Silnik 2.0 MZR-CDWyświetleń: 28586

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.0 MZR-CD

Silnik 2.0 MZR-CD występuje w modelu Mazda 5 oraz Mazda 6 i jest konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail Generuja moc 115KM ,143 KM.W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika oraz dostania się paliwa do oleju co z powoduje jego podniesienie a co za tym idzie uszkodzenie wtrysków .Dotyczy to w szczególności silników z oznaczeniem RF7J z lat 2005-2007 Niestety koszta naprawy są bardzo wysokie. Kolejną bardzo poważną awarią jest zatykanie się sitka pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Problemów może również dostarczyć zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.   Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awaryjny EGR
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
zatykające się sitko pompy oleju

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 10):
(7.4)
Trwałość
 7.2/10
Utrzymanie
 6.3/10
Dynamika
 8.7/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 03.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdzę już Mazdą 5 z silnikiem rfj7 od 3 lat jedyny problem z samochodem to jego ekologia mam na myśli DPF straszną nędza nie wiem jak ktoś mógł to montować reszta super dojeżdżam już do 200 000 na liczniku i zaczyna brać olej prawdopodobnie turbina może już być do regeneracji ale powiedzmy szczerze każdy samochód to czeka.. ogólnie Polecam samochód Polecam silnik i polecam wyciąć DPF :)"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Mazda 5 143KM Rok / Przebieg: 2006/195000 Śr. spalanie: 6.0
Karol 29.11.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Madzią jeżdżę ponad 3 lata,przejechałem 50tys.W silniku poza wymianą rozrządu z pompą wody, lozyskami i paskiem wieloklinowym nic nie robiłem.W nadwoziu regeneracja przetwornicy xenonu z nowymi żarnikami oraz wymiany tylnej lewej piasty.Silniczek owiany legendą badziewiarstwa i bardzo dobrze,dzięki temu autko za rozsądne pieniądze,a silniczek ma doskonale znane słabe punkty.Wymiana oleju 0w30 po 10-12tys,markowe filtry,kontrola smoka olejowego, ew poziomu dymienia spod pokrywy głowicy o ew wymiana podkładek pod wtryskami. Niestety dbać trzeba w zasadzie samemu,gdyż fachowców jak na lekarstwo,a znawcy TDI słuchając o problemach Madzi pękają się znacząco w głowę,słowem brak zrozumienia problemu i pomocy z ich strony.Obym nie pisał tego w zła godzinę,polecam tego dieselka, dobra dynamika,miła kultura pracy oraz umiarkowany apetyt na paliwo.polecam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6/136ps Rok / Przebieg: 2005/225000 Śr. spalanie: 5.6
zzzzz 26.11.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"wysoki moment obrotowy, rozsadne spalanie"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 143 Rok / Przebieg: 212000 Śr. spalanie: 6.5
Katarzyna 26.05.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Samochód bezawaryjny. Dobra dynamika. Wysoki komfort jazdy. Bardzo dobre prowadzenie nawet przy dużych prędkościach. Od jakiegoś czasu nie jest już tak dobra amortyzacja, ale przy tym przebiegu i jakości polskich dróg to chyba nic dziwnego. Nie tankuję na stacjach no-name. Jak zmienię, to najchętniej też na Mazdę6 - trochę młodszą:)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 6/143KM Rok / Przebieg: 2006/296000 Śr. spalanie: 7.5
Darek 30.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Zrobiłem autem osobiście 85 tys nie maiłem żadnych problemów,na początku myślałem że to silnik Forda ale na serwisie mnie uświadomili że to japoniec.Bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i niskie spalanie średnio 6.l.Obecnie przebieg 165 tys wszystko w porządku ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.0 MZR-CD140KM 165tys 2010r
Hirek 30.11.2013
Średnia:
(6.33)
Nie
"143 konna jednostka z 2088r. spalanie ma niskie tj w granicach 6,5-7l w mieście, na gwarancji przy przebiegu 73tyś km wysiadło turbo po wymianie ASO Mazda przy przebiegu 105 tyś km znów to samo wymiana na regenerowaną. Po drugiej turbinie kompletna kontrola silnika czyszczenie itp. przebieg 131 tyś powtórka z rozrywki turbina padła, dodam że olej Dextelia zawsze wymieniony w terminie. Silnik gaszony po 15-20sek trzymania na biegu jałowym, na autostradzie silnik gasiłem po 5-10 min. Gdyby nie problemy z turbiną to bym powiedział że samochód jest idealny wręcz bezawaryjny."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2008r. 131 tyś
Arek Kudera 29.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jeśli posiada się auto od nowości (lub o prawdziwym przebiegu), wymienia się olej co 10kkm, to silnik sprawuje się wzorowo. Moje auto ma 9 lat, z czego posiadam je od 7 i ma dopiero 210kkm przebiegu, nie wiem może przy 400kkm się popsuje... Jeśli ktoś kupuje z przebiegiem 150kkm, a tak na prawdę jest 400kkm, wymienia za rzadko olej i ogólnie nie dba o auto (np. uszczelki pod wtryskami, tankuje paliwo podejrzanej jakości itp.) to pewnie nie ma dobrego zdania o silniku. Pozdrawiam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Mazda 6 GY, 2004
Łukasz 02.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jak się jeździ na nieodpowiednim oleju,zmienia go co 20-30 tyś km.,pałuje na zimnym i nie "chłodzi turbiny" oraz nie wykonuje wskazanych przez mazdę czynności serwisowo-obsługowych to można narzekać.Aha i jeszcze eden aspekt,który się udziela narzekającym na ten silnik - "panie,nówka sztuka niemiec pod kocem trzymał i tylko do kościoła jeździł".Ten narzeka co kupił od handlarza zajeżdżony i wyeksploatowany samochód.Należy pamiętać ; mazdy się nie psują - to ludzie psują mazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: mazda 6 GH
Mazda 05.09.2013
Średnia:
(6.33)
Nie
"Porażka auto mam od nowości ,same problemy przy 15 tyś dziwne zachowanie silnika na trasie okazało się że dwa wtryski są walnięte regeneracja .Nie długo po tym kontrolka silnika okazał się że trzeba mechanicznie wypalić filtr ,przy 70 tyś drugie wypalanie na serwisie koszt 180 zł .Spalanie średnio 6.9 l to trochę dużo .Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zanotować to 5.5 L spokojnej jeździe .Jak na kwotę 90 tyś za auto to uważam że to porażka pod względem awarii oraz spalania ."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: mazda 5 84 tyś rok 2008
Piotrek 02.09.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik ,kompletnie żadnych problemów z jego użytkowaniem .Silnik żwawy dobry na długie dystansy ,nie czuć jego wysiłku .Co do miasta jest elastyczny ale niestety posiada filtr cząstek stałych .Spalanie na dobrym poziomie ,na razie żadnych usterek i napraw związanych z silnikiem i jego osprzętem .Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 5 2008 147 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4719.02.2017

Witam, posiadam N47 D20A rok 2008 luty czyli przed liftingiem, samochód kupiłem z premium selection BMW z salonu ale nie krajowy z D

Polecam

8.04

Silnik 2.0 TDCI/PSA13.02.2017

S-max 2009 lepszego silnika w tej klasie raczej nie ma. Przy 200kkm wymiana sprzęgła i dwumasy potem zaslepienie egr i pozbycie się

Polecam

8.56

Silnik 2.0 dCi13.02.2017

Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję be

Polecam

8.87

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.