Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 153032

TDCI
Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak. nie wszystkie wersje były wposażone w DPF/zwłaszcza auata z salonowe PL

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens/ od 2010r Delphi

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r

Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r

Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

DPF !!!

Nie wszystkie jednostki są seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych DPF !!! Mogą się zdążyć silniki z pierwszych lat produkcji,produkowanych na dystrybucję Polską w którym DPF nie występuję ale nie ma reguły ( najlepiej sprawdzić po numerze VIN).

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI/PSA o oznaczeniu (DW10) występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA (Citroen Peugeot)skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną.Silnik od 2005r występował w modelach Mondeo ,S-Max ,Focus i generowała od moce 115KM 130KM,136KM,140KM a debiut przypadał na  model Ford Focus MK2 z mocą 136KM.Silnik trzeba podzielić na trzy generacje pierwsza produkowana od 2005 roku do 2010 roku najbardziej popularna i trwała odmiana,druga od 2010 roku oraz trzecia po 2014 roku najbardziej zaawansowana technologicznie.Jednostka 16-zawarowa zasilana układem wtryskowym Common Rail II Generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Siemens.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu jego interwał przypada dopiero na 240.tys/km lub 10 lat !!!. km. Jednostka nie zawsze były wyposażone w DPF zwłaszcza tez s salonów z Polski. Jednak w większości występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF który podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W większości odmian po 2008 roku był stosowany DPF zwłaszcza w autach z importu gdzie normy spalin obowiązywały dużo wcześniej.Najbardziej popularna odmiana to wersja 140-konna jest znana z wielu modeli a jej proporcje mocy i pojemności są idealnie wyważone w stosunku do modelu.Możemy również spotkać odmianę  2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja ,w którym zastosowano lepsze rozwiązania pozwalające na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika.W roku 2010 ze względu na spełnienie norm  emisji spalin Euro 5, Ford wprowadził zmodernizowaną i udoskonaloną II generację tej jednostki.Przede wszystkim znajdziemy tu mocniejszą odmianę o  mocy 163KM !!! Dotychczasowy Układ wtryskowy Simensa  został zastąpiony nowym bardziej zaawansowanym technologicznie układem  firmę Delphi.Następną zmianą było zastosowania nowej generacji układu spalania oraz nowszej generacji turbosprężarki  .Zadaniem inżynierów było nie tylko wyeliminowanie emisji spalin ale uzyskanie  lepszych osiągów i zmniejszenie spalania.Kolejną III generację Ford wprowadził w roku 2014.  silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu.Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift.Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Awaryjność jednostki zwłaszcza z pierwszych lat produkcji jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.Zdecydowanie bardziej kosztowne są odmiany po 2010 roku gdzie zastosowano bardziej zaawansowaną technologię oraz droższy osprzęt zwłaszcza układ wtryskowy.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra kultura pracy silnika
świetna dynamika i elastyczność
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy
wymiana rozrządu po 240000km

Wady:
awarie koła dwumasowego
filtr cząstek stałych DPF
zapychający się EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 351

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 99
Średnia (głosów 34):
(8.75)
Trwałość
 8.68/10
Utrzymanie
 8.12/10
Dynamika
 9.44/10

Głosy według opinii:

313

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Bartek 13.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super ślinik , użytkuję 5 lat - jedyna awaria to wyciek paliwa z powrotu wtrysków przy przebiegu 190tyś - koszt naprawy to 150pln części z salonu peugota fort za identyczne cg chciał prawie 400pln, sprzęgło padło przy 240 ale 2 masa była jeszcze ok - ale machanik wymienił profilaktycznie komplet, kolega ma s-max z przebiegiem 760 tyś bez remontu! Ważne aby nie lać syfu typu ford formułą tylko nisko popiołowy np liqui moly, silnik ten jest często mylony ze jednostką o takiej samej pojemności ale samodzielnej produkcji forda gdzie jednostka zaczyna się sypać przy 100 - 150tyś - pompa wysokiego ciśnienie - ten silnik opisuje niżej Dariusz - dlatego sprawdzić przy zakupie kod silnika czy na pewno DW10 - rewaluacyjna dynamika i niskie spalanie , 150-170 na autobanie z 4 rowerami na haku - spalanie 7,8! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Galaxy 163 Rok / Przebieg: 2010/ 280tyś Śr. spalanie: 6.4
Dariusz 11.05.2018
Średnia:
(4.67)
Nie
"Moje doświadczenia z użytkowaniem Forda Mondeo MK3 nie są najlepsze. Miałem 2.0 TdCi 136 KM rocznik 2006, kupiony w salonie, byłem pierwszym użytkownikiem. Przeglądy i serwisy robione z książką. Wszystko fajnie, ale jest to samochod, który musi jeździć długi dystans. Do jazdy miejskiej to auto się absolutnie nie nadaje. Problemem est turbina o zmiennej geometrii łopatek, praktycznie non stop zapychajaca się sądzą. Zaznaczam, że tankowałem tylko na markowych stacjach, więc ryzyko kiepskiej ropy lanej w stodole nie wystepowało, ale przy 100 000 tys. przebiegu padła pompa, już zaczęło się lekko uślizgiwać sprzęgło i inne duperele. Konkluzja jest taka, że jest to fajne autko, z tym silnikiem bardzo dynamiczne, ale do robienia długich dystansów, ale nie do kręcenia na skrzyzowaniach pomiędzy hipermarketami. Na szczęście nie było problemów z DPF bo w tym modelu go nie było"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: FORD Mondeo MK3 136 Km Rok / Przebieg: 2006/100 tys. Śr. spalanie: 7.3
Jacek 03.01.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam okazję poruszać się już 4 fordem z silnikiem 2.0 tdci poprzednie wersje 140KM w Cmax, i dwóch mondeo MK4 obecnie mam MK5 z silnikiem 150KM, wszyskie auta służbowe dwa z nich odkupiłem z przebiegiem ok 200 tyś km, odpukać jak na razie w jednym mondeo 2012r mam awarię polegającą na wycieku oleju z pompy CR, wyciek jest śladowy więc na razie tego nie robię :) razem przejechałem na tym silniku z 600 tyś km polecam. Ten silnik wyleczył mnie z uwielbienia dla TDI :) Dobra dynamika spalanie od 6ll bujanie do 110 km/h -9.0 l przy dynamicznej jeździe. generalnie polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 150KM Rok / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 8
Tomasz 13.02.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"S-max 2009 lepszego silnika w tej klasie raczej nie ma. Przy 200kkm wymiana sprzęgła i dwumasy potem zaslepienie egr i pozbycie się dpf. Przy okazji chip tuning na 170KM i 370Nm teraz ma 270kkm nalotu a wtryski jak i turbo są oryginalne. Podstawa to wymiana oleju co 15-20tyś km oraz pozwolenie na spokojne rozgrzanie. Spalanie ok 6l/100 max 7.5 przy jeździe 160kmh po autostradzie"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-max Rok / Przebieg: 271000 Śr. spalanie: 6
Zbyszek 06.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam autko z 2007 2,0tdci 140hp. Wersja titanium bez kontroli trakcji ☹ Na mokrej nawierzchni DRAMAT zrywa kolami nawet na trojce. Poza tym gigantycznym mankamentem autko jest całkiem udane. Pomimo dość miękkiego zawieszenia bardzo pewnie się prowadzi. Wszystkie mankamenty z artykułu już daly znać o sobie. Jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to jakość użytych materiałów i technologii...Mechanik widząc Forda robi mine zbitego psa. Chęć majsterkowania przy S-maxie przejdzie nawet zagorzałemu majsterkowiczowi "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-max Rok / Przebieg: 2007/193000 Śr. spalanie: 7.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CRDI17.12.2018

Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i m

Polecam

8.73

Silnik 2.0 CRDI17.12.2018

Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę i moc auta.

Polecam

8.73

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.