Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 173236

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 477

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 169
Średnia (głosów 84):
(8.15)
Trwałość
 8.19/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

759

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

rob 12.06.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"troszke mnie te opinie zaniepokoily. wlasnie zmienilem s60 d5 (185) na v60 d5 (215). Z s60 bylem mega zadowolony 173tys km i zadnych problemow. Silnik - rewelacja, dynamiczny i zadawalal sie srednio 6,5 L/100km ( moj rekord przy "mega dziadkowej" jedzie na trasie pabianice poznan to 3,9l/100km. Coz zobaczymy co spotka mnie z v60..."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: volvo v60
Marcin z Włocławka 12.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"v60 to super auto - naprawdę miło się jeździ. Mój sąsiad ma 2.0 - to zbyt mało jak na te auto ja kupiłem D% 215 KM i jestem super ale to super zadowolony mam przebieg 140 tys. km i trochę się zmartwiłem czytając o tych awariach. Mam nadzieję że mnie to nie spotka... A co na to ASO może ktoś z Aso by się wypowiedział Panowie czytają te wpisy...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5
Andrzej 11.06.2014
Średnia:
(3.33)
Tak
"A ja mam D5 215 KM i już 200 tys.km i zero problemów. Auto mruczy aż miło"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5 215 KM
Arek Kozioł 11.06.2014
Średnia:
(4.67)
Nie
"Co robić - u mnie jak u kolegi Max i Mirka uszkodzenie silnika ( D5 215 KM )Volvo umywa ręce. Co robić???? Moi znajomi śmigają z tym silnikiem i są bardzo zadowoleni ale jak widać usterka występująca to nie odosobniony przypadek. Auto jest naprawdę super ale problem jaki jest to skandal"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
Mirek 11.06.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"D5 215 KM super brzmi i ma super osiągi niestety ale nie można tego powiedzieć o trwałości. Kompletne zero możliwości naprawienia jednostki. D5 215 KM niestety mnie rozczarował awaria przy 120 tys km - silnik tylko i wyłącznie do wymiany. A co na to Volvo ???? czemu pękaja tuleje i czemu volvo nie chce tego uznawać jako wada fabryczną!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 215 KM
Rambo 09.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"w mojej XC90-tce przebieg 230tys żadnych awarii,silnik oraz cały osprzęt od nowości dobrej formie.Silnik nie sprawia żadnych problemów pracuje jak nowy,spalanie bardzo niskie jak na wielkość auta.163KM są idealne do tego auta,dobre przyspieszenie,dynamika i doba kultura pracy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC90 2.4D5 163KM 2005r 230 tys
Krzysiek 02.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aż przykro czytać takie opinie ,na szczęści ja nie mam takich złych odczuć wręcz przeciwnie silnik jak najbardziej godny polecenia .Auto S80 przebieg 175 tyś od nowości w mich rękach,tylko serwis który niestety nie jest tani,silnik bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny.Spalanie na poziomie 6.5-7L piszę o jeździe dynamicznej i większość trasa ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S80 2.4 D5 215KM 2011r 175 tyś
ARTUR 15.05.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"kupiłem auto opierając się na opiniach innych ludzi którzy bardzo ten silnik chwalili- niestety jak u kolego MAX - przy 120 tyś wywaliło uszczelkę głowicy- mam dokładnie ten sam silnik co on- chyba volvo zrobiło jakiś błąd "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 215- 2013 rok
Max 15.05.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
"Niestety marka volvo mnie rozczarowała- to moja 4 volvinka z żadną nie miałem problemu niestety ale silnik D5 215 KM mnie zawiódł. przy 90 tyś. km pękła obudowa cylindra. Niestety mój przypadek nie jest jedyny po poszperaniu w Internecie okazuje się ze ten silnik ma taka przypadłość - albo uszczelka pod głowica pada albo pęka obudowa cylindra. Volvo niestety umywa ręce i nie chcę uznać tego jako wadę fabryczną."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v 60 D5 215 KM
Marek 03.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Zgadzam się z przedmówcą, jeden z najlepszych diesli na rynku,a na pewno najlepszy w swojej klasie. Blok w całości odlany z aluminium. Silnik bardzo trwały i odporny u mnie w s80tce prawie 300 tyś, i absolutnie zadnych problemów z silnikiem. Spalanie miasto to około 8.5l trasa nawet poniżej 5.5l. Nie zamieniłbym go na zaden inny...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo s80

Komentarze użytkowników

+1 #2 Kryś 23.09.2017
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
0 #1 Edna 30.08.2017
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze komentarze

Kryś
23.09.2017
+1
Świetne auto, szczególnie ten silnik diesla D5, wysoka kultura pracy, szczególnie patrząc na niemieckie 1.9tdi z roku 2001-2005. Volvo już wtedy było ciche i charakterne w brzmieniu.
Trwałość niesamowita, a ewentualne naprawy/wymiany dość proste.
Zrobiłem v70 łącznie ponad 400tys km, oczywiście wymieniałem sprzęgło, turbo, popychacze itd. Ale to dalej pracuje pięknie i nie psuje się od tak.
Edna
30.08.2017
0
Doskonałe, że ktoś w końcu poświecił czas, aby opisać
to zagadnienie.

Feel free to visit my blog post ... biżuteria: http://www.oceniono.pl/index.php?strona=strony&nrf=6247

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.