Silnik 2.2 MZR-CDWyświetleń: 21741

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.2 MZR-CD

Silnik 2.2 MZR-CD występuje w modelu Mazdy 6 i CX-7. generuje moce od 125KM do 185KM i jest rozwinięciem poprzedniej jednostki 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie sprawia tylu problemów co jej poprzednik .Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Dodatkowo w silniku zastosowano katalizator SCR ze zbiorniczkiem płynu który trzeba uzupełniać co 15tys/km  Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Zalety:
rozrząd oparty o łańcuch
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
filtr DPF
awarie EGR
podkładki pod wtryskami
drogi koszt nowych wtrysków

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 13):
(7.18)
Trwałość
 7.15/10
Utrzymanie
 6.38/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

103

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lutek 18.02.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
"Silnik taki sobie ,nie powala pod względem mocy ,spalanie dość duże nawet może sięgać do 12 L w mieście !!!O jakiś 5-6 litrach to zapomnijcie ,zdarzają się niestety awarie a ceny kosmiczne np. EGR ,zatkanie filtra DPF (musiałem usunąć ) ,jakiś czujnik temperatury i kilka drobnych usterek elektroniki .Jestem zawiedziony !!!"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: mazda 6 2008 rok 2.2 MZR-CD 140KM 189tyś
Krzysiek 30.11.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"silnik 2.2 MZR-CD 177Km bardzo elastyczny z wysokim momentem obrotowym aż 400NM. Współpracuje z filtrem cząstek stałych. Całkiem oszczędny Jak na razie bezawaryjny. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: MAZDA CX 7
Ktoś 10.10.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mazda 6 spalanie miasto około 8 litrów, trasa nawet 5, samochód posiada długie przełożenia, ładnie przyśpiesza zwłaszcza na obrotach powyżej 2500, wymijanie bez konieczności ciągłej redukcji,kultura pracy naprawdę wysoka, biegów,rozrząd oparto o łańcuch dlatego duży plus,"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2.2 MZR CD 2009 r 85 tyś km
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4722.01.2017

mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe.

Polecam

8.00

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.