Silnik 2.2 SkyActiv-DWyświetleń: 10231

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 2.2 SkyActiv-D

Silnik 2.2 SkyActiv-D to najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda. występuje w modelu Mazda CX5 i generuje moc 150KM oraz 175KM. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów. Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami. Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania.Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu. Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 . Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Zalety:
silnik bardzo nowoczesny
niskie poziomy spalania
znakomita dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 7):
(8.57)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 7.43/10
Dynamika
 9.71/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

kfocus 12.03.2016
Średnia:
(4.67)
Nie
"Silnik pracuje cichutko (jak nie diesel). Dynamika (wersja 175KM) bardzo dobra... Spalanie (CX-5) z uwagi na bryłę pojazdu - w zależności od stylu jazdy i predkosci (od 6,5 do 10,5). Jazda autostradowa z predkosciami 150-160km/h to juz ok 9+. Trzeba sie z tym liczyc kupujac SUVa. Wg mnie jedna powazna wada - komunikat o niskim cisnieniu oleju powiazany jest ze spadkiem jakosci oleju i nalezy auto najszybciej odstawic do ASO na wymiane oleju. W 21 wieku posiadacz pojazdu jest jego niewolnikiem - nie wiadomo kiedy i gdzie zastanie nas ten cudowny komunikat. Jak dotad ani razu nie wytrzymal okresu miedzyprzegladowego- przymusowa wymiana oleju w okolicy 10-13tys km mimo eksploatacji w wiekszosci po trasach."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 175KM Rok / Przebieg: 2012/60tkm Śr. spalanie: 8.5
GrzesiekGreg 27.07.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Auto z tym silnikiem poprostu lata w polsce nie jest dostepna mazda 3 z tym silnikiem, ja nabylem swoja w anglii szkoda bo odczucia podczas jazdy sa super, to co najlepsze z mazdy .prowadzenie z mx5 piekno i sylwetka i tam moc.Tdi vw sie umywa pod wzgladem kultury pracy.nie ma turbo dziury .silnik pracuje bardzo cicho i dynamicznie.jest bardzo ekastyczny przyspiesza na kazdym biegu. Jednak te 380nm daje rade w takim lekkim aucie.mialem nadzieje ze bedzie mniej palic bo osiągnąć dane producenta-hehe to niemozliwe, bo auto poprostu zacheca do szybkiej jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: mazda 3 Rok / Przebieg: 1000 Śr. spalanie: 6.5-8
Grzesiek 19.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"dobry mocny i bezawaryjny silnik ,to auto poprostu płynie ,wysoka kultura pracy cisza we wnetrzu,spalanie na dobrym poziomie.Co do usterek to takowych nie zaliczyłem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.2 150KM 2013r 75tys
Fredo 08.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"mam go w Mazdzie 6 .2.2 SKYACTIV 150KM przebieg 85 tys po prostu bajka ,auto w wersji kombi idealny w trasę.O awaryjności to niema mowy tylko przeglądy,silnik bardzo dynamiczny ciągnie praktycznie na każdym biegu spalanie przy prędkościach do 140KM średnio 6L przy dynamicznej jeździe,potem wzrasta do 8L ale to już po wyżej 180KM.Napewno nie jest to model do miejskiej jazdy i nie pali w mieście 5L .Jestem bardzo zadowolony z tego auta ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.0 SKYACTIV 150KM 2012r 85tys
Borys 25.03.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik rakieta- super się zbiera,mało pali i jest bardzo elastyczny.Auto nie małe 150KM w zupełności wystarczające nawet z pełnym bagażem jest dynamiczny .Można powiedzieć że charakter i zacięcie ma sportowe a przy tym mało pali średnio 6.5L "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda XC-5 2.2 SkyActiv 150KM 2013r 37 tyś
Radek 07.03.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"jeżeli chodzi o silnik to rewelacja ,pięknie się zbiera bardzo dużo mocy a spalanie bardzo przyzwoite 7.5L. Auto nowe więc nic nie mogę powiedzieć o jego usterkach ,jest to bardzo nowoczesna jednostka i na pewno wszelkie naprawy to tylko w serwisie .Na razie radość z jazdy .Polecam auto bardzo komfortowe ,świetny układ jezdny ,same plusy ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda XC5 2.2/175KM automat 79 tyś 2012 r
Rocky 10.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Rewelacyjny bardzo nowoczesny silnik, mam go w Mazdzie 6 jeśli chodzi o dynamikę to radzi sobie bardzo dobrze,wie turbosprężarki i maksymalny moment obrotowy to 420NM.Kompletnie nie czuć, że prowadzi się Diesla do tego bardzo cichutko wewnątrz pojazdu. Jeśli chodzi o spalanie to średnie spalanie około 6 litrów. polecam przede wszystkim za osiągi,racjonalne poziomy spalania oraz za innowacyjne nowoczesne rozwiązania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Komentarze użytkowników

0 #1 Adela 24.11.2016
Czy mi się wydaje czy storna co jakiś czas przestaje działać ?


Feel free to surf to my site - Jerzy Majs: http://jak-inwestowac.co.pl

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

Adela
24.11.2016
0
Czy mi się wydaje czy storna co jakiś czas przestaje działać ?


Feel free to surf to my site - Jerzy Majs: http://jak-inwestowac.co.pl

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 CRDI18.01.2017

Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie j

Polecam

8.71

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.