Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 173192

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 476

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 169
Średnia (głosów 84):
(8.15)
Trwałość
 8.19/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

759

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Pawelg 11.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"S60 z silnik D5 163KM (ten pierwszy), w automacie, przebieg 315 tyś km. Wszystko gra, jedynie do wymiany kwalifikuje się uszczelka pokrywy zaworów ale tylko się poci więc nie warto ruszać (ponieważ trzeba demontować wtryski przy wymianie uszczelki). Możliwość podniesienia mocy spokojnie do 200KM i 450Nm ale taki moment jest za duży dla skrzyni 5-cio biegowej (ASB) więc nie warto ryzykować moim zdaniem bo 163KM wystarcza. Brak klap wirowych w tym silniku (do 2005) oraz brak DPF duży plus. CR 2 generacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: S60/2005/2.4D5
Radek 02.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem s60 z silnikiem d5. jestem pod mega wrażeniem jeśli chodzi o wynik spalania , prace silnika i przyspieszenie. Przesiadłem się z audi A6 i w obecnej chwili wielki + dla volvo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: s60/2011/140
Michał 21.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zgadzam się D5 do super przyspieszenie, rozsądne spalanie i wielka przyjemność z prowadzenia auta"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60 151000km D5
Janusz 13.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"D5 to najlepszy silnik 280 tys. km i zero jakiejkolwiek awarii- systematyczna wymiana filtrów i oleju. Obecnie posiadam D5 215 KM w xc 60 i także już przejechałem ponad 160 tys. km i także zero jakichkolwiek problemów. Nie rozumiem kompletnie ludzi co kupują auto takich gabarytów z mniejszym silnikiem- to podcieranie D szkłem.... bo D5 ma spalanie praktycznie na tym samym poziomie co D3- no ale samochód tańszy z D3. przyjemności z jazdy D3 kompletnie nie ma nawet tym 163 KM- który na marginesie jest niewypałem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 /2011/ 160
piotr 09.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"jeśli volvo to tylko z silnikiem D5 żadne tam wyżyłowane i wymyślne D3 ( 5 cylindrów ) bo to wynalazek. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/2011
Wojtek 05.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"A ja mam XC 60 z D5 2010 rok i jestem także bardzo zadowolony - przebieg 160 tys.km zero problemów. Kto miał raz auto z D5 nigdy nie zmieni na mniejszy silnik :-)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 /2011
Rafal 04.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"jestem zadowolony z kultury pracy silnika D5 cenie go za dynamikę i dość niskie spalanie porównywalne do silnika D3. Auto mam od nowości serwisuje w ASO, Mam przebieg 211 tys ,km i zero problemów cho c słyszałem o awariach silnika D3 i D5. Niemniej jednak uważam ze jest to tak samo możliwe jak i awaria w innych silnikach, także w innych markach. Jak si e dba tak się ma-a jak kupuje się zajeżdżone złomy to tak właśnie jest ze się auto psuje. Polak nadal wierzy w cudowne okazje i auta za 3/4 ceny jako okazja a potem jest płacz. Osobiście polecam D5 silnika bardzo dynamiczny i oszczedny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc 60 215 KM 2010 ROK 211000 km
Marcin W-wa 27.12.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupić volvo z D5 i by jeszcze było bezwypadkowe i cacy to jak szukanie igły w stogu siana... szukam v60 z tym silnikiem już od 7 miesięcy i lipa. Cena zaporowa nie patrząc na te szorty z otomoto od handlarzy bo wiadomo ze to są śmieci. Obecnie mam s 80 D5 i w życiu tego auta nie sprzedam pozostaje dla ojca. Silnik D5 jest nie do opisania-kto raz wsiądzie do D5 będzie już tylko takim chciał jeździć 290 tys. km i zero problemu"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s80/2008/D5
Zdzisław 22.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Cóż komfort, dynamika jazdy itd kosztują. Generalnie :S-60 silnik D-5, przebieg prawie 300 tys. Dynamiczna jazda głównie w trasie. Żadnych oznak zużycia. na bieżąco wymiana części wynikających z eksploatacji. Tak dalej. polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-60, D-5
Przemo 15.12.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Cóż jak w przypadku Grzegorza takie coś się zdarza we wszystkich silnikach bez względu na markę - współczuje i życzę taniej naprawy auta. Mam s60 z silnikiem D5 i osobiście w od 4 lat jestem zadowolony z auta, zero jakichkolwiek poważnych problemów- wiadomo jakieś tam pierdy raz czy dwa się trafiły."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 2011rok D5

Komentarze użytkowników

+1 #2 Kryś 23.09.2017
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
0 #1 Edna 30.08.2017
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze komentarze

Kryś
23.09.2017
+1
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
Edna
30.08.2017
0
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.