Silnik 1.4 MZ-CDWyświetleń: 14191

Silników używa:

Mazda
Silnik 1.4 MZ-CD

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

turbosprężarka i wtryski  podlegają regeneracji    

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 CD występuje w modelu Mazda 2. Generuje moc 68KM. Silnik został całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA przy współpracy Forda . Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo taniej oraz prostej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarka o stałej geometrii łopatek. W jednostce nie występuje często kłopotliwy element jakim jest koło dwumasowe. W roku 2008 wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika.DPF(filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych.W opinii kierowców silnik 1.4 CD cieszy się dobrą opinią chwalony jest za niskie poziomy spalania,przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie koszta obsługi w przypadku ewentualnej naprawy. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc,dynamikę oraz niską kulturę pracy.Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu oraz części

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie turbosprężarki
lejące wtryski

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 6):
(8.17)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

maniek 09.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"silnik wystarczający na masę samochodu, jak zimny wiadomo klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Spalanie super na plus. jestem 2 właścicielem tego auta, silnik miał nieszczelność na (simeringu) od strony skrzyni biegów. odrazu zostało wymienione sprzęgło. jak dla mnie pedał sprzęgła za lekko chodzi, biegi bez większych problemów. Ogólnie autko bez większych awarii"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mazda2 /1.4 Rok / Przebieg: 2006 198tyś Śr. spalanie: 5
Waldek 26.01.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
""co do awarii to nie ma żadnych ,spalanie niskie to są plusy,minusy to słaba kultura pracy,klekot,na zimnym nie równo pracuje i słabo przyspiesza .Nie wiem co dać plus czy minus ? Na pewno pod względem pracy jego to porażka ale wytrwałości i awaryjności to jest dobrze ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Mazda 2 2004 r 165 tys
Misiek 25.01.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Słaba dynamika ,słaba elastyczność ,taki samochodzik do przemieszczania się . Na plus mogę zaliczyć jego spalanie średnio miasto-trasa 5 L.Awarii jak na lekarstwo praktycznie żadnych ,kilka wycieków między skrzynią biegów a silnikiem (simering) nie watro grzebać , uszczelnienie pompy .Jak ktoś szuka nie drogiego auta w utrzymaniu z tym silnikiem to polecam ." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Mazda 2 2005 r 137 tyś
Robert 13.03.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"niskie spalanie to największy atut mazdy 2,praca silnika już nie taka ładna trochę głośny i czasami nie równo pracuje .Jeżdżę po mieście i tam najlepiej się spisuje .Nie zaliczyłem jazdy lawetą a przebieg nie mały 157 tyś to dobrze świadczy o silniku .Co do jego dynamika nie specjalna ,ogólnie jestem na TAK "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: mazda 2 1.4 CD 68 KM 2005 rok 157 tyś
Krzysiek 25.01.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Dobry ,trwały i mało palący silnik. Zdecydowanie do miasta niż na trasy ,obecnie na liczniku 145 tyś i tylko leje ON. Spalanie miasto 6L średnie 5.5L jestem zadowolony ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mazda 2 1.4 70KM 145 tyś 2005 r
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.