalny remont silnika. Pomijając te przygody auto godne uwagi, ze spalaniem spokojnie schodzę do 5L/100 po zalaniu na ful komputer pokazuję zasięg 1600km. Pozostałe części zamienne na poziomie innych samochodów tej klasy. Silnik pracuję jak nie diesel, przyjemne brzmienie na wysokich obrotach, na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność max 230km/h. Posiadam model bez DPF-u. Mechanik mi mówił że spotyka D5 z nalotem 700tys z takim zużyciem silnika co fordy czy słynne TDI po 300tys. Komfort jazdy bije konkurentów na głowę, przy wyprzedzaniu nie trzeba stawiać żagla. Kolejne auto też będzie volvo tylko już pnad 200 kucy"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: s60/164 Rok / Przebieg: 2004/330 Śr. spalanie: 6
Maro 11.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam autko od nowosci z tym oto silnikiem i jest to juz drugie moje Volvo w zyciu. Po prostu ten silnik jest niezniszczalny. Chip tuning dostal jeszcze bedac na gwarancji i do dzis kompletnie nic sie nie zepsulo, jedynie raz zostal przeczyszczony EGR!!! Po 248 tys. kilometrow moge powiedziec ze wymieniajac tylko olej na 0W30 o normie A5/B5 oraz wszystkie filtry co 10tys. km. nie mam zadnych problemow. Niektorzy zmieniaja olej po dluzszym przebiegu, wtedy wymieniaja moze turbosprezarki czy cos... ale jak dbasz tak masz. :-) Pozdrawiam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 70 2.4 D5 Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.4
Daniel 20.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"NAPISZE BYLE JAK.Ten silnik to majstersztyk, najlepszy diesel z jakim miałem kontakt, a jestem samochodziarzem i jeździłem setkami autami. Auto jake posiadam od 9 lat to Volvo S80 z 2001r D5 163km i przebieg 500tys na liczniku a ile w żeczywistości to już zagadka, silnik bardzo dobrze współgra z tym nadwoziem i manualna 5 biegowa skrzynia, spala od uwaga rekord 4.2/100 sprawdzane na dystrybutorze (komputer to chłam czasem pokazywał 3.5 litra a nigdy wiecej jak 5.8 SREDNIE) a max przy bardzo dynamicznej wręcz pirackej jezdzie po miescie to 10l/100 sredno realnie to 6 z groszami, do 160km/h jest bardzo oszczedny. silnik dynamiczny elastyczny o wysokej kulturze pracy (nie klekocze) 5 cylindrów nawet ładnie brzmi. i najwazniejsze pancerna jednostka bez awaryjna kturej nie straszna gorsza jakosc paliwa poprostu tankowałem ON zadne VERVY itp. olej 10w40 plus wszystkie możliwe filtry co 10tys km, jedyne awarie to dosc droge koło dwu masowe (najdrosza jaka miałęm awaria w tym aucie) czujnik cisnienia paliwa (podczas ostrej jazdy auto gasło) Termostat ( volvo zrobilo w raz z obudowa co jest kosztowne jak na termostat 450 zl całe szczescie tylko raz na 9 lat) napinacz paska wieloklinowego, sprzegiełko sprezarki klimatyzacji, kiepske przednie zawieszenie co prawda tanie jak w sejczento ;) a kupuje zamienniki tylko z najwyszych pulem ( serwis volvo to kpina z klijenta sa bardzo drodzy a i podejscie maja olewcze z bmw, mercedes, mitsubishi, peugeot, citroen, szajswagen nie miałem problemów), ale za czesto tulejki i sfożnie wachaczy reszta ok tylne zawieszenie pancerne, ogromny plus dla skrzyni zadnych oznak zuzycia (jak oni to zrobili?) ogulnie polecam VOLVO z 2.4 D5 pod maska. auto bardzo komfortowe i tanie w utrzymaniu. SZKODA ZE VOLVO NIE SPRZEDAŁO INNYM MARKOM TEJ JEDNOSTKI, To naprawde bardzo udany cichy oszczedny bezawaryjny diesel. Sory za błedy itp"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80/163 Rok / Przebieg: 2002/500tk Śr. spalanie: 6
Józek 30.05.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
"Ja chyba miałem pecha kupiłem sam. 140 tys przebiegu po zakupie stwierdziłem ubytek płynu przejechałem 1 tys km po miesiącu. Kaplica silnik do wymiany sprawa trafi do sądu, przyczyna kupiłem sam z pękniętą tuleja, koszt 35 tys - masakra. poza tym sam jest fajny."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 Rok / Przebieg: 2010/140 tys Śr. spalanie: 7.8
Andrzej 09.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik w moim xc60 2011 spisuje się znakomicie nie mam z nim żadnych problemów. Może trudno w to uwieżyć ale jadąc że śląska nad morze bocznymi drogami wykręciłem 6,2l/100km,nie przekraczając prędkości 100/h w 2 osoby.Można?-można. - "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011/88tkm Śr. spalanie: 7.8

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów