Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 137023

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 405

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 140
Średnia (głosów 80):
(8.15)
Trwałość
 8.21/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

728

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

piotr 09.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"jeśli volvo to tylko z silnikiem D5 żadne tam wyżyłowane i wymyślne D3 ( 5 cylindrów ) bo to wynalazek. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/2011
Wojtek 05.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"A ja mam XC 60 z D5 2010 rok i jestem także bardzo zadowolony - przebieg 160 tys.km zero problemów. Kto miał raz auto z D5 nigdy nie zmieni na mniejszy silnik :-)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 /2011
Rafal 04.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"jestem zadowolony z kultury pracy silnika D5 cenie go za dynamikę i dość niskie spalanie porównywalne do silnika D3. Auto mam od nowości serwisuje w ASO, Mam przebieg 211 tys ,km i zero problemów cho c słyszałem o awariach silnika D3 i D5. Niemniej jednak uważam ze jest to tak samo możliwe jak i awaria w innych silnikach, także w innych markach. Jak si e dba tak się ma-a jak kupuje się zajeżdżone złomy to tak właśnie jest ze się auto psuje. Polak nadal wierzy w cudowne okazje i auta za 3/4 ceny jako okazja a potem jest płacz. Osobiście polecam D5 silnika bardzo dynamiczny i oszczedny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc 60 215 KM 2010 ROK 211000 km
Marcin W-wa 27.12.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupić volvo z D5 i by jeszcze było bezwypadkowe i cacy to jak szukanie igły w stogu siana... szukam v60 z tym silnikiem już od 7 miesięcy i lipa. Cena zaporowa nie patrząc na te szorty z otomoto od handlarzy bo wiadomo ze to są śmieci. Obecnie mam s 80 D5 i w życiu tego auta nie sprzedam pozostaje dla ojca. Silnik D5 jest nie do opisania-kto raz wsiądzie do D5 będzie już tylko takim chciał jeździć 290 tys. km i zero problemu"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s80/2008/D5
Zdzisław 22.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Cóż komfort, dynamika jazdy itd kosztują. Generalnie :S-60 silnik D-5, przebieg prawie 300 tys. Dynamiczna jazda głównie w trasie. Żadnych oznak zużycia. na bieżąco wymiana części wynikających z eksploatacji. Tak dalej. polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-60, D-5
Przemo 15.12.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Cóż jak w przypadku Grzegorza takie coś się zdarza we wszystkich silnikach bez względu na markę - współczuje i życzę taniej naprawy auta. Mam s60 z silnikiem D5 i osobiście w od 4 lat jestem zadowolony z auta, zero jakichkolwiek poważnych problemów- wiadomo jakieś tam pierdy raz czy dwa się trafiły."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 2011rok D5
Artur 15.12.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Współczuję Tobie Grzegorz!!! Prawdopodobnie pękła Ci tuleja w najlepszym wypadku uszczelka pod głowica.... Niemniej jednak posiadam xc60 z 215 konnym motorem mam ponad 200 tys. km i wszystko jest jak najbardziej OK."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: XC 60
Grzegorz 14.12.2014
Średnia:
(3.00)
Nie
"Mam xc90 od nowości. Po przejechaniu 170 tys. Km wywaliło olej przez zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia. Czekam na diagnozę ale prawdopodobnie czeka mnie wymiana silnika. Pojazd był regularnie serwisowany."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Xc90 2007r
Andrzej 12.12.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zgadzam się z Sylwestrem 2.0 to lipa jak na v60 mimo. Jak kupować to tylko 2.4"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Sylwester 26.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jestem z auta bardzo zadowolony. Jak inni już napisali jestem bardzo ale to bardzo zadowolony ze nie kupiłem auta z 2.0 diesel. D5 jest super."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s 60 2011rok 205 KM D5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 DTi22.03.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik. Użytkuje obecnie drugiego scenica dTi (pierwszym `96r jeździłem dwa lata sprzedałem z przebiegi

Polecam

8.48

Silnik 2.5 dCi20.03.2017

TRAFIC 2,5 dci 140 KM ogólnie zrobiłem około 140 tys (350 tkm przebiegu) silnik oszczędny raczej trwały awarie sterownik silnika

Polecam

4.33

Silnik 2.4 JTD17.03.2017

Od dwoch lat jestem posiadaczem czerwonej Alfy 156 2,4 JTDm 20v 175 km sport wagon i musze powiedziec rewelacja,koszty serwisu wcale ni

Polecam

7.53

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.