Silnik 1.8 DID MIVECWyświetleń: 21176

Silników DID używa:

DID
Silnik 1.8 DID MIVEC

Silnik 1.8DID występuje min. w modelu Mitsubishi ASX lub Lancer. Jednostka całkowicie została opracowana przez japoński koncern. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 150KM. Blok silnika w całości odlany z aluminium. Maksymalny moment obrotowy to 300NM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Denso. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii z 8 łopatkami(zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) .Co przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych ,innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 15):
(9.51)
Trwałość
 9.87/10
Utrzymanie
 8.93/10
Dynamika
 9.73/10

Głosy według opinii:

141

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Damian 28.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik OK, czy kultura pracy wysoka? Fiat/Alfa ma lepszą i lepiej wycisza samochody. Zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe zbiornik pod korek (jakieś 55 l) starcza na 350 km - 400 km, przy 160 km/h spala około 9-10 litrów, z racji jazdy głównie pozamiejskiej (autostrady) nigdy nie miałem problemów z DPFem. Można jeździć oszczędnie do 100 km/h spokojnie można uzyskać średnie spalanie na poziomie 5,5 - 6 litrów, normalnie w ASXie z napędem na 4 koła, spala około 8 litrów, a przy dynamicznej jeździe 15 l/ 100 km i więcej nie jest problemem. Dynamika niezła, ale sprawnie wkręca się dopiero powyżej 2500 obr/min, i kręci aż do końca płynnie i na prawdę bardzo dobrze, turbo świszczy, ale rozpędza auto do maksymalnej prędkości niezwykle płynnie i dynamicznie. Silnik polecam głównie za trwałość i za dynamikę, koszty serwisu duże, kultura pracy taka sobie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ASX / 150 KM Rok / Przebieg: 2014 / 108000 Śr. spalanie: 8
Adek 21.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód kupiłem nowy i jak do tej pory wymieniam tylko olej i filtry.Dynamika i elastyczność jest na przyzwoitym poziomie choć zauważam także minusy -turbodziura ale na autostradzie po wrzuceniu 6 biegu przy 100 km/h już nie trzeba redukować(dużo samochodów siadających na tyłku już się zdziwiło po dodaniu gazu ,asx odpala i pokazuje pazur-210km/h w momencie)no i ten niepowtarzalny świst turbiny;)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx 150 km Rok / Przebieg: 2010/188000 Śr. spalanie: 6.5
Janek 15.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem pod wielkim wrażeniem co potrafi to auto.Coś pięknego zwłaszcza praca silnika rewelacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: lancer Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.5
Marek 28.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek. Śmiga fantastycznie. Dynamiczny i mocny. Brawo Mitsu :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/ 150 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.8
Tomasz 20.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik! Ukłon w stronę Mitsubishi. rewelacyjna kultura pracy. Dynamika przy małym spalaniu. Najlepszy silnik na jakim jeździłem do tej pory."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1.8 / 150 Rok / Przebieg: 146000 Śr. spalanie: 6.1
Zbigu 11.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Na razie super, chociaż liczyłem na niższe spalanie. No ale jak się przyciśnie to idzie do 200 spokojnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
Marek 24.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"110 tyś.km żadnych problemów super silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150km Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.9
Tadeusz 24.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajny silniczek charakteryzujący się wysoką kulturą pracy, oszczędny i dynamiczny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/150km Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.8
Tomson 24.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik...jeden z najlepszych na jakich jeździłem. Dynamiczny, mocny i super oszczędny. fantastyczna kultura pracy i stosunkowo cichy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.7
ADOLFIK 25.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"BAARDZO ELASTYCZNY I DYNAMICZNY SILNIK A PRZY TYM EKONOMICZNY. JESTEM NAPRAWDE MIŁO ZASKOCZONY,JAK DO TEJ PORY TYLKO WYMIANA FILTRÓW OLEJU I TANKOWANIE. NA SZCZĘŚCIE NIE JEŹDŻĘ NIM TYLKO W MIEŚCIE I DO PRACY MAM 30 KM WIĘC JEST GDZIE PRZEPALIĆ FILTER WYMYŚLONY PRZEZ EKO-PANÓW WIESZAJĄCYCH SIĘ NA DRZEWACH!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ASX/150 Rok / Przebieg: 2010/126000 Śr. spalanie: 6/7
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi30.04.2017

Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, abso

Polecam

7.98

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów