Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 221571

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 569

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 188
Średnia (głosów 87):
(8.39)
Trwałość
 8.48/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 9.34/10

Głosy według opinii:

789

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 06.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Nabyłem drogą kupna VOLVO XC70 D5 AWD 2013 rok przebieg 190 tys km oryginał kupiony od znajomego który nabył auto w salonie jako nowe. Co mogę powiedzić po przejechaniu 50 tys km. Zero ale to absolutne zero problemów. Wymiana oleju co 15 tys km daje gwarancję czystości silnika i bezproblemowej eksploatacji DPF. Serwisanci przestrzegają że to D5 jazda nim jak D3 na rekord niskiego zużycia paliwa 6l (pojazd waży 2t) to krótka droga do problemów dlatego konie trzeba karmić i żwawo operowač pedałem gazu. Na autostradach jeżdzić 140-150 km/h i tankować paliwo dobrej jakości o obliżonej zawartości siarki (abałość o wtryski w nowej wersji nie są poddawane regeneracji a to spory koszt który można odłożyć w czasie nawet o 80-100 tys - wymiana 250-300 tys km. Moje wtryski sprawdzałem przy przebiegu 190 tys bezpośrednio w Bosh i diagnoza to potwierdza używanie dobrej jakości paliwa opłaciło się). Polecam ten model i silnik pod wzgllędem dynamiki, na uznanie zasługuje układ kierowniczy i komfort podróżowania na długich trasach. Pokonanie pojazdem dystansu 1000-1500 kilometrów kończy się zawsze tak samo jakbym przejechał 400 km VW Touaregiem z ktrórego się przesiadłem 3,5 V6 2010 rok. W czym VOLVO jest słabsze od VW to dzielność w lekkim terenie, i uciąg przyczepy. Ale kupując VOLVO XC70 AWD D5 oczekiwałem max komfortu i radości z jazdy i te warunki spełnia w 100%. Co dalej zobaczymy wszystko się kiedyś psuje mam nadzieję że nie w moich rękach jak doświadcze złego napewno Wam to opiszę na razie słowa uznania dla VOLVO za ten model i konfiguracjé."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V70 AWD D5 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9-9.5l
MX 25.09.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam czarną Violę już 4 rok. Po przesiadce z golfa 90 kucy myślałem że to rakieta. Kupiłem ją z nalotem 216 tyś (ponoć) po przejechaniu 20 tyś padły mi wtryski co jest normalne. Mechanik oddał do naprawy (co okazało się że kiepsko zrobili albo tylko wyczyścili) co było skutkiem po kolejnych 50 tyś generalny remont silnika. Pomijając te przygody auto godne uwagi, ze spalaniem spokojnie schodzę do 5L/100 po zalaniu na ful komputer pokazuję zasięg 1600km. Pozostałe części zamienne na poziomie innych samochodów tej klasy. Silnik pracuję jak nie diesel, przyjemne brzmienie na wysokich obrotach, na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność max 230km/h. Posiadam model bez DPF-u. Mechanik mi mówił że spotyka D5 z nalotem 700tys z takim zużyciem silnika co fordy czy słynne TDI po 300tys. Komfort jazdy bije konkurentów na głowę, przy wyprzedzaniu nie trzeba stawiać żagla. Kolejne auto też będzie volvo tylko już pnad 200 kucy"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: s60/164 Rok / Przebieg: 2004/330 Śr. spalanie: 6
Maro 11.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam autko od nowosci z tym oto silnikiem i jest to juz drugie moje Volvo w zyciu. Po prostu ten silnik jest niezniszczalny. Chip tuning dostal jeszcze bedac na gwarancji i do dzis kompletnie nic sie nie zepsulo, jedynie raz zostal przeczyszczony EGR!!! Po 248 tys. kilometrow moge powiedziec ze wymieniajac tylko olej na 0W30 o normie A5/B5 oraz wszystkie filtry co 10tys. km. nie mam zadnych problemow. Niektorzy zmieniaja olej po dluzszym przebiegu, wtedy wymieniaja moze turbosprezarki czy cos... ale jak dbasz tak masz. :-) Pozdrawiam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 70 2.4 D5 Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.4
Daniel 20.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"NAPISZE BYLE JAK.Ten silnik to majstersztyk, najlepszy diesel z jakim miałem kontakt, a jestem samochodziarzem i jeździłem setkami autami. Auto jake posiadam od 9 lat to Volvo S80 z 2001r D5 163km i przebieg 500tys na liczniku a ile w żeczywistości to już zagadka, silnik bardzo dobrze współgra z tym nadwoziem i manualna 5 biegowa skrzynia, spala od uwaga rekord 4.2/100 sprawdzane na dystrybutorze (komputer to chłam czasem pokazywał 3.5 litra a nigdy wiecej jak 5.8 SREDNIE) a max przy bardzo dynamicznej wręcz pirackej jezdzie po miescie to 10l/100 sredno realnie to 6 z groszami, do 160km/h jest bardzo oszczedny. silnik dynamiczny elastyczny o wysokej kulturze pracy (nie klekocze) 5 cylindrów nawet ładnie brzmi. i najwazniejsze pancerna jednostka bez awaryjna kturej nie straszna gorsza jakosc paliwa poprostu tankowałem ON zadne VERVY itp. olej 10w40 plus wszystkie możliwe filtry co 10tys km, jedyne awarie to dosc droge koło dwu masowe (najdrosza jaka miałęm awaria w tym aucie) czujnik cisnienia paliwa (podczas ostrej jazdy auto gasło) Termostat ( volvo zrobilo w raz z obudowa co jest kosztowne jak na termostat 450 zl całe szczescie tylko raz na 9 lat) napinacz paska wieloklinowego, sprzegiełko sprezarki klimatyzacji, kiepske przednie zawieszenie co prawda tanie jak w sejczento ;) a kupuje zamienniki tylko z najwyszych pulem ( serwis volvo to kpina z klijenta sa bardzo drodzy a i podejscie maja olewcze z bmw, mercedes, mitsubishi, peugeot, citroen, szajswagen nie miałem problemów), ale za czesto tulejki i sfożnie wachaczy reszta ok tylne zawieszenie pancerne, ogromny plus dla skrzyni zadnych oznak zuzycia (jak oni to zrobili?) ogulnie polecam VOLVO z 2.4 D5 pod maska. auto bardzo komfortowe i tanie w utrzymaniu. SZKODA ZE VOLVO NIE SPRZEDAŁO INNYM MARKOM TEJ JEDNOSTKI, To naprawde bardzo udany cichy oszczedny bezawaryjny diesel. Sory za błedy itp"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80/163 Rok / Przebieg: 2002/500tk Śr. spalanie: 6
Józek 30.05.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
"Ja chyba miałem pecha kupiłem sam. 140 tys przebiegu po zakupie stwierdziłem ubytek płynu przejechałem 1 tys km po miesiącu. Kaplica silnik do wymiany sprawa trafi do sądu, przyczyna kupiłem sam z pękniętą tuleja, koszt 35 tys - masakra. poza tym sam jest fajny."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 Rok / Przebieg: 2010/140 tys Śr. spalanie: 7.8

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.