Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 132498

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 393

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 133
Średnia (głosów 80):
(8.15)
Trwałość
 8.21/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

728

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaro 78 25.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"pierwsze słyszę o awariach silnika D5 przecież to najsolidniejszy motor jeśli chodzi o volvo. Jestem posiadaczem s60 z 2010 roku silnik 215KM D5, przebieg 147 tys.km. kompletne zero problemów z autem tankowanie, przeglądy wymiana elementów eksploatacyjnych. Trochę żałuję że nie kupiłem v60 ze względu na bagażnik ale to będzie kolejne moje auto za kilka lat. Dodam tylko ze zawsze w necie psują opinię Ci którym coś się zepsuło - tak to jest jak się kupuje szroty z zachodu z Bóg wie jakimi przebiegami !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: volvo s60 2010 rok. 215 KM D5
Sławek 23.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam v 60 od 3 lat D5 215KM - auto super zero jakichkolwiek problemów-sama przyjemność z jazdy przebieg 140 tys.km. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5
Ja 20.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Stara (bo z 2002r) D5 164 km bodajże... nie wiem ile ma najechane, ale chyba grube setki tysięcy i nadal potrafi pozamiatać inne auta na światłach. Świetny silnik z automatem w S80. Nic więcej nie potrzeba na dojazdy do pracy (2x30km)- wygodnie i w miarę oszczędnie, bo średnio 6,12 l/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80 2002 D5
kris www 15.06.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam v60 d5 215KM obecny przebieg 190 tyś.km 2011 rok. Na chwile obecną jestem super z auta zadowolony , super dynamiczny silnik, z naprawianych elementów pasek napędu i jakaś tam delikatna sprawa w tylnym zawieszeniu. Co do awaryjności silnika faktycznie słyszałem o przypadkach ale każda marka ma takie przypadki. Polecam v 60 to super auto! "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 d5
ZBYSZEK SZCZECIN 15.06.2014
Średnia:
(5.33)
Tak
"S60 2010 rok niestety pęknięta tuleja- silnik złom wymieniony jeszcze na gwarancji, kolejny padł przy 40 tys.km. - ponownie wymieniony na nowy. Obecny silnik ma już przebieg 160 tyś i jest ok to chyba tyle w temacie. AUTO NAPRAWDĘ SUPER MIAŁĘM INNE MARKI ALE VOLVO JEZDZI SIE SUPER Z TEGO POWODU POLECAM BO NIC MNIE NIE KOSZTOWAŁY TE SILNIKI JAK BYM MIAŁ KUPOWAĆ NOWY SILNIK Z PEWNOŚCIĄ BYM NIE POLECIŁ AUTA BO WYMIANA SILNIKA TO STRASZNE PIENIADZE"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60
Słąwek W-wa 14.06.2014
Średnia:
(4.67)
Tak
"Dodam od siebie bo także śmigam s60 D5 215 KM- ostatnio koledze taki silnik padł przy 80 tys. km.... Zaczynam także się obawiać... Co na to Volvo Polska czemu milczą. Niemniej jednak auto super!!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 2.4 215
rob 12.06.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"troszke mnie te opinie zaniepokoily. wlasnie zmienilem s60 d5 (185) na v60 d5 (215). Z s60 bylem mega zadowolony 173tys km i zadnych problemow. Silnik - rewelacja, dynamiczny i zadawalal sie srednio 6,5 L/100km ( moj rekord przy "mega dziadkowej" jedzie na trasie pabianice poznan to 3,9l/100km. Coz zobaczymy co spotka mnie z v60..."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: volvo v60
Marcin z Włocławka 12.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"v60 to super auto - naprawdę miło się jeździ. Mój sąsiad ma 2.0 - to zbyt mało jak na te auto ja kupiłem D% 215 KM i jestem super ale to super zadowolony mam przebieg 140 tys. km i trochę się zmartwiłem czytając o tych awariach. Mam nadzieję że mnie to nie spotka... A co na to ASO może ktoś z Aso by się wypowiedział Panowie czytają te wpisy...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5
Andrzej 11.06.2014
Średnia:
(3.33)
Tak
"A ja mam D5 215 KM i już 200 tys.km i zero problemów. Auto mruczy aż miło"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5 215 KM
Arek Kozioł 11.06.2014
Średnia:
(4.67)
Nie
"Co robić - u mnie jak u kolegi Max i Mirka uszkodzenie silnika ( D5 215 KM )Volvo umywa ręce. Co robić???? Moi znajomi śmigają z tym silnikiem i są bardzo zadowoleni ale jak widać usterka występująca to nie odosobniony przypadek. Auto jest naprawdę super ale problem jaki jest to skandal"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Silnik 1.9 TDI21.02.2017

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymi

Polecam

5.70

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.