Silnik 1.9 DI-D 8V - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 33355

DID
Silnik 1.9 DI-D 8V

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w mocniejszych wersjach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1.9 DiD silnik pochodzi od Renaulta poczytaj info o silniku 1.9 DCI !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9DID występuje min. w modelu Mitsubishi Carisma. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 102KM oraz 115KM. Maksymalny moment obrotowy to 215NM. Całkowicie opracowany przez koncern Renault. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Jednostka współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek . Co przekłada się lepsze osiągi tj. dynamikę oraz przyśpieszenie. Z drugiej jednak strony w przypadku ewentualnej awarii koszta obsługi są wyższe. Do najczęstszych grzechów silnika o pojemności 1.9L należą awarie wspomnianej turbosprężarki oraz wtrysków. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystośćoraz jakość tankowanego paliwa.Silnik przy odpowiednim użytkowaniu nie sprawia większych problemów,kierowcy chwalą sobie tą jednostkę za niski poziom spalania i przyzwoitą dynamikę.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
zadowalająca kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 87

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 8):
(8.75)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 8.63/10
Dynamika
 8.38/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 17.10.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 102 Rok / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 5.6
robson 14.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"kupiłem space stara 1,9 did w 2009r przy przebiegu 200 tys niewiem czy licznik nie przekręcony teraz mam w 2016r nakręcone 280 tys w tym czasie wymieniłem egr, 400 zł,niektóre wężyki podcisnieniowe oraz ustawienie zbieżności kół przednich poza tym nic tylko materiały eksploatacyjne i tankowanie ale tylko w orlenie, wymieniam olej silikowy co 10 tys zwykły mineral mobil super 15w/30"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: space star 102 kM Rok / Przebieg: 2001 280 tys km Śr. spalanie: 6.0
zbyszek 09.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik przejeździłem nim 370 tys., nie bierze nic oleju od wymiany do wymiany 15000-20000, robiłem 1 x sprzęgło - dwumas , 2 x turbinę, reszta to elementy typowe dla eksploatacji, spalanie bardzo dobre w trasie 5-6l/100 szybka jazda, w mieście max do 6,5. Dwumas występuje w wersji 115 kM bo skrzynia biegów jest od Volvo S40. Po za tym bardzo dobry samochód. U mnie jest jeszcze dodany Power Box i mam 128kM / 285NM "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Space Star / 128 Rok / Przebieg: 2003 / 370000 Śr. spalanie: 5.8
DM 07.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód zakupiony z przebiegiem 275000 km(oryginalny). Przez 3 lata używany głównie po mieście jazda po 2-3 km i gaszony.Dłuższe trasy wyjazdy na wakacje w tydzień 1000-1200 km. Co 10000 km wymiana filtrów i oleju. Przy spokojnej jeździe (60-80) spalanie spadało do 3,5l/100km w trasie, przy normalnej (80-150) 5-5,5l/100km, w mieście 6,5-7,5l/100km. Przy silniku nic nie było robione. Samochód sprzedany z przebiegiem 302000 km. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Space Star / 102 Rok / Przebieg: 11.2002/302000 Śr. spalanie: 6.5
Romek 29.04.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik sprawuje się dobrze ma mankamenty jak w starych silnikach.Problemy z pompą zdarzają się często ale nie są drogie w naprawie 350-500zł .Spala mało i jest dość dynamiczny.Na pewno auto z tym silnikiem jest godne uwagi zważywszy na dostępność cześci które są tanie ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Space Star 210 tys
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.