Silnik 2.0 TDWyświetleń: 12989

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.0 TD

Silnik 2.0TD występuję w modelu Mazda 626 V generacji. W zależności od modelu posiadał moc 101KM oraz 110KM.Silnik z wtryskiem bezpośrednim,współpracuje z turbosprężarką. Jednostka o przyzwoitej dynamice, również spalanie stoi na zadowalającym poziomie. Z uwagi na wiek oraz duże wyeksploatowanie silnika może dojść do kliku awarii. Do najczęstszych należą problemy z turbosprężarką oraz pękająca głowica.

Zalety:
niskie spalanie
dobra dynamika

Wady:
awarie turbosprężarki
pękające głowice

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(7.78)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 02.08.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Przejechałem Mazdą 110 tyś. km - bez nawet 1 awarii a miałem ją ponad 8 lat. Dwukrotnie wymieniałem rozrząd ale tylko na oryginale - koszt olbrzymi ale ten silnik nie toleruje zamienników. Gdyby nie korozja - auta bym nigdy nie sprzedał !!! Nigdy nie odmówił pracy, odpalanie przy -28 C zawsze za pierwszym razem (w zimie tylko dobre paliwo). Dynamika - zawsze chciałoby się więcej ale wystarczy do w miarę sprawnego wyprzedzania bo kręci się do 5 tyś. obr. bez jąknięcia. Takich silników już nie robią i osprzętu, niestety nieszczęsna korozja..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 626 GW / 101 KM Rok / Przebieg: 1999 / 280 000 Śr. spalanie: 6.1 L/100 km
Alek 22.04.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik jak najbardziej godny polecenia,przede wszystkim trwały i tani w utrzymaniu.Mazdą przejechałem pół Europy i całą Polskę nigdy mnie nie zwiodła ba dała nam tyle frajdy z jazdy. Ja sprzedawałem moją 626 miała na liczniku 385 tyś i nigdy nie maiła awarii. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mazda 626 2.0 TD 101KM 1999r 385 tyś
Robert 14.10.2013
Średnia:
(6.67)
Tak
"Posiadałem Mazde 626 z tym silnikiem, pierwsze na co zwróciłem uwagę po zakupie to wysoka kwota wymiany rozrządu ponad tyś. zł. Dobrze, że przynajmniej w kwestii spalania mogłem zaoszczędzić trasa to często poniżej 6 litrów, natomiast miasto to około 7.5 litra. Silnik ze względu na swój wiek nieco głośny, ale da się znieść. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Mazda 626 230 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.