Popularne na rynku

Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V RF-T

74936
Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V RF-T

Silniki Mazda D / TD / DiTD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 DITD generuje moc 90, 101 lub 110KM, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!! Jednak konstruktorzy Mazdy  zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska. Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu.


Dlatego producent szczególnie zaleca  wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe , natomiast pompę wody co 180tys. Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna , niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!!


W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku. Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze)  konstrukcje silnika  i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie  w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu, turbiny, pompy, wtrysków.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • prosta trwała jednostka
  • dostępność części
  • niskie spalanie

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy wtryskowej -wysokie koszty
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF-T
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 Km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!

Wymiana kompletu rozrządu  co 90 tys !!!
Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu
Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe

Pompa wtryskowa !!!

koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30

Zawory !!!

regulacja zaworów co 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (8.1)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 22 1

Najbardziej awaryjna część

5%
2%
14%
53%
6%
21%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

06.11.2018 Marcin
(8.7)
Opinia: Mam 626 gf 74KW od 10 lat. Kupiłem ją 10 lat temu z Holandii przy przebiegu ok. 175000. Niedawno pękło 350 000. Na początku (do ok. 230 000km) zainwestowałem sporo kasy (turbo, pompa, alternator), ale po doprowadzeniu auta do porządku jest bajka. Żadnych awarii, jedyne
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mazda 626 gf RF2A 101 km/74KW
  • Rocznik / Przebieg: 1999/350000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
24.12.2017 tomek
(9.3)
Opinia: Mzr-cd to nie to samo co Ditd . Premacy miałem 5 lat i auto bezawaryjne . Dobiłem do 265tyś . 101KM szału nie ma ale zawsze do celu dojechałem. Brak dwumasy , dpfu . Dobry diesel .Teraz jeżdżę 5 143KM tutaj trzeba uważać .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2002/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 260tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
04.05.2017 Adrian
(10.0)
Opinia: Auto posiadam ponad rok czasu, zrobiłem ponad 20 tys.Wymieniane olej i filtry, reszta bdb.Świetne auto !!! Oszczędne i niezawodne jedynie co to ranty i progi wychodzą no i klapa tyl... Pozdro
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 110 km
  • Rocznik / Przebieg: 250000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
24.05.2016 Paweł
(8.0)
Opinia: Silnik naprawdę godny polecenia. Bezawaryjny. Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju i wymianie rozrządu. Auto kupiłem 4 lata temu i w tym momencie ma 220 tys. km przebiegu. Zero awarii :)
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Premacy/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/220 tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.03.2016 Marek
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik.Trochę głośny,lecz trwały i pewny.Należy dbać o wymianę rozrządu co 90tys km,wymieniać olej na Dexelię 5W30 co 10tys.km i odwdzięczy się bezawaryjną pracą.Mnie nie zawiódł przez 10 lat odkąd posiadam to auto.Bez dwumasy,bez dpf.Nie generuje kosztów.Niewrażliwa na twarde obchodzenie się turbosprężarka.Bardzo fajna jednostka.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: RF4/ 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/181000km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam