Silnik 2.2 DI-D 156KM (DW12MTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22846

DID

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2DID występuje min. w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 156KM. Maksymalny moment obrotowy to 380NM przy 2000obr/min do jego wykorzystania silnik zestrojono z 6-biegową skrzynią manualną firmy Aisin AW.. Silnik całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch i jest połączony z system spalania ECCS.Komora ECCS przyczynia się do ogranicznia ilości nie spalonego paliwa za co odpowiada specjalnie skonstruowany aluminiowy tłok .Największą wartością wtryskiwaczy pizoelektrycznych  jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Jednostka występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Honeywell Turbo Technology. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki  współpracuje standardowo  filtrem cząstek stałych w celu spełnienia norm Euro4. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zapchania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Wsłuchując się w opinie kierowców na temat silnika 2.2DID dominują pozytywne komentarze. Chwalony jest za dobrą dynamikę, stosunkowo niskie spalanie oraz małą awaryjność. Na niekorzyść przemawiają awarie filtru cząstek stałych FAP defekty koła dwumasowego, wtrysków (głównie w autach z dużym przebiegiem) oraz wysokie koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra dynamika, przyśpieszenie
zadowalające poziomy spalania
wysoka kultura pracy

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awaryjny filtr FAP
skomplikowana budowa

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

wtryskiwacze piezoelektryczne- nieregenerowalne, nowy element 1700zł

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 37

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 6):
(8.78)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

outlander II 05.02.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Problem z odpaleniem w zimę od nowości. Jak na 10 lat i 90000 "0" - awarii"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.2 DI-D 156KM Rocznik / Przebieg: 2008/90000 Śr. spalanie: 8.5
Karol 30.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo trwały silnik oraz cały jego osprzęt obecnie przebieg 270.tys i wszystko jest oryginalne.Moc oraz dynamika na dobrym poziomie,spalanie średnio bez oszczędzania wychodzi 8.5l.Silnik bezawaryjny !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Outlander 156KM Rocznik / Przebieg: 2010 r/270.tys Śr. spalanie: 8.5
Adam 29.01.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Przejechałem 25 tyś km , póki co bezawaryjnie, dobry i elastyczny silnik, spalanie jak na gabaryty akceptowalne, napęd 4x4 sprawdza się w trudnych warunkach, odpala na dotyk w każdej temp. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Outlander 2.2 156KM Rocznik / Przebieg: 2009/145000 Śr. spalanie: 8
Moro 13.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik naprawdę dobry,moc wystarczająca do wielkości auta.Silnik bardzo przypadł mi do gustu pod względem jego elastyczności, praktycznie na każdym auto się zbiera.Spalanie nie specjalnie niskie ale dla mnie może być średnio 8L najgorzej miasto korki nawet 12. Co do awaryjności jest zerowa silnika jak i auta."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Mitsubishi Outlander 2.2 DID 156KM 2007r 157 tyś
Paweł 21.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobra dynamika ,spalanie w granicach 7 L jak na wielkość auta to dobry wynik.Nie zanotowałem żadnych napraw ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Outlander 2009 rok 146 tyś
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów