Silnik 1.8 DID MIVECWyświetleń: 23861

Silników DID używa:

DID
Silnik 1.8 DID MIVEC

Silnik 1.8DID występuje min. w modelu Mitsubishi ASX lub Lancer. Jednostka całkowicie została opracowana przez japoński koncern. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 150KM. Blok silnika w całości odlany z aluminium. Maksymalny moment obrotowy to 300NM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Denso. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii z 8 łopatkami(zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) .Co przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych ,innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 70

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 37
Średnia (głosów 16):
(9.52)
Trwałość
 9.88/10
Utrzymanie
 8.94/10
Dynamika
 9.75/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 02.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Nie mogę dużo powiedzieć jeszcze na temat tego modelu bo jestem właścicielem od miesięcy Rok 2011 1.8 did 150km przebieg 190 tyś Kupiłem bo zwrócił moja uwagę ,silnik dynamiczny bez trudu wyprzedza na 6tym biegu Dobra kultura pracy ,wygodny ,środek prosty i schludny bez nadmiaru bajerów ale piękność w prostocie. Wada brak jakiego kolejek powiadomienia na desce o rozpoczętej procedurze wypalania dpf. Na szczęście po trzech tysiącach nie zauważam wzrostu poziomu oleju ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Asx 150km Rok / Przebieg: 190tys Śr. spalanie: 6 litrow
Damian 28.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik OK, czy kultura pracy wysoka? Fiat/Alfa ma lepszą i lepiej wycisza samochody. Zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe zbiornik pod korek (jakieś 55 l) starcza na 350 km - 400 km, przy 160 km/h spala około 9-10 litrów, z racji jazdy głównie pozamiejskiej (autostrady) nigdy nie miałem problemów z DPFem. Można jeździć oszczędnie do 100 km/h spokojnie można uzyskać średnie spalanie na poziomie 5,5 - 6 litrów, normalnie w ASXie z napędem na 4 koła, spala około 8 litrów, a przy dynamicznej jeździe 15 l/ 100 km i więcej nie jest problemem. Dynamika niezła, ale sprawnie wkręca się dopiero powyżej 2500 obr/min, i kręci aż do końca płynnie i na prawdę bardzo dobrze, turbo świszczy, ale rozpędza auto do maksymalnej prędkości niezwykle płynnie i dynamicznie. Silnik polecam głównie za trwałość i za dynamikę, koszty serwisu duże, kultura pracy taka sobie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ASX / 150 KM Rok / Przebieg: 2014 / 108000 Śr. spalanie: 8
Adek 21.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód kupiłem nowy i jak do tej pory wymieniam tylko olej i filtry.Dynamika i elastyczność jest na przyzwoitym poziomie choć zauważam także minusy -turbodziura ale na autostradzie po wrzuceniu 6 biegu przy 100 km/h już nie trzeba redukować(dużo samochodów siadających na tyłku już się zdziwiło po dodaniu gazu ,asx odpala i pokazuje pazur-210km/h w momencie)no i ten niepowtarzalny świst turbiny;)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx 150 km Rok / Przebieg: 2010/188000 Śr. spalanie: 6.5
Janek 15.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem pod wielkim wrażeniem co potrafi to auto.Coś pięknego zwłaszcza praca silnika rewelacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: lancer Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.5
Marek 28.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek. Śmiga fantastycznie. Dynamiczny i mocny. Brawo Mitsu :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/ 150 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.8
Tomasz 20.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik! Ukłon w stronę Mitsubishi. rewelacyjna kultura pracy. Dynamika przy małym spalaniu. Najlepszy silnik na jakim jeździłem do tej pory."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1.8 / 150 Rok / Przebieg: 146000 Śr. spalanie: 6.1
Zbigu 11.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Na razie super, chociaż liczyłem na niższe spalanie. No ale jak się przyciśnie to idzie do 200 spokojnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
Marek 24.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"110 tyś.km żadnych problemów super silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150km Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.9
Tadeusz 24.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajny silniczek charakteryzujący się wysoką kulturą pracy, oszczędny i dynamiczny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/150km Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.8
Tomson 24.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik...jeden z najlepszych na jakich jeździłem. Dynamiczny, mocny i super oszczędny. fantastyczna kultura pracy i stosunkowo cichy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.7
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.