Silnik 2.0 TDWyświetleń: 10877

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.0 TD

Silnik 2.0TD występuję w modelu Mazda 626 V generacji. W zależności od modelu posiadał moc 101KM oraz 110KM.Silnik z wtryskiem bezpośrednim,współpracuje z turbosprężarką. Jednostka o przyzwoitej dynamice, również spalanie stoi na zadowalającym poziomie. Z uwagi na wiek oraz duże wyeksploatowanie silnika może dojść do kliku awarii. Do najczęstszych należą problemy z turbosprężarką oraz pękająca głowica.

Zalety:
niskie spalanie
dobra dynamika

Wady:
awarie turbosprężarki
pękające głowice

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(7.78)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 02.08.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Przejechałem Mazdą 110 tyś. km - bez nawet 1 awarii a miałem ją ponad 8 lat. Dwukrotnie wymieniałem rozrząd ale tylko na oryginale - koszt olbrzymi ale ten silnik nie toleruje zamienników. Gdyby nie korozja - auta bym nigdy nie sprzedał !!! Nigdy nie odmówił pracy, odpalanie przy -28 C zawsze za pierwszym razem (w zimie tylko dobre paliwo). Dynamika - zawsze chciałoby się więcej ale wystarczy do w miarę sprawnego wyprzedzania bo kręci się do 5 tyś. obr. bez jąknięcia. Takich silników już nie robią i osprzętu, niestety nieszczęsna korozja..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 626 GW / 101 KM Rok / Przebieg: 1999 / 280 000 Śr. spalanie: 6.1 L/100 km
Alek 22.04.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik jak najbardziej godny polecenia,przede wszystkim trwały i tani w utrzymaniu.Mazdą przejechałem pół Europy i całą Polskę nigdy mnie nie zwiodła ba dała nam tyle frajdy z jazdy. Ja sprzedawałem moją 626 miała na liczniku 385 tyś i nigdy nie maiła awarii. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mazda 626 2.0 TD 101KM 1999r 385 tyś
Robert 14.10.2013
Średnia:
(6.67)
Tak
"Posiadałem Mazde 626 z tym silnikiem, pierwsze na co zwróciłem uwagę po zakupie to wysoka kwota wymiany rozrządu ponad tyś. zł. Dobrze, że przynajmniej w kwestii spalania mogłem zaoszczędzić trasa to często poniżej 6 litrów, natomiast miasto to około 7.5 litra. Silnik ze względu na swój wiek nieco głośny, ale da się znieść. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Mazda 626 230 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4719.02.2017

Witam, posiadam N47 D20A rok 2008 luty czyli przed liftingiem, samochód kupiłem z premium selection BMW z salonu ale nie krajowy z D

Polecam

8.04

Silnik 2.0 TDCI/PSA13.02.2017

S-max 2009 lepszego silnika w tej klasie raczej nie ma. Przy 200kkm wymiana sprzęgła i dwumasy potem zaslepienie egr i pozbycie się

Polecam

8.56

Silnik 2.0 dCi13.02.2017

Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję be

Polecam

8.87

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów