Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 153612

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 440

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 154
Średnia (głosów 81):
(8.11)
Trwałość
 8.16/10
Utrzymanie
 7.07/10
Dynamika
 9.1/10

Głosy według opinii:

729

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sylwester 26.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jestem z auta bardzo zadowolony. Jak inni już napisali jestem bardzo ale to bardzo zadowolony ze nie kupiłem auta z 2.0 diesel. D5 jest super."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s 60 2011rok 205 KM D5
Robert 22.11.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"Ja mam xc90 2.4 d5 185KM, przejechałem na nim 142.000 i jak do tej pory w silniku trzeba było wymienić jakiś plastikowy zestaw łopatek tzw "świr" jak mówią serwisanci w ASO. Miałem wcześniej inne 4x4 paliwożerne do bólu a w moim xc90 średnie spalanie na komputerze to 8.5. Dynamika nie za dobra w przypadku xc90 bo to cięzke auto. POLECAM ZDECYDOWANIE kierowcom spokojnie i umiarkowanie jeżdżącym.Robert"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Volvo xc90 2.4 D5 2008
Mayk 22.11.2014
Średnia:
(6.00)
Tak
"Niema leprzego silnika.mam v70 z2005 d5 260tys.i nic.a dojedzie do 500 albo lepiej.spalanie cykl mieszany 5.3.teraz zrobiony na 195 km ok.7.5 przy naprawde ostrej jezdzie.bezawaryjne byly do 2005r.ale później też leprze od konkurencji.ale wiadomo pdf itd."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: v70d5 2005
Bartek 26.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"jestem posiadaczem s 60 z 2010 roku z silnikiem D5 manualna skrzynia. obecny przebieg 120 tys.km. Z auta jestem bardzo zadowolony super dynamika, super przyspieszenie. Jestem bardzo zadowolony. Cieszę się że nie kupiłem 2.0 bo D5 to jest naprawdę auto z charakterem sportowym"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
Sebastian 06.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"ja mam v60 D5 i jestem mega zadowolony super i jeszcze raz super przyjemność z jazdy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 2010 D5
Magda 22.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Miałam okazję 3 lata temu jechać v60 z silnikiem D5 i to zadecydowało o kupnie tego auta. Kupiłam v60 z silnikiem D5 215 konny. Jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Mimo że auto kupiłam używane i obecnie ma już przebieg 180 tyś km nie mam z autem problemów. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Przemek 20.09.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam S80 2.4 d5 MK2 2007 Przejechalem zaledwie 10 tys km ...I niefortunnie padl mi modul kolumny kierownicy..Elektroniczna rzecz...tylko servis naprawi 1400zl...Pozatym zero problemow z silnikiem...super wygodne ,dynamiczne autko o eleganckim wygladzie.Uwazam ze jest marka Volvo jeszcze jest niedowartosciowana poniewaz ludzie wola zaplacic wiecej za emblemat audi,bmw,Mercedes...osobiscie mialem bmw I Volvo przebija je jakoscia I klasa...."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: volvo s80 2.4d5
ROMAN 18.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jestem użytkownikiem xc60 z silnikiem D5 2.4 diesel 215 koni. Jestem 2 właścicielem auta- auto serwisowane od nowości tylko i wyłącznie w aso - Dom Volvo Warszawa obecny przebieg auta to 170 tyś km. W mojej opinii jako kierowcy co rocznie robi około 40 tyś km jest to silnik bardzo dobrze pracujący, dynamiczny o stosunkowo niskim spalaniu. Jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60
adam 10.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"ja mam s60 z D5 215 KM i przebieg już ponad 200 tyś. Jestem bardzo zadowolony"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
wojtek 06.09.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"doskonały silnik. dyniamiczny, bezawaryjny i oszczędny. Uzyskany przebieg ponad 160 tzs. km bez awarii"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: C-30

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 D325.06.2017

Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego

Odradzam

7.10

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.06.2017

bdb samochodzik latam i latam 0 kłopotów małe awarie ale zawsze dał rade wrócić do domu bez lawety

Polecam

8.10

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.