Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 162600

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 451

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 160
Średnia (głosów 82):
(8.13)
Trwałość
 8.18/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

739

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

wojtek 06.09.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"doskonały silnik. dyniamiczny, bezawaryjny i oszczędny. Uzyskany przebieg ponad 160 tzs. km bez awarii"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: C-30
Piotrek 26.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"posiadam s60 z silnikiem D5 z 2011 roku 215 konny motor jest bardzo fajny ma fantastyczne przyspieszenie oraz dość niskie spalanie. Brak tak zwanej turbo dziury. W chwili obecnej mam 137000 km przebiegu i jak do tej pory brak jakichkolwiek problemów. Zdecydowanie polecam kierowcą lubiącym dynamiczna jazdę autem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
Marek 21.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam XC60 z 215 KM obecny przebieg 180 tyś.km. Na chwile obecną jestem z auta bardzo zadowolony. Jedynie co musiałem robić to koło dwumasowe ale to wynik jazdy autem żony :-) Każdemu polecam ten silnik - super spalanie fajne przyspieszenie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 z 2010 roku silnik D5 2.4 215 KM
Warszawa Kreator Mocy 17.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jako serwis dodamy i swoja opinie: Silnik D5 215KM jest bardzo dynamiczny przy niskim spalaniu. jest to jednostka która zdecydowanie można polecić kierowcą którzy cenią przyspieszenie. Co do awaryjności niczym nie odbiega w tej kwestii od innych silników " jak się dba tak się ma " D5 jest jednym z najlepszych silników jakie znamy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo
Artur Szczecin 16.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam już 2 auto z D5 215 KM silnikiem jeden sprzedany w ubiegłym roku s60 2010 rok przebieg 230 tyś km i zero problemów. Obecnie mam v60 D5 215 KM i przebieg już 130 tyś km i także zero problemów. Jak kupować to tylko i wyłącznie D5 i nie bawić się w jakieś chipy czy inne bajery tylko kupić oryginalne 215 km i tyle. Wiadomo auto kosztuje ale coś za coś 215 KM daje przyjemność z prowadzenia. Ja polecam!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5 215KM
Volvo Polska MB 14.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"sprecyzowanie - chodzi mi o auta kupowane z przebiegami kilku set tys.km i nie koniecznie w ostatnim czasie były serwisowane... Dodam tylko tyle ze 90% aut sprowadzanych z za granicy to niestety auta bardzo wyeksploatowane ale coz ludzie kupują a potem jak kolega MAX ma jak ma... "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Wszystko co ma 215 km
volvo Polska MB 14.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jako pracownik Volvo Polska mogę powiedzieć że D5 jest jedną z najlepszych jednostek napędowych w świecie- konstrukcja volvo. Jednostka 215 KM faktycznie miała problemy "uszkodzenie obudowy cylindra" co skutkowało awarią kwalifikująca silnik do wymiany. Niemniej jednak jest to bardzo rzadki przypadek w odniesieniu do ilości sprzedanych aut z tą jednostką napędową. Obecnie przypadek awarii D5 215KM jest tak samo prawdopodobne jak awaria innej jednostki Uważam ze osoby kupujące auta z za zachodniej granicy trochę rozdmuchały temat - ale cóż tak to jest jak się kupuje auto z przebiegiem kilkuset km i oszczędza się na serwisie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Wszystko co ma 215 KM
mariusz 13.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"D5 215 km to jest silnik !!!!Super"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Kriss 14.07.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam D5 i nie chcę w życiu innego silnika. Fantastyczne osiągi"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 2010 215 KM
Zbyzek 02.07.2014
Średnia:
(3.33)
Tak
"D5 to jest to właśnie przesiadłem się z WW Pasata 2.0 do 215 konnego D5 volvo s60. . Jestem mega zadowolony z tego pocisku. NA razie nie będę wypowiadał się co do trwałości czy utrzymania bo mam auto zaledwie miesiąc ale spalanie jest przyzwoite."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 2010 rok 215 konne D5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.