Silnik 2.0 TDWyświetleń: 11478

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.0 TD

Silnik 2.0TD występuję w modelu Mazda 626 V generacji. W zależności od modelu posiadał moc 101KM oraz 110KM.Silnik z wtryskiem bezpośrednim,współpracuje z turbosprężarką. Jednostka o przyzwoitej dynamice, również spalanie stoi na zadowalającym poziomie. Z uwagi na wiek oraz duże wyeksploatowanie silnika może dojść do kliku awarii. Do najczęstszych należą problemy z turbosprężarką oraz pękająca głowica.

Zalety:
niskie spalanie
dobra dynamika

Wady:
awarie turbosprężarki
pękające głowice

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(7.78)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 02.08.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Przejechałem Mazdą 110 tyś. km - bez nawet 1 awarii a miałem ją ponad 8 lat. Dwukrotnie wymieniałem rozrząd ale tylko na oryginale - koszt olbrzymi ale ten silnik nie toleruje zamienników. Gdyby nie korozja - auta bym nigdy nie sprzedał !!! Nigdy nie odmówił pracy, odpalanie przy -28 C zawsze za pierwszym razem (w zimie tylko dobre paliwo). Dynamika - zawsze chciałoby się więcej ale wystarczy do w miarę sprawnego wyprzedzania bo kręci się do 5 tyś. obr. bez jąknięcia. Takich silników już nie robią i osprzętu, niestety nieszczęsna korozja..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 626 GW / 101 KM Rok / Przebieg: 1999 / 280 000 Śr. spalanie: 6.1 L/100 km
Alek 22.04.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik jak najbardziej godny polecenia,przede wszystkim trwały i tani w utrzymaniu.Mazdą przejechałem pół Europy i całą Polskę nigdy mnie nie zwiodła ba dała nam tyle frajdy z jazdy. Ja sprzedawałem moją 626 miała na liczniku 385 tyś i nigdy nie maiła awarii. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mazda 626 2.0 TD 101KM 1999r 385 tyś
Robert 14.10.2013
Średnia:
(6.67)
Tak
"Posiadałem Mazde 626 z tym silnikiem, pierwsze na co zwróciłem uwagę po zakupie to wysoka kwota wymiany rozrządu ponad tyś. zł. Dobrze, że przynajmniej w kwestii spalania mogłem zaoszczędzić trasa to często poniżej 6 litrów, natomiast miasto to około 7.5 litra. Silnik ze względu na swój wiek nieco głośny, ale da się znieść. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Mazda 626 230 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Silnik 1.8 DID MIVEC28.04.2017

Silnik OK, czy kultura pracy wysoka? Fiat/Alfa ma lepszą i lepiej wycisza samochody. Zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe zbiorn

Polecam

9.51

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów