Silnik 2.2 MZR-CDWyświetleń: 34091

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.2 MZR-CD

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 MZR-CD wszedł do produkcji w roku 2007 generuje moce od 125KM.163KM.173KM oraz 185KM i jest rozwinięciem poprzedniej jednostki 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie jest tak awaryjna jak jej poprzednik.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z nowej generacji 10-otworowymi wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z filtrem cząstek stałych DPF.Mazda wprowadziła nowej generacji system DPF o wysokiej odporności termicznej oraz nowszej generacji EGR.Dodatkowo od 2009r w wersji 173KM /Mazdzie XC-7 zastosowano katalizator (SCR) z dodatkiem AdBlue ze zbiorniczkiem płynu który trzeba uzupełniać co 15tys/km.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające zwłaszcza w wersjach 163KM oraz 185KM.Natomiast niższym spalaniem może poszczycić się wersja 125KM,dynamika w tej odmianie jest zdecydowanie słabsza.Silniki MZR-CD był stosowane do 2012 roku i zostały zastąpione nowszej generacji jednostkami Skyactiv-D.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów.

Zalety:
rozrząd oparty o łańcuch
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
filtr DPF
awarie EGR
podkładki pod wtryskami
drogi koszt nowych wtrysków

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 14):
(8.02)
Trwałość
 8.07/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 8.86/10

Głosy według opinii:

113

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Gonzo 04.04.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem włascicielem cx7 od 2miesiecy. Wszystko mi sie podoba poza jednym dziwnym odgłosem. Pojawia sie na zimnym silniku. Jest to odgłos stukajacych zaworów. Cos w tym stylu. Tylko przy wciskaniu gazu i tylko do momentu kiedy silnik jest juz ciepły. Mam tylko nadzieje ze tez tak macie i to taka kultura pracy diesla mazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 173 Rok / Przebieg: 84000 Śr. spalanie: ?
a 10.01.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ponad 100 tys. przebiegu, bez awarii. części owszem drogie (wiem, bo mnie skasował od tłu jakiś kaskader). Spalanie na poziomie 7,7 l (CX7), średnie, to jak na auto o ciężarze 1,8 t, całkiem nieźle. Dobra dynamika, a komfort nie do porównania, dużo wyższy niż w VW Passat (11 lat takim jeździłem). Przeglądy co 20 tys., ceny znośne, a i serwis (przynajmniej mój - Wrocław na Mińskiej) całkiem dobry. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CX-7 Rok / Przebieg: 2012/100000 Śr. spalanie: 7.7
pablo 03.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wysoka kultura pracy, przy nim nawet nowe tdi VW to klekoty. Spalanie 5.8l przy spokojnej jeździe do 120 km/h, w tym 20% miasto. Na trasie okolice 140 km/h wychodzi 6.2l, 150-160 km/h 7l. Do tej pory zmieniałem tylko łańcuch rozrządu przy 156 tkm bo był już na granicy tolerancji. Bez problemów z dpf, ale większość to trasy wiec zawsze się wypala jak powinien."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 6 163km Rok / Przebieg: 190tkm Śr. spalanie: 6
Michał 14.04.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Dynamiką dorównuje volvo D5 ale mniej pali. W końcu chyba każda Mazda sporo lżejsza od swojego odpowiednika w volvo. Przy 50tys walnęło lewe przednie łożysko. Poza tym zero problemów. W mieście 8 litrow to maks.Zapomnijcie o 12. Trasa wystarczy 100-110 km/h żeby zejść na 4,8. Długie przełożenia świetne do sprintu ale mogą męczyć dwumas Adblue tu nie ma a łańcuch w końcówce produkcji był poprawiony. Ponoć warto uważać na szczelność podkładek pod wtryskami."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 6 sport 180PS 400Nm Rok / Przebieg: 2012/75000 Śr. spalanie: 6.0
Adam 04.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik z jakim miałem do tej pory do czynienia. Dynamika niesamowita, Nie sprawia żadnych problemów. Prawdziwy japoński samuraj :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163 konie Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.