Silnik 2.0 MZR-CDWyświetleń: 38739

Silników używa:

Mazda
Silnik 2.0 MZR-CD

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach od 2005 roku

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 4.1-4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 MZR-CD o mocach od 110KM do 143KM wszedł do produkcji w 2002 roku i miał zastosowanie w modelach Mazda 5 oraz Mazda 6.Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.Pierwsza odmiana silnika pochodzi z lat produkcji 2002-2005 i generowała moc 121KM oraz 136KM i dysponowały identycznymi momentami obrotowymi 230Nm przy 2000obr/min.Silnik w tych odmianach spełniał normy spalin Euro 3 i nie występował z filtrem cząstek stałych DPF.Jedynie otrzymał katalizator z sondą lambda i współpracował z układem recyrkulacji spalin EGR.Kolejną odmianą tej jednostki są wersje z mocami 110KM oraz 143KM weszły do produkcji w 2005r.W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik seryjnie wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF i spełniały normy spalin Euro4.Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika.Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie,a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtrysków .Dotyczy to w szczególności silników z oznaczeniem RF7J z lat 2005-2007 Niestety koszta naprawy są bardzo wysokie.Kolejna odmiana o mocy 140KM weszła do produkcji w 2007 roku,od poprzednich wersji różniły się układem EGR oraz nowszym filtrem DPF.W 2011 roku silniki zostały wyparte przez nowsze model które spełniał bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej.Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awaryjny EGR
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
zatykające się sitko pompy oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 100

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 12):
(7.75)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 6.75/10
Dynamika
 8.83/10

Głosy według opinii:

102

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 24.12.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zrobione przez dwa lata 42tys , bez awarii .Wymiana to co sie zużywa + kontrola poziomu oleju. Nie wiem skąd te mity o awaryjności . Wychodze z założenia kupisz tanio to kupujesz dwa razy. Tak tez bywa z autami. Silnik elastyczny , małe spalanie i spora moc . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 5 143KM Rok / Przebieg: 200tys Śr. spalanie: 6.5
Marek 09.03.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim olejem. Mozna wtedy śmiało jeździć. Kupiłem przy 120tys. 4 lata temu - teraz już ponad 200 tys. DPF w maździe jest bezobsługowy i niezniszczalny. Nie tak jak FAP we francuzach."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: M6 GH MZR-CD 2.0 140MK Rok / Przebieg: 2008 / 205 000 Śr. spalanie: 5.9
Marcin 03.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdzę już Mazdą 5 z silnikiem rfj7 od 3 lat jedyny problem z samochodem to jego ekologia mam na myśli DPF straszną nędza nie wiem jak ktoś mógł to montować reszta super dojeżdżam już do 200 000 na liczniku i zaczyna brać olej prawdopodobnie turbina może już być do regeneracji ale powiedzmy szczerze każdy samochód to czeka.. ogólnie Polecam samochód Polecam silnik i polecam wyciąć DPF :)"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Mazda 5 143KM Rok / Przebieg: 2006/195000 Śr. spalanie: 6.0
Karol 29.11.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Madzią jeżdżę ponad 3 lata,przejechałem 50tys.W silniku poza wymianą rozrządu z pompą wody, lozyskami i paskiem wieloklinowym nic nie robiłem.W nadwoziu regeneracja przetwornicy xenonu z nowymi żarnikami oraz wymiany tylnej lewej piasty.Silniczek owiany legendą badziewiarstwa i bardzo dobrze,dzięki temu autko za rozsądne pieniądze,a silniczek ma doskonale znane słabe punkty.Wymiana oleju 0w30 po 10-12tys,markowe filtry,kontrola smoka olejowego, ew poziomu dymienia spod pokrywy głowicy o ew wymiana podkładek pod wtryskami. Niestety dbać trzeba w zasadzie samemu,gdyż fachowców jak na lekarstwo,a znawcy TDI słuchając o problemach Madzi pękają się znacząco w głowę,słowem brak zrozumienia problemu i pomocy z ich strony.Obym nie pisał tego w zła godzinę,polecam tego dieselka, dobra dynamika,miła kultura pracy oraz umiarkowany apetyt na paliwo.polecam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6/136ps Rok / Przebieg: 2005/225000 Śr. spalanie: 5.6
zzzzz 26.11.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"wysoki moment obrotowy, rozsadne spalanie"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 143 Rok / Przebieg: 212000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów