Silnik 2.0 DID 136KMWyświetleń: 47395

Silników DID używa:

DID
Silnik 2.0 DID 136KM

2.0DID jednostka montowana min. w modelu Mitsubishi Grandis i Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 136KM. Całkowicie opracowany przez niemiecki koncern Volkswagen.W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dumasowym. Oba rozwiązania podnoszą dynamikę oraz przyśpieszenie jednak w przypadku awarii koszta obsługi są wyższe. Do najczęstszych grzechów silnika o pojemności 2.0DID należą wspomniane problemy z kołem dumasowym, turbosprężarką. Inną częstą dolegliwością na, którą zwracają uwagę użytkownicy są pękające głowice. Winę za to ponosi wadliwy odlew niektórych egzemplarzy.Jednak w Mitsubishi ta usterka nie występowała. Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.. Po stronie plusów należy zapisać zadowalającą dynamikę, oraz niski poziom spalania.

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie pompy oleju
niska kultura pracy
awarie koła dwumasowgo po wyżej 200 tyś
awarie pompowtryskiwaczy przy dużych przebiegach

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Firma Bosch/Siemens

Info Serwis

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze 

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 7):
(8.52)
Trwałość
 8.86/10
Utrzymanie
 8.71/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

marek 21.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"witam mam lancera od ponad roku kupiłem z przebiegiem 140 k jeżdźę codziennie ok 50 km srednio 1200-1300 miesięcznie zero problemów a pełno inf.o tym ze coś obsiada czy pęka ludzie ile jest silników WV w autach 100,000-500,000 moze milion a opinie idą że się zepsuł z 10-20 szt bo nikt nie pisze o tym ze jest cudnie i nic się nie psuje. Fakt że silnik za głośny jak na diesla mógł by tak o połowę ciszej pracować nie było by to grzechem spalanie miasto 8,5L trasa 5,5 L (autostrada 5,7L jadąc do 140km /h) mieszane 6,5L wnętrze no tu dali ciała plastiki jak z demobilu twarde jak kamień stylistyka fajna prosta i to super czerwone podświetlenie . "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: lancer /140-170 Rok / Przebieg: 2010 157 tyś Śr. spalanie: 6.2-6.5
Adam 21.09.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja nie zaliczyłem żadnej wpadki,o silnik bardzo dbam ,przebieg 145tys be żadnych problemów,jedyna wada to odgłos jest głośny.Spalanie jak na auto OK 7L .Nie robiłem nic przy silniku tylko serwis "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Outlander 140KM Rok / Przebieg: 2010/145tys Śr. spalanie: 7l
Pablo 23.01.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
"Silnik jak w traktorze. Za słaby na Outlandera. Jeżdżę już 3 lata i na szczęście zamieniam na Outlandera 2014 z nowym silnikiem. Inna bajka. Ktoś napisał, że silniczek 2,0 spala 5,5 l :-) W Outku chyba w snach. Jest oszczędny ale 6,5 to min. jakie bierze."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2010
Marcin 20.01.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Outlander 2.0DID 140KM przebieg 147 tys bez problemów ,silnik dość dynamiczny jak nawagę auta 1700kg to nieźle sobie daje rady również spalanie w normie średnio 7.5L.Jestem drugim właścicielem osobiście zrobiłem autem 40 tyś i na ten moment jest OK .Do minusów można zapisać głośna pracę silnika ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Outlander 2009 r 147 tyś
Johan 31.07.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Dobry silnik ,mam go w Outlanderze nie narzekam dobre spalanie ,dynamika ,na razie zero awarii .Silnik jest od VW wiec nie bedzie problemów z ewentualnymi naprawami .Spalanie na poziomie 8L Miasto trasa spokojnie do 5.5 L ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2011 r 37 tyś
Zibi 16.06.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
""Jeżdżę 2.0 DID (TDI) w M grandis, sygn BSY -zrobiłem 40k km - żadnych mikropęknięć - nikt z eksploatujących Mitsubishi nie zgłaszał takich awarii. Ten model BSY montowany jest także w VW Touran. Blok silnika jest robiony w Niemczech (żeliwo z niemieckiej huty). Gorzej z tymi z Polkowic! Jak na razie nie mogę narzekać. Bierze 1litr oleju na 12-15k km -to jak na diesla niedużo. Parametry lepsze od 1,9TDI i ciszej pracuje Co do turbosprężarki, to w każdym modelu diesla ze zmienną geometrią zachodzi zabrudzenie jej przez sadzę (węgiel) i z czasem może dojść do przycięcia (zablokowania) Dlatego ważny jest styl jazdy. Trzeba zmieniać biegi powyżej 2,5 k obr/min żeby turbo pracowało w pełnym zakresie swoich skrajnych wychyleń a od czasu do czasu pogonić silnik na wysokich obrotach 3-4 tyś. 2/3 czasu można jeździć oszczędnie na niskich obrotach 1/3 na wyższych. wtedy sadza zostanie przedmuchana z układu i jest dobre smarowanie olejem. Po odpaleniu- nie gazować, max do 2tys obr/min a po zmianie biegu dopiero przekroczyć 2,5-3.0k. Po ostrej jeździe zwolnić przed zatrzymaniem ( na luzie dojechać ) i chwile odczekać żeby turbina wyhamowała. Przy takiej technice turbina wytrzyma i 300tyś. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mitsubishi Grandis DID 2007 40tyś km
Zibi 12.06.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
""Jeżdżę 2.0 DID (TDI) w M grandis, sygn BSY -zrobiłem 40k km - żadnych mikropęknięć - nikt z eksploatujących Mitsubishi nie zgłaszał takich awarii. Ten model BSY montowany jest także w VW Touran. Blok silnika jest robiony w Niemczech (żeliwo z niemieckiej huty). Gorzej z tymi z Polkowic! Jak na razie nie mogę narzekać. Bierze 1l oleju na 12-15k km -to jak na diesla niedużo. parametry lepsze od 1,9TDI i ciszej pracuje" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mitsubishi Grandis DID 2007 40tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silnik koncernu Daimler-Chrysler
Silniki koncernu Renault
Silniki koncernu VW
Silniki koncernu PSA
Rodzina silników MIVEC

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.