Silniki MZR-CD

Silników MZR-CD używa:

Mazda

Pierwsze silniki wysokoprężne w pojazdach Mazdy pojawiły się w na początku lat 90tych. Były to proste konstrukcje wolnossące montowane min. w modelu Mazda 323. W późniejszym okresie wprowadzono turbosprężarkę, która nieznacznie podniosła generowane osiągi. Wraz z technologią wtrysku bezpośredniego wprowadzono silniki DITD z pompą wtryskową. W dziedzinie silników wysokoprężnych Mazda nawiązała współpracę również z innymi koncernami motoryzacyjnymi. Pod maską pojazdów japońskiego koncernu można odnaleźć jednostki napędowe sygnowane logiem Volkswagena bądź francuskiego koncernu PSA. Z upływem czasu również Mazda rozpoczęła produkcję własnych jednostek wysokoprężnych. Pierwsze z nich nosiły oznaczenie MZR-CD. Kolejne najnowocześniejsze i bardzo zaawansowane technologicznie nazwano SkyActiw-D.

 

Podstawowe jednostki:

 

1.4TDI - silnik produkcji Volkswagena,przeciętna dynamika,niska kultura pracy

 

1.4 CD - jednostka montowana w małych miejskich pojazdach jak. np. Mazda 2. Silnik opracowany przez koncern PSA

 

1.6 CD -kolejny silnik stworzony przez PSA

 

2.0 TD – silnik zaawansowany wiekiem, o prostej konstrukcji

 

2.0 DITD – silnik z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej

 

2.0 MZR-CD - silnik problematyczny z kilkoma typowymi awariami

 

2.2MZR-CD - moc silnika 173KM maksymalny moment obrotowy to 400NM. Montowany w modelu CX-7

 

2.2 SkyActiw-D – jednostka wysoce zaawansowana technologicznie, o bardzo dobrych parametrach

 

Jak oceniasz te silniki ?

Dobrze
zagłosuj
Przeciętnie
zagłosuj
Źle
zagłosuj
Suma głosów: 60