Silnik 2.2 MZR-CDWyświetleń: 31135

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.2 MZR-CD

Silnik 2.2 MZR-CD występuje w modelu Mazdy 6 i CX-7. generuje moce od 125KM do 185KM i jest rozwinięciem poprzedniej jednostki 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie sprawia tylu problemów co jej poprzednik .Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Dodatkowo w silniku zastosowano katalizator SCR ze zbiorniczkiem płynu który trzeba uzupełniać co 15tys/km  Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Zalety:
rozrząd oparty o łańcuch
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
filtr DPF
awarie EGR
podkładki pod wtryskami
drogi koszt nowych wtrysków

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 48

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 14):
(7.31)
Trwałość
 7.36/10
Utrzymanie
 6.43/10
Dynamika
 8.14/10

Głosy według opinii:

113

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 28.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik bardzo mnie zadziwił po zakupie auta ,mianowicie spalanie jest nieprawdopodobnie niskie ciężko przekroczyć 7L w mieście!!! Nie było by w tym nic dziwnego jakby nie to że pojemność jest duża 2.2 i moc 163 KM a do tego auto nie należy do małych .Prace silnika oceniam na 6-tke jest równa i ciacha ,przyspieszenie bardzo dobre i świetna elastyczność.Auto z 2010 roku przebieg 129 tyś i do tej pory nic złego mnie nie spotkało."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 II 2.2 CD 163KM 129 tyś
Lutek 18.02.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
"Silnik taki sobie ,nie powala pod względem mocy ,spalanie dość duże nawet może sięgać do 12 L w mieście !!!O jakiś 5-6 litrach to zapomnijcie ,zdarzają się niestety awarie a ceny kosmiczne np. EGR ,zatkanie filtra DPF (musiałem usunąć ) ,jakiś czujnik temperatury i kilka drobnych usterek elektroniki .Jestem zawiedziony !!!"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: mazda 6 2008 rok 2.2 MZR-CD 140KM 189tyś
Krzysiek 30.11.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"silnik 2.2 MZR-CD 177Km bardzo elastyczny z wysokim momentem obrotowym aż 400NM. Współpracuje z filtrem cząstek stałych. Całkiem oszczędny Jak na razie bezawaryjny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: MAZDA CX 7
Ktoś 10.10.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mazda 6 spalanie miasto około 8 litrów, trasa nawet 5, samochód posiada długie przełożenia, ładnie przyśpiesza zwłaszcza na obrotach powyżej 2500, wymijanie bez konieczności ciągłej redukcji,kultura pracy naprawdę wysoka, biegów,rozrząd oparto o łańcuch dlatego duży plus,"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2.2 MZR CD 2009 r 85 tyś km
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Brigette 17.11.2017
I have noticed you don't monetize your blog, don't waste your traffic,
you can earn additional bucks every month because you've got high quality content.
If you want to know how to make extra bucks,
search for: Boorfe's tips best adsense alternative

Feel free to visit my weblog :: FirstVern: https://11Hiram.blogspot.co.uk

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

Brigette
17.11.2017
0
I have noticed you don't monetize your blog, don't waste your traffic,
you can earn additional bucks every month because you've got high quality content.
If you want to know how to make extra bucks,
search for: Boorfe's tips best adsense alternative

Feel free to visit my weblog :: FirstVern: https://11Hiram.blogspot.co.uk

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 DTi16.12.2017

Witam posiadam jeszcze laguna 2000r 1.9dti . I jak zimna ma 1000obr i dobrze się zwija a jak ciepła to ma 900obr i mół. Może kto

Polecam

8.45

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.