Silnik 2.0 DITDWyświetleń: 36565

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.0 DITD

Silnik 2.0 DITD występuje w modelu Mazda Premacy i jest całkowicie opracowana przez koncern Mazda. Generuje moc 90KM oraz 101KM, przy 230NM maksymalnego momentu obrotowego. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!! Jednak konstruktorzy Mazdy  zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska.Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu. Dlatego producent szczególnie zaleca  wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe ,natomiast pompę wody co 180tys.Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna ,niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!! W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku. Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze)  konstrukcje silnika  i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie  w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu,turbiny,pompy,wtrysków.

Zalety:
prosta trwała jednostka
niskie spalanie

Wady:
niska kultura pracy
awarie pompy wtryskowej -wysokie koszty
uwaga na zrywające się paski rozrządu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

Rozrząd !!!

Wymiana kompletu rozrządu  co 90 tys !!!

Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu

Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe


Pompa wtryskowa !!!

koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł

 


Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30

 


Zawory !!!

regulacja zaworów co 30tys/km

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 131

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 55
Średnia (głosów 21):
(8.06)
Trwałość
 9.19/10
Utrzymanie
 8.1/10
Dynamika
 6.9/10

Głosy według opinii:

201

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 24.05.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik naprawdę godny polecenia. Bezawaryjny. Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju i wymianie rozrządu. Auto kupiłem 4 lata temu i w tym momencie ma 220 tys. km przebiegu. Zero awarii :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Premacy/101KM Rok / Przebieg: 2002/220 tys Śr. spalanie: 7
Marek 18.03.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik.Trochę głośny,lecz trwały i pewny.Należy dbać o wymianę rozrządu co 90tys km,wymieniać olej na Dexelię 5W30 co 10tys.km i odwdzięczy się bezawaryjną pracą.Mnie nie zawiódł przez 10 lat odkąd posiadam to auto.Bez dwumasy,bez dpf.Nie generuje kosztów.Niewrażliwa na twarde obchodzenie się turbosprężarka.Bardzo fajna jednostka."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: RF4/ 101KM Rok / Przebieg: 2002/181000km Śr. spalanie: 6.0
Grzesiek 30.10.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Zapomniałem o gwiazdkach do postu niżej :) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 626 GF/101 KM Rok / Przebieg: 1999/340000 Śr. spalanie: 5.6
Grzesiek 30.10.2015
Średnia:
(1.67)
Tak
"Mam Mazdę 626 GF 2.0 DiTD 1999r. 101KM, 340 tys. przejechane. Sprowadzona z Holandii w 2008r. Od tamtej pory z grubszych remontów to była wymiana uszczelki pod głowicą (puszczała płyn na prawym rogu z przodu, koło aku) Po za tym bez awaryjna, jednak staram się pilnować zalecanych przez producenta terminów wymiany oleju, rozrządu, pompy wody itp. Części zawsze OE. Autko dość przyjemne w prowadzeniu pod warunkiem że dba się o regularną wymianę zużytych części zawieszenia. Spalanie na poziomie 5,5 - 6.0 l/100 km jest bardzo dobrym wynikiem. Zerowy pobór oleju. od wymiany do wymiany ten sam poziom. Trochę głośny silnik/słabe wyciszenie wnętrza, jednak dla fanów klekotającego diesla to czysta przyjemność słuchać muzyki tej maszyny. Blacha jest w miarę ok, także myślę że jeszcze wiele km przed nią i przede mną :D"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 626 GF/101KM Rok / Przebieg: 1999/340000 Śr. spalanie: 5.6
Janek.K 24.10.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Witam. Mam Mazdę 323 F 2.0 l. TDVI 90 KM 1999r. Kupiłem ją od handlarza w 2007r. z przeb. 175000. Od tamtego czasu jedyna awaria to czujnik podciśnienia pompy wtryskowej. Poza tym jak na Polskie drogi to tylko z zawieszeniem robiłem, oraz wymieniłem przewody paliwowe i chłodnicę wspomagania. Spalanie ok. 6 l. Najbardziej podoba mi się dźwięk silnika, po prostu rasowy diesel! Szkoda że w nowoczesnych autach nie ma takich silników. Trzeba tylko pilnować przeglądów i wymiany rozrządu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 323F/ 90 KM Rok / Przebieg: 1999/ 306000 Śr. spalanie: 6l.
Kamil 18.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"Mam 626 kombi z silnikiem 2.0 DiTD 101 km . Głośny jak każdy diesel , katastrofalne jest wyciszenie wnętrza . Wibrator nie do zniesienia przy 2500 obrotów . Ale poza tym to świetny silnik tylko dla spokojniejszych kierowców . W trasie z prędkościami ok 140 - 150 pali 7l , natomiast targając przyczepkę przez 2 tyś km , w tym połowa z 2 motocyklami na pace średnie spalanie wyszło ok 6,5l . Na pusto 6,2 załadowana ok 6,8 - 7 , pomimo obciążenia , jazdy po wzniesieniach i używania klimy i świateł ! Silnik najlepiej czuje się w trasie po przejechaniu już dobrych 200 km , wtedy przyzwyczaja się do trasy i jadąc ze stałą prędkością ok 120 km jedzie się najlepiej i najoszczędniej . Uwaga , pod wpływem obciążenia i temperatury silnika zmienia się sposób działania wspomagania , które działa z większym oporem ale jest sztywniejsze do jazdy na wprost ;) 0 problemów z turbo , wtryskami itd , póki co tylko rozrząd wymieniany i jakies pierdoły , co niestety i tak słono kosztuje . Olej 10w40 , wymieniam co ok 15 tyś , filtr paliwa co 30 . Mało wydajna klima , która mocno obciąża ten silnik . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 626 DiTD 101km Rok / Przebieg: 1999 / 240 tyś Śr. spalanie: 6.2
Piotrek 25.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"posiadam 323 bj z tym silnikiem od 2008 roku (stan licznika około 230 tys.) i jestem zadowolony w trasie pali 4,9 l / 100 km oleju napędowego :-) do tej pory wymieniłem tylko komplet rozrządu oraz filtr paliwa "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 323F bj/ 1999 r.
franek 06.02.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"mam od lipca i polecam ;) "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: premacy 2004
Jarek 17.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Trwały silnik, prosta konstrukcja, przy właściwej eksploatacji bezawaryjny. Dynamiczny przy dobrym paliwie i czystym układzie paliwowym."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Premacy/2003/243000
marek 12.11.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"Trwała konstrukcja,turbosprężarka bezproblemowa przy wymianie oleju co 10 000 km (5w/40),sprawne poduszki zawieszenia silnika i sprzęgiełko pompy vacum zapewniają wystarczający poziom hałasu.Jednostka ma niski apetyt na ON.przebieg 220 000 km ,problem to wymiana rozrządu, oleju i filtrów i żadnych innych wydatków"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: premacy 2004r
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 CRDI18.01.2017

Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie j

Polecam

8.71

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.