Silnik 2.2 DI-D MIVEC 150/177KMWyświetleń: 12562

Silników używa:

DID
Silnik 2.2 DI-D MIVEC 150/177KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2DID występuje min. w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern. Blok w całości odlany z aluminium. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 177KM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Maksymalny moment obrotowy to 380NM. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W o opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszty obsługi
koło dwumasowe
filtr DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 6.8/10
Dynamika
 9.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

R 06.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam auto sprowadzone z Holandi przebiegiem 210.000km z rocznika 2011. Od razu po zakupie auto wylądowało w ASO. Zregenerowano turbinę i usunięto nieliczne drobne usterki. Przy przebiegu 232.000 uszkodzeniu uległ DPF. Koszt wymiany w ASO to 9.500zł + robocizna. DPF usunąłem w jednym z wyspecjalizowanych zakładów. Auto trapią drobne niedomagania. Np. W zeszłym tygodniu strwierdziłem nieszczelną rurę intercoolera. Samochód dymił i nie zbierał się. Jest to mój drugi Outek i mimo wszystko uważam to auto za świetne aczkolwiek nie bez wad. Pojemność bagażnika i pewność jazdy w górach z napędem 4x4 nie do przecenienia."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 232000 Śr. spalanie: 7.3
Alan 24.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nic złego mnie nie spotkało podczas 4 letniej jazdy Outlanderem więc śmiało mogę powiedzieć że jest dobry.Spalanie bywa różne zimą o litr większy od pory letniej średnio to 8L ale spokojnie można zejść niżej.177-koni w zupełności wystarcza do dynamicznej i płynnej jazdy,przebieg na dzień dzisiejszy to 147 tyś i zero problemów .POLECAM !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2.2 DID 177KM 147 tyś
Krzysztof 08.03.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Po za głośną pracą silnika nie widzę większych problemów ,spalanie dobre ,dynamika również i brak awarii.Obecnie przebieg 168 tyś dużo wycieczek po Europie ,mieszkam w terenie górzystym więc auto dostaje lekko po garach. .Jestem zadowolony i śmiało mogę polecić ten samochód z tym silnikiem "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Outlander 2009 r 168 tyś
Janusz 09.11.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Bardzo dynamiczny silnik dobrze dobrana moc silnika do pojemności .Silnik pali nie mało ale moc 177 KM i auto nie małe ,trasa spokojnie 6L ale jak już wciśniemy pedał spalanie wzrasta do 8L miasto 10 L .Jednak to dla mnie nie ma znaczenia ponieważ zdawałem sobie o tym sprawę ,po prostu piszę dla ewentualnych zainteresowanych zakupem .Mam przejechane 132 tyś bez problemów ,brak usterek .Koszty utrzymania do przeżycia ,na razie tylko wymiany olejów i to wszystko "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2008 r 132 tyś km
Waldek 17.09.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jak na razie wszystko bez problemowo ,dobra dynamika ,spalanie na dobrym poziomie .Silnik wystarczający do masy auta ,dobrze wchodzi na obroty ,elastyczny .Nie maiłem żadnych usterek tylko wymiany oleju i filtrów .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Outlander 146 tyś

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.