Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 188218

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 512

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 177
Średnia (głosów 86):
(8.18)
Trwałość
 8.23/10
Utrzymanie
 7.17/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

779

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Magda 22.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Miałam okazję 3 lata temu jechać v60 z silnikiem D5 i to zadecydowało o kupnie tego auta. Kupiłam v60 z silnikiem D5 215 konny. Jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Mimo że auto kupiłam używane i obecnie ma już przebieg 180 tyś km nie mam z autem problemów. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Przemek 20.09.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam S80 2.4 d5 MK2 2007 Przejechalem zaledwie 10 tys km ...I niefortunnie padl mi modul kolumny kierownicy..Elektroniczna rzecz...tylko servis naprawi 1400zl...Pozatym zero problemow z silnikiem...super wygodne ,dynamiczne autko o eleganckim wygladzie.Uwazam ze jest marka Volvo jeszcze jest niedowartosciowana poniewaz ludzie wola zaplacic wiecej za emblemat audi,bmw,Mercedes...osobiscie mialem bmw I Volvo przebija je jakoscia I klasa...."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: volvo s80 2.4d5
ROMAN 18.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jestem użytkownikiem xc60 z silnikiem D5 2.4 diesel 215 koni. Jestem 2 właścicielem auta- auto serwisowane od nowości tylko i wyłącznie w aso - Dom Volvo Warszawa obecny przebieg auta to 170 tyś km. W mojej opinii jako kierowcy co rocznie robi około 40 tyś km jest to silnik bardzo dobrze pracujący, dynamiczny o stosunkowo niskim spalaniu. Jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60
adam 10.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"ja mam s60 z D5 215 KM i przebieg już ponad 200 tyś. Jestem bardzo zadowolony"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
wojtek 06.09.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"doskonały silnik. dyniamiczny, bezawaryjny i oszczędny. Uzyskany przebieg ponad 160 tzs. km bez awarii"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: C-30
Piotrek 26.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"posiadam s60 z silnikiem D5 z 2011 roku 215 konny motor jest bardzo fajny ma fantastyczne przyspieszenie oraz dość niskie spalanie. Brak tak zwanej turbo dziury. W chwili obecnej mam 137000 km przebiegu i jak do tej pory brak jakichkolwiek problemów. Zdecydowanie polecam kierowcą lubiącym dynamiczna jazdę autem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
Marek 21.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam XC60 z 215 KM obecny przebieg 180 tyś.km. Na chwile obecną jestem z auta bardzo zadowolony. Jedynie co musiałem robić to koło dwumasowe ale to wynik jazdy autem żony :-) Każdemu polecam ten silnik - super spalanie fajne przyspieszenie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 z 2010 roku silnik D5 2.4 215 KM
Warszawa Kreator Mocy 17.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jako serwis dodamy i swoja opinie: Silnik D5 215KM jest bardzo dynamiczny przy niskim spalaniu. jest to jednostka która zdecydowanie można polecić kierowcą którzy cenią przyspieszenie. Co do awaryjności niczym nie odbiega w tej kwestii od innych silników " jak się dba tak się ma " D5 jest jednym z najlepszych silników jakie znamy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo
Artur Szczecin 16.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam już 2 auto z D5 215 KM silnikiem jeden sprzedany w ubiegłym roku s60 2010 rok przebieg 230 tyś km i zero problemów. Obecnie mam v60 D5 215 KM i przebieg już 130 tyś km i także zero problemów. Jak kupować to tylko i wyłącznie D5 i nie bawić się w jakieś chipy czy inne bajery tylko kupić oryginalne 215 km i tyle. Wiadomo auto kosztuje ale coś za coś 215 KM daje przyjemność z prowadzenia. Ja polecam!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5 215KM
Volvo Polska MB 14.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"sprecyzowanie - chodzi mi o auta kupowane z przebiegami kilku set tys.km i nie koniecznie w ostatnim czasie były serwisowane... Dodam tylko tyle ze 90% aut sprowadzanych z za granicy to niestety auta bardzo wyeksploatowane ale coz ludzie kupują a potem jak kolega MAX ma jak ma... "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Wszystko co ma 215 km

Komentarze użytkowników

+1 #2 Kryś 23.09.2017
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
0 #1 Edna 30.08.2017
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze komentarze

Kryś
23.09.2017
+1
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
Edna
30.08.2017
0
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.