Silnik 2.0 DI-D 136/140KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 54918

Silników używa:

DID
Silnik 2.0 DI-D 136/140KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Firma Bosch/Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze 

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

 

Najważniejsze informacje o silniku

2.0DID jednostka montowana min. w modelu Mitsubishi Grandis i Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 136KM. Całkowicie opracowany przez niemiecki koncern Volkswagen.W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dumasowym. Oba rozwiązania podnoszą dynamikę oraz przyśpieszenie jednak w przypadku awarii koszta obsługi są wyższe. Do najczęstszych grzechów silnika o pojemności 2.0DID należą wspomniane problemy z kołem dumasowym, turbosprężarką. Inną częstą dolegliwością na, którą zwracają uwagę użytkownicy są pękające głowice. Winę za to ponosi wadliwy odlew niektórych egzemplarzy.Jednak w Mitsubishi ta usterka nie występowała. Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.. Po stronie plusów należy zapisać zadowalającą dynamikę, oraz niski poziom spalania.

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie pompy oleju
niska kultura pracy
awarie koła dwumasowgo po wyżej 200 tyś
awarie pompowtryskiwaczy przy dużych przebiegach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 65
Średnia (głosów 7):
(8.52)
Trwałość
 8.86/10
Utrzymanie
 8.71/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

marek 21.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"witam mam lancera od ponad roku kupiłem z przebiegiem 140 k jeżdźę codziennie ok 50 km srednio 1200-1300 miesięcznie zero problemów a pełno inf.o tym ze coś obsiada czy pęka ludzie ile jest silników WV w autach 100,000-500,000 moze milion a opinie idą że się zepsuł z 10-20 szt bo nikt nie pisze o tym ze jest cudnie i nic się nie psuje. Fakt że silnik za głośny jak na diesla mógł by tak o połowę ciszej pracować nie było by to grzechem spalanie miasto 8,5L trasa 5,5 L (autostrada 5,7L jadąc do 140km /h) mieszane 6,5L wnętrze no tu dali ciała plastiki jak z demobilu twarde jak kamień stylistyka fajna prosta i to super czerwone podświetlenie . "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: lancer /140-170 Rok / Przebieg: 2010 157 tyś Śr. spalanie: 6.2-6.5
Adam 21.09.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja nie zaliczyłem żadnej wpadki,o silnik bardzo dbam ,przebieg 145tys be żadnych problemów,jedyna wada to odgłos jest głośny.Spalanie jak na auto OK 7L .Nie robiłem nic przy silniku tylko serwis "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Outlander 140KM Rok / Przebieg: 2010/145tys Śr. spalanie: 7l
Pablo 23.01.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
"Silnik jak w traktorze. Za słaby na Outlandera. Jeżdżę już 3 lata i na szczęście zamieniam na Outlandera 2014 z nowym silnikiem. Inna bajka. Ktoś napisał, że silniczek 2,0 spala 5,5 l :-) W Outku chyba w snach. Jest oszczędny ale 6,5 to min. jakie bierze."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2010
Marcin 20.01.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Outlander 2.0DID 140KM przebieg 147 tys bez problemów ,silnik dość dynamiczny jak nawagę auta 1700kg to nieźle sobie daje rady również spalanie w normie średnio 7.5L.Jestem drugim właścicielem osobiście zrobiłem autem 40 tyś i na ten moment jest OK .Do minusów można zapisać głośna pracę silnika ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Outlander 2009 r 147 tyś
Johan 31.07.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry silnik ,mam go w Outlanderze nie narzekam dobre spalanie ,dynamika ,na razie zero awarii .Silnik jest od VW wiec nie bedzie problemów z ewentualnymi naprawami .Spalanie na poziomie 8L Miasto trasa spokojnie do 5.5 L ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2011 r 37 tyś
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.