Silnik 2.2 MZR-CDWyświetleń: 27731

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.2 MZR-CD

Silnik 2.2 MZR-CD występuje w modelu Mazdy 6 i CX-7. generuje moce od 125KM do 185KM i jest rozwinięciem poprzedniej jednostki 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie sprawia tylu problemów co jej poprzednik .Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Dodatkowo w silniku zastosowano katalizator SCR ze zbiorniczkiem płynu który trzeba uzupełniać co 15tys/km  Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Zalety:
rozrząd oparty o łańcuch
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
filtr DPF
awarie EGR
podkładki pod wtryskami
drogi koszt nowych wtrysków

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 14):
(6.67)
Trwałość
 6.64/10
Utrzymanie
 5.93/10
Dynamika
 7.43/10

Głosy według opinii:

113

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Gonzo 04.04.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jestem włascicielem cx7 od 2miesiecy. Wszystko mi sie podoba poza jednym dziwnym odgłosem. Pojawia sie na zimnym silniku. Jest to odgłos stukajacych zaworów. Cos w tym stylu. Tylko przy wciskaniu gazu i tylko do momentu kiedy silnik jest juz ciepły. Mam tylko nadzieje ze tez tak macie i to taka kultura pracy diesla mazdy."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 173 Rok / Przebieg: 84000 Śr. spalanie: ?
a 10.01.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ponad 100 tys. przebiegu, bez awarii. części owszem drogie (wiem, bo mnie skasował od tłu jakiś kaskader). Spalanie na poziomie 7,7 l (CX7), średnie, to jak na auto o ciężarze 1,8 t, całkiem nieźle. Dobra dynamika, a komfort nie do porównania, dużo wyższy niż w VW Passat (11 lat takim jeździłem). Przeglądy co 20 tys., ceny znośne, a i serwis (przynajmniej mój - Wrocław na Mińskiej) całkiem dobry. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CX-7 Rok / Przebieg: 2012/100000 Śr. spalanie: 7.7
pablo 03.01.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Wysoka kultura pracy, przy nim nawet nowe tdi VW to klekoty. Spalanie 5.8l przy spokojnej jeździe do 120 km/h, w tym 20% miasto. Na trasie okolice 140 km/h wychodzi 6.2l, 150-160 km/h 7l. Do tej pory zmieniałem tylko łańcuch rozrządu przy 156 tkm bo był już na granicy tolerancji. Bez problemów z dpf, ale większość to trasy wiec zawsze się wypala jak powinien."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 6 163km Rok / Przebieg: 190tkm Śr. spalanie: 6
Michał 14.04.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Dynamiką dorównuje volvo D5 ale mniej pali. W końcu chyba każda Mazda sporo lżejsza od swojego odpowiednika w volvo. Przy 50tys walnęło lewe przednie łożysko. Poza tym zero problemów. W mieście 8 litrow to maks.Zapomnijcie o 12. Trasa wystarczy 100-110 km/h żeby zejść na 4,8. Długie przełożenia świetne do sprintu ale mogą męczyć dwumas Adblue tu nie ma a łańcuch w końcówce produkcji był poprawiony. Ponoć warto uważać na szczelność podkładek pod wtryskami."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 6 sport 180PS 400Nm Rok / Przebieg: 2012/75000 Śr. spalanie: 6.0
Adam 04.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik z jakim miałem do tej pory do czynienia. Dynamika niesamowita, Nie sprawia żadnych problemów. Prawdziwy japoński samuraj :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163 konie Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
Jarek 28.12.2015
Średnia:
(2.67)
Nie
"Mazda cx 7, najpierw naciagniety lancuch przy 58tys mil (koszt 3.5 tys zl) teraz silnik do remontu-panewka. koszt kosmiczny w aso ok 20 tys zl!! Wczesniej mialem mazde 6 2.0 diesel i poszla rowniez panewka!! Bezawaryjnosc Mazdy to historia a Mazda (obsluga klienta) ma Cie w d****. zarowno w UK jak i w Polsce. NIE POLECAM. Nigdy wiecej Mazdy!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 2.2/ 163 Rok / Przebieg: 78 tys mil Śr. spalanie: 8
arni 14.04.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"silnik cichy ciagnie od samego dolu 185Km i 400NM bialy kolor 18kolka zawieszenie orginalne E-type dosc drogie ale na zakretach frajda z jazdy auto mam 8miesiecy jestem 2 wlascicielem i wymienilem tylko tylne tarcze i klocki oraz olej i filtry polecam te autko ale nie na Polske koroduje strasznie podwozie i blachy sa tez slabe japonce tu niezdali egzaminu"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 6 2.2 mzr-cd 185 Rok / Przebieg: 2009 208tys km Śr. spalanie: 7.0
Maciej 16.03.2015
Średnia:
(3.33)
Nie
"Po przejechaniu 84 000 wymiana naciągniętego łańcuszka (koszt 4500 zł) Po przejechaniu 98 000 awaria pompy adblue (przewidywany koszt 3000 zł) I najlepsze na koniec: Mazda Polska poinformowała mnie dzisiaj tj. 16 marca 2015 że pompa dotrze do serwisu na początku czerwca 2015 Jak bym nie kochał tego auta to nie mogę go pochwalić "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.2 MZR Rok / Przebieg: 98 000 Śr. spalanie: 8.0
AR 14.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik rakieta,super przyspieszenie,bardzo dobra dynamika przy 150KM ,spalanie na poziomie 6.5L przebieg 190tys i silnik jakby był dopiero dotarty.Jestem bardzo zadowolony z użytkowania mojej mazdy z tym silnikiem.Jak pytacie czy ma jakieś wady to zaśmieje się jak poprzedni właściciel i powiem przeciez to Mazda i dodatkowo to silnik Japońskie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 32.2 MZR-CD/150KM/ 2010r 190tys
radek 20.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"mam to auto od 2013 roku. na razie poza olejami nic nie wymieniane. łancuch rozrzadu zrobiony przy akcji serwisowej. silnij jak zimny troche halasuje ale jak juz ma temp. to cichutki. oszczedny, duzy, dobry w trasy uk - pol. spalenie srednie na poziomie 6,5 liitra. ogolnie spoko."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: mazda 6 II 2,2 CD 163KM 145 tys
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów