Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 173191

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 476

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 169
Średnia (głosów 84):
(8.15)
Trwałość
 8.19/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

759

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 21.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Volvo XC70 Silnik D5 i żaden inny w przeszłości się trafiały innej jednostki po trafieniu na D5 nie widzę już żadnego innego silnika MOC podniesiona z 163 do 203 km spalanie przy spokojnej jeździe 7,5 przy dynamicznej 8,5 miasto to i 10 zeżre w zimę ale to połykacz kilometrów i silnik na trasy a nie na miasto, 360.000 km dla tego silnika to rozgrzewka POLECAM!!! "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: XC70 Rok / Przebieg: 360000 Śr. spalanie: 7.5
Mariusz 11.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"jestem mega zadowolony z D5 jest rewelacyjny. Tak jak poprzednicy jak napisali D5 to frajda z jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 9
KRISS 28.04.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"posiadam już 4 samochód marki volvo - każdy był z silnikiem D5 obecnie od 4 miesięcy mam xc 60 z D5. Niech nikt nie sugeruje się mniejszym spalaniem, itp. bo to bajka, kolega ma xc 60 z D3 ( 5 cylindrów ) miał być taki oszczędny i dynamiczny a w odniesieniu do D5 spalanie identyczne mimo podniesienia mocy nadal mu dynamiki brakuje... jak kupować auto to lepiej dołożyć i kupić właśnie z D5 i mieć przyjemność z jazdy. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60/215 KM Rok / Przebieg: 2012/160 Śr. spalanie: 8.5
Wojtek 24.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"xc 60 D5 zero jakichkolwiek problemów a przebieg ponad 200 tys.km. serwis w aso. jak volvo to tylko z D5 !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc 60/215KM Rok / Przebieg: 2010/214000 Śr. spalanie: 9
Sławek 11.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"rewelacyjny motor mam v70 D5 215KM jestem drugim właścicielem auta obecny przebieg 180 tys.km auto serwisowane w aso. Auto ma fantastyczne przyspieszenie, dynamikę. Do chwili obecnej brak jakichkolwiek problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v70/2010/180
11.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ja mam c30 z tym silnikiem :) . Ze wszystkim się zgodzę, dynamika, przyspieszenie (!), bezawaryjność, przyzwoite spalanie, jedynie ta kultura pracy jest lekko dyskusyjna ;) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: c30/2007
Waldek 04.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Tylko D5 kto raz pojeździł autem z tym silnikiem innego nie będzie chciał ... Cienie silnik za dynamikę, kulturę pracy i niskie spalanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60/2011/215
mike 28.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"D5 to d % żadne tam wynalazki typu D3 niby 5 cylindrowy a jednak 2 litrowy diesel. Kto raz pojezdziłD5 w życiu nie zmieni na inny motor. To już moje trzecie volvo z silnikiem D5. Pierwsza volvinka jaką miałem z tym silnikiem to s40 z 2007 roku, potem s80 z 2008 roku i obecnie jest s60 z 2010. W międzyczasie była v50 i s60 ale silnik 2 litry i niestety ale to nie było to..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: obecnie s60 2010 rok 170 tys km
BiZet 28.02.2015
Średnia:
(6.00)
Tak
"S-60 D5 Znakomity samochód . Po przejechaniu 50.000 km doszedłem do wniosku, że będę go naprawiał jesli zajdzie taka potrzeba ale nie wymienię na inną markę.Dynamiczny, cichy jak na diesla,dla dwóch osób + wnuczki wystarczający. Na narty jak znalazł."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: s-60
Czarek 25.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiłem rok temu xc90 2003 r- "duńczyka” D5 163 koniki w automacie.Przebieg hmmm teoretycznie 200 tyś. Było fajnie . Został wgrany nowy program - zrobło się 200 Km i 400 momentu oj to jest teraz rozkosz :). Generalnie fura zajefajna . Na tą chwilę mam problem z klimą - chyba coś padło mimo że po kupnie była naprawiana. Koła mam 245x65x16 więc ładnie się sprawują na wszelakich dziurach. Spalanie po mieście 12,5 litra , na mniejszych oponach może być troszkę mniej , trasa - 130 kmh 8,5. Powiem krótko , tylko Volvo i najchętniej z takim silnikiem i koniecznie w automacie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 90 D5 2003

Komentarze użytkowników

+1 #2 Kryś 23.09.2017
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
0 #1 Edna 30.08.2017
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze komentarze

Kryś
23.09.2017
+1
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
Edna
30.08.2017
0
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.