Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 142972

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 423

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 146
Średnia (głosów 80):
(8.15)
Trwałość
 8.21/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

728

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sławek 11.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"rewelacyjny motor mam v70 D5 215KM jestem drugim właścicielem auta obecny przebieg 180 tys.km auto serwisowane w aso. Auto ma fantastyczne przyspieszenie, dynamikę. Do chwili obecnej brak jakichkolwiek problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v70/2010/180
11.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ja mam c30 z tym silnikiem :) . Ze wszystkim się zgodzę, dynamika, przyspieszenie (!), bezawaryjność, przyzwoite spalanie, jedynie ta kultura pracy jest lekko dyskusyjna ;) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: c30/2007
Waldek 04.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Tylko D5 kto raz pojeździł autem z tym silnikiem innego nie będzie chciał ... Cienie silnik za dynamikę, kulturę pracy i niskie spalanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60/2011/215
mike 28.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"D5 to d % żadne tam wynalazki typu D3 niby 5 cylindrowy a jednak 2 litrowy diesel. Kto raz pojezdziłD5 w życiu nie zmieni na inny motor. To już moje trzecie volvo z silnikiem D5. Pierwsza volvinka jaką miałem z tym silnikiem to s40 z 2007 roku, potem s80 z 2008 roku i obecnie jest s60 z 2010. W międzyczasie była v50 i s60 ale silnik 2 litry i niestety ale to nie było to..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: obecnie s60 2010 rok 170 tys km
BiZet 28.02.2015
Średnia:
(6.00)
Tak
"S-60 D5 Znakomity samochód . Po przejechaniu 50.000 km doszedłem do wniosku, że będę go naprawiał jesli zajdzie taka potrzeba ale nie wymienię na inną markę.Dynamiczny, cichy jak na diesla,dla dwóch osób + wnuczki wystarczający. Na narty jak znalazł."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: s-60
Czarek 25.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiłem rok temu xc90 2003 r- "duńczyka” D5 163 koniki w automacie.Przebieg hmmm teoretycznie 200 tyś. Było fajnie . Został wgrany nowy program - zrobło się 200 Km i 400 momentu oj to jest teraz rozkosz :). Generalnie fura zajefajna . Na tą chwilę mam problem z klimą - chyba coś padło mimo że po kupnie była naprawiana. Koła mam 245x65x16 więc ładnie się sprawują na wszelakich dziurach. Spalanie po mieście 12,5 litra , na mniejszych oponach może być troszkę mniej , trasa - 130 kmh 8,5. Powiem krótko , tylko Volvo i najchętniej z takim silnikiem i koniecznie w automacie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 90 D5 2003
Pawelg 11.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"S60 z silnik D5 163KM (ten pierwszy), w automacie, przebieg 315 tyś km. Wszystko gra, jedynie do wymiany kwalifikuje się uszczelka pokrywy zaworów ale tylko się poci więc nie warto ruszać (ponieważ trzeba demontować wtryski przy wymianie uszczelki). Możliwość podniesienia mocy spokojnie do 200KM i 450Nm ale taki moment jest za duży dla skrzyni 5-cio biegowej (ASB) więc nie warto ryzykować moim zdaniem bo 163KM wystarcza. Brak klap wirowych w tym silniku (do 2005) oraz brak DPF duży plus. CR 2 generacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: S60/2005/2.4D5
Radek 02.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem s60 z silnikiem d5. jestem pod mega wrażeniem jeśli chodzi o wynik spalania , prace silnika i przyspieszenie. Przesiadłem się z audi A6 i w obecnej chwili wielki + dla volvo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: s60/2011/140
Michał 21.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zgadzam się D5 do super przyspieszenie, rozsądne spalanie i wielka przyjemność z prowadzenia auta"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60 151000km D5
Janusz 13.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"D5 to najlepszy silnik 280 tys. km i zero jakiejkolwiek awarii- systematyczna wymiana filtrów i oleju. Obecnie posiadam D5 215 KM w xc 60 i także już przejechałem ponad 160 tys. km i także zero jakichkolwiek problemów. Nie rozumiem kompletnie ludzi co kupują auto takich gabarytów z mniejszym silnikiem- to podcieranie D szkłem.... bo D5 ma spalanie praktycznie na tym samym poziomie co D3- no ale samochód tańszy z D3. przyjemności z jazdy D3 kompletnie nie ma nawet tym 163 KM- który na marginesie jest niewypałem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 /2011/ 160

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS23.04.2017

Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast m

Polecam

6.17

Silnik 1.9 TDI PD21.04.2017

Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w

Polecam

8.37

Silnik 1.8 DID MIVEC21.04.2017

Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód

Polecam

9.62

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów