Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 96829

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)20.02.2019

Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie

Polecam

8.06

Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW)20.02.2019

Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. .

Polecam

9.89

Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005)19.02.2019

Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.

Polecam

8.78

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)19.02.2019

Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 3

Polecam

9.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI/120KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan.  Silnik ten był głównie montowany w modelu Renault Laguna ,Scenic,Megane,Grand Vitara z oznaczeniem (F9Q). Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silnik 1.9 DCI o mocy 120KM cieszy się złą opinią. Model Laguna, która posiadała ten motor miała nieformalny tytuł królowej lawet ze względu na częstotliwość oraz mnogość awarii. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów. Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika Podatne na usterki były także korbowody . Na szczęście inżynierowe koncernu wprowadzając na rynek liftingowy model Renault Laguna skonstruowali jednostkę 130 konną wolną od problemów trapiących poprzednika.

 

Zalety:
dobra dynamika
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy

Wady:
jednostka często awaryjna
mało trwały układ wtryskowy
ścieranie się panewek na wale korbowym
awarie turbosprężarki,
awarie egr-u

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wymiana oleju zalecana przez serwis to 30tys/km- niestety to okres zbyt długi dla tej jednostki,propozycja na wydłużenie żywotności silnika to maksymalnie 15tys/km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 223

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 70
Średnia (głosów 38):
(7.55)
Trwałość
 7.18/10
Utrzymanie
 7.45/10
Dynamika
 8.03/10

Głosy według opinii:

2612

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Renault Megane II 02.02.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik pracuje bardzo cicho i zadowala się stosunkowo niewielką ilością paliwa. Od kupna zrobiłem 20tyś. km, jeżdżąc w zasadzie "z gazem w podłodze". Między wymianami oleju nie było konieczności dolania ani odrobiny. Panewki wymienione profilaktycznie przy 150tyś. - pierwszy montaż nosił już ślady zużycia. Koszt jednak niewielki (50zł komplet panewek). Poza tym żadnych problemów do tej pory."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 120/F9Q Rocznik / Przebieg: 2004/159000 Śr. spalanie: 7
popo 27.10.2018
Średnia:
(0.00)
Nie
"nie polecam tego silnika ponieważ lubi pic olej"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: laguna 2 Rocznik / Przebieg: 2001/21000 Śr. spalanie: 7.0
Damian 26.05.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, ponieważ silnik pada, aczkolwiek jak będzie się systematycznie wykonywać co 10 tys, i stosować oleju longlife, to auto nigdy się nie posypie zrobiłem nim już 50 tys km, i ma na liczniku 300 tys, jedynie co zrobiłem to wymieniłem dwumase, i koniec auto spisuje się wyśmienicie"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1,9 DCI 120 km Rocznik / Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 7.5
Sebastian 06.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Już druga lagunka z silnikiem F9Q i sietnie sie sprawuje olej co max12tys i bez problemow tysiace km za nami i pewnie przed nami. polecam goraco."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 2 grandtur 120 Rocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 7.5
Bartek 03.01.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Serdecznie polecam autko jak i silnik pamietajcie jak dbacie tak macie... dotyczy to kazdego auta"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Laguna 2/120km Rocznik / Przebieg: 2005/330000 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów