Silnik 2.2 DI-D MIVEC 150/177KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14427

DID
Silnik 2.2 DI-D MIVEC 150/177KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2DID występuje min. w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern. Blok w całości odlany z aluminium. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 177KM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Maksymalny moment obrotowy to 380NM. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W o opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką.

Zalety:
nowoczesna jednostka napędowa
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszty obsługi
koło dwumasowe
filtr DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 6.8/10
Dynamika
 9.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

R 06.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam auto sprowadzone z Holandi przebiegiem 210.000km z rocznika 2011. Od razu po zakupie auto wylądowało w ASO. Zregenerowano turbinę i usunięto nieliczne drobne usterki. Przy przebiegu 232.000 uszkodzeniu uległ DPF. Koszt wymiany w ASO to 9.500zł + robocizna. DPF usunąłem w jednym z wyspecjalizowanych zakładów. Auto trapią drobne niedomagania. Np. W zeszłym tygodniu strwierdziłem nieszczelną rurę intercoolera. Samochód dymił i nie zbierał się. Jest to mój drugi Outek i mimo wszystko uważam to auto za świetne aczkolwiek nie bez wad. Pojemność bagażnika i pewność jazdy w górach z napędem 4x4 nie do przecenienia."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 232000 Śr. spalanie: 7.3
Alan 24.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nic złego mnie nie spotkało podczas 4 letniej jazdy Outlanderem więc śmiało mogę powiedzieć że jest dobry.Spalanie bywa różne zimą o litr większy od pory letniej średnio to 8L ale spokojnie można zejść niżej.177-koni w zupełności wystarcza do dynamicznej i płynnej jazdy,przebieg na dzień dzisiejszy to 147 tyś i zero problemów .POLECAM !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2.2 DID 177KM 147 tyś
Krzysztof 08.03.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Po za głośną pracą silnika nie widzę większych problemów ,spalanie dobre ,dynamika również i brak awarii.Obecnie przebieg 168 tyś dużo wycieczek po Europie ,mieszkam w terenie górzystym więc auto dostaje lekko po garach. .Jestem zadowolony i śmiało mogę polecić ten samochód z tym silnikiem "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Outlander 2009 r 168 tyś
Janusz 09.11.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Bardzo dynamiczny silnik dobrze dobrana moc silnika do pojemności .Silnik pali nie mało ale moc 177 KM i auto nie małe ,trasa spokojnie 6L ale jak już wciśniemy pedał spalanie wzrasta do 8L miasto 10 L .Jednak to dla mnie nie ma znaczenia ponieważ zdawałem sobie o tym sprawę ,po prostu piszę dla ewentualnych zainteresowanych zakupem .Mam przejechane 132 tyś bez problemów ,brak usterek .Koszty utrzymania do przeżycia ,na razie tylko wymiany olejów i to wszystko "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mitsubishi Outlander 2008 r 132 tyś km
Waldek 17.09.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jak na razie wszystko bez problemowo ,dobra dynamika ,spalanie na dobrym poziomie .Silnik wystarczający do masy auta ,dobrze wchodzi na obroty ,elastyczny .Nie maiłem żadnych usterek tylko wymiany oleju i filtrów .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Outlander 146 tyś

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)16.12.2018

Ludzie to jest temat o B20DTH a nie ok160/163KM A20DTH który miał problem ze smokiem. Tu smok i miska są całkiem inne i inny uszcz

Polecam

5.75

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.