Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 173233

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 477

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 169
Średnia (głosów 84):
(8.15)
Trwałość
 8.19/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

759

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Artur 15.12.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Współczuję Tobie Grzegorz!!! Prawdopodobnie pękła Ci tuleja w najlepszym wypadku uszczelka pod głowica.... Niemniej jednak posiadam xc60 z 215 konnym motorem mam ponad 200 tys. km i wszystko jest jak najbardziej OK."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: XC 60
Grzegorz 14.12.2014
Średnia:
(3.00)
Nie
"Mam xc90 od nowości. Po przejechaniu 170 tys. Km wywaliło olej przez zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia. Czekam na diagnozę ale prawdopodobnie czeka mnie wymiana silnika. Pojazd był regularnie serwisowany."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Xc90 2007r
Andrzej 12.12.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zgadzam się z Sylwestrem 2.0 to lipa jak na v60 mimo. Jak kupować to tylko 2.4"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Sylwester 26.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jestem z auta bardzo zadowolony. Jak inni już napisali jestem bardzo ale to bardzo zadowolony ze nie kupiłem auta z 2.0 diesel. D5 jest super."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s 60 2011rok 205 KM D5
Robert 22.11.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"Ja mam xc90 2.4 d5 185KM, przejechałem na nim 142.000 i jak do tej pory w silniku trzeba było wymienić jakiś plastikowy zestaw łopatek tzw "świr" jak mówią serwisanci w ASO. Miałem wcześniej inne 4x4 paliwożerne do bólu a w moim xc90 średnie spalanie na komputerze to 8.5. Dynamika nie za dobra w przypadku xc90 bo to cięzke auto. POLECAM ZDECYDOWANIE kierowcom spokojnie i umiarkowanie jeżdżącym.Robert"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Volvo xc90 2.4 D5 2008
Mayk 22.11.2014
Średnia:
(6.00)
Tak
"Niema leprzego silnika.mam v70 z2005 d5 260tys.i nic.a dojedzie do 500 albo lepiej.spalanie cykl mieszany 5.3.teraz zrobiony na 195 km ok.7.5 przy naprawde ostrej jezdzie.bezawaryjne byly do 2005r.ale później też leprze od konkurencji.ale wiadomo pdf itd."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: v70d5 2005
Bartek 26.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"jestem posiadaczem s 60 z 2010 roku z silnikiem D5 manualna skrzynia. obecny przebieg 120 tys.km. Z auta jestem bardzo zadowolony super dynamika, super przyspieszenie. Jestem bardzo zadowolony. Cieszę się że nie kupiłem 2.0 bo D5 to jest naprawdę auto z charakterem sportowym"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
Sebastian 06.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"ja mam v60 D5 i jestem mega zadowolony super i jeszcze raz super przyjemność z jazdy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 2010 D5
Magda 22.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Miałam okazję 3 lata temu jechać v60 z silnikiem D5 i to zadecydowało o kupnie tego auta. Kupiłam v60 z silnikiem D5 215 konny. Jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Mimo że auto kupiłam używane i obecnie ma już przebieg 180 tyś km nie mam z autem problemów. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Przemek 20.09.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam S80 2.4 d5 MK2 2007 Przejechalem zaledwie 10 tys km ...I niefortunnie padl mi modul kolumny kierownicy..Elektroniczna rzecz...tylko servis naprawi 1400zl...Pozatym zero problemow z silnikiem...super wygodne ,dynamiczne autko o eleganckim wygladzie.Uwazam ze jest marka Volvo jeszcze jest niedowartosciowana poniewaz ludzie wola zaplacic wiecej za emblemat audi,bmw,Mercedes...osobiscie mialem bmw I Volvo przebija je jakoscia I klasa...."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: volvo s80 2.4d5

Komentarze użytkowników

+1 #2 Kryś 23.09.2017
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
0 #1 Edna 30.08.2017
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze komentarze

Kryś
23.09.2017
+1
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
Edna
30.08.2017
0
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.