Silnik 2.2 MZR-CDWyświetleń: 34794

Silników używa:

Mazda
Silnik 2.2 MZR-CD

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 MZR-CD wszedł do produkcji w roku 2007 generuje moce od 125KM.163KM.173KM oraz 185KM i jest rozwinięciem poprzedniej jednostki 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie jest tak awaryjna jak jej poprzednik.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z nowej generacji 10-otworowymi wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z filtrem cząstek stałych DPF.Mazda wprowadziła nowej generacji system DPF o wysokiej odporności termicznej oraz nowszej generacji EGR.Dodatkowo od 2009r w wersji 173KM /Mazdzie XC-7 zastosowano katalizator (SCR) z dodatkiem AdBlue ze zbiorniczkiem płynu który trzeba uzupełniać co 15tys/km.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające zwłaszcza w wersjach 163KM oraz 185KM.Natomiast niższym spalaniem może poszczycić się wersja 125KM,dynamika w tej odmianie jest zdecydowanie słabsza.Silniki MZR-CD był stosowane do 2012 roku i zostały zastąpione nowszej generacji jednostkami Skyactiv-D.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów.

Zalety:
rozrząd oparty o łańcuch
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
filtr DPF
awarie EGR
podkładki pod wtryskami
drogi koszt nowych wtrysków

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 14):
(8.02)
Trwałość
 8.07/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 8.86/10

Głosy według opinii:

113

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarek 28.12.2015
Średnia:
(2.67)
Nie
"Mazda cx 7, najpierw naciagniety lancuch przy 58tys mil (koszt 3.5 tys zl) teraz silnik do remontu-panewka. koszt kosmiczny w aso ok 20 tys zl!! Wczesniej mialem mazde 6 2.0 diesel i poszla rowniez panewka!! Bezawaryjnosc Mazdy to historia a Mazda (obsluga klienta) ma Cie w d****. zarowno w UK jak i w Polsce. NIE POLECAM. Nigdy wiecej Mazdy!!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 2.2/ 163 Rok / Przebieg: 78 tys mil Śr. spalanie: 8
arni 14.04.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"silnik cichy ciagnie od samego dolu 185Km i 400NM bialy kolor 18kolka zawieszenie orginalne E-type dosc drogie ale na zakretach frajda z jazdy auto mam 8miesiecy jestem 2 wlascicielem i wymienilem tylko tylne tarcze i klocki oraz olej i filtry polecam te autko ale nie na Polske koroduje strasznie podwozie i blachy sa tez slabe japonce tu niezdali egzaminu"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 6 2.2 mzr-cd 185 Rok / Przebieg: 2009 208tys km Śr. spalanie: 7.0
Maciej 16.03.2015
Średnia:
(3.33)
Nie
"Po przejechaniu 84 000 wymiana naciągniętego łańcuszka (koszt 4500 zł) Po przejechaniu 98 000 awaria pompy adblue (przewidywany koszt 3000 zł) I najlepsze na koniec: Mazda Polska poinformowała mnie dzisiaj tj. 16 marca 2015 że pompa dotrze do serwisu na początku czerwca 2015 Jak bym nie kochał tego auta to nie mogę go pochwalić "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.2 MZR Rok / Przebieg: 98 000 Śr. spalanie: 8.0
AR 14.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik rakieta,super przyspieszenie,bardzo dobra dynamika przy 150KM ,spalanie na poziomie 6.5L przebieg 190tys i silnik jakby był dopiero dotarty.Jestem bardzo zadowolony z użytkowania mojej mazdy z tym silnikiem.Jak pytacie czy ma jakieś wady to zaśmieje się jak poprzedni właściciel i powiem przeciez to Mazda i dodatkowo to silnik Japońskie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 32.2 MZR-CD/150KM/ 2010r 190tys
radek 20.02.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"mam to auto od 2013 roku. na razie poza olejami nic nie wymieniane. łancuch rozrzadu zrobiony przy akcji serwisowej. silnij jak zimny troche halasuje ale jak juz ma temp. to cichutki. oszczedny, duzy, dobry w trasy uk - pol. spalenie srednie na poziomie 6,5 liitra. ogolnie spoko."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: mazda 6 II 2,2 CD 163KM 145 tys

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Silnik 1.9 TDI 130KM20.05.2018

Miałem takowy samochód i muszę przyznać, że to bardzo trwała jednostka, szczególną bolączką są zawory EGR!!! aż tak szybko

Polecam

7.35

Silnik 2.0 CDTi20.05.2018

Uważam, że jak na diesla to bardzo udana jednostka silnikowa. Oczywiście DPF. EGR, TURBOSPRĘŻARKA, DWUMASA, bądź klapy w kolekto

Polecam

7.37

Silnik 2.0 HDI 163KM FAP19.05.2018

Najlepszy jak mogłem wybrać do tego auta ,próbowałem wersję 140KM było OK ale tu mam nadmiar mocy przy prawie identycznym spalani

Polecam

9.83

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.