Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 188215

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 512

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 177
Średnia (głosów 86):
(8.18)
Trwałość
 8.23/10
Utrzymanie
 7.17/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

779

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

volvo Polska MB 14.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jako pracownik Volvo Polska mogę powiedzieć że D5 jest jedną z najlepszych jednostek napędowych w świecie- konstrukcja volvo. Jednostka 215 KM faktycznie miała problemy "uszkodzenie obudowy cylindra" co skutkowało awarią kwalifikująca silnik do wymiany. Niemniej jednak jest to bardzo rzadki przypadek w odniesieniu do ilości sprzedanych aut z tą jednostką napędową. Obecnie przypadek awarii D5 215KM jest tak samo prawdopodobne jak awaria innej jednostki Uważam ze osoby kupujące auta z za zachodniej granicy trochę rozdmuchały temat - ale cóż tak to jest jak się kupuje auto z przebiegiem kilkuset km i oszczędza się na serwisie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Wszystko co ma 215 KM
mariusz 13.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"D5 215 km to jest silnik !!!!Super"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60
Kriss 14.07.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam D5 i nie chcę w życiu innego silnika. Fantastyczne osiągi"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 2010 215 KM
Zbyzek 02.07.2014
Średnia:
(3.33)
Tak
"D5 to jest to właśnie przesiadłem się z WW Pasata 2.0 do 215 konnego D5 volvo s60. . Jestem mega zadowolony z tego pocisku. NA razie nie będę wypowiadał się co do trwałości czy utrzymania bo mam auto zaledwie miesiąc ale spalanie jest przyzwoite."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 2010 rok 215 konne D5
Sylwek Pruszków 29.06.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"mam v60 2.4 D5 215 KM i jestem mega zadowolony, auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, wcześniej jeździłem Audi A6 nawet się nie umywa do mocy, dynamiki, przyspieszenia i pracy silnika - volvo prowadzi się fantastycznie. zero problemów. Obecny przebieg auta 230 tys.km "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 , 2010 rok D5 215 KM
Mario xc 26.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ja mam xc 60 2.4 D5 215 KM i jest super- dynamika, brak turbo-dziury całkiem dobre wyniki spalania. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60.silnik 2.4 D5 215KM. 2011 rok. 175 tys.km
Jaro 78 25.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"pierwsze słyszę o awariach silnika D5 przecież to najsolidniejszy motor jeśli chodzi o volvo. Jestem posiadaczem s60 z 2010 roku silnik 215KM D5, przebieg 147 tys.km. kompletne zero problemów z autem tankowanie, przeglądy wymiana elementów eksploatacyjnych. Trochę żałuję że nie kupiłem v60 ze względu na bagażnik ale to będzie kolejne moje auto za kilka lat. Dodam tylko ze zawsze w necie psują opinię Ci którym coś się zepsuło - tak to jest jak się kupuje szroty z zachodu z Bóg wie jakimi przebiegami !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: volvo s60 2010 rok. 215 KM D5
Sławek 23.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam v 60 od 3 lat D5 215KM - auto super zero jakichkolwiek problemów-sama przyjemność z jazdy przebieg 140 tys.km. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5
Ja 20.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Stara (bo z 2002r) D5 164 km bodajże... nie wiem ile ma najechane, ale chyba grube setki tysięcy i nadal potrafi pozamiatać inne auta na światłach. Świetny silnik z automatem w S80. Nic więcej nie potrzeba na dojazdy do pracy (2x30km)- wygodnie i w miarę oszczędnie, bo średnio 6,12 l/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80 2002 D5
kris www 15.06.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam v60 d5 215KM obecny przebieg 190 tyś.km 2011 rok. Na chwile obecną jestem super z auta zadowolony , super dynamiczny silnik, z naprawianych elementów pasek napędu i jakaś tam delikatna sprawa w tylnym zawieszeniu. Co do awaryjności silnika faktycznie słyszałem o przypadkach ale każda marka ma takie przypadki. Polecam v 60 to super auto! "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 d5

Komentarze użytkowników

+1 #2 Kryś 23.09.2017
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
0 #1 Edna 30.08.2017
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze komentarze

Kryś
23.09.2017
+1
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
Edna
30.08.2017
0
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.