Silnik 1.4 MZ-CDWyświetleń: 10388

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 1.4 MZ-CD

Silnik 1.4 CD występuje w modelu Mazda 2. Generuje moc 68KM oraz 90KM. Silnik został całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA przy współpracy Forda . Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo taniej oraz prostej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarka o stałej geometrii łopatek. W jednostce nie występuje często kłopotliwy element jakim jest koło dwumasowe. W roku 2008 wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika.DPF(filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych.W opinii kierowców silnik 1.4 CD cieszy się dobrą opinią chwalony jest za niskie poziomy spalania,przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie koszta obsługi w przypadku ewentualnej naprawy. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc,dynamikę oraz niską kulturę pracy.Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu oraz części

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie turbosprężarki
lejące wtryski

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

turbosprężarka i wtryski  podlegają regeneracji    

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 6):
(8.17)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

maniek 09.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"silnik wystarczający na masę samochodu, jak zimny wiadomo klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Spalanie super na plus. jestem 2 właścicielem tego auta, silnik miał nieszczelność na (simeringu) od strony skrzyni biegów. odrazu zostało wymienione sprzęgło. jak dla mnie pedał sprzęgła za lekko chodzi, biegi bez większych problemów. Ogólnie autko bez większych awarii"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mazda2 /1.4 Rok / Przebieg: 2006 198tyś Śr. spalanie: 5
Waldek 26.01.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
""co do awarii to nie ma żadnych ,spalanie niskie to są plusy,minusy to słaba kultura pracy,klekot,na zimnym nie równo pracuje i słabo przyspiesza .Nie wiem co dać plus czy minus ? Na pewno pod względem pracy jego to porażka ale wytrwałości i awaryjności to jest dobrze ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Mazda 2 2004 r 165 tys
Misiek 25.01.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Słaba dynamika ,słaba elastyczność ,taki samochodzik do przemieszczania się . Na plus mogę zaliczyć jego spalanie średnio miasto-trasa 5 L.Awarii jak na lekarstwo praktycznie żadnych ,kilka wycieków między skrzynią biegów a silnikiem (simering) nie watro grzebać , uszczelnienie pompy .Jak ktoś szuka nie drogiego auta w utrzymaniu z tym silnikiem to polecam ." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Mazda 2 2005 r 137 tyś
Robert 13.03.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"niskie spalanie to największy atut mazdy 2,praca silnika już nie taka ładna trochę głośny i czasami nie równo pracuje .Jeżdżę po mieście i tam najlepiej się spisuje .Nie zaliczyłem jazdy lawetą a przebieg nie mały 157 tyś to dobrze świadczy o silniku .Co do jego dynamika nie specjalna ,ogólnie jestem na TAK "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: mazda 2 1.4 CD 68 KM 2005 rok 157 tyś
Krzysiek 25.01.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Dobry ,trwały i mało palący silnik. Zdecydowanie do miasta niż na trasy ,obecnie na liczniku 145 tyś i tylko leje ON. Spalanie miasto 6L średnie 5.5L jestem zadowolony ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mazda 2 1.4 70KM 145 tyś 2005 r
Marlena 20.09.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nic dodać nic ująć silnik pierwsza klasa .Oczywiście mówimy tu o aucie do miasta wystarczająca moc dobra dynamika spalanie pierwsza klasa MIASTO 5.5 l trasa poniżej 4 L .Przejechane 86 tyś i kompletnie żadnych usterek .Jak dla mnie silnik i auto bardzo dobre ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 2 2010 r 86 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.