Silnik 1.8 DID MIVECWyświetleń: 18216

Silników DID używa:

DID
Silnik 1.8 DID MIVEC

Silnik 1.8DID występuje min. w modelu Mitsubishi ASX lub Lancer. Jednostka całkowicie została opracowana przez japoński koncern. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 150KM. Blok silnika w całości odlany z aluminium. Maksymalny moment obrotowy to 300NM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Denso. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii z 8 łopatkami(zazwyczaj turbina posiadają 12 łopatek) .Co przełożyło się na podniesienie jej wydajności. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC,. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Silnik w wielu plebiscytach zdobył nagrody oraz uznanie za wprowadzenie nowoczesnych ,innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi
Filtr cząstek stałych

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 56

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 12):
(9.56)
Trwałość
 9.83/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9.83/10

Głosy według opinii:

111

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 28.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek. Śmiga fantastycznie. Dynamiczny i mocny. Brawo Mitsu :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/ 150 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.8
Tomasz 20.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik! Ukłon w stronę Mitsubishi. rewelacyjna kultura pracy. Dynamika przy małym spalaniu. Najlepszy silnik na jakim jeździłem do tej pory."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1.8 / 150 Rok / Przebieg: 146000 Śr. spalanie: 6.1
Zbigu 11.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Na razie super, chociaż liczyłem na niższe spalanie. No ale jak się przyciśnie to idzie do 200 spokojnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
Marek 24.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"110 tyś.km żadnych problemów super silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150km Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.9
Tadeusz 24.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajny silniczek charakteryzujący się wysoką kulturą pracy, oszczędny i dynamiczny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: asx/150km Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.8
Tomson 24.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik...jeden z najlepszych na jakich jeździłem. Dynamiczny, mocny i super oszczędny. fantastyczna kultura pracy i stosunkowo cichy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.7
ADOLFIK 25.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"BAARDZO ELASTYCZNY I DYNAMICZNY SILNIK A PRZY TYM EKONOMICZNY. JESTEM NAPRAWDE MIŁO ZASKOCZONY,JAK DO TEJ PORY TYLKO WYMIANA FILTRÓW OLEJU I TANKOWANIE. NA SZCZĘŚCIE NIE JEŹDŻĘ NIM TYLKO W MIEŚCIE I DO PRACY MAM 30 KM WIĘC JEST GDZIE PRZEPALIĆ FILTER WYMYŚLONY PRZEZ EKO-PANÓW WIESZAJĄCYCH SIĘ NA DRZEWACH!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ASX/150 Rok / Przebieg: 2010/126000 Śr. spalanie: 6/7
Paweł 26.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"super osiągi wysoka kultura pracy,przyspieszenie,niskie spalanie to taka szybka ocena,oczywiście wszystko świetnie zgrane z całością -skrzynią,zawieszeniem daje piorunujący efekt.Ja jest pod dużym wrażeniem tego silnika oraz auta.Bardzo fajnie wchodzi na obroty i przyspiesza z niższych biegów bardzo dobra elastyczność,do tego spalanie spokojnie 5-5.5L przy dosyć agresywnej jeździe.Jest czym poszaleć ,silnik daje duzo frajdy z jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Lancer1.8 DID MIVEC150KM 2012r 85tys
Paweł 10.06.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Dla mnie silnik OK,po za drogim serwisem w ASO wszystko pierwsza klasa.Spalanie bardzo dobre nawet przy szybkiej jeździe 140-160 na trasie 6L ale spokojnie to normalnie bez wysiłku 5L.Moc wystarczająca 150KM praktycznie z każdego begu zbiera się jak ze świateł .Żadnych problemów do dnia dzisiejszego,przebieg 130tys i tylko tankowanie .Pozdrawiam i polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Lancer 1.8DID 150KM 2010r 130 tys
Leon 23.03.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik pierwsza klasa duża moc wysoki moment obrotowy i niskie spalanie.Auto nowe więc o jakiś usterkach nic mi nie wiadomo,wiem że ma DPF i przy większych przebiegach i jeździe miejskiej może być problem,ale już go na pewno nie będę miał.Na dzień dzisiejszy świetny samochód z bardzo dobrym silnikiem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ASX 1.8DiD 150KM 2010r 95 tyś
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Silnik 2.0 D4D14.01.2017

2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem inst

Polecam

7.08

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.