Silnik 2.4 D5 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 228879

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 581

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 190
Średnia (głosów 88):
(8.41)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 7.36/10
Dynamika
 9.35/10

Głosy według opinii:

799

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tadek 26.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ja mam s60 z d5 205 KM i jestem bardzo zadowolony. Auto sprawuje się rewelacyjnie. Wcześniej miałem 2 litrowe audi. co mogę powiedzieć jak na razie zrobiłem autem około 60 tys km i musze przyznać ze auto ma fantastyczne przyspieszenie, rozsądne spalanie bo około 7 l/100km. Jak na razie jestem bardzo zadowolony."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/205 KM Rok / Przebieg: 2010/175000 Śr. spalanie: 7
michal 01.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Użytkuje ten motorek od 4 lat i wciąż mnie cieszy kultura pracy, zużycie paliwa (którego prawie nie odczuwam) no i dynamika. Moje combi v60 ma iście sportowy temperament. Jest jeszcze młody i ma niewielki przebieg DLATEGO zobaczymy co się okaże w przyszłości. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60/158 kw Rok / Przebieg: 140 000 Śr. spalanie: 6.3 l
Mariusz 21.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Antoni jak kupiłeś sobie sprowadzanego wraka z 280tys przebiegu to czego się spodziewałeś... ze będzie jeździł idealnie i bezawaryjnie a Niemiec pewnie do dziś ma płakać i żałować ze sprzedał- tak to jest jak się sprowadzane złomy kupuje...ja mam xc 60 z D5 polski salon i przebieg 210 tys. i jakoś jestem zadowolony- co fakt to fakt za takie pieniądze jak można kupić na otomoto w życiu bym swojego nie sprzedał - bo wiem co mam a dobre auto kosztuje..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 205 KM Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 8.5
Antoni 15.09.2015
Średnia:
(2.00)
Nie
"NIGDY volvo!!!!!! jest moim 16 samoch. do pierwszej naprawy! potem wez pozyczke albo kup drugi samochod na czas naprawy nie dziwie sie teraz ze tak malo jest do kupna z polskiego rynku bo jesli ktos wpakuje wniego 5-8000, na dzien dobry to nie bedzie go dlugo sprzedawał wole dalej sie nie wypowiadac na temat Serwisow,Aso itp "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: xc90/163 Rok / Przebieg: 2003/280000 Śr. spalanie: 10
Piotr 21.07.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Volvo XC70 Silnik D5 i żaden inny w przeszłości się trafiały innej jednostki po trafieniu na D5 nie widzę już żadnego innego silnika MOC podniesiona z 163 do 203 km spalanie przy spokojnej jeździe 7,5 przy dynamicznej 8,5 miasto to i 10 zeżre w zimę ale to połykacz kilometrów i silnik na trasy a nie na miasto, 360.000 km dla tego silnika to rozgrzewka POLECAM!!! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC70 Rok / Przebieg: 360000 Śr. spalanie: 7.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.