Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30707

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI 16V CR 120KM (EA189)15.09.2019

Bardzo udana jednostka. Ja w ciągu 3 lat przejechałem 50000km i jedyny mój wkład to filtry i olej, jedynie spalanie jest trochę wi

Polecam

8.67

Silnik 2.1 d 170/177KM (OM651)12.09.2019

Silnik potrafi zaskoczyc przy odpowiednim serwisowaniu,filtry,a szczegolnie wymiana oleju czesciej niz przewiduje serwis.

Polecam

9.33

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)11.09.2019

Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z

Polecam

8.77

Silnik 2.0 TDCI 163KM DPF (PSA)11.09.2019

Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na

Polecam

9.74

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 SkyActiv-D o mocy 150KM oraz 175KM występuje w modelu Mazda CX5 od  2011 roku.To najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów. Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami. Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania.Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu. Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 .Do najbardziej problematycznej kwestii trzeba zaliczyć podnoszenie się poziomu oleju,użytkownicy powinni sprawdzać jego poziom co 1000km lub jeden miesiąc !!! Bardzo ważne jest przestrzeganie interwału wymiany filtrów oraz oleju a przed wszystkim tankowanie dobrej jakości paliwa. Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Zalety:
silnik bardzo nowoczesny
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania
znakomita dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 9):
(8.89)
Trwałość
 8.89/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 9.78/10

Głosy według opinii:

72

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mazda CX-5 SkyPassion 175KM 24.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z tym że będzie spalanie nie małe ale jestem miło zaskoczony ponieważ jest to duże dynamiczne auto z napędem awd oraz automatyczną skrzynią biegów i muszę przyznać że nie zamieniłbym na inny samochód. Jeżeli ktoś mówi że serwis jest drogi zawsze może robić jak ja i wymieniać wszystko samemu ponieważ zmiana klocków hamulcowych bądź wymiana oleju wcale nie jest trudna a wszystko można znaleźć na YouTube. Od 1 maja jak zakupiłem samochód używany od dealera Mazdy w niemczech Zrobiłem już nim 10 000 km między innymi Chorwacja Austria Niemcy. Najwięcej jechałem 220 i spalanie było na poziomie 10 l jeżeli jeżdżę Normalnie do 140 to spalanie jest na poziomie 8.4L. Żona była właśnie w Polsce na urlopie i pod jej nogą wracając z Polski wyszło spalanie 6.8L ale to tylko dlatego że nie było gdzie przycisnąć bo były ciągle korki i remonty. Polecam każdemu ten samochód ponieważ cena nie jest wygórowana a używane egzemplarze można znaleźć w przystępnej cenie Ostrzegam jednak żeby nie kupować samochodów wyprodukowanych do końca września 2013 roku ponieważ były wadliwe wałki rozrządu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 175KM Rocznik / Przebieg: 2014/90120 Śr. spalanie: 7.8
mac 14.03.2017
Średnia:
(10.00)
Nie
"bi turbo bez zmiennej ...poprawic"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: skyactive Rocznik / Przebieg: 2013/65000 Śr. spalanie: 7
kfocus 12.03.2016
Średnia:
(4.67)
Nie
"Silnik pracuje cichutko (jak nie diesel). Dynamika (wersja 175KM) bardzo dobra... Spalanie (CX-5) z uwagi na bryłę pojazdu - w zależności od stylu jazdy i predkosci (od 6,5 do 10,5). Jazda autostradowa z predkosciami 150-160km/h to juz ok 9+. Trzeba sie z tym liczyc kupujac SUVa. Wg mnie jedna powazna wada - komunikat o niskim cisnieniu oleju powiazany jest ze spadkiem jakosci oleju i nalezy auto najszybciej odstawic do ASO na wymiane oleju. W 21 wieku posiadacz pojazdu jest jego niewolnikiem - nie wiadomo kiedy i gdzie zastanie nas ten cudowny komunikat. Jak dotad ani razu nie wytrzymal okresu miedzyprzegladowego- przymusowa wymiana oleju w okolicy 10-13tys km mimo eksploatacji w wiekszosci po trasach."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 175KM Rocznik / Przebieg: 2012/60tkm Śr. spalanie: 8.5
GrzesiekGreg 27.07.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Auto z tym silnikiem poprostu lata w polsce nie jest dostepna mazda 3 z tym silnikiem, ja nabylem swoja w anglii szkoda bo odczucia podczas jazdy sa super, to co najlepsze z mazdy .prowadzenie z mx5 piekno i sylwetka i tam moc.Tdi vw sie umywa pod wzgladem kultury pracy.nie ma turbo dziury .silnik pracuje bardzo cicho i dynamicznie.jest bardzo ekastyczny przyspiesza na kazdym biegu. Jednak te 380nm daje rade w takim lekkim aucie.mialem nadzieje ze bedzie mniej palic bo osiągnąć dane producenta-hehe to niemozliwe, bo auto poprostu zacheca do szybkiej jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: mazda 3 Rocznik / Przebieg: 1000 Śr. spalanie: 6.5-8
Grzesiek 19.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"dobry mocny i bezawaryjny silnik ,to auto poprostu płynie ,wysoka kultura pracy cisza we wnetrzu,spalanie na dobrym poziomie.Co do usterek to takowych nie zaliczyłem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 6 2.2 150KM 2013r 75tys
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.