Silnik 2.4 D5Wyświetleń: 153615

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail  w latach 2001-2006 występowały z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie,w późniejszym czasie  zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi  . Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2006r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 440

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 154
Średnia (głosów 81):
(8.11)
Trwałość
 8.16/10
Utrzymanie
 7.07/10
Dynamika
 9.1/10

Głosy według opinii:

729

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Arek Kozioł 11.06.2014
Średnia:
(4.67)
Nie
"Co robić - u mnie jak u kolegi Max i Mirka uszkodzenie silnika ( D5 215 KM )Volvo umywa ręce. Co robić???? Moi znajomi śmigają z tym silnikiem i są bardzo zadowoleni ale jak widać usterka występująca to nie odosobniony przypadek. Auto jest naprawdę super ale problem jaki jest to skandal"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60
Mirek 11.06.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"D5 215 KM super brzmi i ma super osiągi niestety ale nie można tego powiedzieć o trwałości. Kompletne zero możliwości naprawienia jednostki. D5 215 KM niestety mnie rozczarował awaria przy 120 tys km - silnik tylko i wyłącznie do wymiany. A co na to Volvo ???? czemu pękaja tuleje i czemu volvo nie chce tego uznawać jako wada fabryczną!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 215 KM
Rambo 09.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"w mojej XC90-tce przebieg 230tys żadnych awarii,silnik oraz cały osprzęt od nowości dobrej formie.Silnik nie sprawia żadnych problemów pracuje jak nowy,spalanie bardzo niskie jak na wielkość auta.163KM są idealne do tego auta,dobre przyspieszenie,dynamika i doba kultura pracy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC90 2.4D5 163KM 2005r 230 tys
Krzysiek 02.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aż przykro czytać takie opinie ,na szczęści ja nie mam takich złych odczuć wręcz przeciwnie silnik jak najbardziej godny polecenia .Auto S80 przebieg 175 tyś od nowości w mich rękach,tylko serwis który niestety nie jest tani,silnik bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny.Spalanie na poziomie 6.5-7L piszę o jeździe dynamicznej i większość trasa ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S80 2.4 D5 215KM 2011r 175 tyś
ARTUR 15.05.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"kupiłem auto opierając się na opiniach innych ludzi którzy bardzo ten silnik chwalili- niestety jak u kolego MAX - przy 120 tyś wywaliło uszczelkę głowicy- mam dokładnie ten sam silnik co on- chyba volvo zrobiło jakiś błąd "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 215- 2013 rok
Max 15.05.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
"Niestety marka volvo mnie rozczarowała- to moja 4 volvinka z żadną nie miałem problemu niestety ale silnik D5 215 KM mnie zawiódł. przy 90 tyś. km pękła obudowa cylindra. Niestety mój przypadek nie jest jedyny po poszperaniu w Internecie okazuje się ze ten silnik ma taka przypadłość - albo uszczelka pod głowica pada albo pęka obudowa cylindra. Volvo niestety umywa ręce i nie chcę uznać tego jako wadę fabryczną."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v 60 D5 215 KM
Marek 03.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Zgadzam się z przedmówcą, jeden z najlepszych diesli na rynku,a na pewno najlepszy w swojej klasie. Blok w całości odlany z aluminium. Silnik bardzo trwały i odporny u mnie w s80tce prawie 300 tyś, i absolutnie zadnych problemów z silnikiem. Spalanie miasto to około 8.5l trasa nawet poniżej 5.5l. Nie zamieniłbym go na zaden inny...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo s80
Serwiss so. 13.02.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najlepszy motor diesla d5 185 km na rynku i najmniej awaryjny nawet w automacie sprawuje się rewelacyjnie Polecam."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mercedes 190d
Mariusz 05.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik w S60 bardzo dobra dynamika ,brak awarii ,spalanie na poziomie 6.5 L .Auto spisuję się dobrze nie ma problemu z wyprzedzanie zbiera się rewelacyjnie .Dobry na trasę a do miasta nie specjalnie ale za to bardzo elastyczny .Zrobiłem autem 70 tyś i zero problemów .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo VS60 2009 r 134 tyś
Mariusz 06.08.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Moje Volvo S80 z 2002 roku posiada silnik D5 o mocy 163 kM i max. momencie 340 Nm. Obecny przebieg to 390 tys.km. Silnik przechodzi bez najmniejszego problemu przegląd i jest w rewelacyjnym stanie. Dynamika tej jednostki jest w pełni wystarczająca do sprawnego poruszania się autem ważącym ponad 1600 kg. Spalanie średnie latem przy ruchu 50/50 (miasto/trasa) to 6,7 l natomiast zimą to 7,8 l. Osiągnięcie prędkości 220 km/h nie stanowi nawet obecnie najmniejszego problemu. Elastyczność tej jednostki... zaczynając na 5 biegu od 80 do 180 ciągnie bez zająknięcia potem też sprawnie ale bez wodotrysków. Dodam jeszcze, że na trasie potrafi spokojnie zejść do 5,7 l/100km przy normalnej jeździe."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S80D5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 D325.06.2017

Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego

Odradzam

7.10

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.06.2017

bdb samochodzik latam i latam 0 kłopotów małe awarie ale zawsze dał rade wrócić do domu bez lawety

Polecam

8.10

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.