Silnik 2.0 DI-D 136/140KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 57014

DID
Silnik 2.0 DI-D 136/140KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Firma Bosch/Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze 

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

 

Najważniejsze informacje o silniku

2.0DID jednostka montowana min. w modelu Mitsubishi Grandis i Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 136KM. Całkowicie opracowany przez niemiecki koncern Volkswagen.W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dumasowym. Oba rozwiązania podnoszą dynamikę oraz przyśpieszenie jednak w przypadku awarii koszta obsługi są wyższe. Do najczęstszych grzechów silnika o pojemności 2.0DID należą wspomniane problemy z kołem dumasowym, turbosprężarką. Inną częstą dolegliwością na, którą zwracają uwagę użytkownicy są pękające głowice. Winę za to ponosi wadliwy odlew niektórych egzemplarzy.Jednak w Mitsubishi ta usterka nie występowała. Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.. Po stronie plusów należy zapisać zadowalającą dynamikę, oraz niski poziom spalania.

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie pompy oleju
niska kultura pracy
awarie koła dwumasowgo po wyżej 200 tyś
awarie pompowtryskiwaczy przy dużych przebiegach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 69
Średnia (głosów 8):
(8.63)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.63/10
Dynamika
 8.25/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zorrro 10.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Grandis did zrobiłem 90 i po 10 latach , wymieniłem tylko rozrusznik (300zl wymiana wszystkich jego części), Silnik chodzi ok trochę głośny, reszta obsługi , jak w ka,dym innym aucie. Ubywa ok 30/ ml płynu rocznie równo w każdym roku, najwięcej po dużych trasach - pisze o tym bo jest zawsze podejrzenie o głowicę. Ale to na śmietnikach przy ciśnieniu i przez zawór zbiorniczka zawsze coś odparuje. Olej 505.01 co 15k a Orlen Platinum co 10-12k . Po 70k sam wymontowałem EGR i go przeczuciłem do czysta naftą. Chodzi bez zarzutu. Do oleju Verva dolewam średnio na bak 70 l ok 200ml olej 2T dla czystości wtrysków i całego układu paliwowego. Wymieniłem też jedną przeplywkę na niemi ciała za 150 zł - chodzi bez zarzutu. Ogólnie polecam, na trasie dynamiczny w mieście wiecznie niedogrzany. Trzeba co jakiś czas dać w palnik na trasie i turbina jak nowa. Właśnie mi przed wczoraj przy finałach po mieście ! Przez miesiąc) po trasie 500 km nie ma śladu. 2 min na zimnym poniżej 2k obrotów i po ostrej jeździe na jałowym też 2 min. Na razie po przeglądzie turbina chodzi dobrze i bez przecieków. Wszystkie diesle mają te wymogi... Ogólnie polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Grandis did Rok / Przebieg: 206/7 Śr. spalanie: 7.0/7.5
marek 21.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"witam mam lancera od ponad roku kupiłem z przebiegiem 140 k jeżdźę codziennie ok 50 km srednio 1200-1300 miesięcznie zero problemów a pełno inf.o tym ze coś obsiada czy pęka ludzie ile jest silników WV w autach 100,000-500,000 moze milion a opinie idą że się zepsuł z 10-20 szt bo nikt nie pisze o tym ze jest cudnie i nic się nie psuje. Fakt że silnik za głośny jak na diesla mógł by tak o połowę ciszej pracować nie było by to grzechem spalanie miasto 8,5L trasa 5,5 L (autostrada 5,7L jadąc do 140km /h) mieszane 6,5L wnętrze no tu dali ciała plastiki jak z demobilu twarde jak kamień stylistyka fajna prosta i to super czerwone podświetlenie . "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: lancer /140-170 Rok / Przebieg: 2010 157 tyś Śr. spalanie: 6.2-6.5
Adam 21.09.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja nie zaliczyłem żadnej wpadki,o silnik bardzo dbam ,przebieg 145tys be żadnych problemów,jedyna wada to odgłos jest głośny.Spalanie jak na auto OK 7L .Nie robiłem nic przy silniku tylko serwis "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Outlander 140KM Rok / Przebieg: 2010/145tys Śr. spalanie: 7l
Pablo 23.01.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
"Silnik jak w traktorze. Za słaby na Outlandera. Jeżdżę już 3 lata i na szczęście zamieniam na Outlandera 2014 z nowym silnikiem. Inna bajka. Ktoś napisał, że silniczek 2,0 spala 5,5 l :-) W Outku chyba w snach. Jest oszczędny ale 6,5 to min. jakie bierze."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2010
Marcin 20.01.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Outlander 2.0DID 140KM przebieg 147 tys bez problemów ,silnik dość dynamiczny jak nawagę auta 1700kg to nieźle sobie daje rady również spalanie w normie średnio 7.5L.Jestem drugim właścicielem osobiście zrobiłem autem 40 tyś i na ten moment jest OK .Do minusów można zapisać głośna pracę silnika ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Outlander 2009 r 147 tyś
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów