Silnik 2.0 TDCI/PSAWyświetleń: 90773

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 2.0 TDCI/PSA

Silnik 2.0 TDCI/PSA występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną ,która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo ,S-Max ,Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM 143 oraz 163KM. W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością. Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Możemy również spotkać odmianę tej jednostki 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic,  to  bardzo oszczędna wersja ,w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W roku 2010 ze względu na spełnienie norm  emisji spalin Euro 5, Ford wprowadził  zmodernizowaną i udoskonaloną wersję  tej jednostki. Dotychczasowy Układ wtryskowy Simensa  został zastąpiony nowym bardziej zaawansowanym technologicznie układem  firmę Delphi.Następną zmianą było zastosowania nowej generacji układu spalania oraz nowszej generacji turbosprężarki    .Zadaniem inżynierów było nie tylko wyeliminowanie emisji spalin ale uzyskanie  lepszych osiągów i zmniejszenie spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra kultura pracy silnika
świetna dynamika i elastyczność
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy
wymiana rozrządu po 240000km

Wady:
awarie koła dwumasowego
filtr cząstek stałych DPF
zapychający się EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens/ od 2010r Delphi

Info Serwis

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r

Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r

Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 234

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 75
Średnia (głosów 31):
(8.53)
Trwałość
 8.48/10
Utrzymanie
 7.94/10
Dynamika
 9.16/10

Głosy według opinii:

292

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zbyszek 06.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam autko z 2007 2,0tdci 140hp. Wersja titanium bez kontroli trakcji ☹ Na mokrej nawierzchni DRAMAT zrywa kolami nawet na trojce. Poza tym gigantycznym mankamentem autko jest całkiem udane. Pomimo dość miękkiego zawieszenia bardzo pewnie się prowadzi. Wszystkie mankamenty z artykułu już daly znać o sobie. Jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to jakość użytych materiałów i technologii...Mechanik widząc Forda robi mine zbitego psa. Chęć majsterkowania przy S-maxie przejdzie nawet zagorzałemu majsterkowiczowi "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-max Rok / Przebieg: 2007/193000 Śr. spalanie: 7.2
Jacek 22.06.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Dosyć mocny diesel, nieco ospały na jałowym biegu, trzeba dać mu chwilę na rozkręcenie przy ruszaniu. Pracuje bezproblemowo. Spalanie od 4,8 przy 90km/h do 7,2 przy 140km/h. W mieście podobnie jak na autostradzie. Dosyć odczuwalna turbodziura. Ale ogólnie silnik daje radę."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163KM Rok / Przebieg: 2011/105000 Śr. spalanie: 6.7
Jarek 07.04.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"9 gwiazdek na 10 mozliwych mozna smialo dac s-maxowi. Mam 2.0tdci 163KM i 186tys nalotu.Fakt nie trzyma norm podanych przez producenta ws.spalania.U mnie jest 7,8l na miescie przy normalnej jezdzie(bez ślimaczenia).Dwumasa zyje,turbo pompuje,dpf dopala.Prawda jest taka,ze trzeba tez troche dbac.Lac dobry olej,czasami przedmuchac na trasie i dolewac odpowiednie srodki do paliwa.Ergonomia i komfort na wysokim poziomie.Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163KM Rok / Przebieg: 186000 Śr. spalanie: 7.8l
Kamil 29.03.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik ekonomiczny, z bardzo dobrą dynamiką. Kupiłem Forda S-MAX2006r, 2.O TDCI 140KM. Przy 205.000km wymieniłem sprzęgło-dwumase. Pracuje jak nowy. Jedyne co się przytrafiło to przy wymianie sprzęgła mechanik wymienił simering na zamiennik- po krótki czasie zaczął lekko wyciekać olej- szybka diagnoza i okazało sie, że zamiennik słabej jakosci(Elring) - w związku z tym został kupiony w ASO Forda simering fordowski - teraz wszystko idealnie, zero problemów i wycieków. Z EGR póki co żadnych problemów, DPF-u w moim egzemplarzu na szczęście nie mam. Poza tym żadnych problemów z silnikiem i autem, POLECAM"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: S-MAX / 140KM Rok / Przebieg: 2006/ 206.000km Śr. spalanie: trasa 6.1 / miasto 7.1
slawek-kali 20.12.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"143PS w mondeo 2008. Przejechane 235tys. Leje i jade. Dwumas wymieniony w 2013, po prostu na poczatku produkcji zakladali wadliwe kola. Od wymiany zrobione 100tys i spokoj."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: mk4 143KM Rok / Przebieg: 2008/ 235kkm Śr. spalanie: 7L
ZBYSZEK 31.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"GALAXY Z 2008 ROKU MIAŁEM KILKA SAMOCHODÓW ALE TEN ZAKUP TO BYŁ NAJLEPSZY WYBÓR SUPER MOTOR MAŁO PALI I PRZY 160 TYŚ.ZERO AWARII NASTĘPNY MÓJ ZAKUP TO BĘDZIE KUGA Z TAKIM SAMYM MOTOREM POZDRAWIAM ZBYSZEK"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2.0 TDCI 140KM Rok / Przebieg: 160000 Śr. spalanie: 6.6L
Mario 21.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry silnik,zero awarii,dobra dynamika i niskie spalanie. Do miasta idealny jak na taką masę auta Mondeo to spalanie około 8 L."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mondeo 2.0 TDCI 115KM Rok / Przebieg: 2010r 185tys Śr. spalanie: 6.7
Wojtek 26.05.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Focus mk3 silnik 2.0 TDCI 136 KM Rocznik 2008 z przebiegiem 187000 km Dobre dynamiczne auto,przyjemność jazdy w trasie. Następny jaki kupię to też Ford,albo Focus od 2011r. albo Mondeo od 2010r. Pożyjemy ,zobaczymy..."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: focus 136 KM Rok / Przebieg: 2008 /187000 Śr. spalanie: 6.3
teo 10.05.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Focus mk2 , silnik 2,0 tdci 136KM posiadam pojazd od 2007 roku od nowości zrobilem nim 463 000 km jedyny problem który wystapil to wymiana dwumasy po 300tys. oczywiscie poleciały jakies łozyska w kole, wtryski nie ruszone oryginalne amortyzatory. auto jezdzone w trasach. Sredni roczny przebieg 60 tys.Polecam ten silnik nastepny także bedzie ford"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 136 Rok / Przebieg: 2007 / 463000 Śr. spalanie: 5.5
Grzegorz 10.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Focus mk2 136KM, 170tys. Znakomita jednostka. Elastyczność, dynamika i ekonomia. Po drodze padł w sumie tylko EGR i uszczelka pod wtryskiwaczem. Poza tym żadnych problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Focus mk2/2007/170tys
<<<1234>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4722.01.2017

mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe.

Polecam

8.00

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.