Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 162602

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 451

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 160
Średnia (głosów 82):
(8.13)
Trwałość
 8.18/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

739

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sylwek Pruszków 29.06.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"mam v60 2.4 D5 215 KM i jestem mega zadowolony, auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, wcześniej jeździłem Audi A6 nawet się nie umywa do mocy, dynamiki, przyspieszenia i pracy silnika - volvo prowadzi się fantastycznie. zero problemów. Obecny przebieg auta 230 tys.km "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 , 2010 rok D5 215 KM
Mario xc 26.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ja mam xc 60 2.4 D5 215 KM i jest super- dynamika, brak turbo-dziury całkiem dobre wyniki spalania. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60.silnik 2.4 D5 215KM. 2011 rok. 175 tys.km
Jaro 78 25.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"pierwsze słyszę o awariach silnika D5 przecież to najsolidniejszy motor jeśli chodzi o volvo. Jestem posiadaczem s60 z 2010 roku silnik 215KM D5, przebieg 147 tys.km. kompletne zero problemów z autem tankowanie, przeglądy wymiana elementów eksploatacyjnych. Trochę żałuję że nie kupiłem v60 ze względu na bagażnik ale to będzie kolejne moje auto za kilka lat. Dodam tylko ze zawsze w necie psują opinię Ci którym coś się zepsuło - tak to jest jak się kupuje szroty z zachodu z Bóg wie jakimi przebiegami !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: volvo s60 2010 rok. 215 KM D5
Sławek 23.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam v 60 od 3 lat D5 215KM - auto super zero jakichkolwiek problemów-sama przyjemność z jazdy przebieg 140 tys.km. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5
Ja 20.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Stara (bo z 2002r) D5 164 km bodajże... nie wiem ile ma najechane, ale chyba grube setki tysięcy i nadal potrafi pozamiatać inne auta na światłach. Świetny silnik z automatem w S80. Nic więcej nie potrzeba na dojazdy do pracy (2x30km)- wygodnie i w miarę oszczędnie, bo średnio 6,12 l/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80 2002 D5
kris www 15.06.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam v60 d5 215KM obecny przebieg 190 tyś.km 2011 rok. Na chwile obecną jestem super z auta zadowolony , super dynamiczny silnik, z naprawianych elementów pasek napędu i jakaś tam delikatna sprawa w tylnym zawieszeniu. Co do awaryjności silnika faktycznie słyszałem o przypadkach ale każda marka ma takie przypadki. Polecam v 60 to super auto! "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 d5
ZBYSZEK SZCZECIN 15.06.2014
Średnia:
(5.33)
Tak
"S60 2010 rok niestety pęknięta tuleja- silnik złom wymieniony jeszcze na gwarancji, kolejny padł przy 40 tys.km. - ponownie wymieniony na nowy. Obecny silnik ma już przebieg 160 tyś i jest ok to chyba tyle w temacie. AUTO NAPRAWDĘ SUPER MIAŁĘM INNE MARKI ALE VOLVO JEZDZI SIE SUPER Z TEGO POWODU POLECAM BO NIC MNIE NIE KOSZTOWAŁY TE SILNIKI JAK BYM MIAŁ KUPOWAĆ NOWY SILNIK Z PEWNOŚCIĄ BYM NIE POLECIŁ AUTA BO WYMIANA SILNIKA TO STRASZNE PIENIADZE"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60
Słąwek W-wa 14.06.2014
Średnia:
(4.67)
Tak
"Dodam od siebie bo także śmigam s60 D5 215 KM- ostatnio koledze taki silnik padł przy 80 tys. km.... Zaczynam także się obawiać... Co na to Volvo Polska czemu milczą. Niemniej jednak auto super!!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 2.4 215
rob 12.06.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"troszke mnie te opinie zaniepokoily. wlasnie zmienilem s60 d5 (185) na v60 d5 (215). Z s60 bylem mega zadowolony 173tys km i zadnych problemow. Silnik - rewelacja, dynamiczny i zadawalal sie srednio 6,5 L/100km ( moj rekord przy "mega dziadkowej" jedzie na trasie pabianice poznan to 3,9l/100km. Coz zobaczymy co spotka mnie z v60..."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: volvo v60
Marcin z Włocławka 12.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"v60 to super auto - naprawdę miło się jeździ. Mój sąsiad ma 2.0 - to zbyt mało jak na te auto ja kupiłem D% 215 KM i jestem super ale to super zadowolony mam przebieg 140 tys. km i trochę się zmartwiłem czytając o tych awariach. Mam nadzieję że mnie to nie spotka... A co na to ASO może ktoś z Aso by się wypowiedział Panowie czytają te wpisy...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.