Silnik 1.8 DI-D MIVEC 116/150KMWyświetleń: 32591

Silników używa:

DID
Silnik 1.8 DI-D MIVEC 116/150KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8DID  o mocach 116KM oraz 150KM występuje w modelu Mitsubishi ASX oraz Lancer.Nowoczesna jednostka wprowadzona na rynek w 2010 roku w całości opracowana przez Japoński koncern.Blok silnika został odlany z aluminium co przełożyło się na zmniejszenia jego wagi.Taka konstrukcja pozwoliła na obniżenie zużycia paliwa i zwiększenia osiągów.Jednostka posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso i współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Znajdziemy tu turbinę która posiada 8 łopatek (zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) to przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych ,innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 90

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 16):
(9.52)
Trwałość
 9.88/10
Utrzymanie
 8.94/10
Dynamika
 9.75/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 02.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Nie mogę dużo powiedzieć jeszcze na temat tego modelu bo jestem właścicielem od miesięcy Rok 2011 1.8 did 150km przebieg 190 tyś Kupiłem bo zwrócił moja uwagę ,silnik dynamiczny bez trudu wyprzedza na 6tym biegu Dobra kultura pracy ,wygodny ,środek prosty i schludny bez nadmiaru bajerów ale piękność w prostocie. Wada brak jakiego kolejek powiadomienia na desce o rozpoczętej procedurze wypalania dpf. Na szczęście po trzech tysiącach nie zauważam wzrostu poziomu oleju ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Asx 150km Rok / Przebieg: 190tys Śr. spalanie: 6 litrow
Damian 28.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik OK, czy kultura pracy wysoka? Fiat/Alfa ma lepszą i lepiej wycisza samochody. Zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe zbiornik pod korek (jakieś 55 l) starcza na 350 km - 400 km, przy 160 km/h spala około 9-10 litrów, z racji jazdy głównie pozamiejskiej (autostrady) nigdy nie miałem problemów z DPFem. Można jeździć oszczędnie do 100 km/h spokojnie można uzyskać średnie spalanie na poziomie 5,5 - 6 litrów, normalnie w ASXie z napędem na 4 koła, spala około 8 litrów, a przy dynamicznej jeździe 15 l/ 100 km i więcej nie jest problemem. Dynamika niezła, ale sprawnie wkręca się dopiero powyżej 2500 obr/min, i kręci aż do końca płynnie i na prawdę bardzo dobrze, turbo świszczy, ale rozpędza auto do maksymalnej prędkości niezwykle płynnie i dynamicznie. Silnik polecam głównie za trwałość i za dynamikę, koszty serwisu duże, kultura pracy taka sobie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ASX / 150 KM Rok / Przebieg: 2014 / 108000 Śr. spalanie: 8
Adek 21.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód kupiłem nowy i jak do tej pory wymieniam tylko olej i filtry.Dynamika i elastyczność jest na przyzwoitym poziomie choć zauważam także minusy -turbodziura ale na autostradzie po wrzuceniu 6 biegu przy 100 km/h już nie trzeba redukować(dużo samochodów siadających na tyłku już się zdziwiło po dodaniu gazu ,asx odpala i pokazuje pazur-210km/h w momencie)no i ten niepowtarzalny świst turbiny;)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx 150 km Rok / Przebieg: 2010/188000 Śr. spalanie: 6.5
Janek 15.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem pod wielkim wrażeniem co potrafi to auto.Coś pięknego zwłaszcza praca silnika rewelacja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: lancer Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.5
Marek 28.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek. Śmiga fantastycznie. Dynamiczny i mocny. Brawo Mitsu :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/ 150 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.8
<<<1234>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.