Silnik 2.2 SkyActiv-DWyświetleń: 19894

Silników używa:

Mazda
Silnik 2.2 SkyActiv-D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: BiTurbo.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Ilość oleju: 5.1 L, typ oleju: Mazda Original Oil Supra DPF 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 SkyActiv-D o mocy 150KM oraz 175KM występuje w modelu Mazda CX5 od  2011 roku.To najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów. Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami. Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania.Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu. Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 .Do najbardziej problematycznej kwestii trzeba zaliczyć podnoszenie się poziomu oleju,użytkownicy powinni sprawdzać jego poziom co 1000km lub jeden miesiąc !!! Bardzo ważne jest przestrzeganie interwału wymiany filtrów oraz oleju a przed wszystkim tankowanie dobrej jakości paliwa. Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Zalety:
silnik bardzo nowoczesny
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania
znakomita dynamika

Wady:
wysokie koszta obsługi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 8):
(8.75)
Trwałość
 8.75/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 9.75/10

Głosy według opinii:

62

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

mac 14.03.2017
Średnia:
(10.00)
Nie
"bi turbo bez zmiennej ...poprawic"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: skyactive Rok / Przebieg: 2013/65000 Śr. spalanie: 7
kfocus 12.03.2016
Średnia:
(4.67)
Nie
"Silnik pracuje cichutko (jak nie diesel). Dynamika (wersja 175KM) bardzo dobra... Spalanie (CX-5) z uwagi na bryłę pojazdu - w zależności od stylu jazdy i predkosci (od 6,5 do 10,5). Jazda autostradowa z predkosciami 150-160km/h to juz ok 9+. Trzeba sie z tym liczyc kupujac SUVa. Wg mnie jedna powazna wada - komunikat o niskim cisnieniu oleju powiazany jest ze spadkiem jakosci oleju i nalezy auto najszybciej odstawic do ASO na wymiane oleju. W 21 wieku posiadacz pojazdu jest jego niewolnikiem - nie wiadomo kiedy i gdzie zastanie nas ten cudowny komunikat. Jak dotad ani razu nie wytrzymal okresu miedzyprzegladowego- przymusowa wymiana oleju w okolicy 10-13tys km mimo eksploatacji w wiekszosci po trasach."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 175KM Rok / Przebieg: 2012/60tkm Śr. spalanie: 8.5
GrzesiekGreg 27.07.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Auto z tym silnikiem poprostu lata w polsce nie jest dostepna mazda 3 z tym silnikiem, ja nabylem swoja w anglii szkoda bo odczucia podczas jazdy sa super, to co najlepsze z mazdy .prowadzenie z mx5 piekno i sylwetka i tam moc.Tdi vw sie umywa pod wzgladem kultury pracy.nie ma turbo dziury .silnik pracuje bardzo cicho i dynamicznie.jest bardzo ekastyczny przyspiesza na kazdym biegu. Jednak te 380nm daje rade w takim lekkim aucie.mialem nadzieje ze bedzie mniej palic bo osiągnąć dane producenta-hehe to niemozliwe, bo auto poprostu zacheca do szybkiej jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: mazda 3 Rok / Przebieg: 1000 Śr. spalanie: 6.5-8
Grzesiek 19.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"dobry mocny i bezawaryjny silnik ,to auto poprostu płynie ,wysoka kultura pracy cisza we wnetrzu,spalanie na dobrym poziomie.Co do usterek to takowych nie zaliczyłem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.2 150KM 2013r 75tys
Fredo 08.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"mam go w Mazdzie 6 .2.2 SKYACTIV 150KM przebieg 85 tys po prostu bajka ,auto w wersji kombi idealny w trasę.O awaryjności to niema mowy tylko przeglądy,silnik bardzo dynamiczny ciągnie praktycznie na każdym biegu spalanie przy prędkościach do 140KM średnio 6L przy dynamicznej jeździe,potem wzrasta do 8L ale to już po wyżej 180KM.Napewno nie jest to model do miejskiej jazdy i nie pali w mieście 5L .Jestem bardzo zadowolony z tego auta ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.0 SKYACTIV 150KM 2012r 85tys
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.